Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka Jasminemilia ! Mulla oli alkuraskaus aivan kamala! ei pysyny mikää sisällä, ja mennään nyt viikolla 19.. ja kyllä, mä toissapäivänä oksensin aamulla taas..vaikkakin oli pitkä tauko... on se varmaan normaalia, kaippa se voi tulla takaski :meh:

Voi ei, toivotaan että oksentelusta ei tuu taas jokapäiväistä niinkuin alkuraskaudessa :/

Jasminemilia kyllä voi tulla takas, edellisen odotus alko lievällä etomisella ja loppu n 10-12 viikoilla ja tuli takas siinä rv 20 tienoolla ja kesti muutaman viikon. Ja tämä kyseisen sain just nukutettua tonne pinnikseen;) niin ja onnea ja tervetuloa:)

Jasminemilia, meillä on sama laskettuaika! :)
Mä saan olla tyytyväinen vieläkin, ei oo ollu mitään oireita tai vaivoja koko raskaudesta.
Maha alkaa jo vähän kasvamaan, mutta ei oo kukaan huomannut tai kommentoinut asiaa! :D

Mä saan olla tyytyväinen vieläkin, ei oo ollu mitään oireita tai vaivoja koko raskaudesta.
Maha alkaa jo vähän kasvamaan, mutta ei oo kukaan huomannut tai kommentoinut asiaa! :D
Onnekas :dead:

Oi kiva :) mulla myös maha alkanut pyöristymään, iltaisin tosin aika paljon turvotusta. tunnetko sä liikkeitä jo?

Hmm, ehkä kerran viime viikolla taisin tuntea! :D en oo siis kunnolla erottanut..
nytkin myllerrys mahassa käy ja turvottaa, mutta nää ei kyllä liikkeitä ole :smiley-bounce022

Onko ne nipistyksetki edelleen liitoskipuja kun mulla tulee välillä aina yks pieni ja terävä tuikkaus ja sit ei mitään? Voi että täälläkin kuumeisesti odotan millon alkais tuntemaan selvästi vauvan liikkeet :) lainaan kaverilta doppleria että sais kuulla pikkusen pitkästä aikaa, jos sen avulla jaksais sinne tammikuuhun ;)

Täällä odotellaan kuumeisesti koska liikkeitä alkais tuntua... kätilö sanoi, että istukka niin edessä että voi mennä pitkään. Onneksi on doppler ni voi kuunnella. Vatsassa on ollut 3 viimeistä päivää ihme myllerrys, mut ei kai ne liikkeitä ole. Kai sen sitten joskus selvästi erottaa. Rakenneultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus, kun joululoma sotkee aikataulut. Sinne siis vasta 9.1. Itsellä oli 3 vkoa tosi voimakas pahoinvointi ja väsymys, migreenikohtauksia, laskimotulehdus ja nyt viimeisempänä iskias särkyä. Onneksi pahoinvointi ja väsymys toistaiseksi poissa. Meillä on mukavat nuo neuvolan hoitajat ja hommat toimii hyvin. Lääkäriä en neuvolassa ole vielä tavannutkaan. Nyt menossa rv 16+5

Mä tunsin ensimmäiset selvät liikkeet pari viikkoa sitten, eli n. 18+0 paikkeilla. En sellasia kutinoita tmv. ole osannut kuulostella, mutta kyllä sieltä lopulta se ensimmäinen kunnon jysäyskin tuli. Ja aika nopeasti liikkeitä rupesi tuntemaan päivittäin ja joka kerta vähän enemmän. Välillä melkoiset bileet menossa [emoji7].

Nyt ensimmäistä kertaa voisin sanoa, et on kipuja. Tai no, lievää selkäjomotusta on ollu aiemminkin, mut nyt alavatsassa oikealla puolella yllättävän pitkään jatkunu kipu. Sellanen vähän samankaltainen tunne kuin jos kylkeen pistää.

Mulla on rv16 ja liikkeitä tuntuu jo, kun oikein rauhassa köllii ja kuulostelee. Mun mielestä se tuntuu vähän samalta kuin jos vaikka veden alla joku heiluttaa kättään sun lähellä niin se vesi pienellä paineella hivelee ihoa. Niin vähän siltä samalta tuntuu mahan sisällä, että joku sieltä sisältä hivelee. Niitä terävämpiä liikkeitä alkaa varmaan sit just siinä puolen välin tienoilla/jälkeen tuntua, kun tyypillä alkaa olla vähän enemmän massaa, niin saa voimakkaampia tuuppasuja aikaiseksi.

Kiva että alkaa liikkeitä tuntumaan! :)

Mä olen parina päivänä ollut tuntevinani liikettä ja hentoja potkuja masussa, mutten varmaksi osannut sanoa. Kunnes eilen tuli sellaisia töytäisyjä ja potkuja ettei voinut erehtyä! :smiley-angelic003

Rv 18 + 2

Liikkeitten odottaminen ja kuulosteleminen on kyllä niin jännää :)
Luulisin et ekat ihan hennot liikkeet tunsin pari viikkoa sitten, nyt 18+0. Vielä ei oo kovinkaan voimistuneet eikä välttämättä joka päivä tunne niitä. Jospa ne kohta alkaa tuntuun enemmän. Istukan nt-ultrassa sanottiin olevan kohdun etuseinässä, se varmasti vaimentaa.

Mulla on rv16 ja liikkeitä tuntuu jo, kun oikein rauhassa köllii ja kuulostelee. Mun mielestä se tuntuu vähän samalta kuin jos vaikka veden alla joku heiluttaa kättään sun lähellä niin se vesi pienellä paineella hivelee ihoa. Niin vähän siltä samalta tuntuu mahan sisällä, että joku sieltä sisältä hivelee. Niitä terävämpiä liikkeitä alkaa varmaan sit just siinä puolen välin tienoilla/jälkeen tuntua, kun tyypillä alkaa olla vähän enemmän massaa, niin saa voimakkaampia tuuppasuja aikaiseksi.

Mää kans aloin tuntee ensimmäiset liikkeet samalla viikolla. :) Alussa ne toki oli vähäisiä, eikä saattanut tuntea moneen päivään mitään, mut nyt viikkoja 20+0 ja viimeistään iltaisin alkaa bileet mahassa :)
Ja huipusti kuvailtu nuo liikkeet, mulla tuntu kans just samalla tavalla, mut nyt niistä on tullut vaan vähän terävempiä ! :)

Mää kans aloin tuntee ensimmäiset liikkeet samalla viikolla. :) Alussa ne toki oli vähäisiä, eikä saattanut tuntea moneen päivään mitään, mut nyt viikkoja 20+0 ja viimeistään iltaisin alkaa bileet mahassa :)
Ja huipusti kuvailtu nuo liikkeet, mulla tuntu kans just samalla tavalla, mut nyt niistä on tullut vaan vähän terävempiä ! :)
Ja kyllä ne kaikilla alkaa tuntuu...muistan kun ekaa oottelin, olin tosi malttamaton liikkeiden suhteen...sit se pitikin mua hereillä yöllä ja päikkäreillä:p:Heartpink

Takaisin