Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Synnytys on täälläkin ollut mielessä, esikoisen synnytystä on tullut muisteltua aika paljon mitä enemmän raskausviikkoja tulee. Synnytystä odotan samalla innoissani sekä peloissani. Eniten mietityttää lähteekö synnytys itsestään käyntiin vai tarviiko käynnistää, pysyykö supistelut itsestään yllä vai tarviiko oksitosiinia apuun, mitä kivunlievitystä käyttäisin... Esikoisen synnytyksen aikana kivunlievityksenä käytin ilokaasua, aqua-rakkuloita ja epiduraalia. Epiduraali oli ainut mikä auttoi, mutta hyvin lyhyen aikaa ja koko ponnistusvaiheen (1h 5min) vedin ilman mitään kivunlievitystä koska epin vaikutus lakkasi heti ponnistusvaiheen alkaessa. Joten vähän jänskättää mitä sitä seuraavassa synnytyksessä kokeilisi jos epistä ei taaskaan ole kunnolla apua mulle. Mutta enempi hyvillä mielin oon menossa synnyttämään, vaikka onkin yhtä helvettiä niin silti niin ihana kokemus. :)

Mulla ei vielä pyöri synnytys mielessä oikeestaan, tiedostan sen että tää vauva pitää joskus vielä synnyttää ja thats it. :grin Esikoisen synnytys alko yllärinä enkä ollu kerenny valmistautua millään tavalla, en ees kassia ollu pakannu mutta tayssissa oli erinomainen henkilökunta ja kaikki meni kyllä tosi hyvin. Toivon että toinen synnytys menis yhtä hyvin paitsi että ei tartte tulla niin aikasin ulos tämän naperon. :)

Pakko avautua.... Ihmiset tai siis monet tuttavat pitää meitä hulluina ja vähän väliä kuulee et ootteko L-positiivisia ja ihan kahjoja kun ootte nuoruutenne ajan tehny muksuja ja olleet siinä rumpassa vain.... No jaa mitä tuohon sanoo tällanen ihan tavallinen ihminen jotka jo ihan alusta asti kun naimisiin mentiin haaveiltiin yhdessä isosta perheestä jos niitä lapsia vain suodaan... Toki on ollut elämän varrella vaikka ja mitä ei oo ruusulla tanssimista mutta onnellisia nyt kaikesta ja mikä parasta lapset ja et ite ei oo ikä loppu... Anteeks avautuminen

Kyfi no jo on:( jätä arvosteliat omaan arvoonsa! Niitä riittää aina... meille tuli eka laps kun olin 22 ja sillä tiellä ollaan edelleen;) nyt oon 29 ja 5tulossa, joten kaipa sitä voi sanoa että nuoruuteni oon "pilannut" lapsia tehden, enkä viihteellä tms juosten ;) mut siinähän iniseevät... oon aina ollu hiukan massasta poikkeava jos nyt niin voi sanoa joten oon kyl tottunut olemaan arvostelujen kohteena, vaikka kyllähän se pahalle tuntuu ajoittain:/ Saanko kysyä et minkä ikäisiä ja monesko teille on tulossa et se on jotenkin väärin?

No täällä vastakohta.. sitä kuulee että Miks näin vanhana sitä ensimmäistäkään.. :/ joutuu lapsi häpeämään kun vanhemmat on vanhempia ku muut jne :/

On kyllä pokkaa ihmisillä arvostella toisten valintoja. Kellään ei olis siihen kyllä varaa! Samaa mieltä Ninamommyn kanssa, rakastava ja turvallinen koti on se tärkein asia :)

En ymmärrä näitä ihmisiä. Muakin on tultu arvostelee, ekan sain 19-vuotiaana ja olin yksinhuoltajana 2-vuotta. Mut silti on tytöstä tullut ihana monen mielestä :Heartpink Nyt on tulossa poika, ja vihdoin voin sanoo et meil on kokonainen perhe sit kasassa:Heartblue

En ymmärrä näitä ihmisiä. Muakin on tultu arvostelee, ekan sain 19-vuotiaana ja olin yksinhuoltajana 2-vuotta. Mut silti on tytöstä tullut ihana monen mielestä :Heartpink Nyt on tulossa poika, ja vihdoin voin sanoo et meil on kokonainen perhe sit kasassa:Heartblue
Niin ja elämän rakkauden ehin tähä väliin löytää, ihanasti on ottanu tytön kun omakseen :happy:

446e239950ef48f61188dc22ad1b1b86
Kerroin taannoin, miten meille on tulossa ylläripentuja. No, tulihan niitä -35 asteen pakkasessa loppiaisena keisarinleikkauksella. Nyt harjoiteltu pentuarkea ja pulloruokittu pentuja kun emä ei vaan tajua niiden päälle mitään, vaikka mitä on tehty. Huomisen olen vielä kotona ja sitten alkaakin säätö ruokkimisten, töiden ja kotihommien suhteen.. Valvottuja öitä luvassa, toivottavasti kroppa kestää stressin!

Kipsukka, voi miten suloisia pentuja! :) Tsemppiä ja jaksamista varaäidille!

Voih ei, mä en kestä!!!! Ihania pikku pentuja <3 karva vauvojen kuvia saa poustata jos haluat;) onnea emälle ja vara perheelle, jaksamista pentu arkeen:)

Takaisin