Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään aamusta oli ihan varma että tunsin vatsassa pienen töytäisyn :hilarious: Tuskinpa vaan kun ei se vissiin vielä ole edes mahdollista. Jostain luin että kohdun kasvuun liittyviä tuntemuksia voi varhaisessa vaiheessa tulkita väärin vauvan touhuiluiksi. Mutta kiva silti ajatella että eilisen panikoinnin ja itkupotkuraivarin jälkeen vauva vetäisi kantapäällä mahaan ja sanoi että "äläpäs nyt äiti ressaa". Kyllä tässä alkaa olla pikkuisen pehmeä päästään :grin

Herttarouva olen niin kamalan pahoillani. :( Noita tapahtumia en soisi kenellekkään.

Mitä tänne kuuluu kaikille? Itse jossain tuolla aiemmin ketjussa huutelin mutta nyt pysynyt hiljaisuudessa. Kävin viime ma yksityisellä ultrassa, kaikki oli niinkuin pitää ja pieni sydän läpätti tiuhaan. Silti pelko keskenmenosta kaivertaa mieltä joka päivä, joka hetki. Miten olette muut voineet? Mulla olot aika vaihtelevia. Oksua ei ole enää tällä viikolla tullut ollenkaan, etovaa oloa on aina aamupäivisin. Rinnat vaihtelevasti kipeät, välillä erittäin ja välillä vähän vähemmän. :)

Odotan 12 viikon täyttymistä kuin kuuta nousevaa, aika tuntuu matelevan. Tahtoisin vaan päästä "selville vesille" jotta voisi puhua läheisillekkin asiasta. Salailu on ikävää ja rajoittaa tällä hetkellä mun tekemisiä melkosesti. :D

Ensi viikon ke on virallinen neuvola, toivon näkeväni taas saman pienen sydämen sykkivän. <3

HannaMi rv 8+0

Noniin mä jätän nyt teille heipat ja toivotan kaikille onnea odotukseen. Mä kävin tänään kättärillä missä varmistettiin tuulimuna. Huomenna aloitan tyhjennyksen kotona. Toivottavasti menee hyvin ja pääsee toipumaan ja pian uutta yrittämään. Kiitos teille kovasti!!

Herttarouva:( voimia tulevaan! Ja toivotaan että seuraava nappaa pian ja saatte hänet syliin asti! Hali❤️

Mitäs tänne mies lähti töihin ja seuraavan kerran siihen törmää huomenna klo 19 o.O onko pakko jos ei haluu?
Olot täälläkin heittelee aikalailla, välillä tuntuu et ruoka haluis tulla moikkaamaan ja välillä ei oo mitään oloja, väsymys iskee illalla et ei sit millään jaksais tehä mitään mut päivisin ei sit väsytä yhtään (hyvä niin)... Olo on jotenkin muutenkin zen, mies kyl painelee oikeita vitutus nappeja mut jos sitä ei lasketa niin muuten ei kyl mieli heilahtele:) niin ja turvotus on aikamoinen :o
Mullakin on muutama keskenmeno ja yks keskeytys (sikiö oli elinkelvoton), mut keskenmenoa en pelkää mutta sit toi miks aikanaan päädyttiin keskeytykseen kummittelee takaraivossa, mitä jos? Saatiin sillon riskiluku 1:10, ja PELOTTAA!!!! Yritän olla ajattelematta, ja nauttia matkasta:)
Muoks: Ai niin rv 7+1

Muokattu viimeksi:
Äippäx4 musta tuntuu et mäki räjähdän, siis oikeesti POKSAHDAN kohta näiden turvotusten kanssa! Ku tää on ympäri kroppaa, tuntuu et olisin sellai pullamössö täl hetkel! >:( Toivon tosissaa et tää helpottais.... Vettä pitäisi juoda mutku se jotenki ällöttää...

Ja allekirjotan kans ton zen-fiiliksen, jos ei sitä km pelkoo lasketa! :D Tosi vaikee yrittää relaa vaikka tietää et tää ei nyt ole sillai mun käsissä, kävi miten kävi.

HannaMi mä tosiaan juon ihan pirusti vettä ja aamulla ananas smoothion ja kahvi kupin niin turvotus vähän helpottaa , mut sormukset, housut ja sukat puristaa... Jospa tää pöhö alkas kohta laskemaan ja sais vauva masun tilalle... Jospajospa;)
Tosiaan kun niihin keskenmenoihin (tai rakenteellisiin poikeamiin meidän tapauksessa) mitään maha niin sitä vaan koittaa olla ajattelematta ja luottaa että kaikki menee niinkun menee, toivottasti menee hyvin ja kaikki saadaan vaavit syliin!

