Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla hikkailevia vauvoja? Tää hikkaa tosi usein :dummy: välissä oon kyl miettiny että mahtaako olla edes hikkaa =D

Täällä hikkaillaan melkein päivittäin. :hello
Hikottelu tuntuu aina ihan alhaalla lantiossa, hassun tuntusta joka kerta. :)

Joo täällä kyllä hikkaillaan päivittäin.. Välillä se on hauskaa, mutta välillä kieltämättä vähän epämukavaa kun eilenkin tuntu ihan tuolla jossain takapuolessa :D

Meillä hikkaa on usein useamman kerran päivässä, vähintään kerran.. :) yleensä menee nopeasti ohi eikä kumpaakaan ala hermostuttaa mutta jos kestää vähänkin pitempään niin vauva alkaa monottaa ja heilua joka suuntaan niin että koko maha sätkii :grin ja jos ehtii neljäkin hikkaa päivässä niin äipällä alkaa jo vähän hermo pettämään, välillä kun tuntuu niin kovaa että voisi olla omakin hikka..
Olin kuulemma itsekin kova hikkaamaan, onkohan geeneissä :p

Täälläkin sitä useasti päivässä siis..ja herra ärsyyntyy jos kestää vähän pidempään, alkaa tulemaan monoo :wacky: tsemppiä neuvolaan äippäx4 :happy:

Täälläkin alkuviikosta tuntu 2 iltana hikka (tai luulen ainakin hikaksi), nyt ei oo enää tuntunut.

Muutenkin tää napero on tosi rauhallinen vieläkin! Sohvalla maatessa vaan ehkä tunnen kun se liikkuu. Töissä tai muualla en tunne ollenkaan. Eikä mitään kovia potkuja ole tullut ollenkaan.
Aattelin että tää ois ihan erilaista :grin

Meilläkin vauvalla tuntuu olevan hikkaa päivittäin :) itselle se tuntuu vähän epämukavalle kun koko maha nytkähtelee ja se tuntuu jossain tuolla virtsarakossa asti :o :D täällä mammaloma alkais pääsiäisen jälkeen. Huoh kun vaan jaksais sinne asti... nyt alkaa seisomatyö tuntua supisteluna ja jalkojen särkemisenä :/ ei ois enää pitkä aika.

Onko teillä muilla hullua pesänrakennus vietti meneillään? Mä tunnun stressaavan hiukset päästäni siitä että onkohan meillä tarpeeks siistiä/hygieenistä vauvalle (koiratalous kun ollaan) joten hinkkaan siivouspäivänä aina kaikki mahdolliset paikat..

Nooraemilia, tässä just katselin olohuoneen mattoa ja lattiaa, että kuinka voikaan olla noin paljon kissankarvaa... sit ku bebe on ryömimisiässä niin pitää kiinnittää sen mahapuolelle joku karvoja puoleesa imevä kangas [emoji23]

Joo meilläkin on yhdellä koiralla karvanlähtöaika kun vaihtuu talvikarva pois. Semmonen musta "kokolattiamatto" vaikka oisit just imuroinu :D

Tänään käyty neuvolassa ja kaikki kivasti, mitä nyt mun turvotus huolettaa hoitsua... paineetkin oli priimaa pitkästä aikaa ja hemoglobiini 125, painoa tullut ihan kivasti 300g/vko, hups:p mikäs siinä vihdoinkin nousee... sf pamahti keski käyrälle.

Nyt sit varoituksen sananen teille raskaana oleville kanssa mammoille! Täällä meinasi käydä köpelösti, mulle/vauvalle... eilen illalla mun oikea jalka turposi ja kipeytyi ihan yllättäen siitä sitten soittelemaan ensi neuvoin et mitä pirua tää on? Siitä lanssilla sairaalaan ja oikeassa jalassa veritulppa, onneksi saatiin liotettua ja kotiin pääsin nyt aamulla... hepariini kuuri nyt loppuraskauden ajaksi ja mahdolisesti vielä pari kk synnytyksen jälkeen... joten ottakaa toispuoleinen turvotus ja kipu vakavasti! Ja mahd nopeasti hoitoon jos epäilyttää! Mut nyt kaikki hyvin, meillä molemmilla...

Äippä, hui! Onneksi nopeasti pääsit hoitoon! Oliko tuo kipu millasta jalassa?
Mulla on pientä turvotusta vielä jaloissa ja jalkapöydän päällä yksi hieman kipeä kohta. Tai nipistää kun painaa siitä kohtaa, muuten ei oo kipeä.
Pitää muistaa huomenna neuvolassa sanoa koko turvotuksesta!

Se tuntu niinku mun jalkaa olisi sahattu irti, siis aivan jäätävän kipee ja se turpos tosiaan kaksinkertaiseksi normaalista... kannatta kyl tosiaan puhua neuvolassa! Kuumottaaako sitä sun jalkapöytää?

Ei kuumota, eikä oo muuta kun tuo nipistävä tunne kun koskee siihen kohtaa.
Turvotustakin on nyt vähemmän, kuin keskiviikkona kun huomasin sen eka kerran.

Joo mä katoin (jopa mieskin huomas) jo perjantaina että jopa hassua kun vaan toinen jalka vähä pöhönä, sit lauantain aikana se turpos ja kipeytyi, sairaalassa olin 16 ja eka hepariini piikki annettu siin 17 toisen sain sit yöllä ja "muutama" pussi nesteitä... aamulla tulppa oli pois, samoin kipu ja turvotus...

Äippä hyvä, kun on hoidettu ja saatu pois! Ja onneksi toimit nopeasti! Huh, varmaan hurja kokemus :o

Olihan toi aika herättelevä kokemus... kyllä se nyt on vaan niin että meidän pesue on nyt täysi, enneku kroppa tekee lopullisen tänän:( noh onhan näitä jo 5 kun tää toukokuussa syntyy<3 toi mun lääkäri oli sitä mieltä että tää et kroppa on melkein 7 vuotta ollu aikamoisessa rasituksessa raskausien, synnytyksien, imettämisen, painon pudotuksen jne takia... et tää tulppa oli osa seurausta tästä o.O mut joo kaikki hyvin, loppu hyvin:)

Takaisin