Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiasta ihan muuhun, tiiättekö mistä löytyisi kivoja sisustustarroja lastenhuoneeseen? Onko teillä sellasia? :)

Esim hattentatti.fi ja seinatarrat.net ;) meillä ei vielä oo mut kun saan ton lastenhuoneen eka maalattua meinasin hommaa:) tää meidän kämppä on yks ikuisuus projekti:p

Mulla on joku seinätarra-allergia, mutta tauluja kyllä tulee varmasti :p

Asiasta nakkiin. Juttelin viikonloppuna äitini kanssa joka ei ole voinut synnyttää alakautta ollenkaan, koska lantio on liian ahdas. Nyt sitten huolettaa, että voikohan mullakin olla... ei ole mitään erityistä syytä miksi olisi moinen epäily, kuten äitikin sanoi mulla on kyllä leveämpi lantio ainakin päällepäin :grin Mutta jotenkin se epäilys sitten jäi. Ajattelin kyllä pyytää seuraavassaa neuvolassa+lääkärissä, että jos voisivat vähän arvioida tilannetta. Jotenkin kuulostaa kamalalta että pistäisivät synnyttämään, ja sitten se ei mahdukaan ulos :eek:

Shain kannattaa pyytää arviointia jos siltä tuntuu. Se että lantio näyttää leveälle päällepäin ei välttämättä päde siihen millainen rakenteeltaan lantio sisäpuolelta sitten on :o

Shain kyl kannattaa asia ottaa esille neuvolassa, ei siitä mitään haittaa oo jos ne mangneetti kuvaa lantion! Parempi nyt kun synnytys tuskissa;) nimimerkillä lantio kuvattu synnärillä:p

Kyllä ne sitä lantiota arvioi myös viimeisellä lääkärinkäynnillä kun tehdään synnytystapa-arvio, jossain päin suomea myös ultrailevat? Joten ihan rennosti vaan :)

Joku kyseli synnytykseen valmistautumisesta, itelle oli hyvä lueskella täältä foorumilta ihmisten tarinoita ja oireita ennen synnytystä, ja katsoin jotain videoita netistä. :) oma pelko synnytystä kohtaan väheni kun tuli olo että niin moni muukin on tästä selvinnyt että itekki selviää!

Mä kysyin neuvolalääkäriltä, et riittääkö lantion leveys ja hän totes vaan ykskanttiin, et ongelma on lähinnä 145cm aasialaisilla. Et kyllä mulla on jo paikat löystyny (mistä lie senkin tietää). Ei se kyllä taida ihan noin yksinkertaista olla, mut ehkä mulla ei niin suuri riski oo ku vartta kuitenkin 172cm. Ja kai ne sit viimeistään synnärillä vähän kattoo et onko mahdoton tapaus?

Muutenkin vähän ärsyttävän hätäinen tuo viimeinen lääkäri :/. Ei se, että mulla on kaikki menny tähän asti hyvin, tarkoita sitä että kaikki menis jatkossa hyvin tai etten haluais asioista puhua...

Heissan täälläkin pitkästä aikaa!

Keittiöremontti menossa ja mukavan moderni "tupakeittiö" käytössä..(olohuoneessa jääkaappi, ruokapöytä, mikro ja kahvinkeitin). Ruokavalio on lähinnä mikroevästä ja salaattia :dead:

Mulla on alkanut painaa mieltä tuleva lähtö synnytykseen.. itse synnytys ei mietitytä vaan tämä reilu 200km matka ja kerkiääkö perille ja miten nopeasti saadaan esikolle hoitaja. Meillähän ei oo täällä kuin miehen vanhemmat. Kummankin siskot asuu myös täällä mutta.... Omalla siskolla on polvi paskana ja kävelee kepeillä joten yh-arki ei oo tällä hetkellä helpoimmasta päästä. Miehen sisko taas menee parin viikon päästä ranneleikkuulle ja sen jälkeen taitaa hänenkin arki olla melko haastavaa kolmen pojan kanssa.

