Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös lukee kirjeissä ettei lapsia saa tuoda tutkimushuoneeseen, juuri samoista syistä mitä Äippä x4 luetteli. Mutta voihan se olla myös ultraajasta kiinni päästääkö lapsen/lapset mukaan vai ei. :confused005

Joo tulee mies mukaan. :) tietenkin. Mutta eiköhän se lutviudu siitä, uskon että saa tulla mukaan. Eihän tää maailma niin tiukkapiposta voi olla. :)

Meillä rakennetulta 2.1 ja seuraava neuvola aika 30.11 jännittää ihan kauheasti vaikka viikko taaksepäin vaavilla oli kaikki hyvin:) kauhea pelko keskenmenosta...

Joo täällä ei saa kans lapsia tuoda ultraan mukaan. Voihan se olla pienelle ihmiselle myös vähän pelottavakin kokemus, kun kuitenki hämärää ja näytöllä näkyy ihme juttuja ja se tunnelma tosiaan voi olla vähän jännittynyt ja lapsi sen vaistoaa kyllä tosi herkästi. Mutta kannattaa varmaan kysellä vielä etukäteen voiko lapsen ottaa mukaan, jos muuta mahdollisuutta ei ole. :)

Meillä oli poika (alle 2v) mukana ultrareissulla, kun ei ollu hoitajaa. Ajateltiin ettei saa tulla ultraan mukaan, kun lapuissa niin luki. Oltiin otettu pojalle leluja mukaan, että viihtyy sen ajan. Sit mut huudettiin sisään ja poika Ois kuulemma saanu tulla mukaan isin sylissä, MUTTA se ei lähteny ku oli niin hyvät leikit kesken :grin hehe... No kävin sit itse yksinäni. Eli riippuu varmasti ihan ultraajasta. Näin kävi siis meille Oulussa, ja oli vanhempi nainen ultraamassa.

Meillä lapussa lukee, että ei sisaruksia, jos ei löydy hoitopaikkaa, niin hoitajat katsoo perää. Mä pistin tytön tabletin kanssa olemaan käyrävällä alkuraskauden ultran ajaksi, 3 vuotias siis, ja hyvin meni. :)

Pampulainen, onnea liikkeistä. Meillä oli eilen todella vilkas päivä, vähän väliä tuntui liikettä.

Nt-ultrassa käyty ja nt oli 1,14mm, vauva liikkui vilkkasti ja kaikki oli ok <3 rakenneultra on tammikuun puolessavälin. Nyt on huojentunut olo :) juhlistettiin miehen kanssa käymällä karkkikaupassa ja sallin itselleni salmiakkia :D muutenkin kiva päivä, kun töistä sai vapaapäivän ultran takia.

Noniin, luin meidän saaman esitteen "haluatko osallistua sikiöseulontoihin" ja siinä sanottiin että isä ja muut perheenjäsenet ovat tervetulleita mukaan. Tämä linja siis Kemin sairaalassa.

Onpa kiva käytäntö. :) Harmi ettei jokaisessa sairaalassa näin ole...

Kipsukalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)

nyt se paniikki iski sit tännekki. Kesken siivouksen päähän pälkähti ajatus, että miten jaksan/ehin siivota/tehä muitakaa kotitöitä sitte ku on vauva. Ja sit tää ajatus joteki pureutu miun mieleen entistä vahvemmin, et meille oikeesti tulee vauva.
Ja seuraava ajatus oliki, että mihi oon pääni pistäny :confused: Sit itkinki varmaa tunnin pää punasena siivouksen lomassa.
Huhhuh, ihan kamalia ajatuksia :sorry:

Zeero, onko teille siis esikoinen tulossa? Jos on, niin kyllä se siitä! :) Voi olla että ensimmäisinä viikkoina/kuukausina koko siivoaminen ei käy pienessä mielessäkään. Mutta pienen vauvan kanssa pystyy kotitöitä tekemään, ottaa avuksi esim. kantoliinan/repun, sitterin, leikkimaton ym. Aluksi se on uuden opettelua ja rytmien hakemista, mutta kyllä ne asiat siitä suttaantuu. :) Muistat vaan levätä kun vauvakin nukkuu! Kotityöt kerkeää odottamaan. :)

Zeero, onko teille siis esikoinen tulossa? Jos on, niin kyllä se siitä! :) Voi olla että ensimmäisinä viikkoina/kuukausina koko siivoaminen ei käy pienessä mielessäkään. Mutta pienen vauvan kanssa pystyy kotitöitä tekemään, ottaa avuksi esim. kantoliinan/repun, sitterin, leikkimaton ym. Aluksi se on uuden opettelua ja rytmien hakemista, mutta kyllä ne asiat siitä suttaantuu. :) Muistat vaan levätä kun vauvakin nukkuu! Kotityöt kerkeää odottamaan. :)

Eipä tähän lisättävää:) kyllähän me kaikki vauvojemme kanssa pärjätään!

Me kysyttiin tänään tytöiltä että mitä olisivat mieltä jos meille tulis keväällä vauva? Kaksi isompaa (5.5v/3v9kk) ihan innoissaan kyselemässä kaikenlaisia ja olivat innoissaan mut sit toi meidän 2v9kk totes vaan et ei halua uutta vauvaa o.O vuosikas nyt tajunnut mistään mitään:p noh jospa toi kolmonen innostus joskus uudesta vauvasta tai olis ainakin sujut asian kanssa...

Esikoinen joo tulossa :D kiitti äippä ja talvitintti rohkasevista sanoista :shy:
pitää miestä potkia enemmän siivoomaan ja kelpuuttaa hänen tapansa siivota.
Jotenki oon ollu ihan sekopää koko päivän, raivonnu ja vollottanu vuorotellen :wacky: mies ei tuntunu ymmärtävän miun huolenaihetta, onneks sain purkautua tänne :D

Muistelisin itsekin ressanneen esikoista odottaessa milloin mitäkin ja hyvin on mennyt ja vuosittain uusi vauva ollu tuloillaan :p kyllähän se alku saattaa olla tahmeaa ennenku alkuun ja rutiiniin pääsee mut hyvin se menee;) tää raskaus aika on kyl mielenkiintoista aikaa, eka nauraa hysteerisenä ja sit itkee kun mahaan koskee kun tuli naurettua ja sit raivotaan kun ei nyt sit enää voi nauraakaan kun alkaa koskee;) mies parat ihan ulalla kun ne ei pysy vuoristo radan mukana:D

Zeero, jos siivoaminen käykin mielessä sillon pikkuvauva-aikana ni mieti sen jälkeen että ootko hoitanu eka itsesi hyvinvoivaksi. Vauva ja sinä itte ootte ne ykkösprioriteetit sinä aikana, siivoaminen kyllä saa jäädä ihan luvan kanssa :P

Mulla oli tänään neuvola ja mun ei tartte mennä sokerirasitukseen :hello2 vaikka jotenkin oletin että pitää käydä, kun oon uudelleen synnyttäjä, mutta onneks ei tartte :)

Neuvola tätiä huvitti, kun kuunneltiin sydän ääniä ja pikkuinen sielä masussa niin kovasti melskas:grin on vilkas pikkuinen! :happy:

Takaisin