Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peik kiitos :) kyllä tää elämä vaan voitti luojan kiitos! Aika hyvä fiilis kyllä on toki pelottaahan tässä välillä et mitä kaikkea tässä vielä voi tapahtua? Mutta kyllä mä yritän luottaa siihen että tuo kokemus oli tarpeeksi yhdelle ihmiselle että ei kai yhden kohdalle voi tulla enempää huonoja uutisia? Keskiviikkona on kontrolli ultra herättää aika paljo tunteita kun toivoo jo että sielä pieni syke näkyisi jo <3

Varovaisen epäuskoisesti mukana! Alkuviikosta raskaustestissä todella todella vaalea haamu, tänään aamulla selkeästi vahvistunut jo positiiviseksi. Epäuskoa aiheuttaa vain oireettomuus, kaksi raskautta takana, toisesta olo alusta loppuun aivan kaamea->esikoinen syntyi, toisesta ei mitään oireita->keskenmeno. Mutta vasta tässä on 4+1 viikot, joten ehkäpä ne oireet sieltä vielä tulee.. Ensi viikolla perhelomalle lämpimään, stressasin jo valmiiksi lähtöä, mutta tämä salamatkustaja tuo kyllä vielä lisää jännitystä.. :arghh:

Onpas täällä tapahtunut. Voimia vuotoja kokeneille, onneksi ovat loppuneet ja peukut täällä pystyssä että kaikki olisi hyvin ja pikkuiset pysysisivät matkassa<3
Onnea uusille plussasta <3

Melkein viikon ollut itse täältä pois, ollut kamalia päiviä, niin samoja tuntemuksia mitä Jonsson oli aikaisemmin kirjottanut. 1 vapaa päivä meni siinä että makasin vaan sohvalla ja katsoin telkkaria vaikka en sitä edes katsonut vaan tuijotin.
Nyt eilen taas oli hyvä päivä ja jopa nauroin monesti :)
Neuvola halus että meen otattaa uude hcg arvo toispuoleisten kipujen takia ja varoiks haluavata myös pissanäytteen. Tänää siis labraan ja oottamaan onko arvo noussut niin ku pitäis.

Pahoinvointi on helpottanu mikä hieman häiritsee mutta muut oireet ovat vielä hyvin läsnä :)
Viikon päästä ar ultra, ei millään malttaisi odottaa :)

Minkälaisia sun toispuoleiset kivut on Tirri? Mua koskee välillä aika kovaakin oikealle puolelle, kipu tuntuu välillä selän ja välillä mahan puolella. En muista että aiemmin ois ollut tämmöistä, joten en oikein tiedä pitäiskö olla huolissaan vai ei. Ovis tuntui samalla puolella. Ja oletettavana kiinnittymispäivänä kipu oli niin kovaa selänpuolelta, ettei työnteosta tullut mitään.

Kans sellasta että välillä tuntuu tosiaan mahan ja välil selän puolella. Sitä on jotenki vaikee kuvailla, välillä tuntuu et joku ottais munasarjasta kiinni ja vetäis oikein kunnolla mikä on tosi inhottavan tuntusta ja käsi hakeutuu heti mahalle. Välillä taas vaan polttaa kunnolla, tuntuu pahemmalta miltä menkkakivut on tuntunu. Neuvola sano et jos alkaa olemaan jatkuvaa ettei misään kohtaan katkee niin sitten hakeutuu lääkäriin tai jos tulee niin kovaksi ettei pysty olemaan sen kanssa.

Se oli mun vahvistus testi. Sain haamun yhten perjantain ja sit taisi seuraava viiko tiistain soittaa neuvolaan ja laitto mulle lähettee ja sit hcg oliki jo korkeempi mitä viikot olis ollu. Mun haamu tais ol 3+3 menkoista. Oireet oli nii selvät ni sen takii tein testin vaikka ei menkat olis pitäny ees alkaa.

Nyt tosiaa mitataa kipuje takia et vastaako viikkoja ja onko suuri piirtei tuplaantunu nii ku pitäis.

Mä plussasin kanssa 3+3 paitsi että mulla ei todellakaan ollut mikään haamu. Olisin saanut plussan varmaan jo päivää paria aiemminkin ainakin oireiden perusteella. Juttelin tästä soittaessani neuvolaan ja neuvolantäti kehotti menemään yksityiselle ultraan, sanoin että ar-ultraan ei kunnalliselle pääse, vaikka hän mielellään mut sellaiseen olisi laittanutkin. En vain ihan ymmärtänyt että miksi pitäisi mennä tai mitä epäili.

Ihan super nöyränä ja hiljaa liityn tänne mukaan jotta pääsee kirjoittelemaan ja jakamaan tuntemuksia teidän kanssa.

Tällä viikolla siis selkeän plussan olen tehnyt about dpo 14, nyt kp 35.

Takana yksi kemiallinen ja yksi keskenmeno joten en uskalla asiaa kauheasti vielä hehkuttaa, sitten kun ultrassa sydänäänet kuulen niin voin ehkä hengittää. Km kummittelee vielä niin vahvasti mielessä. :(

Liityn siis salaa onnellisena tähän joukkoon, paljon onnea ja tsemppiä matkaan jokaiselle. :)ImageUploadedByVau Foorumi1473409337.834001.jpg

Mangolia meillä sujuisi imetys ihan tosi hyvin vielä, mutta sain lääkäriltä käskyn vähentää yhteen kertaan/vrk tai lopettaa kokonaan niin nyt oon sitten rajoittanut tuohon yhteen kertaan. Toivon että saisin vielä luvan jatkaa imetystä, mutta nähtäväksi jää. Ennen tätä käskyä esikoinen oikeastaan lisäsi tissittelyä verrattuna raskautta edeltävään aikaan.

Onko teillä imetys vielä sujunut?

Heppunen miksi moinen käsky?

Mulla heruminen paaaljon aiempaa hitaampaa ja maito tuntuu loppuvan aina keskenkaiken. Tuntuu että maidontulo vähentynyt tosi paljon :sad001

Meillä alkaa olla imetys loppusuoralla, kerran-pari päivässä malttaa syödä kunnolla. Mut vähenemään päin oli jo ennen plussaamista, eli en usko suoraan liittyvän siihen. :) Maitoa heruu ja tulee entiseen malliin.

Mulla on Mangolia ollut vuotoja ja imetys tällaisessa poikkeavassa tilanteessa voi lisätä keskenmenon riskiä.

Mullakin kyllä alkoi ihan viime päivinä herumaan vähän hitaammin, mutta onneksi esikoinen malttaa odottaa eikä hermostu siitä.

Ehdin jo vahingossa tonne neuvola-ketjuun kirjoittaa aiheesta, mut just kun pääsin sinne valittamasta että koskakohan mulle tulee se kutsu äitipolille, niin äsken sitten tipahti kirje postiluukusta :grin eli ens viikko vielä pitäisi jaksaa kärvistellä, maanantaina 19.9. pääsen sinne! Ja siellä siis todennäköisesti ultrataankin :smug:

Heppunen täytyy munkin varmaan sit ottaa puheeksi ens tiistaina lääkärillä jos nyt ultrassa jotain eloa todetaan. Mullakin oli veristä vuotoa toissapäivänä mut ajattelin itsekseni ettei se siihen imetykseen liity. Montako kertaa vuorokaudessa sit ennen imetit?

Takaisin