Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bluebell hirveästi tsemppiä sinne ja toivotaan että kaikki on hyvin. Ehdottomasti menet sinne kättärille maanantaina vaikka olo helpottuisikin.

Bluebell tsemppihalit :Heartbigred Aina nuo vuodot ei tarkoita pahinta mutta ohan se hirveetä varsinkin odotella pelätä ja odotella että saa tietää. Mulla oli kummassakin raskaudessa vuotoa. Ekassa raskaudessa viikolla 9+ alkoi töissä järetön kipu ja pönttö oli ihan veressä. Side housuissa menin työpaikka kaupunkini sairaalan päivystykseen jossa oli niin karsee lääkäri että vaikka pelit ja vehkeet ni ei suostunut ultraamaan. Ei kuulema tehä toispaikkakuntalaisille. Vaan pitää mennä omalle neuvolalääkärille. Yritin selittää että ne lähettää tänne takaisin kun siellä ei niin hyviä laitteita ja tämä on mun synnytyssairaala. Ei siltikään. Sitten kun itkin silmät päästä niin to kas että nuilla viikoilla se ei oo vielä ees lapsi. Että mee kotias ota särkylääkettä ja nuku. Kyllä se siitä. Kehtasi sanoa nuin ihmiselle joka yrittänyt yli 3v lasta!!!!! Kotona soitin heti seuraavana päivänä neuvolaan ja pääsin ultraan seuraavan päivänä...Ja kaikki oli ok.:smiley-ashamed004
Toisessa aloin yllättäen vuotamaan olikohan viikot 12+ (ja pari päivää ennen vuoden vaihdetta) niin rajusti että kun pomppasi sängystä ylös ja hoipersin vessaan jäi vana lattiaan. Vessassa pyörtyin. Mies soitti lanssin ja sitten meninkin sairaalaan. Siellä pääsin ultraan 5h odottelun jälkeen ja ultrassa kaikki ok. Osastolla olin pari päivää. Mitään syytä vuodolle ei ollu. Lääkärit pelkäs että vauva ei pysy loppuun asti vaan 20 viikoilla aletaan kypsyttelee keuhkoja jne.... No vuotoa oli pitkin alku vuotta ja Aina niin rajua että seisoin yhtäkkiä lammikossa. Aloin pitää sidettä varuiksi....mutta hurahti läpi.. ja Aina sydän meinasi murtua.. . Ja pelko oli kauheeta. Sitten se yhtäkkiä loppu. Pelon kanssa on tympeä elää.

Muokattu viimeksi:
Bluebellille hirveesti tsemppiä, toivottavasti ois kaikki teillä hyvin. :Heartred

Tännään jäi mulla verta pyyhkiessä paperiin ja on semmosta jomottelevaa kipua alavatsalla. Ja minuahan alko heti pelottaan. Ei mulla esikoisesta tämmöstä ollu. Vaikkakaan veri ei kirkasta ollu eikä sitä tullu paljo mutta toivon että loppuu ja kaikki menee meilläkin hyvin loppuun asti. Varhaisultrakin on vasta 3.10 :nailbiting: Apua. Oon hermoheikko.

Noi alkuraskauden vuodot on kyl valitettavan yleisiä... Mulla on vuotanut enempi vähempi joka raskaudessa ja säikäyttää ihan pirusti:o toivotaan että se oli Jesu teilläkin harmitonta!

Toivotaan että harmittomia säikähdyksiä ovat nuo vuodot ja loppuvat yhtä nopeeta kuin ovat alkaneetkin.
Tsemppiä Bluebell ja Jesu, pidetään peukkuja pystyssä, että kaikki on hyvin :Heartred

Hani, kuulostaapa hurjalta :O miten oot ees pysynh järjissäs tollasten vuotojen kanssa. Huhhu :O oot kyl vahva ku jaksanu moiset vastoinkäymiset!

Kiitos kaikille tsempeistä! <3 yrittäny nyt illan olla ajattelematta, mut aina vessassa pelkää taas näkevänsä verta. Onneks ei oo tullu lisää ja kivut välil vähä hellittäny. Ehkä just siks pelottaaki ku esikoisen kanssa kaikki oli niin helppoa eikä tämmösiä kipuja tai vuotoja ollu.

No maanantaita odotellessa. En vaan taas jaksaisi uudelleen yrityksiä raskautumisen suhteen. Tuntu että kaikki ajatukset pyöri vain sen ympärillä. Vaikka 7kk onkin lyhyt aika, mutta mulle se oli yhtä tuskaa :(

Jesu- sulle kans tsempit että kaikki on hyvin!!

Onneks on tää ryhmä mihin vuodattaa olot!

Bluebell musta tuntu pitkin raskautta että mun mielenterveys ei kestä raskautta ja sitä pelkoa. Ensin se järkkyy pahoinvointi ja siitä johtuva yleiskunnon huononeminen ja masennus. Sitten se vuoto. Ja kun siitä selvis ni ne liitoskivut.

