Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmmm, asiasta kolmanteen..pitäskö olla huolissaan, mulla oli neuvola viime viikolla...paino noussu vähä hitaammin, ja nyt kun kävin puntarilla se oli laskenu 2,7kiloo:eek: pitäskö soitella neukkuun....vai voiko olla turvotuksista johtuvaa tms?

Nyt olis sairaalakassi meikkipussia (siis hammasharjaa, shampoita, jne) vaille pakattu. Ja tänään erehdyin Lindexin alesta ostamaan jo potentiaalisen nimiäisasun [emoji38]. Lisäksi hain kaupasta jätesäkkejä, et saa autoon pyyhkeen kera ja ehkä vois kotona patjankin jo suojata. Ai miten niin ajoissa [emoji23] nm.36+2.

(p.s. enää puuttuu hoitoalusta ja itkuhälytin)

Ja eihän tässä mitenkään aloillaan malteta olla. Kävin tänään 5h töissä ja viikonlopuksi lähdetään Tahkolle. Pääsiäiseksi tuli kutsu miehen sukulaisiin (n 250km päähän), jonne kyllä pitää sairaalakassi ja turvakaukalo napata varmaan mukaan [emoji28].

Mulla 33+2 eikä oo liberokuponki tullut vielä. Tänäänkin innoissaan menin hakemaan postia, että jos lippu oliskin tullut jo.. :grin

Verikokeissa tänään käyty, nyt vaan huomiseen odottelemaan vastauksia :cool:

Tänään kävin sitten omakanta palvelusta katsomassa omia verikokeiden tuloksia, kun eivä olleet viime neuvola käynnillä vielä tulleet. Eli verensiirron vuoksi otettiin seuranta koe vielä loppuraskaudessa..

Ja lääkärin teksti oli että on löytynyt Anti-C-vasta-aine ja pitää lähettää kutsu keskussairaalaan äitiyspolille kontrolliin..

Oman terkkarin kanssa siis ei ole asiasta vielä puitu mitään, ja tuskin onkaan tästä hänkään tietoinen ennen seuraavaa aikaa joka on ensi viikolla.

Noh rupesi sitten tietysti ahdistamaan ihan kamalasti että mitä tuo anti-c vastaaine nyt tarkoittaa ja pikaisella googlaamisella jo sain stressitasoni taivaisiin..

Kertokaa viisaammat jotka tiedätte mitä tämä tarkoittaa?

Kolmas raskaus ja aikaisemmissa ei mitään tällaista ole ollut. Luultavasti tämä johtuu viimeisimmän synnytyksen aikana saamastani luovutusverestä?(jonka takia nämä kokeet nyt ylipäätään otettiin)

Onko sulla aikaisemmat kellastunut? Et voisko liittyä siihen? Munkin pitäis käydä jossain kokeessa missä tutkitaan jotain mun verestä mikä altistais vauvan bilirubiinin nousulle! Ettei olis ollu just toi anti- c homma? Mut jos ihan hirveästi ahdistaa niin soitappa neuvolaan huomenna:)

Oonko ainut joka on tähän raskauteen jo ihan loppu[emoji46] öisin heräilen tunnin välein, päivisin on huono olo,selkä aivan kipeä, ärsyttää kaikki! Ja tähän päälle poskiontelotulehdus ja korvatulehdus.. tekisin ihan mitä vain että saisin käynnistyksen 37-38 viikolle.. mutta tuskin käynnistävät vain sen takia että oon yli väsyny tähän[emoji20]

Täälläkin ollaan valmiita jakaantumaan, mä inhoan tätä raskaana olemista varsinkin nää loppu metrit on ihan arsesta!!! Väsyttää mutta ei saa nukuttua, koskee, pissattaa, närästää ja muutenkin huono olo fyysisesti ja henkisesti...

Minäkin oisin kyllä valmis jakaantumaan... Ei tätä raskautta näköjään huvikseen raskaudeksi kutsuta..

