Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä koira tyhjentää anaalit itsestään omaan sänkyyn, ja on tehnyt sitä viime viikkoina tosi paljon. Osaan siis samaistua, sen hajun kanssa eläminen on aika inhaa nyt! Pääsee usein tekemään koiralle pyllypesuja, ihanaa.

Kiitos tuhannesti neuvoista, otetaan kaikki testiin! Vaikuttaa tosiaan melko sitkeältä taudilta, mutta jospa se siitä lähtisi.. Töistäkin jouduin saikulle jäämään :grumpy:

Pelottaa vaan kun ekaa kertaa olen raskaana, eikä noita lääkkeitä uskalla kauheasti käyttää ettei vaan käy mitään... Kaikki on niin uutta ja jännittävää. Onneksi kuitenkin 12+1 tänään ja torstaina nt-ultra, jossa saan varmuuden siitä että kaikki on kunnossa :happy: paranemisia myös sinne Äipälle!

Mulla eka ultra lähestyy ♡ perjantaina saan vihdoin nähdä pikkuisen. Sääli ettei mies töiden takia pääse mukaan, mutta järjesti kyydin, koska sinne on n.tunnin ajo matka enkä omista vielä korttia.

Nemmaliina neuvola oli tosiaan noiden nenäsuihkeiden kannalla enkä mäkään avaavaa ruuttaa nenään muuta kuin yöksi ja särkylääkettäkin vaan otin sen verta että jakso päivän muksujen kanssa... Mut tosiaan hetkelliseen käyttöön siis ja ohjeiden mukaan niin kyl noi on ihan turvallisia;) niin ja toi avaava on lasten vahvuus mut toimii tarpeeksi hyvin:)
Nyt on tosiaan aikapaljon tätä sitkeetä pöpöä liikkeellä joka kestää piiiiitkään... Noh jospa tää tästä, loppus vaan tää pirun yskä niin sais yönkin nukuttua ilman yskän kohtausta... Kiitos ja toivon et sulla ei kestäis näin kauan kun mitä meissä tää on kestänyt!

Mä oon vetäny surutta panadolin tonnisia päänsärkyyn ja flunssaan sillon ku sitä tuntuu tarvivan . Ylittämättä toki vuorokauden maksimiannosta. On ollu ihan älyttömästi päänsärkyä ja se aiheuttaa suurta v*tutusta jos joutuu jotain tekemään (töitä tai lapsen hoitoa). Enemmän koen sen stressin haittaavan kuin vaarattomaksi luetun lääkkeen. Lääkkeettömän nenäsumutteen ostin viime raskaudessa flunssaan. Se ei auttanu mitään, kirveli vaan nenää ku sitä sumutti o.O jos tässä raskaudessa vielä nenään jotain tarttee tunkea ni ostan itelle samoja suolavesitippoja ku mitä tolle 1v taaperollekki käytän :P

"Miten flunssaa voi hoitaa turvallisesti raskauden aikana?

Raskaana ollessa flunssan perushoitoon kuuluvat lepo, lämpimien juomien nauttiminen ja tarvittaessa höyryhengitys, joka irrottaa limaa ja avaa hengitysteitä. Jos perushoito ei ole riittävä, voidaan tukkoisuutta, yskää ja kuumetta hoitaa apteekista saatavilla reseptivapailla lääkkeillä (kts tarkemmin alla).

Voiko tukkoisuuden hoitoon tarkoitettuja nenäsumutteita käyttää raskauden aikana?

Tukkoisen nenän hoitoon voi tarvittaessa käyttää ksylometatsoliinia tai oksimetatsoliinia sisältäviä nenäsuihkeita. Nämä lääkkeet supistavat voimakkaasti verisuonia, ja tarkan annosteluohjeen noudattaminen on tärkeätä. Sumutteena oleva valmiste on yleensä helpompi annostella kuin tipat."

"Onko kuume haitallista sikiölle?

Alkuraskaudessa korkea kuume (38,5 astetta tai enemmän) voi lisätä sikiövaurion riskiä. Kuumeen noustessa yli 38 asteen suositellaan kuumeen alentamista parasetamolilla. Parasetamolia voi käyttää missä tahansa raskauden vaiheessa, silloin kun käytölle on selkeä syy, tavallisilla aikuisille käytettävillä annoksilla."

