Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun on nyt pakko avautua näistä suurista perheistä. Mulla on tuttava perhe jolle on nyt kai tulossa 5, ja mun mielestä se on ihan kamalaa. Nykyisillä lapsilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, ne kulkee rikkinäisissä liian pienissä vaatteissa, nainen ei ole käynyt päivääkään töissä ja miehen palkka nyt ei perus duunarista kunmempaa ole ja valtio vie siitäkin osansa. Joten minun mielestäni tämmöisten perheiden pitäisi tosissaan miettiä kannattaako niitä lapsia enempää tehdä jos ei entistenkään kanssa pärjää.

Madi, tiiän yhen naisen, jolle synty kuudes viime vuonna. 5 ensimmäistä huostaanotettu ja varmaan tää kuudes kans jossain vaiheessa.... Oli kyllä kova pala kuulla raskaudesta, kun itsellä oli ollu yritystä yli 2 vuotta ja 4 keskenmenoa. :(

Äippäx4....olen 36 ja nyt kahdeksas tulossa.. Neljää ekaa ovat koulussa ja nyt nämä pienet kotona.. Siinä välissä tapahtu niin paljon ja siks alotettiin tavallaan alusta mutta yhtään lasta en antais pois vaikka kuinka haukkuvat ja lakkaavat puhumasta

Mun on nyt pakko avautua näistä suurista perheistä. Mulla on tuttava perhe jolle on nyt kai tulossa 5, ja mun mielestä se on ihan kamalaa. Nykyisillä lapsilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, ne kulkee rikkinäisissä liian pienissä vaatteissa, nainen ei ole käynyt päivääkään töissä ja miehen palkka nyt ei perus duunarista kunmempaa ole ja valtio vie siitäkin osansa. Joten minun mielestäni tämmöisten perheiden pitäisi tosissaan miettiä kannattaako niitä lapsia enempää tehdä jos ei entistenkään kanssa pärjää.
Ei välttämättä päde ihan jokaiseen suurperheeseen tämmöinen käytös. Nämäki asiat on yksilöllisiä. Tiedän myös perheitä jossa on vain yksi tai kaksi lasta, ja asiat on vielä pahemmin..

Meillä on kyllä lapsilla puhtaat ja hehjät vaatteet ei mitään pieniä ja retusia en voi sietää jos vaatteet on pieniä tai retusia ja meillä lapset osaavat käyttäytyä ja auttavat toisia ja myös meitä.... Meillä lapset harrastavat niin paljon että kyllä saa auto olla liikekannalla melkein joka päivä ja kyllä me tehdään ihan samoja juttuja ja ollaan ihan niin sanotusti normaaleja ihmisiä

Enpä nyt noinkaan sanois! Täällä 5 tulossa, töissä en oo käyny nyt n 6 vuoteen enkä meinaa mennäkään enneku tää on syntyvä on 3-v! Mies on duunari joka tekee 3vuorotyötä, raha on tiukalla kun nyt vissiin loisin miehen/valtio rahoilla... tämmösistä yleistyksistä tulee vaan pahanmieli:/ kaikkeni oon lasteni eteen antanut ja tule antamaa, ei se lapsi määrä tai perheen tulot määritä sitä pidetäänpä lapsista huolta vai ei, ihan samallalailla pienemmissäkin perheissä lapset voi olla heitteillä:( uhg olen puhunu!!!!

Äippäx4....olen 36 ja nyt kahdeksas tulossa.. Neljää ekaa ovat koulussa ja nyt nämä pienet kotona.. Siinä välissä tapahtu niin paljon ja siks alotettiin tavallaan alusta mutta yhtään lasta en antais pois vaikka kuinka haukkuvat ja lakkaavat puhumasta

Sama täällä lapset on rikkaus jota en mistään hinnasta vaihtaisi pois! Vaikka noita ilkeitä kommentteja kuuluukin ihan liian kanssa :( jos multa kysytään te ootte onnekkaita kun olette isolla perheellä siunattuja! Ilkeilijät jupiskoon,nautitaan me meidän rikkauksista;)

Mä oon samaa mieltä sun kans äippäx4. :)

Se ei mun mielestä kerro yhtään mitään vaikka olis kuinka rahaa ja kuinka lapset harrastais paljon yms.. silti sellaiset lapset voi olla osattomia vanhempien rakkaudesta.. äipällä on mun mielestä hyvä asenne, kaikki lapset on rakkaita ja toivottuja, ja se raha on se toisarvoinen asia. :) sen rahan kans pärjää ku osaa vaan käyttää sen oikein, oli sitä kuinka vähän tahansa.

Mun mielestä on tärkeintä et lapsi saa rakkautta ja ruokaa ja huolenpitoa, ei niinkään se että se lapsi saa hienoja leluja ja kalliita vaatteita ja saa (tai joissain perheissä pakotetaan) harrastaa jotain...

Meillä ei kyllä pakoteta harradtamaan vain ovat ihte halunneet harrastaa ja ei todellakaan osteta kalliita vaatteita vaan ihan normivaatteita jos on tarvis ja kyllä kelpaa vaatteet sukulaisilta tai sisarruksiltakin... Ei me rahalla mällätä ennemmin jätän omat jutut vähemmälle sillä kyllä lapset on etu sijalla

Meillä ei kyllä pakoteta harradtamaan vain ovat ihte halunneet harrastaa ja ei todellakaan osteta kalliita vaatteita vaan ihan normivaatteita jos on tarvis ja kyllä kelpaa vaatteet sukulaisilta tai sisarruksiltakin... Ei me rahalla mällätä ennemmin jätän omat jutut vähemmälle sillä kyllä lapset on etu sijalla

Nyt en puhunutkaan teistä, kun en tunne niin en voi sanoa mitään. :) vaan heitin näkökulman mitä voi köyhän retuperheen vastakohta olla.

Kaikki hyvin. Vastas viikkoja. Itsepäinen kaveri tulossa.

85378e49ac80e69dec49f8c57956f25e

Äippä, kyfi ja olikohan joku muukin. Tarkoitus ei ollut pahoittaa teidän mieltä ja sanoa että teidän perheessä asiat on huonosti. Minun mielestäni se vaan ei ole oikein, jos ei halua esim. työelämään oman laiskuutensa takia. Koska en näe hänen olevan kotona lasten takia.

Viipsukka, millä viikolla oot menossa ? :) Tuossa kuvassa näkyy niin ihanan selkeästi kasvonpiirteet ja kaikki!

Takaisin