Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on aventin koliikki pullot, onko niitä 6kpl ja vetosuus 300ml (?) Nää meidän tytöt on aikalailla pulloruokittuja kun mulla ei maito nouse kunnolla... niin ja viimeisimmän kohdalla hommattiin sähköpumppu ja oli kyl ihan hyvä ostos... aventin sekin;)

Täällä kans hemppari tippunut 107:stä 103:een. Rautaa syöty monta.viikkoa jo 200mg joka toinen päivä. Maanantaina neuvola taas niin saas nähä onko noussut yhtään.

Hoi konkari äidit! Pakko kysästä teiltä kun meidän 6-v neidolta on 1 etuhammas irronnut ja toinen heiluu ja sen mikä heiluu niin sen taakse on kasvanut rautahampaan pää:o onko ihan normaalia? Vai pitääkö varata lekuri aika et saavat maitohampaan pois? Tässä vielä kuva tilanteesta...
8634fbc559a95253a3492da924e6eff9

Äippä kannattaa käyttää hammaslääkärissä meifän tytöltä otettiin pois jotta uus ei kasvais kieroon ja mahtuvat tulemaan

Voihan kääk näitä meitin paineita ja sykkeitä huh huh... Ei yhtään helpota ja sit tää pääkipu joka loppuu vasta ku vaavi ulkona huoh

Mulla oli hemoglobiini ihan alkuraskaudesta 150 kun niitä ekoja verikokeita otettiin ja sitte kun otettiin uudestaan about 28viikolla nii oli vielä 130.. mammavitamiineissa joita oon ottanu on kans rautaa mutta niitä jatkuvasti unohdan ottaa..

Kiitos Kyfi ja rille:) pitää soitella ma hammaslääkärin, kyl oon niin hukassa ton esikon kaa kun kaikki uutta:D

Moikka! Mä haluisin vähän neuvoa synnytyksen valmistautumiseen? Ensinmäistä odotan siis ja nyt näin loppu vaiheessa on ruvennut vähän jännittää synnyttäminen vaikka aluksi ajattelin että en jännittäis :D onko jotain miten voisin lievittää jännitystä.

Kiitti äippä.. Täytyy vain pysyä kasassa kunhan muu paikka pysyy kans huh... Mammatus kannattaa ottaa mahdollisimman rennosti ..ladata akut mahdollisemman hyvin ja ei kannata miettiä liikaa tuleevaa tai kahtoa mitään synnytyksiä koska jokainen on yksilö ja synnytykset ei mene suunnitelmien mukaan monestikkaan... Meille ekalta oli ihanat kätilöt jotka opastivat kokoajan.. Luotat vain ihtees niin varmasti kaikki menee hyvin ja kysy kätilöiltä ne kyllä neuvoo

Mammatus oon samoilla linjoilla kun Kyfi, koitat vaan ottaa rennosti;) mut jos sä oot semmonen et haluat tietää mahd paljon tulevasta niin voithan sä googlesta etsii tietoa synnytyksen kulusta, kivun lievityksestä ja jälkeisajasta... ja jos et oo herkkä ja osaat sisäistää sen että vaikka kaikki synnytykset ei pääty hyvin niin suurin osa päättyy ja kaikki menee lähes tulkoon oppikirjan mukaan niin lueskele synnytyskertomuksia, esim meidän toukokuisten, ne on suht neutraaleja;) mut jos niitä luet niin pidä mielessä että jokainen synnytys on erinlainen ja kaunis, voimaannuttava kokemus! Olisko sulla ystäviä jotka on jo synnyttänyt tai voisitko jutella esim äitisi (anopin) kanssa että miten heidän synnytykset on mennyt?:) mut tosiaan lepää mahdollisimman paljon, tehkää miehenne/ystävien kanssa ihania asioita, nauttikaa hiljaisuudesta, nauttikaa melusta, nauttikaa vapaudesta! Kohta elämä muuttui kerta heitolla sanoisin että parempaan ja lepo ja yhteinen aika miehen/ystävien kanssa on hiukan vaikeampi järjestää:)
Mullakin ollu aivan ihanat kätilöt jotka neuvoneet ja olleet tukena koko synnytyksen ajan, hatun nosto heille ja suuri kiitos:)

Hoi konkari äidit! Pakko kysästä teiltä kun meidän 6-v neidolta on 1 etuhammas irronnut ja toinen heiluu ja sen mikä heiluu niin sen taakse on kasvanut rautahampaan pää:eek: onko ihan normaalia? Vai pitääkö varata lekuri aika et saavat maitohampaan pois? Tässä vielä kuva tilanteesta...
8634fbc559a95253a3492da924e6eff9

Meillä esikoisella oli sama tilanne ekan rautahampaan kanssa, joka siis kasvoi maitohampaan taakse.
Kuulemma ihan normaalia, ja työntyy ajallaan paikoilleen, kunhan toki saa sen maitohampaan pois tieltä. Meidän tytöllä se edessä oleva maitohammas heilui pienesti, joten ruvettiin sit yhdessä heiluttelemaan sitä monta kertaa päivässä heti kun rautahammas huomattiin.. ja lopputulema oli, että se 3kk pienesti heilunut hammas irtosi ahkeran heiluttelun seurauksena kahdessa viikossa :) ja nyt reipas kuukausi mennyt ja rautahammas on jo työntynyt omalle paikalleen :D

Hellou kaikille. En ole aikaisemmin vielä uskaltanut tänne kirjoitella, lukenut kyllä. Esikoinen olisi tulossa näin vanhoilla päivillä, takana yksi km ja endometrioosi tuomion jälkeen lääkäri tuumasi että raskaaksi et enää tule. No tässä kuiten ollaan, viikkoja 32 ja risat. Päivä kerrallaan ja pikku pelko takamuksessa on menty...Nyt ollaan kuiten lääkärin määräyksestä hissun kissun kun kohdun kaula pehmentenyt. Sitä onkin seurattu tarkaan raskauden ajan kun takana myös 2xloop konisaatio. Ke taas ultraillaan ja toiv kaikki on sen verran hyvin että tämä koti lepo riittäisi.

Maatuska toivottavasti pikkuinen vielä hetken jaksais masussa oleskella ja sinä saisit lepäillä kotona, tsemppiä:) Tervetuloa

Miten te ootte saanneet helpotettua tän selkäkivun'...? Aivan oikealla puolella n.keskiselän tienoilla kauheaa jomotusta. Kävellessä,helpottaa mutta heti ku istuu niin kivut aivan järkyttävät! Lämmintä kokeiltu ja särkylääkettä

Miten te ootte saanneet helpotettua tän selkäkivun'...? Aivan oikealla puolella n.keskiselän tienoilla kauheaa jomotusta. Kävellessä,helpottaa mutta heti ku istuu niin kivut aivan järkyttävät! Lämmintä kokeiltu ja särkylääkettä

Heips! Itse olen pyöritellyt selkää tollaisella pyöreällä rollerilla, ja olen sitä kautta saanut helpotusta selkä kipuun, mutta sekään ei välttämättä kaikille sovellu.

Välillä tuntuu istuminen kyllä olevan yhtä tuskaa..ite en oo keksiny muuta ku ruvennu vaan kyljelleen pitkällee nii helpottaa..

Takaisin