(http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...airastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx)

:) näin kertoo teratologinen tietopalvelu, josta voi muuten tiedustella minkä vaan lääkkeen turvallisuudesta raskauden ja imetyksen aikana.

Kiitos Mangolia90! Aletaan hiljalleen pääsemään voiton puolelle.. Tukkoisuus on vähentynyt, mutta yskä on kyllä edelleen kova. Jos iskee oikee paha yskänpuuska, meinaa alavatsakin krampata. Tuntuu tosi inhalta. :shifty: Noh... Lepoa ja juomista, lepoa ja juomista... :happy:

Voih että ku mä näin viime yönä ihanaa unta! Siinä unessa mä synnytin kotona ihanan ja todella pienen pikku tytön<3 että kun se oli niin söpö, samanlaiset isot siniset silmät kun siskoillaan ja ihanat paksut ja tummat kiharat kun tällä meidän nelosella... Voih että kun olis jo toukokuu!!!

Mä näin sellaista unta että meille syntyi kaksois tytöt! :hilarious: oli ihana uni, mutta tuskin toteutumis kelpoinen kun meidän kummankaan puolella ei ole kaksoisia. Enkä kyllä tiedä miten sitä selviäisi kaksoisten kans varsinkin kun esikoinenkin on aika pieni :nailbiting:

Niin ja aamulla kun heräsin niin aloin miettimään kaksois tytöille nimiä :joyful: en ollut vielä kokonaan tajunnut että oli ollut vain unta :p

Voihan ne kaksoset tulla ilman sukutaustaakin;)
Minä taas oisin toivonut niitä kaksosia mut ei meillä ollu tupla lykkyä... Vaikka sukurasite onkin aika hyvä:p noh parempi 1 lapsi kerrallaan kun ei mitään:)

Mua kyllä kaksoset vähän ehkä kauhistuttaisi :D Yksi mulla kyydissä vaan onkin.

Puoli kahdelta on nt-ultra... Jännittää ihan hirveesti. Mulla lukee tossa kutsussa että on varattu aika kätilön tekemään alkuraskauden ultraan? Ei mainintaa koko nt-asiasta eli onko tämä nyt vaan sama asia? Kun neuvolasta laittoi lähetteen eteenpäin ja nyt on siis aika sairaalaan. Kutsussa lukee myös että ultrataan alakautta? Oon kuullut että päältäkin jossain saatu hyvin näkyviin? :)

HannaMi 11+6

Mä näin sellaista unta että meille syntyi kaksois tytöt! :hilarious: oli ihana uni, mutta tuskin toteutumis kelpoinen kun meidän kummankaan puolella ei ole kaksoisia. Enkä kyllä tiedä miten sitä selviäisi kaksoisten kans varsinkin kun esikoinenkin on aika pieni :nailbiting:

Niin ja aamulla kun heräsin niin aloin miettimään kaksois tytöille nimiä :joyful: en ollut vielä kokonaan tajunnut että oli ollut vain unta :p

Kaksosiin ei tosiaankaan tarvita aina sukutaustaa. Nimimerkillä identtisten kaksostyttöjen äiti :)

Äippä sä kerkesit jo tortut leipomaan! Mulla käväs ekan kerran joulutorttu mielessä toissa päivänä. Hitto pitää ostaa iso kasa aineksia että saa leipoa niitä :D pieni määrä kerrallaan ja useasti :P :P nammm!!!

mä näin pari yötä sit unta että tunsin vauvan liikkeet ja ku laitoin käden vatsan päälle ni liikkeet voimistu , niitä tuli kahdesta kohtaa (kaks vauvaa) ja lopulta ne olis halunnu vatsanahan läpi ulos mahasta. Se sattu!! :D painajainen.. huhhuh!

Yleisön toiveesta mä noita tein, tai no oikeestaan tytöt teki:) mä vaan syön sujuvasti:p
Setoinen koska sulla on ulta vai ootko jo käyny et sais tiedon et monta siellä masussa on?:)

Nt-ultrassa kaikki hyvin! La aikaistui ihan varhaiseen uä:hän verrattuna ja viikkoja saatiin nyt 12+5.

Huh, kannan vauvaa oikeasti. <3 Kätilökin antoi jo luvan nauttia ja toivotti onnellista odotusta. :)

Nyt tekis mullakin mieli hieman juhlistaa tortulla! :D

Takaisin