Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vain kaikille uusille ja tervetuloa mukaan! Lähdetään siitä, että raskaus sujuu normaalisti loppuun asti, vaikka taustalla olisi muunkinlaisia kokemuksia. Nauttikaa nyt tästä ajasta!

Totta kai noi vanhat kokemukset kalvaa väkisinkin alitajunnassa uudessa raskaudessa ja ihan ymmärrettävästi. :sad001 Vaikea edes kuvitella miten kamalalta km tuntuu kun ei ole sitä itse ikinä kokenut. Toivottavasti tässä raskaudessa kaikki menisi hyvin!

Mulla myös löydettiin se endo aika vasta, oireitten perusteella sitä kyllä osasin odottaakin ja esikoisen aikaan saamiseen menikin pidempi aika. Mut nyt tämä kakkonen sai alkunsa miehen loman aikana sitä ihmeemmin yrittämättä, joka yllätti kyllä täysin koska lääkäri arveli että raskautuminen ei ole todellakaan helppoa. :) meillä siis esikoisen ja kakkosen väli tulee olemaan 1v 4kk, eli kaikki kävi nopeasti. <3

Tervetuloa uusille! Täällähän alkaa olla jo porukkaa. :)

Täällä ei olla kovin pirteissä tunnelmissa, eilen alkoi ihan pieni vuoto ja illalla pieniä kipuja ja hieman enemmän vuotoa. Tänään päivällä tuo vuoto välillä lakkasikin ja kivutkin oli muutaman tunnin pois, nyt alkoivat taas. Viime kesäkuun keskenmeno kummittelee päässä, odottelen täällä vain että kivut kovenee ja alan vuotamaan kuin seula. Neuvolaankin soitin ja käskivät vain seurailla tilannetta, jos vuotaa kovin tai kivut pahenee niin päivystykseen.

Voihan se olla ihan normaaliakin, mutta jotenkin ei sitä jaksa uskoa. Samanlaisia kipuja kuin ennen keskenmenoakin. Viimeksihän kasvu oli loppunut 6. viikon kohdalla ja vuoto alkoi vasta 12. viikolla. Mietiskelen täällä vain että jos kivut loppuu niin sitä joutuu siltikin oottelemaan sinne np-ultraan asti että tietää että onko siellä kaikki hyvin. Ahdistaa!

Nithnar, neuvolaankaan ei pääse sitten ultrattavaksi vuotojen takia että onko kaikki ok? Pelkästään päivystyksen kautta pääsee ultraan? Musta toi on tosi valitettavaa että täällä tuntuu olevan niin vaikeeta päästä ultraan tarkistuttaa tilanne. Erityisesti joku kohdun ulkoinen olisi hyvä poissulkea jo mahdollisimman pian. Toivottavasti sulla vuodot ja kivut loppuu pian ja kaikki olisi siellä masussa hyvin. Mikä rv sulla on?

Se on kyl niin ärsyttävää kun se ultraan pääseminen on niin hankalaa. Tsemppiä Nithnar <3

Mulla kans annettiin endodiagnoosi 2014 munuaisleikkauksen yhteydessä.

Nyt kun on näitä foorumeja ja Facebook-ryhmiä lukenut, niin noi vuodot on kyllä ihan hirveän yleisiä. Ja useimmiten sitten kuitenkin olleet ihan harmittomia <3 toivottavasti sullakin, Nithnar! mullakin tuli eilen yhden kerran pieni tippa verta pöksyihin, nyt jännittää niin hirveästi. Maanantaina onneksi muutenkin ultra että siellä sitten selviää onko kaikki hyvin vai ei...

Kiitos tsempeistä! Kyllä nyt on jo vähän on parempi mieli, kivutkin helpotti ainakin vähäksi aikaa.

Mangolia: sillä soitinkin sinne neuvolaan, että kun keskenmenon sain niin sanoivat, että jos on seuraavassa raskaudessa vuotoa niin mun pitäisi mennä sinne naistentautien polille, mutta sinnehän pääsee vain lähetteellä. Sanoivat siitä huolimatta nyt neuvolassa, että vain jos vuoto/kivut kovenee niin päivystykseen ja sitä kautta tarvittaessa sitten sinne polille. On se hankalaa! Niin ja rv 6+3.

Toi on kyllä niin SYVÄLTÄ että joutuu kärvistelemään pelkojen kanssa monta viikkoa! Tsemiä nithnar! Toivotaan todella että on harmitonta..

Madi, kävitkö tänään siellä lääkärissä? Täällä odotellaan uutisia onko kaikki hyvin. :)

Ohhoh, joko tämä tumpelo - olo alkaa, syötiin iltapalaa ja mies tuli hetken päästä kysymään "Mistä lähtien sä oot astioita alkanu viskelemään roskikseen?" Kyllä, astianpesukoneen sijaan olin viskassut astiat roskikseen, hups... Pistetään se(kin) raskauden piikkiin. :p

Apua kuin paljon voi ihminen syyä viinirypäleitä:o meni sit reipas kimpale oltermannin cheddaria ja rasia viinirypäleitä ja vois syyä vielä lisääkin:p namsk, sanon mä!

Jonsson täällä on niitä vedetty 2 päivää putkeen, en oo kyl koskaan syönyt näin paljon viinirypäleitä:p

Ihan pikkusen alko tekeen mieli viinirypäleitä!!! Ihan törkeesti!! Hemmetti. Kellokin on jo liki ykstoista.

Takaisin