Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

Vaikee kai sitä on etukäteen ennustaa millon syntyy minkäki verran vauvoja...

Mitä ihmeen sulkuja ne oikeen on? Eihän synnyttäjät mihinkään lopu jos kauppa menee kiinni...

Nii, mä aattelin että toi sulku tarkottaa sitä että on niin täyttä ettei enempää mahu. Vai onks siellä tosiaan laitettu koko pytinki kiinni? Ei kai kaikissa hesan sairaaloissa yhtää aikaa oo remppakaan käynnissä.

Nii sulku on sillon ku ei oo tilaa. Sen takii ne aina vaatii se puhelinsoiton ennen ku pamahtaa paikalle, koska jos ei oikeesti oo tilaa ni vähän kurja käännyttää ovilta toiseen paikkaan.

Juuri kuten Lälly sanoi. Ruuhkasta se on eikä mitään suunniteltuja sulkuja... Eihän ne tietenkään voi ottaa synnyttäjää sisään osastolle jos ei ole huonetta/henkilökuntaa jne :( en mä ainakaan haluaisi käytävälle synnyttää et sinänsä ihan perusteltua... Jospa se ruuhkahuippu olis nyt kuin vaihteessa ja rauhoittuu sitten? Hope so

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Liian kova kuhina käynyt lakanoiden välissä elo-syyskuussa ja nyt ei äipät mahdu mihinkään punkemaan tuotoksia maailmaan....
Toivon todella että mun tarvi lähteä pk-seudun ulkopuolelle synnyttämään, tulee surku jo ajatuksesta.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Joo miehen kans just puhuin et ampaistaan sit Turkuun jos ei näihin 3 pk-seudun sairaalaan mahdu....

Kaveri aikoo synnyttää kotona, on saanut siihen siis tietty luvan ja kaikki asianmukainen seuranta on käynnissä. Jos mulle ilmoitetaan h-hetkellä, että lähin avoin osasto on jossain Porissa, ehkä mäkin vaan etsin hyvän asennon kylpyammeesta ja pyydän miestä taputtelemaan hikeä otsalta...

Saatiin kutsu juhliin Porissa toukokuun puolivälissä ja tossa just puhuin että jos on silloin vielä yhtenä osana et lähtis sinne käymään. Et jos sit vaikka samaan syssyyn synnyttelis siellä jos olisi vähän rauhallisempaa :P Mulla on umpparikin leikattu siellä kun sattui vanhemmilla käydessä posahtamaan vaikka asuin silloin Hesassa.

Voi ku kiva ruveta sitten arvailemaan minne sitä päätyy synnyttämään :( Kättäri ois meidän lähin, sinne mieluiten menisin. Muistaakseni joku joskus sanoi, että ne sairaalat on kyllä yhteydessä toisiinsa, että varmaan puhelimessa jo osaavat sanoa minne kannattaa seuraavaksi soittaa. Noi sulut on kyllä ilmeisesti ihan tilanteesta kiinni, tunnin päästä voi olla jo sulku purkautunut (jos hyvin käy).

Täällä synnärin tutustumiskäynnillä sanottiin ettei täällä oo tarvetta soitella ennen kun tulee eli ilmeisesti ei juuri oo sellaista tilannetta et olis tupa niin täynnä että pitää muualle ohjata. Jos koittais luottaa siihen :)

Ai semmosia sulkuja.... Me ei täällä maalla moisesta tiedetä, ku meillä on vaan toi yks sairaala. Silloin 2007, ku olin viimeks synnyttämässä, sattui kans olemaan ruuhkaa. Mulla käynnistettiin synnytystä ja ku olin tarpeeks auennu lääkkeillä, ni lähettivät yöks kotiin, koska synnärillä ei ollu tilaa. Tosin supparit alkoi tekemään kotona töitä ja palattiin yön pimeinä tunteina takas sairaalaan. Jäätiin sinne sit yöksi ja aamulla pääsin synnytyssaliin, jossa homma jatkuin kalvojen puhkaisulla.

Meillä tuo sulku tarkoittaa esim. hiihtoloman ajaks sulkua jossain toimipisteessä tk-tasolla. Ihmettelin, et mitäs sulkuja teillä siellä oikein on, jos ei oo ennakkoon ilmoitettu :)

Juu, täällä pistetään tosiaan kioski kiinni kun on tarpeeksi asiakkaita. Välimatkaa saattaa täälläkin tulla ihan keposesti, mulla esimerkiksi olis tästä Lohjalle kolmen vartin reissu, Porvooseen jo tunti. Mielummin menis tuohon "viereen" Jorviin, jonne ajaa vartissa.

Mrs V aivan kuten sanoit, niin synnärillä ollaan tilanteen tasalla myös muiden paikkojen tilanteesta ja sen mukaan ohjastavat muualle, mutta toivotaan ettei meistä kukaan joudu sitä kokemaan, vaan päästään sinne minne olisi toiveenakin :)

Hienoa!!! welcam bäk mannis :grin onko rauhallisempaa ku eellisessä kodissa?

Mä en tiedä mihin mun pitäs mennä, jos ei Lahteen pääse.... Tampereelle vai häh täh....... Hyvinkää on saman matkan päässä melkeen ku Lahtis, mut en tiä ottaako ne yllärinä vastaan..... noh...... sen näkee sit jos tilanne tulee eteen :grin ei mua kyl haittais synnyttää ihan vaan kotona tai lanssissa, mut olishan se kiva päästä vauvan kanssa sit johki näytille......

Onnea Manniksen uuteen kotiin ja toivottavasti pian saat sen parhaan tuparilahjan syliin! :)

Ihan ihme ilma tänään! Vuorotellen paistaa aurinko ja vuorotellen sataa lunta/rakeita/räntää! Siis todella outoa! Missä välissä uskaltais lähteä vähän pihalle? Aamulla selvittiin lähes kuivina...

Takaisin