Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muuten muilla tuntunut mitään paineen tunnetta lantiossa? Mulla on tänään ajoittain tuntunut vaihtelevasti molemmin puolin lantiota selkeetä paineen tunnetta, ihan kuin joku ns. "pumppaisi" ilmaa sinne. :eek: Esikoisesta ei missään vaiheessa tällaista tuntunut, joten hassulta tuntuu..

Talvitintti ihanaa että tulokas sain rakastavan vastaan oton❤️ mua pelottaa jo nyt se mun anopin reaktio:(
Mulla ollu tänään semmonen päivä et ei yhtään oo tuntunu et ois raskaana, ei ällötä ei mitään... Toisaalta ihan hyvä näin kun muutenkin ihan p*ska olo, mut tulee vaan huoli et mitäs tää on:o

Äippä x4, milloin ajattelitte anopille kertoa uudesta tulokkaasta? Ja eiköhän masussa ole kaikki hyvin, koitat vaan rentoutua ja nauttia oireettomuudesta. :)

Mulla ei oo vuoto loppunut vieläkään. Vatsakivut ei oo enään niin voimakkaat kuin eilen mutta kuitenkin edelleen läsnä. Huomenna aamulla soittelen neuvolaan ja pyyän päästä näytille/ultraan kattomaan onko kaikki okei. Toivottavasti pääsen, saa nähä miten tässä käy. Miestäki oon jo valmistellu että voi olla ettei oo kaikki niinku pitää. :sad001

Tervetuloa mukaan mindy ja niiskutar! Kyllä tänne mahtuu :)

Talvitintti olipa ihanat reaktiot molempien vanhempien puolelta! :) muaki rupes ahistaan tuleva anopin reaktio. Sitä voivottelua ja sitä katsetta joka paljastaa että ei oo toinen lapsi hyvä juttu nyt jo, vaikkei ääneen tuu sitä meille sanomaan :shifty:
Omienki vanhempien reaktio on alkanu arveluttaa, äiti kyllä tulee olemaan ilonen ja on ihan messissä mutta iskää saattaa mietityttää että miten jaksetaan. Ku käytiin esikon (silloin 5kk) kanssa kahdestaan isällä kylässä (matkaa 650km) ni isä mainitsikin ääneen että on tuo vauvan hoito aika raskasta hommaa - tais hoksata mun mustat silmänaluset ja 24/7 nuupahtaneen olemuksen:joyful:

Talvitintti me kerrotaan niille vasta sen ekan ultran jälkeen.. Onneksi niitä si täällä näy niin ei tarvii peitellä turvetta:p piru kun pelottaa niiden reaktio, kun tietää et se ei ole ainakaan onnea:(
Juu siis saatas olla et mun oireet on jo oireiltu... Ainahan nää loppuu hyvin aikasin:p nyt kyl pare kun ei oo mtn oloja kun tästä räkätaudista ihan tarpeeksi huonoolo muutenkin :(
Mut positiivista, me nukuttiin koko yö!!! Pikkunen heräs vaan kerran syömään, noh minä 3 kertaa vessaan mut muuten nukuttiin tooooodella hyvin:)
Jesu toivotaan et kaikki masussa mallikaasti, tsemppiä❤️
Mindy ja niiskutar tervetuloa ja onnea plussista❤️

Täh, ketähä täs nyt pitäis uskoa koska mulla on LA :eek: itse laskin Vaun Vauvan odotus vihkon perusteella 31.5.
Vau.fi:n laskuri sanoo 30.5 riippumatta onko kierto 29pv tai 28..
Neuvolan täti sanoi että LA on 29.5...
No kai sitä pitää elää neuvola tädin laskelmien mukaan o_O eli tänään olisikin jo rv5+0 :Heartred

Tervetuloa mindy & niiskutar, onnittelut plussista! :)

Äippä x4, ihanaa että siellä on paremmin nukuttu yö takana! :)

Kuulostaa siltä, että poika alkaa vihdoin heräilemään, ihanaa kun sai nukkua rauhassa näin pitkään! :smiley-angelic003

