Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on tullut ihan järjetön himo porkkanoihin, ja normaalisti en edes porkkanaa syö kun allergiaoireet tuppaa puhkeamaan. Nyt(kin) syön porkkanaa, ja olen pistänyt merkille, että aina kun syön porkkanaa, alkaa pieni potkimaan ja jumppaamaan aivan hirveästi! Hirveä jumputus käy masussa tälläkin hetkellä. :p (Jos poika on innoissaan kun saa äidin syömään porkkanaa o_O)

Talvitintti, täällä iha sama porkkanoiden suhteen:joyful: ja satsumaa menee tooosi paljon ja mietinki jo et syönkö liikaa niitä:hilarious: jauheliharuuista tulee huono olo? :bored: ja jännä,jotkut uskoo et kun poikaa oottaa, tekee mieli "äijämättöö". Ei oo tehny juuri oikeestaa yhtää mieli, toisin kuin tytärtä odotin nii oisin voinu syyä vaan kaikkee mättöjä :p

Pari viikkoa sitten alkoi sitten tuntua pieniä kuplintoja tai sellaisia..ja pikku potku kättä vasten...nyt jo urakalla tuntuu potkut ja kättä vastdn lujina..20+5 nyt..mukava tietää että vatsassa asustaa pikkuinen ja selkeesti ku ite liikkuu nii harvemmi tuntuu potkuja mutta ku rupeaa pitkällee lepäämää ja varsinkii selällee nii ne tuntuu urakalla..istukka on takaosassa..

Tänne tuli sitten kuume ja nuha.. Nenä ihan tukossa. Uskaltaakohan käyttää otrivin nenäsumutetta? Edes sen verran että sais yön nukuttua :(

Joo eka lapsi on meillä tulossa. Joten eiköhän ne liikkeet ajallaan sitten tunnu täälläkin :) välillä vaan tuntuu, että kaikilla muilla tuntuu paitsi mulla :grin

Niinaki mulla nyt rv 20+1 ja en todellakaan voi aivan satavarmaksi sanoa että mikä on liikettä ja mikä ei, esikoista odotetaan. :) Aatonaattona kuuntelin dopplerilla pienen sydänääniä ja silloin näin ensimmäistä kertaa vatsanpäältä pienen tömäytyksen niin että masu hypähti, se oli upeeta! Nyt ei ole näkynyt mitään ja tuntemuksista en ole vieläkään varma vaikka tuolla kyllä jotakin tapahtuu aina välillä...

Tänne tuli sitten kuume ja nuha.. Nenä ihan tukossa. Uskaltaakohan käyttää otrivin nenäsumutetta? Edes sen verran että sais yön nukuttua :(

Hus:in sivuilta kopioitu:

Voiko tukkoisuuden hoitoon tarkoitettuja nenäsumutteita käyttää raskauden aikana?

Tukkoisen nenän hoitoon voi tarvittaessa käyttää ksylometatsoliinia tai oksimetatsoliinia sisältäviä nenäsuihkeita. Nämä lääkkeet supistavat voimakkaasti verisuonia, ja tarkan annosteluohjeen noudattaminen on tärkeätä. Sumutteena oleva valmiste on yleensä helpompi annostella kuin tipat.
http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...airastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx

Itse olen käyttänyt yötä vasten, kun nenä on ollut ihan tukossa. Hankala olla, kun ei henki meinaa kulkea.

Niinaki, palatakseni noihin liikkeisiin niin me tultiin juuri rakenneuä:stä jossa selvis että mulla istukka etuseinämässä joten kätilö sanoi et turha stressata liikkeiden tuntemista vielä muutamiin viikkoihin! :O Aion siis ottaa ihan lungisti asian kanssa. :)

Kaikki oli juurikin niinkuin piti, painoarvio oli 365 g sintti sinttinen ja 98% mahdollisuudella uskalsi veikata meille pientä tyttöä saapuvaksi keväällä. <3

Tänne kans flunssa iski koko perheeseen. Tosi tympeen tuntunen tauti. :dead:

Täällä kans.. Heti ku mies parani niin mulle iski kuume ja nuha..:/ eniten ärsyttää tää nuha ja kurkkukipu.. Oon tänäänkin ottanu jo 3 panadolia kuumeeseen, ei kyllä enempää viitsi ottaa :S

Onkohan tästä kuumeesta mitään haittaa maha asukille..? Kun lukee että yli 38 asteen ei saisi ylittyä, mutta pakostikkin menee yli 38.. Koska tosiaan oon ottanut jo sen 3 panadolia, eikö sitä varmaan enempää saa ottaa..?:(

Kyffii ettei vaan oo influenssaa kun nostaa kuumeen noin kovaksi? Soita päivystykseen ja kysy mitä tehdä, influenssa voi olla sikiölle vaarallinen.

Kyffii ettei vaan oo influenssaa kun nostaa kuumeen noin kovaksi? Soita päivystykseen ja kysy mitä tehdä, influenssa voi olla sikiölle vaarallinen.

Kävin tänään lääkärissä ja hieman oli tulehdus arvot koholla (17) ja kuumetta silloin 37.6
Ottivat samalla nieluviljelyn ja huomenna pitäis soittaa tulokset..
Eivät kyllä sanoneet mitään kun kyselin mitä nenäsumutetta saa ottaa raskaana niin eivät kyllä sanoneet että tämä kuumeilu olisi lapselle vaarallista.. En sitten tiedä.. Kai sd pitää huomenna taas käyä lääkärissä jos ei ala helpottaa :(

Kyffii komppaan heppusta ja kandee soitella päivystykseen tai huomenna viimeistään terkkulaan/neuvolaan... Mut haluan nyt painottaa sanaa SAATTAA vaikuttaa sikiöön sekä kuumeessa että influenssassa! Kannattaa kyllä soitella nyt fiksummille että kuin paljon kuumetta alentavia uskaltaa käyttää tai kuin kauan kannattaa kuumetta/sairautta katsella... Voimia suuresti <3

Kyffii komppaan heppusta ja kandee soitella päivystykseen tai huomenna viimeistään terkkulaan/neuvolaan... Mut haluan nyt painottaa sanaa SAATTAA vaikuttaa sikiöön sekä kuumeessa että influenssassa! Kannattaa kyllä soitella nyt fiksummille että kuin paljon kuumetta alentavia uskaltaa käyttää tai kuin kauan kannattaa kuumetta/sairautta katsella... Voimia suuresti <3

Määpä soitan huomenna tuohon neuvolaan, kun siellä niin mukavaa henkilökuntaa verrattuna tk:n puolelle.. Jos yrittäisi nyt nukkua niin jos kuumekkin laskisi

Eipä sanoneet kuumeesta mullekkaan mitään kun ensimmäistä ootin. Oli sillo munuaisaltaan tulehus,ja kuume hyvin korkea :inpain:

Tämä tauti voi jatkua pitkään.. Meillä pikkupojalla on kuume sahannu jo kolmeviikkoa.. Ja kova yskä... Yksityisellä käytin mutta ei muuta ku seurantaa ja päivystykseen jos oikein pahaks iskee... Tytön puolesta pelkään ku on niin moniallerginen

Koko yö oli aivan kauhia.. Kylmä kuuma kylmä.. Oli pakko ottaa yöllä panadol ja se helpotti hetken. Nyt kuume pomppas taas yli 38.. En ihmettele vaikka yöllä olisi ollut jopa 39 astetta.. Kahdeksalta heti soitto neuvolaan..

Takaisin