Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et hellu tosiaan ole ainut. Mä pillitin jo ensimmäisessä neuvolassa, kun muistelin edellistä synnytystä. Kokeilen, josko siitä pelkopolista olis apua. Ja raskaus, huh! Varsinkin tämä alku. Ihan järkyttyneenä luen, kun osa teistä on tehnyt tämän niin monta kertaa putkeen pienessä ajassa. :D

Moikka kaikille...
Varovasti ilmottaudun itsekin mukaan...plussailin viime lauantaina :)

Tänne odotellaan viidettä pientä ihmettä...

Mulla on ennestään neljä poikaa,joista ensimmäinen syntynyt pikkukeskosena (930g/36cm rv32+3) vuonna 2007...seuraava poika keskosena 2012...seuraava 01/2015 keskosena..ja neljäs 12/2015 täysiaikaisena :D päästiin neljännen kanssa jopa rv38 asti...

Pientä pelkoa keskosuudesta ja tiheää seurantaa nlassa sekä ultroja synnytyssairaalassa todella usein taas tiedossa..johtuen 2007 tapahtumista.

Kiitos äippäx4! Munki piti säästellä digi siihen että menkat on virallisesti myöhässä, mutta onestepin ei-niin herkkä näytti niin hailakkaa viivaa että halusin todella sen tekstin jossa lukee että RASKAANA OOT USKO JO!! :rolleyes: Täytyy olla todella kiitollinen siitä kuinka helposti tämä raskaus saatiin alulle. Ekalla yrityksellä ja yhdellä ainoalla pupuilukerralla :notworthy Olin laskenu mahdollisen ovispäivän kyllä itse, onneksi pupuiltiin ajoissa sillä se tapahtuikin päivän aiemmin ku yleensä :smiley-ashamed004

Nuo onstepin testit on kyllä mun mielestä huonoja! Sillä saat hailuran niin jo esim pc:llä saat paljo paremman viivan, semmosen jonka oikiasti jopa näkeekin :grin

Mulla oli nyt kaapissa onestepin 10 ja 25 herkkyydellä olevia, sitte oli pc:n liuskoja ja muutaman kerran oon niitä nyt pissiny molempia ihan vertailu mielessä ja niissä on kyllä selvä ero. :grin

SeToinen, melko hyvä ajoitus teillä :grin
meillä oli tällä kierroksella käytössä kaiken maailman poppakonstit kun alko jo vähän hermostuttaa kun yrittää ja yrittää eikä mikään auta! Kerkisin jo valittaa lääkärillekin että voisiko jotain apua saada, ja vuoden loppuun hän antoi varaa ja sitten olisi alkanut tiukempi syyni. Onneksi kävi näin kuitenkin :p nyt kun kaikki vielä menisi hyvin loppuun asti!

Onnea kaikille uusille plussaajille! :)

Onpas tullut tekstiä lyhyessä ajassa! :p

Äippä x4, toivotaan, että nyt pikkuinen pysyy kyydissä mukana! :) esikoisesta soittelin heti innoissani neuvolaan, mutta nyt pääsee aina "unohtumaan" kun touhuaa pojan kanssa. :p

Oottekos muuten lukeneet niistä "luonnonihmeistä", jotka on ollu yli 300pvää raskaana ja synnyttäneet terveet lapset. Ilmeisesti maailman pisin tilastoitu raskaus kesti 375 päivää, kun tuo normaali on suunnilleen sen 280 päivää. Kääk!!! Ajatelkaa että taapertaisitte yli vuoden maha pystyssä. ;)

En ole kuullut/lukenut, mutta huhhuh! :eek: Mulle raskaus oli niin vaikeaa ja tuskallista loppua kohden, etten tiedä miten olisin kestänyt edes 40 viikolle asti...

SeToinen, usko vaan, raskaana olet! :wink

Mä odotan synnytystä kuin kuuta nousevaa! Esikoisen synnytys oli pitkä ja rankka ja traumaakin jäi, mutta aika on auttanut. :) mies välillä katsoo kuin hullua kun alan vauhkoamaan, että haluan synnyttämään, haluan kokea sen helvetinmoisen kivun ja tuskan! Mutta kun se palkinto on parhain mikä tulee, ja se fiilis kun saat vihdoin & viimein tavata oman pikkuisesi. ❤️

Ja onnittelut uusille plussasta ja tervetuloa! :)

Muokattu viimeksi:
Ja meillä myös pikkuinen sai heti ensimmäisestä kierrosta alkunsa, me ehdittiin harrastaa seksiä VAIN 4 kertaa viime kuussa kun mies tekee niin paaaaljon töitä. Mä en seurannut kiertoa tai pannut merkille milloin ovis oli, en halunnut mitään stressiä ja seksikin on ihanempaa kun ei paneskele vain siinä mielessä, että "tärppäis nyt, tärppäis nyt!" Joten kotona on mies ollut oikeaan aikaan. :wink

