Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä englannissa edelleen mullekkin pahoinvointiin kotikonsteina suositeltu kaikkea missä vaan gingeriä on. :wtf: Pipareita voiski syödä jos ois hyviä mutta muuten ei nappaa. Kinkku ja noi tortut kyllä kans houkuttelis.. josko löytyis tykötarpeet nii vois torttuja tekastakki.

Tunnen tuskasi Nenne tuon pahoinvoinnin kans.. kuudennelta viikolta nyt neljännelletoista viikolle mullakin jatkunut.. Tipalla kävin kolmesti alussa. Nyt vähän paremmin pärjänny ja hiukan alkanut laantumaan jos rohkenen ääneen sanoa..

Hei! Ilmoittaudumpa nyt mukaanj tähän porukkaan. La7.5(nyt 13+6) ja neljäs lapsi tulossa. Aiemmat raskaudet olleet todella vaikeita ja 2edellistä keskosena syntyneet. Eikä tämäkään mikään helppo ole ollut, nyt viikon ajan ollu kamala flunssa ja eilen illalla sitten supisteli monta tuntia putkeen, et ihan hirvitti jo et kuinka tässä käy. Nyt suht rauhallinen olo.

Kiitos. Voi ei! Jospa sielläkin helpottas! Tänään on ollut eka pv etten ole oksentanut kertaakaan! Meinasi itku päästä [emoji7] eli jospa tuota oltas jo voiton puolella... Täällä muistaakseni inkivääri on täysin no-no....

Tervetuloa uusille:)
Mä oon kyl tuoretta inkivääriä syönyt (tai noh juonu) flunssan hoidossa ihan huoletta;) mun enkuissa asuva kaveri kun sitä suositteli tähän mun aamu ryynäämiseen (jota tosiaan siellä päin suositellaan pahoinvointiin) eihän toi britit oo mikään kehitysmaa et luulis niiden terveydenhuollon (NHS) tietävän jotain jostain:p
Me varattiin miehen kaa pikkunen reissu parinviikon päähän:) päästään hetkesi kahdestaan ennenku tää vilpertti syntyy! En malta odottaa[emoji173]️

Nyt on jouluverhot laitettu :joyful: mulla on niin kova joulu fiilis etten muista koska olisi ollut tälläistä :grin

Asiasta toiseen, mä en vaan pääse yli siitä unesta että meille tuli kaksoset! :woot: ja ukkokin sanoo että "kyllä sun maha on jo niin iso että kaksi siellä on" :hilarious: viimme yönä näin unta että menin ultraan ja siellä olikin yksi vauva, niin järkytyin ja olin surullinen siinä unessa että missä se toinen on. Vaikka todellisuudessa oon onnellinen ja kiitollinen, tuli sitten kuinka monta lasta tahansa :)
Aika vähän ja lieviä oireita mulla on, niin ajattelis että jos kahta odottais niin olisi voimakkaammat oireet :rolleyes:

Täällä todiste vähäoireisesta ja pienivatsaisesta kaksosraskaudesta! Jos esikoisesta voin pahoin 5 kertaa, niin tästä vielä vähemmän. Yhtenä päivänä oli selkeä huono-olo, mutta sekin meni istumalla ja juomalla ohi. Oksentanu en oo kertaakaan. Kohtu on taaksepäin kallistunut, joten vatsa ei ole mikään jäätävä. Vaikkakin itse huomaan selvän eron esikon aikaiseen vatsaan. Nyt ei alun turvotus ehkä laskenut missään kohtaa, pysyi vain samoissa hetken aikaa. Nyt vasta alkaa ehkä kunnolla kasvamaan. Viikkoja siis 12+5.

Täysi yllätys siis oireiden puolesta nämä identtiset kaksoset. Yhtenä päivänä ennen ekaa ultraa oli sellainen olo, että olisko siellä kaksi. Mutta se meni ohi. Ja yhdessä yövuorossa vaan ajauduin katselemaan kaksosten synnytyksiä. :D

Äippä x4 hyvä kun ootte varannu reissun. Samaa mekin mietitty mutta tästä pahoinvoinnista ois eka päästävä eroon ja takas töihinki. Niin kiva ois päästä johonki ja vähän vaihtaa maisemaa varsinki kun nyt kotona neljän seinän sisällä ollu reilusti toista kuukautta.

