Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa ikävä kuulla, että monella on huonoja tuntemuksia terveydenhuollosta. :sad001 Minä olen ollut ihan tyytyväinen aikaisemmin, mutta tässä kolmen vuoden aikana taso on vain laskenut ja laskenut terveydenhuollosta. Meillä ei ole edes päivystystä omalla paikkakunnalla kun ma-pe 8-16 välillä ja sen jälkeen lähin päivystys on tunnin matkan päästä ja se on aina niin tukossa, ettei hoitoon pääsy ole taattu, vaikka asiakas olisi lapsi!! Se kuulostaa minusta aika hurjalle!! Onneksi otettiin lapsille vakuutukset ja itselle myös, että raaskii tarpeen tullen mennä yksityiselle ilman odotuksia ja melkein saman matkan päässä on lastenlääkärit ja muut asiantuntijat joille pääsee heti.. :wideyed:
Jooo mä kyl heti sanoin tolle nla tädille et en oikee tullu toimeen viime tädin kans, et tästä lähin sanon suoraan ja annan palautetta, kyl se sit ymmärti yskän ja on ollu ihan mukava :smug: tänää sinne oli joku puhelinaika vaan, ja joku toinen vastas siihe luuuriii..noh,pitää ottaa rennosti:p

Mä oon ollu kans kyllä super tyytyväinen meidän neuvolaan ja erityisesti omaan neuvolatätiin! Hän kyllä ottaa kaikki huolet vakavasti ja on aidosti kiinnostunut ja läsnä.

Tuli mieleen kun tässä yhtä masuvahdeista kainalossa rapsuttelin, että onko teillä koiria kissoja tai muita lemmikkejä ja onko ne vaistonnut uuden "laumanjäsenen" olemassa olon esim. Onko niiden käytös teidän läsnäollessa muuttunut jotenkin? :D mä väitän että meillä on, yksi koirista joka ei oo ikinä ollu mikään sylilulla niin makoilee nyt mielellään mussa kiinni ja ei laskis muita koiria luokse vaan murisee niille.

Mua myös jänskättää se aika kun vauva tulee kotiin että miten koirat suhtautuu!

Täällä samat mietteet kun hellu94!
Eli kaikki on toiminut ja tosi mukavia neuvolatätejä on ollut mulla :)

Tänään sain töissä meidän osaston pomollekkin kerrottua viimein raskaudesta. Tyyppiä ei oo näkynyt pitkään aikaan, mutta tänään näin ja kerroinkin samantien. Oli sekin innoissaan ja onnitteli, niinkun kaikki kelle oon kertonut tähän mennessä :)

Mullakin oli tosiaan ekassa raskaudessa aivan ihana terkka ja toisaalta silloin ei ollut kummemmin vaivoja eikä huolia, joten kaikki meni aika vaivattomasti. Harmittaa tosi paljon että hän ei ole enää siellä töissä. Nämä minun huolet ja vaivat on varmastikin ihan tavallisia ja vaarattomia, mutta onko liikaa vaadittu että terkka sanoisi sen ääneen ja kertoisi vaikka vähän, että minkä tyyppisistä oireista kannattaa huolestua tai olla neuvolaan yhteydessä. Ei siihen paljoa vaadittaisi että jäisi rauhallisempi mieli. Luulen että on tosi paljon ihan tuurista ja yksilöstä kiinni millaisena neuvolan palvelun kokee, ainakin minulla on nyt samasta neuvolasta eri terkoilta ihan päinvastaiset kokemukset.

Mulla kans aivan mahtava mun oma hoitaja! Muutenkin oon kyl ollu tyytyväinen meidän neuvolan toimintaan, sieltä saa aina apua jos/kun sitä kaipaa... Samoin synnäri/terkkula, ammatti taitoista ja ihmisläheistä porukkaa :)

Nooraemilia meillä on koiria, vanhin niistä (narttu) on molemmissa mun raskauksissa ollu ite valeraskaana. Se on koira luokkaa "hyppään vaikka pilvenpiirtäjältä omistajani vuoksi". Tällä samaisella yksilöllä oli sitte tosi vaikeaa hyväksyä uusi perheenjäsen. Olin ettimässä jo uutta kotia hälle mutta kuinkas kävi. Nykyään mahtuvat molemmat , koira ja lapsi, yhtäaikaa syliin :P kaks muuta koiraa otti heti uuden tulokkaan hyvin vastaan , nykysin toinen on kyllästyny taaperon käsittelykovuuteen ja kipittää karkuun taaperon lähestyessä, ei ahdistuneesti vaan kyllästyneesti :D

Tosiaan koirasta, meillä on Luna (6,5v leikattu mummo koira) on ottanut lapset hyvin vastaan, nykyään on isompien nukutus vastaava ja makaa illat lasten huoneen lattialla ja odottaa että lapset nukahtaa ja tulee makaamaan mun jalkoihin:) raskaus aikana on musta ylisuojeleva haukkuu kaikki oravaa isommat, vaikka normaalisti tosta ei lähde ääntäkään :p

Tosiaan koirasta, meillä on Luna (6,5v leikattu mummo koira) on ottanut lapset hyvin vastaan, nykyään on isompien nukutus vastaava ja makaa illat lasten huoneen lattialla ja odottaa että lapset nukahtaa ja tulee makaamaan mun jalkoihin:) raskaus aikana on musta ylisuojeleva haukkuu kaikki oravaa isommat, vaikka normaalisti tosta ei lähde ääntäkään :p