Tänään muistu kaikki niin voimakkaana mieleen.. ne pimeet kuukaudet kun mihinkään en kyenny... ja sitten purskahdin itkuun aamiaispöydässä. Hoin vaan että mä en halua kokea kaikkea uudelleen ja että en vaan yksinkertaisesti jaksa. :sad015:shaking olin taas muutaman tunnin yöunien jälkeen noussut viideltä ylös ja juossu vessaan ku maha ihan sekaisin.. sitten se pahoinvointi kuvotus huimaus alko. :crybaby2:smiley-angry017 niin pelottaa että tämäkin raskaus menee samalla kaavalla..... mulla siis meni kunto niin huonoksi etten kennyt kunnolla kävelee kun olin niin pahoinvoiva ja verenpainekkin huiteli alle sadan...nyt enteilee että mennään samalla kaavalla... oon jo nyt ihan kalman kalpee vaikka viikot 5+1 syön vitmiineja ja muutenkin yritän mahdollisimman monipuolisesti syödä. sängyn vieressä on pähkinöitä ja juuressipsejä ja mehua että saan syödä heti ku herään ettei verensokerit humahda ihan alas...
kyllä tämä raskaus oli yllätys,. se täytyy myöntää ja en ois uskonut että tulisin vielä raskaaksi kun on ollut aijemminkin niin vaikea tulla raskaaksi. tyhmä minä. kun plussasin tuntu että jeeeee... ihanaa ja mahtavaa.. mutta nyt kun raskausoireet alkaa nostaa päätään tuntuu iskevän paniikki.. varsinkin kun tilanne on se että olen hoitovapaalla ja hoidan muiden lapsia päivät omieni lisäksi...miten siitä selviän. viimeksi en kyennyt hoitamaan edes omaani vaan mies ja mummo hoiti kodin ja lapsen ne pahimmat kuukaudet. kun oksensin yötä päivää ja olo oli ihan hirveä....
mulla neuvolakin on vasta 20.10. ois kiva päästä puhumaan sinne...

Tsemppiä kaikille joilla epävarmaa! Ite en oo tänne kirjoitellut pariin viikkoon kun olin ihan varma, että meni kesken. Melkeen 2 viikkoa sitten tiistaina tuli vuotoa n. 1kk side, mutta siis ihan vuotoa eikä mitään tihuttelua. Sen jälkeen on jatkunut tihutteluna tälle perjantaille, nyt vuoto on loppunut toistaiseksi. Verikokeessa HCG:t korkealla ja raskaustestikin näytti plussaa ja oireet on jatkunut aika vähäisinä tosin, mutta niin olivat alusta lähtienkin. Ens viikolla toivottavasti selviää tilanne onko tuolla ketään, mutta aika epävarmat viikot. Aina välillä sata varma ettei siellä ketään ole ja välillä taas varma että kaikki hyvin, eli omiin fiiliksiin en kyllä voi luottaa.

Saimme tiedon raskaudesta neuvolassa nyt perjantaina. Syy käyntiin oli se kun raskautta ei ole vielä tullut, nyt siis 6:s viikko menossa. Varovaisesti vielä asiaa pureskelen. Uutinen todella toivottu tosiaan. La olisi 24.5. Seuraava neuvola aika tulossa 10.10.

Taas tuli hieman vaaleanruskeaa vuotoa pyyhittäessä . Ahdistaa! Pääsisköhän sitä johki päivystyksen ultraan . Ei varmaan ota näin aikasilla viikoilla mihinkään kun ei voi mitään tehdä asialle anyway . Onko kukaan käynyt?

Herttarouva näillä viikoilla ei taida näkyä vielä mitään:( mut rusehtava vuoto on "vanhaa verta" joten koeta olla huoleta:)

Mulla on reilun viikon päästä varhaisultra. Silloin 6+5 niin pitäis jo onneksi näkyä. Ei auta kun odotella. Täytyy yrittää olla huolehtimatta. Viime raskaudessa oli kans tota ruskeaa vuotoa ja mä kävin kahdesti yksityisellä kun niin ahdisti. Kaikki oli hyvin. Pakko luottaa siihen että niin on nytkin.

Mitä nää ihmeelliset viiltävät vihlaisut tuolla kohdun seudulla on? Lähdin kävelylle ja sitten niitä alkoi tulla välillä. Masentaa. Ihan semmonen olo että tää menee kesken. Jotain samantapaista oli viimeksi mutta vasta 20+ jotain.

Ei mitään kramppimaisia mutta tota vaaleanruskeaa vuotoa tulee edelleen kun käy vessassa. Ei voi kun odotella sinne ultraan.

Herttarouva toivottavasti ei mitään vakavaa! Voi ihan hyvin olla niitä kasvukipujakin. :)

Tänään sitten kerrottiin mun sekä miehen vanhemmille raskaudesta. :) omat vanhemmat olivat innoissaan, äiti etenkin, joka alkoi itkemään, kiljumaan ja pomppimaan onnesta. :) lopuksi vielä kaappasi mut, miehen ja pojan yhteishaliin jossa halittiin tovi. :p
Miehen äiti alkoi tänään ääneen puhumaan, että pojalle voisi pikkusisarus tulla ja miten kivaa se olisi, noh, siinä sitten kerrottiin että niin on tulossakin. :p Miehen vanhemmilta saatiin myös lämmin reaktio uudelle tulokkaalle. :)

Takaisin