Älkää puhuko joulutortuista. Rasvaiset leivonnaiset tai ruuat ei kauheesti houkuttele. Tästä saan varmaan kiittää työpaikkaa. Viime vuonna pystyin helposti syömään joulutorttuja kerralla 3-5. Pari viikkoo on tehnyt mieli salmiakkia ja tiistaina 10+0 verikokeiden kunniaksi ostin pienin rasian. Oi että ne on hyviä :)

Äippä oot kysyny jo monta päivää sitten mutta parempi kai vastata myöhään ku ei millonkaan .. :D mulla on nt ultra 14.11 eli 9 päivän päästä! Kirjotin muuten salaselle puolelle just että 12 päivän päästä :facepalm: miten sitä ei pysy päivissä perässä!:nailbiting:

Vieena, kuulostaa rupuiselta jouluruualta pelkkä peruna ja suolakala (niinkö se meni) :sorry: missä päin asuitkaan? Vai oliko niin ettet halunnu kertoa?

Tervetuloa paljon uusille! :) kirjottelen tänne aina aktiivisen ei-aktiivisesti, on niin aktiivinen la ryhmä tää ettei perässä pysy :joyful:

Susamuru onko sulla kotidoppleria? Miltä kuulostaa kaksosten sydänäänet, pystyykö erottamaan kaksia ääniä? Nimittäin kun mä dopplasin eilen ja voi hitto sieltä kuuluu kahdet äänet (hieman eri sävy mutta jumputus yhtä tiheää)! Voisko olla joku kaiku tms. Mut kun molemmat on vahvoja ääniä, omaki syke löytyy vielä toki erikseen :D yritin youtubettaa niitä ääniä ja yhdessä videossa oli samanlailla kahdet äänet pienellä eri sävyllä:confused: tää on ihan persiistä! Pitäskö tuhlata läjä rahaa yksityiselle ja käydä kurkkaamassa.. mut hitto ku ei todella antais talous periksi! Ja nt ultraanki enää reilu viikko:meh:

Miksen pääse tästä kaksoshommasta yli! Ei oo sukurasitetta ei mitään, mikä pakkomielle tää nyt on! Vähänkö tunnen itteni tyhmäksi ku ultrassa paljastuukin yksi sikiö :D yksi on aivan hyvä! Pelottaa ajatus kolmesta alle kaks vuotiaasta, jaksettaisko sellasta miehen kanssa ku toi esikon vauvavuosiki oli RANKKA??:cool:

SeToinen, Portugalissa asun, ja todellakin jouluruoka täällä on melko köyhää verrattuna suomalaiseen joulupöytään.. tottakai eri perheillä on vähän eri systeemit mutta meidän perheessä jouluaattona on keitettyä kalaa, perunaa ja jotain kaalia. Joulupäivänä uunissa paistettua lihaa, mikä on jo vähän parempi... Käyn ostamassa ikeasta sen minikinkun itelleni niin vähän herkkua saa :grin eihän se yhtä hyvä ole kun oikea kinkku mutta sentään jotain kotoisaa...

Susamuru onko sulla kotidoppleria? Miltä kuulostaa kaksosten sydänäänet, pystyykö erottamaan kaksia ääniä? Nimittäin kun mä dopplasin eilen ja voi hitto sieltä kuuluu kahdet äänet (hieman eri sävy mutta jumputus yhtä tiheää)! Voisko olla joku kaiku tms. Mut kun molemmat on vahvoja ääniä, omaki syke löytyy vielä toki erikseen :D yritin youtubettaa niitä ääniä ja yhdessä videossa oli samanlailla kahdet äänet pienellä eri sävyllä:confused: tää on ihan persiistä! Pitäskö tuhlata läjä rahaa yksityiselle ja käydä kurkkaamassa.. mut hitto ku ei todella antais talous periksi! Ja nt ultraanki enää reilu viikko:meh:

Miksen pääse tästä kaksoshommasta yli! Ei oo sukurasitetta ei mitään, mikä pakkomielle tää nyt on! Vähänkö tunnen itteni tyhmäksi ku ultrassa paljastuukin yksi sikiö :D yksi on aivan hyvä! Pelottaa ajatus kolmesta alle kaks vuotiaasta, jaksettaisko sellasta miehen kanssa ku toi esikon vauvavuosiki oli RANKKA??:cool:[/QUOTE]

