Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko muut ajatelleet ottaa kausi-influenssarokotusta? Raskaana olevathan kuuluvat riskiryhmään ja ainakin itse olen töiden puolesta altis siihen sairastumaan. Nyt sitten mietinnässä, että ottaisinko vai en. Sikiölle ei pitäisi olla haittaa ja rokote on kuitenkin ollut jo pitkään käytössä..

Me otetaan influenssa piikit, otettiin viime vuonnakin kun odotettiin:)
Sen takia kun tuntuu et me ollaan muutenkin koko ajan kipeenä nii, jos ees influenssalta säästytyis!
Meillä on aika varattuna ens viikolle muistaakseni tiistaina:)

Ite en ota, enkä ota lapsillenikaan. Kuulun sairauteni takia riskiryhmään ja nyt vielä tuplaten raskauden vuoksi ja aina sillon kun olen piikin ottanut, olen ollu kipeämpi kuin silloin kun olen ollut ilman piikkiä. :woot:

Miekään en ota. Saisin sen työnantajakin puolesta kun työnantaja "velvoittaa" kaikki sen ottamaan. En kyllä ota. Muutama vuosi sitten sen otin ja ikinä en oo ollu nii kipee kuin silloin kun sen otin, Koko talven ajan oli flunssaa ja joka toinen viikko lämpöä. Sairastin noronkin sinä talvena kahteen kertaan. Normaalisti en siis oo ikinä kipeänä.

Otan ehdottomasti ja niin ottaa koko perhekin. Liian suuri riski odottavalle äidille ja pienille lapsille.

Otan rokotteen. Olen aina sen ottanut ja otan nytkin. Hoitoalalla oon ni tulee työpaikalta suoraan. :)

Täällä päin suositellaan myös sen ottoa ja kun hoitoalalla töissä niin hyvä saada suojaa influenssaa vastaan. Ei muutenkaan oo niin priima olo ollu tän pahoinvoinnin vuoksi joten hyvä vain jos vois flunssat välttää.

Täälläkin otetaan koko perhe!

Pahoinvointi senkun jatkuu täällä jo yli 9 viikkoa, tänään 13+3 ja eka oksennus tuli nyt illalla. On tämä odottaminen yhtä onnea :meh:

Ja huomenna lisää kivaa. Sokerirasitus. Sitten onkin jo onneksi viikonloppu ja uhma-ikäinen esikoinen menee siskoni luokse kylään koko viikonlopuksi. Sitten saa levätä oikein kunnolla :)

Luultavasti otan rokotteen... Yleensä en ole kipeä vaikka ravintolassa työskentelen ja nyt tarjoilijana.

Onko teillä kuinka paljon tuota kipua/vihlontaa/pistelyä alamahassa? Mulla tuli järkyttävä pistävä tunne kun kaupassa olin. Tieten voi olla kun kasvaa vain mutta oli erilaista kipua kuin viimeksi. Hmm

Mulla oli myös tänään nt-ultrassa kaikki paremmin kuin hyvin ja toinen oli niin vilkas liikkeissään, ettei meinannut mittojakaan saada. Kyllähän tuo kolahti ja kovaa, notta joku siellä massun uumenissa oikeasti lymyilee!

Aiemmin valittamani flunssa alkaa olla hävinnyt, yskä vaan jatkaa hakkaamistaan. Kiitos vielä vinkeistä! :)

Viikkoja on kasassa nyt 12+4. Pahoinvointia ilmenee vähemmissä määrin, mutta edelleen vahvat hajut (kahvi mm.) saa kovan ällötyksen päälle.. Samoten töissä tuli todella vahvalta hajuvedeltä tuoksuva asiakas, jota en loppujen lopuksi pystynyt pitkään palvelemaan. Syötin asiakkaan työkaverille vaivihkaa ja karkasin takahuoneeseen kakomaan, hyh! Mites muilla hajut vaikuttaa? Tekeekö pahaa?

Mulla on myös nyt kuluneella viikolla ollut paljon nippailua, kramppausta ja vihlontaa alavatsalla, mutta oletan kuuluvan asiaan. Pari kertaa on kyllä säikäyttänyt, mutta onneksi on mennyt nopeasti ohi. :woot:

Lopuksi ehdottanen, että joulutorttukuvat kielletään. Terkuin neiti "Söin äsken 5 torttua yhtä kyytiä eikä tunnu missään"

Aion otattaa influenssarokotteen itelle ja pojalle. Mies on jo saanut sen töiden puolesta. Otin ku poikaakin odotin. Sivuvaikutuksena tuli parin päivän pikku nuha, mutta pieni hinta siitä jos vältti sitkeämmän taudin.

Mää en ota sitä rokotetta, en itelle enkä pojalle. En ottanu viime raskaudessakaan. :) mulla sama juttu ku Monella muulla että saisin sen ihan ilman raskauttakin, kun kuulun muutenki riskiryhmään. Ja mä en oo ottanu sitä ikinä ihan siitä syystä että niin moni sairastaa sen rokotteen takia kaikki pikkuräkätaudit yms, ja mä en haluu olla koko talvea sairaana.

Mä myös tein viime viikolla ekat joulutortut. :P on ne vaan hyviä :)

Mullakin on ollut ihme kipuilua ala osastolla jo muutaman päivän. Kai se sitten kuuluu tähän.

Ihan uunona kyselen, saako glögiä juoda kun siinä on inkivääriä käytetty mausteena? Mieli tekisi mutten ole vielä uskaltanut.

Madi kyl saa, samoin pipareita;) tai mä nyt ainakin oon:p kohta lämmitän itsekin kupposen ja torttua jälkkäriksi:)

Ei nyt sit oikeesti, tuolla edellisen la ryhmässä ollu puhetta kinkusta ja parmesaani tikuista ja nyt sit glögiä ja suklaata... Mä en sit kestä! Mä haluuuuuun kaikkia joulu herkkuja!!!! Ja mäti leipiä... En kestä tätä:p

Mun kans tekis mieli käydä ostaa jo ennakkoon vähän kaikkia jouluherkkuja ! :laughing002
Viime viikolla tein joulutorttuja, ja eilen sit piti tehä pipareita ja glögiä.. Kaveri laitto tänään kuvan, kun sen mies oli tehnyt graavilohta, jota oli sit tuorejuuston kanssa leivän päällä, niin voi vitsi kun alko tekee mieli !:love017 Jännä sinänsä, ku muuten koko raskausajan kalan näkeminenkin on jo etonu..

Mä kans oon miettiny tota influenssarokotetta... Kai se olis ihan hyvä sit oottaa.. :rolleyes:

Jaahas, taitaa olla paras alkaa etsiä luumuhilloreseptiä näiden keskustelujen jälkeen :grin Täältä kun ei kaupasta saa! Pakko saada tehdä joulutorttuja ja pian kanssa!
En ole yleensä ollenkaan joulun perään mutta nyt on jo pari päivää ollut ihan joulu-olo. Mieskin (joka on siis kuin pahainen kakara mitä jouluun tulee) sanoi että ehkä on vielä vähän liian aikaista alkaa valmistella :p

Täälä kans tekee mieli kauheasti joulu ruokaa! Etenkin kinkkua ja maksalaatikkoa(jota ei saa syödä) myös kalaa tekee mieli todella paljon! [emoji1] tänään oli pakko tehdä ekat joulutortut :)

Mää en oo aatellut sitä rokotetta ottaa.. En vain oo ikinä oikein luottanut noihin että pitävät flunssan erossa..

Takaisin