Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä meinasin lopettaaki yrittämisen ku tiesin et seuraavat 9kk saa kärsiä. Vaikka olo on ku jyrän alle jääneellä nii onneks vielä yritettiin mutta ihan mielelläni voisin skipata suurimman osan raskaudesta :)

Mulla on vaan tissit kipeet, väsymys ja paineen tunnetta kohdussa. Tänään on 4+3, torstaina eka neuvola.

On se jännä miten erilaisia kaikki raskaukset ovat :) toinen kun oksentelee pitkin päivää ja kärsii jatkuvassa huonossa olossa, toinen tuntee itsensä olevan elämänsä kunnossa :p vaikkei pitäisi raskauksia vertailla, niin tämä on kyllä ihan erilainen raskaus kuin esikoisesta, ja esikoisesta plussasin vasta näillä viikoilla millä nyt olen.

Pitäisi varmaan neuvolaan soittaa tänään kun poksahti 6 + 0 :)

Esikoista odottaessani olin elämäni parhaassa kunnossa ja oli aivan ihanaa aikaa :Heartred en joutunut oksentamaan, heräilemään öisin tai yhtään mitään muutakaan. Kunpa vain tämä olisi samalainen, varsinkin kun on toi taapero jonka peräs saa juosta niin ei jaksaisi mitään kauheita oloja :nailbiting:
Ukkoa ainakin jo pelottaa että nyt tulee vaikea raskaus kun oon tästä vatsan kinnaamisesta maininnut :grin

Janottaako teitä? Mulla on taas ihan kauhea jano, kokoajan pitää olla vesilasi/pullo lähettyvillä... Suu kuin Sahara :/ vähän pelottaa että enteileekö tää taas sitä radia... Mulla ollut se siis jo 2 kertaa:(

Äippä x4, ei vielä pahemmin janota, mutta pojasta mulla oli kanssa radi ja sen kyllä huomasi kun janotti koko ajan :/ vähän jänskättää tuleeko tälläkin kertaa radi tuomio... :nailbiting:

Nyt on neuvolaan soitettu ja ensi tiistaille sain ajan. :)

Heippa! Liitytäänpäs porukkaan :D Eli meillä viikkoja kasassa 7+4, laskettu aika näillä spekseillä 1.5. Huomenna eka ultra, ja jännitys on päällä..niin toivon että sieltä kuuluu pienet sydämenlyönnit:Heartred

Lähes koko ajan jatkuva kuvotus päällä, rinnat hullun kipeät ja turvoksissa ja tuntuu jo nyt että housut puristaa koko ajan. Vaikka kaikki oireet ei ole todellakaan kivoja niin koitan ottaa kaiken kiitollisuudella vastaan, meillä taustalla yritystä melkein 2,5 vuotta ennen kuin hoitojen kautta pieni sai alkunsa:love017 Onko muilla kuinka paljon repäisy- ja liitoskipuja? Niitä on ollut nyt pari päivää enenevissä määrin..

Rive tervetuloa ja onnittelut plussasta! :)
Täällä "kärsitään" myös repäisykivuista, tosi inhottavan tuntuista. :shy:

Pahoinvointiranneke on senmonen missä jotkut pallot painaa ranteessa olevia akupunktiopisteitä mikä saattais auttaa pahoinvointiin. Mulla ei ollu ekassa raskaudessa niitä mutta nyt päätin tilata kun halvalla sai ja toi pahoinvointi välillä niin karseeta et tuntuu etten pysty tyttöä hoitamaan:hungover:
Kaikki keinot siis kehiin!
Joku täällä kehui että oli auttanut!

Tämä väsymyksen määrä on ihan järkyttävää, en edes muista milloin viimeksi olen ollu näin väsynyt kuin nyt alkuraskauden aikana. :arghh: On niin väsynyt ja laiska olo, että oli pakko istuttaa poika hetkeksi tv:n ääreen katsomaan lastenohjelmia. Poika järjesti "kivaa" tekemistä äidille, astianpesukoneen kansi oli jäänyt alas ja kun kävin vessassa, oli poika sillä aikaa kiivennyt pesukoneen sisään ja alkoi tyhjentää likaisia astioita lattialle... :meh:

Ällöttävää oloa on myös, ei oikein mitään tee mieli syödä vaikka nälkä olisi. Salaattia sain pienen määrän kiskottua alas ja yhden kananmunan.

Täälläkin mennään aika koomassa jo kun ei öisin saa unta ja väsymyksen määrä on melkoinen. Leikkipuistossa tuntuu ettei millään jaksaisi katsoa oman esikoisensa perään kun voisi vain mieluummin istua penkillä tai ottaa vaikka pikku torkut :singing: Koskahan se nukkumatti tulee taas moikkaamaan.. Alkaa hermo kiristyä kun NYT mieluusti nukkuisi yönsä kun ei joudu vielä öisin ravaamaan vessassa ja esikoinenkin nukkuu hienosti aamuun saakka..

Täälläkin ollaan työpäivän jälkeen ihan kuollutta kansaa. Ja voi jummi tätä ilta pahoinvointia. Kauanko tää kestää :depressed::yuck:

Täytyy kyllä olla iloinen vielä tästä suhteellisen hyvästä olosta. Kyllä mua yököttää aamulla varsinkin ja mitään lämmintä ruokaa ei tee mieli koko päivän aikana. Hävettää miten paljon on mennyt karkkia ja limua että saa edes jotain syötyä. Pastasalaatti upposi tänään onneksi. Varasin ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle. Se ois sitten parin viikon päästä. Näkee onko siellä ketään. Toivon yhtä "helppoa" pahoinvointia kuin viimeksikin. Silloin sitä kesti viikot 6,7 ja 8 eikä tarvinnut kertaakaan oksentaa. Pahan olon aalto oli kyllä koko valveillaoloajan. Mulla oli ne sea band rannekkeet käytössä ympäri vuorokauden ja painoin niitä itse vielä rannetta vasten pahimpina aikoina. Niin paljon, että ihoon jäi painaumat moneksi kuukaudeksi :). Täytyy vissiin kaivaa ne taas esille.

Miulla oli kanssa esikoisesta helppo raskaus, muuta oiretta ei ollut kuin kasvava maha:hilarious: Siitä on tosin jo 10 vuotta aikaa..saas nähdä millainen tämän tyypin odotus tulee olemaan!

Voi ei Talvitintti mitä ohjelmaa siulla on siellä ollut:joyful:

Takaisin