Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite jouduin tänään kertoa esimiehille raskaudesta. Kun olisivat halunneet lähettää mut joulukuun alussa 2viikon asennuskeikalle. Ei oikein napannut 12 päivää putkeen 11h päiväs töit. Enkä kyl rehellisesti usko että "kunto" olisi kestänyt. Olisi kuitenkin ollut tulloin jo 19-20+ viikoil. Otti kyllä yllättävän hyvin. Pelkäsin pahempaa. :coldfeet::hilarious:

Muokattu viimeksi:
Aksu, mukava kuulla että esimies otti raskausuutisen hyvin vastaan! :) tollasessa tilanteessa on kyllä pakko kertoa, olisi varmaan liian rankka työreissu ja muutenkin itse ainakin koitan ottaa niin rauhallisesti kuin mahdollista.

Eilen illalla alkoi ruskehtavan punainen vuoto.. Nyt aamulla ei tullut juuri yhtään, mutta koko ajan on sellainen tunne että kohta lorahtaa :sad001 mutta onneks ei ollut kirkasta verta, eikä mitään kipujakaan ole, joten eiköhän tää tästä. Toivottavasti.

Marsupilami mullakin ollu jonkin verran tota samaista vuotoa ja niin se pikkunen siellä köllötteli;) tiedän kyl et ressaa tommonen mut tuskinpa mitään vaarallista. Me kun mennään vielä näillä pikku viikoilla niin on suunnattoman yleistä semmonen pikku suttu:/

Raskaana limakalvot on tosi herkkänä, joten pieniä verenvuotoja tulee tosi herkästä ja ne on kovin yleisiä. Esimerkiksi ummetus, seksi ja monet muut pikkujutut voi aiheuttaa pienten verisuonten katkeamista ja pientä vuotoa. Myös ikenistä ja nenän limakalvoilta vuotaa varsinkin alkuraskaudessa helpommin verta.

Ja just laskeskelin että eileen tai tänään olis se päivä kun menkat olisi alkaneet ilman raskautta, joten liittyneen siihen :rolleyes:
Voi kunpa pääsis sinne ultraan pian niin alkais olemaan varmempi ja todellisempi olo tästä raskausesta :)

Marsupilami mullakin alko se eka suttu kun olis menkkojen pitäny alkaa;) ja sit tuli kun oltiin harrastettu seksiä illalla ja aamulla ultrattiin niin ei vaan mestat kestä semmosta sorkkimista:p

Tuli tosta mukavasta henkilökunnasta mieleen, et mulla taas on niin inhottava neuvolatäti(joo täti). Ensimmäisen kerran kun näin sen en nähnyt neuvolan merkeissä, mut kotiin päästessä itku tuli hänen takia... Nyt hän on kahesti mut ultrannut ja ollu yks oikea neuvola, jotka on ollu ihania, mutta toi kyseinen ihminen on jotenkin saanut mun mielen silti tosi huonoks ja surulliseks... Kun en sille edes pysty puhumaan jotenkin normaalisti mun asioista, yleensä kyllä oon aika puhelias...
Voiskohan tätiä enää tässä vaiheessa vaihtaa... ;(

Mam17 mullakin oli jokseenkin vähän ärsyttävä mun neuvolatäti. :D Millä tavalla se sun täti oli ikävä että jäi huono fiilis? Jos siis saan udella. :)

Mä olen ollu lauantaista asti saikulla kun niin jäätävä flunssa, siitä asti tullu lähes kokoajan vaan maattua sohvalla ja katseltua leffoja. Selkä alkaa olla ihan p*skana tästä makaamisesta...