Ei oo valitettavasti kotidoppleria, mietin sitä jossain kohtaa ja olisin lainannu kaverilta, mut se oliki jo kerinny sen myymään, joten en nyt sit oo hankkinu sitä. Tuleepa noita kuluja täs varmaan muutenkin. Meillä on sit hetken kolme alle 2 vuotiasta, esikoinen täyttää kaks vasta heinäkuussa. Ja nää nyt tod näk syntyy huhtikuun puolella, vaikka la 15.5. Kyllä sitä täälläkin jännitetään, kuinka sitten jaksaa, mutta eiköhän kaikesta selviä. :)

Se toinen, voisko soittaa neuvolaan jos ne joko kuuntelis tai laittas aikaisempaan ultraan? Käsittääkseni kun monikko raskaus on riski raskaus niin eiks se ois sit hyvä tietää (ehkä jo aikasemmin) et monta siellä matkustaa? Mä en noista dopler hommista mitään tiiä kun mul ei sitä oo eikä tuu mut voiko sieltä kuulua kaiku? Dont know:D
Voih että kun meni jännäksi, jospa siellä kaksi vaikka oiskin;)
Meillä siis on 4 alle 6 vuotiasta (hetken oli 3 alle 3v), ja ei tää musta järin rankaa oo ollu, se on miten asennoituu:)

Täällä neuvolat ja siis julkinen puoli ei anna MITÄÄN ylimäärästä menoa :/ harkitsen nyt vakavasti sitä yksityistä huomenna..

susamuru täälläki esikko täyttää heinäkuussa 2! :P ehkä tää kaksosuus pakkomielle johtuu siitä että tuleva(t) vauva(t) on horoskoopiltaan kaksonen ?!? :P kaksonen ku kaksonen, right ??? :smiley-ashamed005

Neuvolassa ei meillä ainakaan oo mitään ylimäärästä, mutta kontrollit on Taysin puolella np-ultran jälkeen. Rakenneultra siis myös. Ja Taysin sivujen mukaan tilanteesta riippuen käydään äippäpolilla 2-4 viikon välein. Erimunasilla kaksosilla harvemmin ja identtisillä useemmin, kun on enemmän riskejä. Itse siis odotan nyt kutsua ensimmäiseen äippäpolin käyntiin. Tänään 12+6. :) 12+3 oli np-ultra. Toki kaksosista saatiin tietää pari viikkoa aikasemmin, kun varasin ekan np-ultran menkkojen mukaan laskettuna ja olivatkin liian nuoria vielä mitattavaksi. :)

Setoinen ette sattus asumaan jossain pk seudun tai lahen seudulla? Jos joo niin suosittelen perhe-artea, siellä olis suht huokeat hinnat! Mä maksoin ar ultrasta 83€, palvelu oli nopeaa ja laadukasta;) onhan toi 80€ sinäänsä kova hinta kun miettii et se on melkein tän kämpän viikon ruoka budjetti mut mies ton halus maksaa niin en alkanut vastaankaan väittämään;)

Hesan perhe-arteen tulis 61km matkaa. Hmmm! Pitäisköhän soittaa maanantaina , kuinkahan suosittu mahtaa olla että löytyykö pikaisella aikataululla aikoja :oops: työt alkaa taas ke ja ukon työt + kaikki muu härdelli ni aika on niinä päivinä tiukilla.. noh sehän selviää soittamalla! :p

Tarttee kokeilla onnea huomenna .. :D muistin tosin että huomenna ukko on iltavuorossa ja mulla on tiistaina koulutuspäivä :cool: noh.. josko johonki väliin sais..

Käytiin tunti sitten miehen kanssa syömässä mutta silti napostan täällä porkkanaa [emoji3] jotenki tullu kauhea himo mini porkkanoihin ja dippailla niitä dippiin. Nam[emoji3] huomenna ois nt-ultra. Kyllä jännittää! Nyt oon iltaisin alkanut kärsiin tooodella kauheasta turvotuksesta huhhuh.

Takaisin