... ja ottaa mahaselfieitä sun kans!! :grin:grin:grin

Ai joo kyl:D se nukkuu katos päivät meidän sängyn päädyssä kun siellä on turvallista, ei ihan huomaamatta lapset pääse yllättämään;)

Meillä oli torstaina neuvolalääkäri. Täysin turhaa käydä nuoren tytön kopeloitavana jota ei työ kiinnostanut tippaakaan. Ärsyttää vieläkin! Oma neuvolatäti taas todella mukava ja ymmärtäväinen, järjesti heti pelkopolille ajan kun kerroin esikoisen synnytyksestä ja nyt papereissani myös lukee tästä niin et synnytyksen hoitaa mahdollisuuksien mukaan pelkopotilaisiin erikoistuneet henkilöt js osaavat muutenkin ottaa huomioon ns traumani.

Onko kellään muulla että mahallaan ja selällään oleminen tuntuu pahalle ku kohtu painaa navan alapuolla? maha on kova navan alapuolelta..

Mahallaan en oo pystynyt makamaan enää pitkään aikaan, mut selällään makaaminen kyl onnistuu... Mut kuulemma oon alkanut kuorsaamaan selällään nukkuessa:o en mä kyl vaan oo mitään kuullu :D :D :D

Mahallaan en oo pystyny olemaan enää mut selällään voin olla. Tosin välillä tuntuu ettei missään asennossa ole hyvä olla, varsinki nukkuessa :D

Mä pystyn nukkuu vähä aikaa selällää..en vaan oikeen löydä hyvää asentoa, kun turvottaa masussa nii paljon...ihme iltaturvotukset!:sour: oon alkanu päivällä kahtoo mitä syön ettei turvottais ja vettä litkin mut ei auta. Mietin et onkoha tää iha normaalia:woot:

Mä en oo kans aika päiviin voinu nukkua mahallaan. :) selälläänki voin olla vaan hetken kun tuntuu että kohtu painaa niin että veri ei kierrä.

Mä nukun aina vasemmalla kyljellä, tai siitä vähän osittain mahallaan.

Mulla on nyt jonkun aikaa tuntunu hassulta alamahassa, kun kallistuu eteenpäin kunnolla. Töissä sen huomaa.. pitää ennemmin kyykkyyn mennä, kun kallistua. Ei oo kipua, mutta veikee tunne.. kohtukohan sit painaa johonkin, niiku hellu94 sano, tuntuu että veri ei kierrä tai jotain mysteeristä mitä ei osaa selittää :bored:

Harmi että osalla teistä on ikäviä kokemuksia neuvoloista ja työntekijöistä :/ Meillä kävi hyvä tuuri kun esikoisen odotusaikana saatiin huippu ihana neuvolantäti, kenen luona käydään vieläkin kun on esikoisen neuvolakäynnit sekä tämän uuden raskauden. Parempaa en olisi voinut toivoa. :) Myöskin synnytyssairaalaan ja sen henkilökuntaan olen tyytyväinen, pahaa sanottavaa ei ole kenestäkään kenen kanssa asioin kun esikoista synnytin ja kun oltiin osastolla. :)

Meillä ei koiraa ole, mutta esikoisen odotusaikana miehen vanhempien koira alkoi plussaamisen jälkeen käyttäytyä erilaisesti kuin yleensä. Mm. kulki koko ajan mun vierelläni ja seurasi kaikkialle (yritti jopa vessaan änkeä mukaan) ja yritti hyppiä mun syliin kun istuin sohvalle. Ja melko suuresta koirasta kyse. :p

Mahallaan en ole pystynyt aikoihin makaamaan, välillä osittain pystyn. Selällään nukkuminen onnistuu kyllä. :)

Moikka kaikille :) täällä odotellaan esikoista, LA on 22.5, viikot nyt 17+0. Kerran ollaan ultrassa käyty (np ultra) jossa kaikki oli hyvin, seuraavaksi olisi ru ultra ensi kuussa.

Alkuraskaudessa oli pahoinvointia joka jatkui n rv 10 asti. Eilen sitten pahoinvointi palasikin ja tänään oksensin aamulla :/ onko täällä muita joilla pahoinvointi on palanut keskiraskaudessa? onkohan ihan normaalia :(

Moikka kaikille :) täällä odotellaan esikoista, LA on 22.5, viikot nyt 17+0. Kerran ollaan ultrassa käyty (np ultra) jossa kaikki oli hyvin, seuraavaksi olisi ru ultra ensi kuussa.

Alkuraskaudessa oli pahoinvointia joka jatkui n rv 10 asti. Eilen sitten pahoinvointi palasikin ja tänään oksensin aamulla :/ onko täällä muita joilla pahoinvointi on palanut keskiraskaudessa? onkohan ihan normaalia :(
Moikka Jasminemilia ! Mulla oli alkuraskaus aivan kamala! ei pysyny mikää sisällä, ja mennään nyt viikolla 19.. ja kyllä, mä toissapäivänä oksensin aamulla taas..vaikkakin oli pitkä tauko... on se varmaan normaalia, kaippa se voi tulla takaski :meh:

Takaisin