Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli tänään aika jännät paikat kun rupes lenkin aikana supistelemaan monta kertaa :/ ei varmaan kannata enään kovin pitkiä lenkkejä tehdä. Onko muilla ollut supistuksia jo?

Mä äsken meinasinkin kirjottaa toiseen ketjuun, että mulla taas ei oo tuntunut supistuksia ollenkaan? Tai en oo huomannut? Välillä vaan paineen tunne tulee, mutta samalla mukula tunkee pyllyään mahasta läpi, niin että patti oikeen mahaan nousee :grin
Muuta en oo tuntenut / huomannut :wideyed:

Tänäänkin kävin 6km pyöräilemässä, eilen lenkillä + raahasin terassin laattoja pois terassilta, mitkä paino tonnin kun otin mahollisimman ison satsin kerralla :wtf:

Muokattu viimeksi:
Täällä supistelee päivittäin enempi vähempi. Välillä pelkkä seisoviltaan oleminen saa supistuksia aikaan, mutta pieni, rauhallinen kävelylenkki on kaukana nautinnosta kun saa supistuksia aikaan herkästi + kamalat liitoskivut. :depressed:

Meillä on tosi aktiivinen beibi masussa, potkuja tulee kylkiin yöllä nukkuessa ja päivällä venyttelee ihme asentoihin :D toivotaan että pysyy vielä masussa [emoji173]

Juu supistaa, päivittäin... välillä supistaa ihan pirun kipeästi ja menkka jomot jää päälle ja pistää ihan pirun kipeästi kohdunkaulan suuntaan:o eipä kyl kävis mielessäkään et lähtisin lenkille, ihan perus arkiliikuntakin tekee ajoittain kipeetä:(

Niin ja täälläkin kyl semmonen ikiliikkuja et ei tosikaan, yö unille rauhoittuu joskus 23-24 väliin enkä kyl yöllä herää vauvan touhuihin vasta kun joskus 6-7 aikoihin aamulla... toivon että tämä rytmi pysyis ulos tulon jälkeenkin;)

Täällä poika tuntuu olevan hereillä niin pitkään kun minäkin ja herää sitten joskus 6 aikoihin ensimmäisen kerran.

Meidän bebe sai viime yönä hikan ja valvotti mua sit vajaan tunnin yhden aikaan yöllä [emoji28]

Täällä kans on alkanu supistelee ihan päivittäin. Pienillä lenkeillä pystyy käydä, mut hiljaa köpötellä ja välillä täytyy pysähellä. :) Täällä on ollu nyt jonkin aikaa toooosi hiljane baby, ja välillä oikee säikäyttäny ku pitäny herätellä jatkuvasti. Neuvolassa kuitenkin sanottu, et normaalisti liikkuu. :o ja nyt sitte tää on kolmatta päivää liikkunut KOKO AJAN ! Siis yölläkin, vaikkei normaalisti oo koskaa öisin liikkunu.. outoo, mut ihanaa et liikkuu ja potkii taas paljon. :)
35+0

Muokattu viimeksi:
Meidänki pieni on kyllä oikeen aktiivinen. Ei kerkeä huolta tulla liikkeistä kun kohta jo jysäyttää jossain. Kovimmat liikkeet tai esim. Kun hän tunkee peffaa kylkiluiden alle tuntuu lähes aina vasemmalla puolella. Jostain syystä viihtyy niin käsin.

Täälläkin kyllä hikka vaikuttaa häntä vaivaavan aina välissä. Joskus hetken vaan ja joskus pitempään niin että alkaa itteäki rassaan että eikö se jo lopu.

Supistuksia ei oo kyllä mullakaan hirveästi. Ennen oli enempi sitä että kohtu kovettu mutta nyt ehkä kun vatsa muutenki pinkeämpi niin ei oo kyllä tuntunu vastaavaa..

Täälläkin tosi aktiivinen vauva! Helposti supistaa täälläkin ja ainoa liikunta tulee hyötyliikunnan muodossa, kun pitää kulkea esikoisen kanssa paikasta toiseen ja harrastaa. Muu liikunta ei tulisi kysymykseenkään, kun rauhallinen kävelykin aiheuttaa kivuliaita supistuksia.

Mulla myös supistaa ja paljon... ei liikuta täälläkään ylimääräistä. Iha riittää perus arjen pyöritys ja taaperon ulkoiluttaminen. :) katotaas vaan ni sama homma on ku esikosta että nyt supistaa kaikki ja ku la lähestyy ni mikään ei enää supista ja viimein menee yliajalle... :o ja voi ressi että nyt tulee koko ajan niitä sukkapuikko tuikkasuja, en muista et esikoista odottaessa ois ollu koskaan..

Miuta taas ärsyttää se ku en tiiä onks ollu supistuksia/harkkareita :wacky: kävellessä on ollu viiltävän vihlovaa kipua mut terkan mielest se vaa johtuu beben asennosta ku tuntuu vaan oikeella puolella. Ja mahaki on välil kyllä menny kovaks mut yleensä sillon on kyllä beben takapuoli ollu tulossa nahasta läpi.
Noo, ehkä mieki sit joskus ajallani tunnen miltä supparit tuntuu :D

Mä oon käyny lenkillä muutamana päivänä viikossa sekä tehny lihaskuntojumppaa kotona pari kertaa viikossa. On kyllä pitäny kuunnella nyt tarkkaan miltä kroppa tuntuu että pitäiskö tänään levätä, varsinkin jos on työpäivä takana tai oon menossa iltavuoroon. Lenkkeillessä supistelee välillä ja sillon pitää pysähtyä hengittelemään vähäksi aikaa. Mutta jumpatessa ei tunnu missään. Jos kävelen vähänkään ripeämmin niin tuntuu kun tulis "sähköiskuja" tuonne haaroväliin :s mitähän ne sitten on? Plaah vielä reilu pari viikkoa ja voi heittää heipat töille. Jaksaa jaksaa...

Ei kyllä ole tietoa miten päin vauva masussa on! Liikkeet tai ennemminkin terävät työntyvät muljahdukset tuntuu ja näkyy sivuilla? En kyllä käsitä yhtään miten päin siellä ollaan, no ensi viikolla neuvola jospa selviäisi :)

Nytkun alkaa laskettu aika lähenemään, niin onko jokin tietty "raja" minkä jälkeen sairaalassakaan ei jarrutella eikä tarvitse mitään keuhkoja vahvistavia piikkejä yms., jos lapsi meinaa tulla ennen "täysiaikaisuutta" ja onko vauva täysiaikainen 36+0 vai 37+0 ?

Täällä 34+2 tänään menossa. Alkanut lähenevä synnytys mietityttään tai lähinnä se että mistä sen tietää milloin lähteä sairaalaan? Olisikin helppoa kun sairaalaan olisi vain joku alle tunnin matka mutta ei....

Takaisin