Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Susanne voithan kirjotella molemmissa np-ultraan asti jossa virallistetaan LA ja sit mennä siihen mihin "kuulut" :P tai voithan kirjotella molemmissa vaikka koko raskauden! :)

Eka neuvola oli tänään! Aattelin että se ois tehny tän raskauden todellisemmaks, mutta ei mitään vaikutusta.
Hemoglobiini 166 ja käskettii syömää rautalisää? Eiks arvon pitäs olla alhanen et on rautavaje vai tä? o_O
Maanantaina pääsen varaamaan vihdoin sen ekan ultran :Heartred

Eikai sun tartte syödä rautaa???

Täällä oli hemppa laskenut.. Parin viikon päästä pinaattia ruokavalioon. Voi vee...

Terkka sano että jos ens kerralla ei oo arvo laskenu ni pitää ottaa rautalisää. Tais puhua ihan höpöjä :D

Zeero höpöjä puhui :D tosi hyvä hemppa sulla :) mulla huomenna neuvola, iiks! :)

Joo zeero, tommosella hempalla ei todellakaan tarvii syyä lisä rautaa:D kroonisesta anemiasta "kärsivänä" niin lääkäri sanonu että ideaali arvo on 120-155, mulla tällä hetkellä 112 ja kuulemma mammavitamiini riittää toistaiseksi, ellei sit oo romahtanut seuraavaan neuvolaan mennessä...

Zeero ootko varma että oli 166? Ettei 116? Ei kai niin korkeeseen arvoon rautaa tartte syödä :o

166 lukee kortissaki :D oottelen siihe seuraavaa neuvolaan enkä ota rautalisää.

Oisko kirjannu väärin? On kyl aika korkea, jos yli 160. Mulla yleensä ollu hb jotain 130-140, ja se on kuulemma ihan hyvä.

Heips tulin vähä tänne kurkkaamaan mutta ihan ei vielä mieli oo siinä kunnossa että perehtymällä pystyis lukemaan kaikkien tekstejä mutta hirveesti haluaisin tietää salaiselta puolelta muutamien kuulumisia :) lähinnä niitä jotka siinä alkuun oli :) mä en vaan muista ku jonsson tuulia ja angii.. jos joku vähä vinkkais jos ei tällä puolella kauheesti kirjottele :)

Ainakin itse lähinnä odottavalla kannalla, tuntuu tosi epävarmalta raskaus ennen nt-ultraa. Ensi keskiviikkona tietää enemmän sitten. Olo on pääasiassa paljon parempi, ei tosin mikään super energinen vielä. Miten voit? Kiva, ettet ihan täysin kadonnut. :)

Kiva kuulla Mytty susta!
Täällä menee hyvin, oon tosiaan nyt kirjoitellut vaan salaisella puolella. Nt-ultra oli eilen ja siellä kaikki näytti olevan kunnossa :)
Pahoinvointi jatkuu ja oksentelen aamuisin. Väsymys on onneksi alkanut hellittää viimein!
Vkot nyt 12+5 ja la onkin jo 29.4.
Kovasti voimia toipumiseen! :Heartbigred

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussista! :)

Zeero, niin kuin muutkin sanoneet, niin ei tarvitse mitään rautalisää syödä. :) Mulla oli ensimmäisellä neuvolakäynnillä hemoglobiini 116, jos on laskenut niin luultavasti sitten rautalisään joutuu turvautumaan.

Mytty, ihana kuulla sinusta! Täällä väsymys ja pahoinvointi vähän hellittänyt, nyt rv 10 + 4 menossa. :) mutten sen enempää itestäni viitsi höpötellä, voimia sulle! :Heartred

Ei oo jonsson enää onneks pitkä aika jos saat vähä epävarmuutta pois :)

Angii hassua että itelle toivois sen pahoin voinnin.. ihanaa että kaikki on hyvin :)

Mä voin vaihtelevasti.. on mulla noi lapset pitämäs jossain rytmissä. Toki väsymys on ihan järkyttävä josta olin lääkäriin yhteydessä ja masennus jo suljettiin pois mutta nyt katotaa si kilpirauhas arvot mulla lähtee nimittäin tukka päästä :arghh:
Kroppa toimii hyvin oviksen bongasin heti vuodon loputtua(ei yritetä)
Mieli on surkee.. kuitenki parempaan päin ku olin ihan varma että en ikinä tuu enää tälle puolelle lukemaan.. ei se kuitenkaan multa oo pois jos muut onnistuu <3
Tuleehan tuo huono muisto kulkemaan mukana loppuun asti :(
Nyt täytyy vaan alkaa jo suunnittelemaan tulevaa puhuttiin että yritetään vielä saada se kolmas maailmaan mutta vuoron perään jompi kumpi jarruttelee ja miestä kunnioittaen meillä on 2018 vauva tai ei tule enempää alkaa olemaan jo niin iso ikäero että mukavuuden halu iskee.. :) Itellekki toi kuulosti ihan sopivalta enkä ala pitkään yrittämään ja stressaamaan onhan tässä riskinsä mutta katotaan päästäänkö edes yrittämään..

Toivotaan että ainakin te jotka tällä hetkellä odotatte saatte pienen syliin asti! :Heartbigred

Mulla eka ultra vasta 4.11. sinne asti pitää odottaa ja toivoa vain että kaikki on hyvin. Odotan, että vihdoin saisin tundra liikkeet,niin tietäisin Madon olevan kunnossa.

Mytty kiva kun tulit kuulumisia kertomaan! :) mulla oli keväällä kkm (havaittiin vasta 12+0), kehitys oli pysähtynyt 8+6. Koville otti ja kyllä mieli oli maassa pitkään. Tuntuu, että vasta uuden plussauksen jälkeen löytyi positiivisempi asenne takaisin. Annat aikaa toipumiselle, puhu! Älä jää asioiden kanssa yksin. Itsestä tuntui siltä, että jäi ikään kuin tyhjän päälle.

Ihanaa, Mytty, että tulit kertomaan kuulumisia :) Ottaa varmaan oman aikansa toipua ja saada taas arki käyntiin, mutta kyllä se siitä. Olet vahva nainen ja pystyt kyllä mihin vain. Nyt vaan siis pää pystyssä eteenpäin, eiks jee? :)

Meillä oli myös np- ultra viime viikolla ja kaikki kunnossa. Seulat oli myös ok :) Rakenneultraa tässä odotellaan 8.12 vaikka kyllä tekisi mieli käydä aikaisemminkin kurkkaamassa :) Oireita ei juuri ole, eli pääsen tosi helpolla, mikä on välillä varsin rasittavaakin, kun pistää mietityttämään jos jonkinlaista. Mutta päivä kerrallaan vaan eteenpäin.

Taidan ilmoittautua tännekin mukaan, la on 31.5.
Kunnalliselle puolelle pääsin varhaisultraan kuten täällä on tapana :) kaikki näytti hyvältä ja pikkuinen vastasi viikkoja, joita nyt on 8+2.
Aamuoksentelu on tämän hetken pahin riesa, kuvottava olo jatkuu pahimmillaan iltaan asti :/ Päivä kerrallaan tosiaan, seuraava käynti on neuvolassa jo kahden vkon päästä, jolloin pääsen toivottavasti kuulemaan sydänäänet :)

Takaisin