Mulla on myös pahoinvointi nyt parina päivänä ollu voimakkaampaa ku milloinkaan muulloin, tänä aamuna ennen puolta päivää oksensin jo neljä kertaa, ei pysynyt aamupala sisällä eikä mikään mukaan. Siihen vielä tää flunssa ja jäätävä hedari, alan olemaan hivenen turhautunut... Ja siis ihan oikeesti, musta tuntuu et tää koko maailma haisee niin pahalta! Yökkimistä tulee ulkonakin kun tuntuu et kaikki haisee linnunpaskalta! Oikeesti! Pahinta on ehkä olla ihan täällä kotona koska tällä hetkellä pahimman etomisen aiheuttaa meidän koirat... Hyi helv, tää on sietämätöntä. Ne haisevat niin pahalta. Isompi reilu 40 kg ja sen perse haisee aivan kauhealta! Kaks tän aamusista yrjöistä tuli ihan vaan siitä et koira käveli ohi... Onpa ihanaa olla kotona. :(

Vaikka oireita on joka päivä vähintään jotakin niin mulla on taas hirveä huoli että onkohan kaikki nyt hyvin. Eilen tuli postitse aika nt-ultraan, se on 3.11. Siihen asti jännättävä. Se olisikin sitten jo seuraavana päivänä siitä rv 12 täynnä. :)

HannaMi rv 9+4

HannaMi, No tuntuu et hän ei ota jotenkin tosissaan mua, sellainen vähättelevä asenne mua kohtaan, niinkö oisin tehnyt jotain hälle, et käyttäytyy noin... Ensimmäinen neuvolakäynti kun mulla oli, istuin äitiysneuvolan aulassa, lähimmässä penkissä ja kun hän avasi oven, valmistauduin et hän kutsuu mut sisään, mut lähtikin kävelemään pitkin odotusaulaa ja sit takas tullessa vasta kyseli oonko paikalla. Ja kun hän tajus, et mä oon se jota hän etsi, niin hän loi muhun heti sellaseen katseen et: sustako muka äidiks?
Tai siltä se itsestä tuntu...

Tuntui niinkö hän ei ois osannut odottaa mun olevan raskaana.. En tiiä näytänkö sit niin nuorelta, vai mikä siinä oli.. ?? Ikää mulla on kuitenkin 20v ja vaikka ennestään mulla ei lapsia ole, niin uskon et pärjätään lapsen kanssa hyvin...
Mut onneks kaikki muut tähän mennessä on ollut tosi mukavia.. Nt-ultra oli mulla viime viiikolla ja lääkäri joka miut ultras, sai kyllä olon niin hyväksi, pelkällä olemuksellaan.. ja sit kun varmistui et pikkuisella oli kaikki hyvin, niin se kruunas kaiken. <3

Mulla on ollut koko raskauden toi, et meijän pennun haju yököttää tosi paljon... Mut ei oo kuitenkaan tarvinnu oksentaa sen takia.
Toivottavasti sun olo tosta paranee !

Ja se huoli on täälläkin koko ajan läsnä, kaks keskenmenoa mulla takana, mut onneks tää on jo puolet pidemmällä kuin ne edelliset raskaudet, joten oon silti osannut ottaa vähän rennommin !
Millanen se siun neuvolatäti on ollu?

Rv. 12+0

Se kyseli sen kuulumisia ja vointia ja miten raskaus on vaikuttanut siihen, onko hän huomannut muutoksia omassa jaksamisessa ja onko hän lukenut kirjallisuutta lapsista ja mitähän muuta.. :hilarious:

Mulla on siirretty nyt kahesti jo ekaa neuvolakäyntiä. Siirto on johtunut terkkarin esteistä. No nyt aikaistu neuvola ja meen ylihuomenna ekalle käynnille. Ehkäpä siellä kuunnellaan sydänääniäkin :love2

Mä en nyt oikein tiedä siirtyisinkö vaan tonne kesäkuisiin kun eilinen neuvolan ar ultra osoitto että mun ovis on ollut josain kp30 paikkeilla, eli laskettu menis 2.6. Tai kun eilen oli sikiön koko alle 7vk ja seksiä oli kp29 minkä mukaan ois eilen ollu 7+5. Eli menee sinne kesäkuulle joka tapaukses laskettu.

Susanne mun puolesta kyl voit pysyä tälläkin;) eihän se oo kiveen kirjattu millon nää meidän pienet päättää maailmaan tulla, varmasti tulee huhti,touko ja kesävauvoja;)

Niin varmasti :) jos vaan menee tällä kertaa yliajalle niin ollaan jo pitkällä kesäkuuta... :)

Takaisin