Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä mitä jättitoukkaa kasvatan, viikkoja nyt 13 ja alavatsa on jo selvästi pyöristynyt vaikka tota rasvakerrostaki löytyy :rolleyes: tai sit vaan kuvittelen :hilarious:

Mites muuten,missä vaiheessa teillä on alkanut maha näkyä ( ei siis turvotus ) mä oon nyt rv 13+3 ja mulla ei näy mitään! Ei edes selälleen makuulteen ja kyllä tiedän että nämä asiat ovat yksilöllisiä, taas vaan tuntuu siltä että kasvaako se pikkuinen siellä

Esikoisesta mulla vauvamasu pompahti kunnolla näkyviin vasta puolen välin jälkeen. Nyt olen rv 14 + 5, välillä pieni kumpu näkyy seistessä (riippuen vaatteistakin), mutta maatessa tuntuu kohtu selkeästi ja näkyy kumpu. :)

Ei täälläkään maha näy vielä. Tai illasta on kyllä pömpömpi maha, mutta ei mikään vauva maha vielä. Eiköhän se sieltä kerkee kasvaa vielä urakalla

Onko teillä ollut täällä puhetta mistäpäin te ootte? Vai näkyykö vaan tuolla toukokuisten listassa.. :)

Taitaa meitä olla aika kattavasti lähes koko suomi edustettuna höystettynä muutamalla ulkomailta kirjottelevalla;)
Mut pk seudulta täällä rustataan...
Mä täällä makoilen sängyssä ja masusta on tuntunut muutama hento plumpsaus, ihanaa<3
Rv 13+2

Mulla myös tuntui eilen ensimmäinen muljahdus masussa. Suolisto-ongelmista kärsineenä luulen tuntevani suoliston muljahdukset, eikä tämä tuntunut tulevan suolistosta. Ehkäpä vauva harjoitteli backflippiä, niin tuntui niin selkeästi :D sen jälkeen en ole tuntenut mitään. Sieltä ne alkaa pikkuhiljaa tuntua <3 ("kauhulla" odottaen niitä hetkiä, kun vauva potkaisee kunnolla kylkikaareen, aijaijai :D )

Täällä 16+1, esikoista odotetaan ja pikkuinen kumpu näkyvissä jopa silloinkin kun vetää vatsan sisään. :happy: Pari päivää sitten tunsin myös pienen hipaisun mahassa, eikä se tuntunut miltään suoliston möyrinnältä. :love017 Lisää odotellessa!

Ja PK-seudulta täälläkin ollaan.

Mulla 14+5 ja pieni pömppövatsa on nyt viikon sisään alkanut tulla näkyviin :happy: Liikkeistä en ole varma, nyt parina iltana nukkumaan mennessä on tuntunut vähän kuin kuplisi tai hennosti muljahtelisi vatsassa. Voi tietysti olla, että vaan kuvittelen ja kyseessä onkin ihan joku muu vatsan kuplinta :) Mutta se selvinnee seuraavien viikkojen aikana!

Niin, ja minä puolestani kirjoittelen Pirkanmaan suunnalta.

Mä asustelen Kainuussa.
Mäki oon tuntenu jotain muljahduksia mutta mulla muutenkin on aika muljahteleva maha ja tunnen kaiken aika selkeesti :D

Täällä menossa 16+5 ja pieni söpö masu on jo ilmestynyt <3 Tänään just työkaveri totes että kyllähän sen jo huomaa :D en aatellut että se näin nopeesti näkyy kun esikoinen kyseessä mutta ehkä se on helppo huomata kun oon aina muuten ollu hoikka ja melko mahaton..
Pari viikkoa sitten tunsin satunnaisia ihmeellisiä muljahduksia mahassa, mutta aattelin että kuvittelen vaan niitten olevan liikkeitä.. Ne muljahdukset on pikkuhiljaa yleistyneet ja nyt oon jo tosi varma että kyllä se on se pikkunen joka ilmottelee itsestään :) <3

Niin ja pk-seudulta minäkin :)

Mulle työkaveri sano viime raskaudessa jo kymppiviikolla että kyllä sun maha näkyy... :') oliskohan himppasen ollu turvotusta sillon :D

Etelä-Pohjanmaa kuittaa.

Mulla on huono kunto. Hengästyin, kun jouduin kolme kertaa käymään kellarissa. Mies sano, että onko sulla ihan oikeesti noin huono kunto.

Ottamatta Viipsukka kantaa sun kuntoon, toi hengästyminen on aika tavallinen raskausvaiva. Mä hengästyn kanssa nyt tosi herkästi, enkä myönnä, että mulla olis huono kunto! Jossain ketjussa täällä tästä vähän jo juteltiinkin.

Ennen raskautta oli ihan hyvä kunto täälläkin ja esimerkiksi nyt ongelmia tuottava ylämäki ennen ulko-ovea meni kevyesti vaikka kärryissä olisi ollut minkälainen kuorma.. Nyt kun käy esikoisen kanssa puistossa ja tulee takaisin niin nolottaa kun on pakko pysähtyä keskelle mäkeä hengittämään hetkeksi..

Mulla kyllä kunto heikentynyt menneiden 2 kotona vietetyn kuukauden aikana ihan reilusti. Huomannu itsekkin juuri tuota hengähtymistä mutta minun tapauksessa pakko olla osaksi kunnon huonontumisestakin johtuvaa. Yleensä minä "juoksen" edeltä ja mies yrittää pysyä perässä mutta nyt komennan minuutin välein häntä hidastaan kun tuntuu ettei kunto riitä.

Hyvä etten oo ainoa, rivakkaan tahtiin kävelin koirien kanssa ja pakko oli vähän höllätä ku rupes veri maistuu suussa :wacky: ja ennen toi tahti ois ees tuntunu missää. Ärsyttää ku mitää ei voi tehä, joko sattuu tai sit loppuu happi :grin

Nyt sitten alkoi mullakin vuoto..pyyhkiessä jää paperiin niukkaa punaruskeaa vuotoa..päivystävä sairaanhoitaja sanoi että luultavasti johtuu kohdun kasvusta, mulla on siis myös tänään ollut alavatsan nipistelyä ja juilintaa (jota on kyllä ollut ihan alusta asti) saa nähdä miten tässä käy :/ viikkoja 13+4 ja tyhmänä ajattelin että voisi alkaa jo uskaltaa nauttia tästä raskaudesta :(

Paulaliina onpa ikävä tilanne :( toivottavasti vuoto pian helpottaa! <3

Ja täällä ollaan Helsingistä :)

Ootteko te muuten hankkinut vielä tässä vaiheessa tulokkaalle mitään? Vaatteita ynm. Me ei ollaa mitään ostettu ja pitääkin ihan kaikki alusta asti ostaa.. jotenkin en oo vielä kummiskaan uskaltanu kovin kauheena edes katella vaatteita ynm

Juuri tuonne toiseen ketjuun kirjotin, että me ollaan ajateltu joulun jälkeen vasta alkaa tekee hankintoja :) Sama meillä, että kaikki täytyy ostaa alusta asti, kun eka tulossa. Ja toki jos nyt sattumalta superhalvalla silmiin osuis jo tässä vaiheessa jotain niin miksei sitä vois ostaa... Mutta jotenkin haluan pitää rakenneultraa rajana, että sen jälkeen sitten vasta enemmän shoppailemaan.

Takaisin