Onko sulla aikaisemmat kellastunut? Et voisko liittyä siihen? Munkin pitäis käydä jossain kokeessa missä tutkitaan jotain mun verestä mikä altistais vauvan bilirubiinin nousulle! Ettei olis ollu just toi anti- c homma? Mut jos ihan hirveästi ahdistaa niin soitappa neuvolaan huomenna:)

Ei ole ollut aikaisemmin kellastumisia vastasyntyneillä eikä vasta-aineita minun raskausaikana verikokeissa. Eli tää koko kuvio ihan uusi :o
Huomenna soitan aamulla kyllä neuvolaan.

Olikos sulla sitten aikaisemmissa verikokeissa jotain vasta-aineita jos nyt haluavat vielä seurata?

Ei ollu mut näistä 2 on kellastunut mut niistä vaan toinen ollu valohoidossa... mut joo soittele huomenna ja tuuhan kertoo et mitä ne sanoo:)

Ultrassa käyty ja kuten arvelinki oli tk lääkäri pikkusen hakoteillä. Pikkusen pehmentynyt vaan, enempi kuvas oma lääkäri napakaksi ja kiinni ja kaulaakin jäljellä. Vuodelepo peruttu, yes! 2viikon päästä taas ultraillaan vaavelia, koon seurantaa. Pieni pimu tulossa. Kuin lie tarkkoja sit nuo ultran mitat...?

Maatuska hienoa että kaikki hyvin:) meillä noi ultran mitat on pitänyt aika hyvin kutinsa;) meidänkin pikkuinen kasvaa siellä -1 käyrällä ja lääkäri lupaili pientä, siroa tyttöä... syntymäpaino siinä 3kg (-/+200g) tienoolla, jos lääkäriin on uskominen:p mut eipä nää meidän lapset muutenkaan mitään isoja oo ollu, kaikki mahtunut 2,6-3,6 kg haarukkaan;)

meil tää tyttö menee esikon kans suht samoil et voi tulla iha kiitettävän kokonen esikko oli 4396g ku synty, tyttö 3120g mut tämä on taas mahollisest 3,5-4kg ku syntyy.

Tänään oli viimeinen lääkärineukku, jossa lääkäri teki kyllä varsin kattavan ultrauksen ku pääs testaamaan tuliterää ultralaitetta. :grin Juippi oli lähtökuopissaan ja paikat pehmenny ja kanavaki lyhentynyt kivasti. Painoarviota saatiin tälle hetkeen 2,2 kg ja arvioi jos loppuun menee, että olisi 3kg ja pikkusen päälle. Nyt siis 35+0. Samoilla radoilla siis mennään niinkö aikaisempienkin kanssa. :) Nyt kyllä semmoset menkkajomot välillä, että hyi olkoon. :grin

Soitin neuvolaan. Menin sitten käymään samantien uusissa verikokeissa, joista saan kuulla tulokset maanantaina neuvolakäynnillä..
Eipä se neuvolatäti tainnut itsekkään hirveästi aiheesta tietää, yritti vain rauhoitella, että katsotaan nyt vielä nämä seuraavat kokeet ja sitä kontrollikäyntiä äitipolilla jossa luultavasti tietävät enemmän.
Sen hemolyyttisten tautien riskin osasi neuvolatätikin sanoa, minkä nyt jo eilen itse ehdin googlaamaan :(

Mutta ilmeisesti mulla ne arvot vielä niin pienet, että toivon että ei aiheuta toimenpiteitä.

Pari päivää sitten ehdin jo ajatella että vauva saisi syntyä jo vaikka viikon päästä , kun tulee nyt lauantaina täysiaikaiseksi (37+0) mutta nyt tämän jälkeen ei olekkaan enää mikään hoppu synnyttämään, haluan ensin että tutkitaan onko millainen tilanne ja onko hoidontarvetta. Toivottavasti kaikki hyvin ja hermoilen ihan turhaan.

BaaBaa_ kiva, että kaikki oli kunnossa. :)

OutoMamma toivotaan, että kaikki on hyvin! Pitäis kohtapuoliin itekin mennä uudestaan verikokeisiin, myöskin verensiirron takia. o_O

Takaisin