Herttarouva, suuret pahoittelut ja kovasti voimia! ❤️ Toivottavasti huonoja uutisia ei enää tulisi...

Mitäs tänne, ihan perus arkea esikoisen kanssa. :) Väsymys on ihan vähän alkanut hellittämään ja pahoinvointiakaan ei pahemmin ole. Välillä tulee sellainen fiilis, että ollaanko sitä raskaana vai ei. o_O Muistan kyllä ettei esikoisen odotusaikana alkuraskaudessa fyysisesti tuntunut miltään, henkinen puoli on sitten eri juttu hormonimyrskyjen kanssa... :p Tosiaan, keskiviikkona varhaisultrassa käytiin ja kaikki hyvin, joten nyt luottavaisin mielin eteenpäin. ❤️ Toivon kovasti, että me kaikki saataisiin nauttia onnellisesta odotusajasta ja saadaan pikkuiset syliin asti! :smiley-angelic003

Talvitintti ja papu 8 + 5

HannaMi; täällä kanssa odotellaan sitä 12 viikon haamurajaa kuin kuuta nousevaa..tekisi jo mieli huudella asiasta mutta vielä täytyy malttaa hetki :joyful: Mies lähtee työreissuun ensi viikoksi niin täytyy kehittää jotain järkevää tekemistä piinaviikon ajaksi:bookworm: Hyvää vointia kaikille:p

Kävin tänään kattomassa kaverin 2vk vanhaa vauvaa :rolleyes: se oli niin pieni! Ja jotenki tajusin vähän paremmin sen, että toukokuussa saan oman pienokaisen syliin jos vaan kaikki menee hyvin. Edelleen on vähän sellanen olo, etten usko olevani raskaana :joyful:
Neuvolaa ja ultraa odotellessa. Viikkoja nyt (vasta) 6+5

Täällä palattiin tänään kuntorempasta. Olen kaupungilla töissä ja sain palkallisen kuntorempan. Vähän huonossa ajankohdassa oli tää remppa tään raskauden takia, mutta kun tähän ilmoittauduttiin niin enpä minä tästä ihanasta ylläristä silloin tietenkään tiennyt.
Olin Turun Caribiassa ja kiva viikko oli. En tosin voinut vetää kuntotestejä tai pyörätestiä kun alkoi yrjöttämään ja hengästyttämään. Tulokset nyt oli selkeet, oon rapakunnossa ja oon läski - ei mitään yllätystä siinä. Nautin valmiista ruoasta, liikunnasta, uimisesta, kylpylästä. Sain hyviä ohjeita liikkumiseen ja hyvään oloon. Nyt vaan sitten toteuttamaan niitä.

Aamupala maistuu tosi hyvin nykyään, parin tunnin välein pyrin syömään ettei tulis huono olo ja huimaus. Jotenkin tuntuu etten oliskaan raskaana mutta turvonnut olo, kippeet tissit ja väsymys kyllä puhuvat toista :D

Täällä näyttää olevan vähän uniongelmaa. Kauhean vaikea oli nukahtaa pitkälle meni yli puolenyön ja sitten 5.19 tikkana hereillä. Ei enää millään tullut uni. Mies tuossa totes että taidat nyt stressata jostain. Itellä ei käynyt mielessäkään tuo vaihtoehto. Eilen kyllä sivuttiin illalla aihetta keskenmeno, minä kun aina kerron teidänkin kuulumisia ja täälläkin on niitä ikäviä ja surullisia uutisia ollut viimeaikoina. Viikon päästä on neuvola, joten toivoa sopii, että sieltä saisi jonkunlaista rauhaa ajatuksiin taas hetkeksi.
Opiskelut on nyt tosissaan junnanneet paikoillaan, pitäisi varmaan keskittyä niihin, niin sais jotain muuta mietittävää.

Ressaa!!!! Kävin vessassa ja vuotaa ruskeeta suttua:( menkkojen olis pitänyt ens viikolla alkaa joten luultavammin siinä yhteys ja ruskeahan on vanhaa verta ja harmitonta... Näin sanoo järki, mut ressaa silti o.O
Pakko tulla avautumaan...
Äippä ja toukka 7+2

Takaisin