Hoitajat käy siis vähiin just tänä keväänä :banghead:

Mie en oo osannu murehtia vielä hirveästi synnytystä. Odotan sitä tietty ja haluan pikkusen syliin mutta ei huolestuta oikeastaan mikään. Voi tietty olla että kun viikot tässä vähenee nii alkaa jänskättään..

Asuntokauppojen edistymistä odotellaan ja muuttopäivää ei VIELÄKÄÄN tiedetä nii se kyllä antaa oman pikku säväyksensä tähän hommaan. Hirveästi ei voi etukäteen pakatakkaan niin hankala valmistautua mitenkään.

Kyfi kannattaa panna viestiä et missä menee... Oishan sen pitänyt jo tulla:o
Mitenkäs ootteko saanu jo ne libero laukut?

Hmm, missä mun veska on...? No jos vielä hetken odottaisi ja laitan sit liberolle viestiä et mäkin haluuuun sen laukun:)

Obier, 145cm aasialaisilla voi ei mitä puppua. Viimeksi kun tarkistin niin kyllä mun äiti ihan suomalainen ja yli 160 cm on, ja käsittääkseni ongelma ei ole ihan tavattoman harvinainen edes :grin Äitillä se oli mennyt niin, että synnytys oli kestänyt jo melko pitkään kunnes totesivat että ei mahdu ei... jos hyvissä ajoin synnytyksessä huomaisivat niin se nyt vielä menisi, mutta jos siinä äherrät useamman tunnin ja sitten vasta. :bored: Tuo on oikeastaan ainoa mikä vähän nyt sitten mietityttää, toki selvinnee sitten kun neuvolaan pääsen parin viikon päästä, en tuosta nyt mitään pelkotiloja kehittele kuitenkaan.

Justiin tänään hain Liberolaukun! Oli aika kiva, yllätyin ihan positiivisesti. :)

Shain joo ei mitään pelkotiloja! Asiat kyl varmasti selkiää aikanaan mut kannattaa mainita neuvolassa että äidilläsi on kaponen lantio:)
Meidän suvun naisilla on kuulemma ns synnyttäjän lantio, eli lääniä on isommankin synnytykseen...

Oon kyselly jokapaikasta ja kukaan ei tiedä.. Vaadein uutta laitettavaks niin saapi nähdä tuleeko niitä loppupelissä kaks hah... No on se hyvä että jollekki asioille voi nauraa muuten on omien tuskien saartamana plaah

Äh, miehelle pukkaa työmatkaa pääsiäisen jälkeen, tulee takaisin kun viikkoja on mulla 37+2. Vähän sille sanoin että voi olla jännät paikat, mutta toisaalta en itsekään usko että noin aikaisin syntyisi. Mutta mistä sitäkään voi tietää. Vähän kyllä ärsyttää, mutta en mä viitti liikaa valittaa. :shifty: Lääkäri on lähdön jälkeen seuraavana päivänä, että saa sitten sieltä kaukomailta lentää takas jos huomaavat jotain. :grin

Kyllä ne sitä lantiota arvioi myös viimeisellä lääkärinkäynnillä kun tehdään synnytystapa-arvio, jossain päin suomea myös ultrailevat? Joten ihan rennosti vaan :)

Esim meillä täällä ei edes tehdä synnytystapa arviota, eikä oo koko raskauden aikana yhtään lääkärikäyntiä jos raskaus etenee nla tädin mielestä normaalisti....
Esikoiselta ei tehty eikä tehdä tässäkään.. joten tilanne esikoisen kohdalla oli se että teki tiukkaa synnyttää kun se jäi hartioista jumiin..ja nla täti vaan ulkonäön perusteeella sano että kyllä sää pystyt synnyttää ihan helposti. :o :D no ei se ihan helposti tullu, mut tuli kuitenki leikkaamatta. :)

Takaisin