Hauska lukea miten erilaisilla yrittämillä on alut lähteneet käyntiin. Me oltiin Suomessa heinäkuussa lomalla eikä todellakaan tuijotettu kalenteria, vaan nautittiin vaan lomasta. Ollaan siis oltu ilman ehkäsyä jo ainakin maaliskuusta alkaen, mutta oikeata yrittämistä ei vielä keritty alottaan. Toi meidän viime viikon ultra oli alunperin konsultaatioaika gynen kanssa siitä miten sen toisen sais alulle ;) Oli kiva, kun sen tapaamisen aihe muuttuikin ihan totaalisesti. Ekaa me tehtiin pari vuotta ja lopussa sai alkunsa mun hormoonihoidon ansiosta...en siis ilmeisesti ovuloi kovin säännöllisesti. Täälä ollaan siis ihan katollaan tästä yllätyksestä vieläkin :)

Jesu mulla tuli onestepin herkempään testiin (10mlU) haaleampi viiva kuin siihen 25! :D En aio suositella kenellekkään noita testejä kyllä, viiva tuli joo mut liian hailakka omaan makuun :P ApteQ 10mlU toimi paremmin jos haluaa ajoissa testata, samoin onestepin OVIStestit rupes tummumaan huolella kun alkoi hcg nousta veressä ;)

Meilläkin oli kyllä paljon rennompi meininki tällä kertaa kun olin ite lomalla eikä tarvinnut mennä ajoissa nukkumaan kun yleensä meillä harrastelut jää siitä kiinni kun työaikataulu ja nukkumaanmenoaika ei natsaa :p
Poppakonstit oli siis lähinnä että käytettiin sisäistä PHta parantavaa liukaste geeliä ja hörpin jotain ovulaatioo parantavaa jauhetta päivittäin :)

Meillä heitettiin heinäkuussa minit roskiin ja alettiin yrittää ekan kerran tärppäs viimekuussa mut vuoto alko 18.8 paripäivää testin teon jälkeen ja tää tärppäs ennenku edes varsinaiset menkat tuli:) ja kyllä pantiin kun viimestä päivää ja tulos seisoo testissä:D eipä meillä kyl hirveästi olla vauvaa yritetty saada aloilleen ne on vaan tullu:p

Esittäydyn nyt tänne, vaikka pelkään että joudun täältä pois jossain kohtaa niinkuin kävi keväälläkin. :( Mutta juttelin jo pariin ketjuun ni ehkä selkeempää jos porukka tietää kuka oon. Ollaan siis yritetty 12/15 asti esikoista. Silloin tärppäsikin heti, mutta maaliskuussa rv13 todettiin nt-ultrassa kkm. Se oli kova paikka kun ei ollut sillätavalla osannut stressata että menee kesken ja oli nauttinut raskaudesta. Lääkäri totesti vain kylmästi että ei täällä mitään sykettä ole. Ihan kamalaa ees miettiä sitä sen kohtelua, ja senki takia hirvittää mennä uudelleen jossain vaiheessa. Oispa eri lääkäri.

No, sen jälkeen kierrot on mulla heittänyt jonkin verran, on ollu 25-33 päivän kiertoja. Eli nyt en oikeastaan tiedä missä mennään, viime menkkojen mukaan laskettuna 5+4, ja oletetusta oviksesta joka on tosi oletus, ei mitään tikutusta oo ollu, 4+6. Mutta jos onkin ovis ollu siinä välissä, en tiiä.

Tässä raskaudessa halutaan ar-ultraan että näkis että siellä on joku, elossa, ja oikeassa paikassa.

tiiamariia, onnittelut plussasta! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti ja kaikki on masussa hyvin. :)

tiiamariia, pahoittelut kkm:sta. Itsellä sama taustalla. Vaikka oli elämässä siihen mennessä jo yhtä sun toista sattunut, niin se oli aivan hirveää, kun pikkunen oli sisällä vaikka olikin jo kuollut... Positiivista kuitenkin, että seuraavasta yrityksestä tuli terve lapsi - toivotaan, että sullekin käy näin :) mulla auttoi varhaisultra rauhoittamaan.

Nyt kolmannella kierrolla uskon, että kaikki vaan menee niin kuin on mennäkseen.

Muokattu viimeksi:
Tiiamaria voi kauheeta:( ihan tuli itku kun luin sun viestin! Toivotaan että tämä pikkunen pysyisi matkassa mukana loppuun asti❤️

Meillä esikoinen sai alkunsa puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja kaikki konstit oli kyllä käytössä. Synnytys päättyi sektioon ja siinä sitten todettiin endo minkä kyllä arvasinkin. No mulle tuli nopeasti uusi vauvakuume kun pelkäsin tota endoa ja ikääkin 33. Imetän edelleen esikoista ja kuukausi sitten ostin vehnänalkioöljyä ja tadaa! Yllätysplussa testiin. Vain kerran harrastettu viime kuussa oviksen aikaan. Toivottavasti tää vaan nyt menee loppuun. Jännittää jos vaikka kroppa ei olekaan vielä valmis raskauteen. Sektiosta alle vuosi. Mulla tuli kohtuun myös pieni repeämä kun lasta ei meinattu saada ulos sitäkään kautta. Enskerralla ois kiva päästä synnyttää normaalisti.

Kiitos kaikki <3 meilläkin iha tosissaan yritetty tossa välissä, mutta alkoi usko loppua niin tässä kierrossa ei - ja tadaa! Niin se vaan taitaa olla ettei sais liikaa yrittää.

Takaisin