Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko teistä joku käyttäny jotaki nenäsumutetta raskauden aikana? Muistelin että siitä oli jossaki ketjussa ollu puhetta mutta en löytäny sitä nyt yhtäkkiä mistään. Mulla on jo kolmatta viikkoa kestävä flunssa ja oon aivan tukossa ja olo alkaa olla aika tuskanen. Lääkärissäki juostu mutta ei ne sano mitään muutaku että ota panadolia ja mee kotiin lepäämään. Mää oon jo niin loppu ettei tee ennää mieli tehä muutaku itkiä. :sad001

Heippa! Jospa minäkin esittäydyn :)
Lukemassa täällä olen käynyt jo heti kun sain tietää raskaudesta. Raskaus alkoi hedelmöityshoidoista, ensimmäisestä pakaste siirrosta. Nyt menossa 14+3 ja ensimmäinen sellainen :Heartred. Ja voiko sanoa että "kärsin" oireettomasta raskaudesta, iltaisin on hieman nuupahtanut olo mutta se onkin siinä. Rinnat ja maha ovat kyllä kasvaneet. Ensimmäinen ultra oli mieletön kokemus, senkin takia että oireettomana tässä on kokoajan epäillyt että olenko raskaana vai en. Nyt ehkä pikkuhiljaa jo ymmärtää tämän :happy:

Onko muilla ollut päänsärkyä..? Mulla alkoi nytten päivällä kauhea päänsärky:( onko teillä mitään keinoja millä voisi saada pääkivun poies..? Mielellään en paljoo noita särkylääkkeitä söisi.

Panadolia saa syödä särkyyn jos tarve vaatii. Vettä hullunlailla ja paljon liikuntaa ja ulkoilua.

Se on tässä vaiheessa hyvinki tavallista että on pää kipee.. Aikasemmin olikin puhetta että progesteroni sitä aiheuttaa.

Ihanaa et siellä masussa oli pikkunen hyvinvoivana:) eiköhän siinä yhdessäkin oo tekeminen;) mikä sun fiilis? Kyllähän tässä huomaa et itse jotenkin paatunut et joo raskaana ollaan ja vauva masussa, ok kiva:) itku tulee sit synnärillä kun saa vilpertin sylkkyyn ;)

Joo, yhdessä on kyllä aivan tarpeeksi!! :P pieni pettymyksen häivähdys kävi mielessä, mutta näin on paljon parempi! Nyt on uskoa että me selvitään, on jo kokemusta yhden vauvan vauvavuodesta niin on jotain suuntaa mitä ens kesänä tapahtuu :P toki tää vauva SAA olla rauhallisempi tai nukkua yönsä alkuun paremmin, en pistä vastaan!:hilarious:

Päänsärkyä lähes päivittäin. Välillä joudun ottamaan päivässä kaksikin panadol tonnista, riippuu päivän suunnitelmista että pystyykö kärvistelemään ilman.. nukkuminen, pimeä ja hiljaisuus auttaa mulle :)

Setoinen meilläkin "tilauksessa" taas semmonen kiltti ja rauhallinen vauva joka ei turhia huuda;) esikko oli aikanaan aikamoinen raivotar mut sit nää muut ollu kyl niin helppoja vauvoja et ei voi valittaa:) toivottavasti en just manannu tätä:p

Se pyörrytys on hirveetä!! Ennemmin päänsärkyä ku sitä :stop: sympatiani sinne äippäx4!

Hei te joilla tämä ei ole ensimmäinen raskaus! Nyt kun mä olen jo päässyt 16. viikolle niin tottakai kaikki alkaa kyselemään että joko mä tunnen vauvan liikkeet ja potkuja jne. Mutta kun tämä on meidän eka, niin mulla ei ole tässä vaiheessa aavistustakaan millaisia tuntemuksia mun pitäis haeskella! Oon herkkä tuntemaan kehossa vaikka ja mitä, joten jos alan oikein tunnustelemaan sieltä kohdun kohdalta niin jatkuvasti tuntuu jotain, mutta ne on sitten kaikkea ilmakuplista ja veren kohinasta/pulssista elohiiriin (mulla on usein sellaisia että nykäisee vain kerran tai kaksi, ja usein mahan alueella muutenkin, sisäpuolella). Olen kuullut että ensimmäiset potkut ja liikkeet on tosi kevyitä joten vähän pelkään että vaikka mä voisin tuntea niitä niin kuvittelisin kuitenkin niiden olevan jotain omia kehon toimintoja jne... :oops: Vai onko ne sitten todellakin niin erilaisia että ei voi mennä sekaisin tuommoisten kanssa?

Vieena ne ekat liikkeet tuntuu semmoisilta hennon hennoilta hipaisuilta/kuplimiselta, et ne on kyl helppo sekoittaa ihan miksi vaan masun möyrinnäks, mut sanoisin et semmosia ei epäilynvaraa jättävät monotukset tuntee vasta siinä 20+ viikoilla, mut tässäkin sataa olla eroja, riippuen vauvan asennosta ja istukan paikasta! Jos istukka on etuseinässä niin liikkeet saataa tuntua huonommin...

Pitänee pistää muistiin johonkin että kysytään sitten ensi ultrassa että missä se istukka on kun en tiedä ollenkaan :sad001 eikä siinä tietenkään kiirettä ole, alkaa monottaa sitten kun alkaa, on vaan ikävä aina vastailla että en tietääkseni ole mitään tuntenut! :p mieskin oli kuulemma joku yö laittanut käden mahalle että tunteeko jotain, pöhkö! Siihen nyt vielä ainakin menee aikaa :grin

Joo mun mies on tuntenut potkut vasta 30+ viikoilla:D kyllä ne potkut tuntuu ja näkyy ennemmin tai myöhemmin, ihan ärsytykseen asti;)

Heipä hei tännekin kaikille! :greet025

Täällä odotellaan mun toista ja miehen ensimmäistä. :love2 Tänään käytiin ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin vauvalla. :shy: Ja olipa ihana käydä ultrassa yhdessä miehen kanssa. :Heartred:love7:Heartred Aikaisemmat olen odottanut enemmän ja vähemmän yksin. Nyt tuntuu vaan niin ihanalta, kun joku huolehtii ja on vähintään yhtä innoissaan kuin mieki. :Heartred

Ja ei kyllä itselläkään vielä kovin todelliselta tämä raskaus tunnu, kovasti odotan, että alkaisi jo liikkeet tuntua. :dance018:grin
Edellinen raskaus (kaaaauan sitten...) päättyi pian nt-ultran jälkeen keskenmenoon rv 12+6 ja se on nyt tässä kovasti varjostanut tätä alun onnea. Ei ole oikein osannut tai uskaltanut olla vain rauhassa onnellinen. Oireita kyllä on ollut enemmän ja vähemmän, onneksi nyt jo alkaa vähän helpottaan. :schocked028:sick009

Takaisin