Meillä ei ole onneksi reaktioissa murehtimista tuossa kertomisessa kun tietää, että tulokas saa positiivisen vastaanoton mutta mulla on oman äidin kanssa koko esikoisen ajan palanut hermo siihen malliin etten millään viitsisi kertoa uudesta tulokkaasta ja aloittaa koko showta alusta.. Jatkuvaa paasausta miten esikon (1 v 8 kk) olisi pitänyt jo kauan sitten olla kuiva ja käydä potalla. Miten pitäisi osata tehdä sitä ja tätä "kun joku muukin osannut jo aikaisin". Ja esikoisen siis pitäisi olla jokin ihmelapsi ja heittää suunnilleen kärrynpyörää jo ja ajaa autolla.. Muutenkin jatkuvaa opastusta lapsen kasvatuksesta kun itse olen sitä mieltä että äitini on omat lapsensa aikanaan kasvattanut (ja anteeksi vaan ei niin kovin hyvällä lopputuloksella) ja nyt on mun vuoroni kasvattaa omani ja olen tyytyväinen siitä miten asiat meillä nyt on. Tyttö oppii ikäistensä tahtiin asioita, ei ole mitenkään todellakaan kehitystään edellä eikä meidän mielestä tarvitse ollakaan.
Äitini vertaa tyttöä kaikkiin vähänkään saman ikäisiin ja kehuu miten tyttö on niin taitava ja niin paljon parempi kaikessa kuin ikäisensä jotka ei osaa mitään (?) :mad: Ja itse kyllä tiedän montakin paljon nuorempaa jotka ovat kehittyneempiä..
Ärsyttää tuollainen pienen narsistin kasvattaminen kun tytölle ei todellakaan tarvitsisi antaa sitä kuvaa, että on aivan ylivertainen kaikessa, kaikista kaunein ja paras ja muut eivät ole mitään.. Ei edes siinä tapauksessa vaikka se olisi totta.
Ja se kaikista pahan puhuminen tytön kuullen :angry4:angry4 Itse haluan kasvattaa toiset huomioon ottavan ystävällisen tytön..

Anteeksi vuodatus mutta pakko se oli johonkin purkaa kun ei mieskään ole kotona kun juuri kuulin miten tytön pitäisi osata jo 2 vuotiaana ajaa polkupyörää.. :angry1

Huh Mariel :sad001 Kuulostaa todella raskaalta..ja sitten vielä tuo pahan puhuminen lapsen kuullen! ISinä kuitenkin tiedät mikä on parasta siun lapselle / lapsille. Tsemppiä kovastio_O

Me ei kerrota kellekkään np-ultran jälkeen. Varmaan menee sinne jouluun, kun mennään pohjoiseen. :D Tosin isälle on pakko lähettää joulukortit mukana ultrakin, kun asuu Helsingissä ja eikä varmaan nähdä loppuvuodesta.

Me aateltiin kertoa mun iskälle isänpäivänä, silloin tod.näk. ultra takana. Aateltiin sujauttaa isänpäiväkortin väliin kuva. :love7

Muuten kerrotaan np-ultran jälkeen. Sosiaalisessa mediassa ei ole tarkoitus vauvauutisia kertoa ollenkaan.

Mindy ihanaa et ultraavat:) voi kun pääsis itsekin...

Mä en ees oo osana some ilmiötä, en oo facessa,instassa,snapchatissä tai missään muussakaan... Muuta kun täällä:p

Meillä lapsettomuushoidot on olleet perheiden ja muutaman lähimmän ystävän tiedossa, ja sen myötä heille meni tieto myöskin heti kun saatiin elämämme ensimmäinen plussa. Ei siis päästä mummuja, pappoja ja vaareja yllättämään mitenkään hauskasti, ku ovat myötäeläneet tätä meiän taivalta kanssamme.
Lapsi tulee olemaan sekä mun että mieheni perheille ensimmäinen lapsenlapsi, ja odotukset on kyllä sen mukaset. Sekä äiti että anoppi itkivät onnesta ja nauroivat ku uutiset kerrottiin. Facebookissa oon aatellu joulun aikaan kertoa jonku kuvapostauksen muodossa uutiset, ku sillon alkaa olla reilut 20 viikkoa raskautta kasassa.
Toinen puoli musta haluais jo huutaa koko maailmalle, että meille tullee vauvva, mutta se toinen varovaisempi puoli malttaa olla hiljaa. Huomenna seuraava ultra, toivotaan että siellä on kaikki edelleen hyvin :happy: matka rv 12 tienoille tuntuu tosi pitkältä ja jännittävältä, vaikka toki kaikkea voi sattua missä välissä vaan, mutta se nyt on eka etappi mitä ootellaan.

Mä meen nyt sitten tänään yksityiselle verikokeeseen kattoo noi hcg-arvot. Ruskeaa vuotoa tulee edelleen ja ahdistus ihan hirveä. Ihan yleislääkärille nyt menen, koska tuskin ultralla näkyis vielä juuri mitään. Viikkoja 5+4. Ultra sitten viikon päästä tiistaina. Kai niistä hcg-arvoista pystyy edes jotain päättelemään ja voihan olla että lääkäri tekee jonkun sisätutkimuksen .

Takaisin