Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä toukokuisille kuuluu? Täällä meillä voidaan jo paksusti ja painoa on jo sen verran tullut mitä esikoisesta ihan lopussa. Huh heijaa. On tullut radi diaknoosiakin mut jotenkin tulee kyllä niitä päiviä jolloin ei jaksaisi välittää mistään ravintojutuista.
Aatelkaa enää ens kuukausi ja sit alkaa poks poks poksumaan.

En oo itse salaisella puolella, koska liityin silloin kesäkuisiin kun luulin että vauvaa syntyy kesäkuussa. La on 5 toukokuuta en ihan usko että kesäkuulle menee :D

Toinen raskaus on ja oikeasti nyt supistellut paljon herkemmin. Ja on oikeasti jo vaikeaa esikoisen kanssa touhuta ja illalla esikko kysyy sängyssä et "vettä, vettä" niin kun koluan ylös se nouseminen on jotain tosi hankalaa nyt :P lääh puuh. Mut muuten ollut suht. kivuton raskaus. Vähän vaan raskas olo :)

En oo kerennyt yhtään valmistella vauvan juttuja, mut en ehtinyt esikoisenkaan aikana. Luulen, että kaikki kuitenkin järjestyy omalla painollaan.

Moikka Jenkkipentu! Täälläkin voidaan isosti, ja LA on aikas lähellä! (Täälläkin 5.5) kipuja on monenmoisia (supistuksia,liitoskipuja,yms yms :angry2)ja hankintojakin on vielä jälellä:bored: ei jaksais...meillä esikko on jo 5 vuotta, mutta kyllä hän osaa olla raskasta seuraa, onneks välin ymmärtäää ja tulee sanomaan : voi äiti raukka:shy: kovasti oottelen pikkusta, samalla vähän pelokkaana että menneekö kaikki hyvin:rolleyes:
Ehkäpä kaikki järjestyy! Paljon saan virtaa siitä kun pikkunen niin kovasti potkii ja touhuu masussa, vaikka välin ottais kipeetä:dummy::Heartblue

Mulla jää nää kirjotukset vähille, kun aina kirjotan ni ei tää sovellus toimi koskaan niin että lähettäis viestit. :( täällä ainaki kovasti odotellaan jo että vauva syntyy. :) ei ole laskettuun enää onneksi kovin kauan (2.5.)... mulla vielä 39+0 painoarvio ja sitten katsotaan käynnistelläänkö vai ei, tuo siis sen sype käynnin takia. Hermot on ihan riekaleina kun tuo meidän taapero ei jaksa uskoa yhtään mitään ja tekee kaikkensa ärsyttääkseen minua...argh. :D ihanan rasittava ipana. :) olot on olleet suht hyvät, ei ole onneksi liitoskipuja, mutta kamalaa närästystä ja supistuksia kyllä. Ja ylävatsakipua on edelleen, yksi lääkäri arveli että vaavi on niin korkealla, että sen peppu ja jalat painaa niin että tulee kipeeksi. Ja niin se taitaa ollakkin, kun vauvan jalka on aina siinä kohtaa missä se kipukohta on ja siihen se sitä jalkaansa sitten työnteleekin täysiä. Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tavarat hommattu, niin ei tartte nyt kun odottaa vauvan syntymää. :) sitten sitä ehtii miettiä tartteeko jotaki uusia. :)

Tsemppiä kaikille meille, vielä näille viime metreille! :) (nii, mitkä metrit kun tuntuu että matkaa on vielä satoja kilometrejä..... :P )

Täällä on molemmat ollu rt aina ultrauksien yhteydessä! En tiiä miten tämä tulokas nyt lopulta tuolla on kun kukaan mahaa tunnustellut ei ole osannut sanoa miten päin vauva on. Poikittaista asentoa aina veikkaavat ja itestäki siltä tuntuu, mutta rt kuitenkin kuvassa näkyy. Pyörii vieläkin nii vikkelään siis että tosiaan, tiedäppä tuota miten käy. :) oishan se ihanaa kun syntys jo, mutta kyllä mää niin toivon että täysaikaseks päästäs, väh 37 viikolle!

Rv32

Tänne rantautui flunssa [emoji17]. Mies on miehiseen tapaan kunnon miesflunssassa, mulla toistaiseksi vain aivastelua ja nuhaa. Toivottavasti pysyy kohtuuden rajoissa ku ei haluais ihan hirveesti lääkkeitä syödä.

Obier pikaista paranemista!
Täällä oli ihan kamala yö!!! Vähänkin vaihto asentoa ja alko supistaa, ei kovin kipeästi mut todella epämukavan olosesti... joskus 2 aikaan heräsin siihen kun koko keskivartalo ihan pirun kipee, meni varmaan joku 30 min et helpotti... sit aamu yöstä kramppas jalkoja... aivan kamala yö! Kun vaan pääsis sinne 37 viikoille!!!

obler parane pian tääl koko porukka flunssas kans.

äippäx4 jaksamista.

itellä tullu tunne et varmaa la menee hujahtaen ohi. anoppi muuttaa takas lähistölle tyttärien kans ja on valmistan mulle näitten perinteist ruokaa jauheena ja aikoo tuputtaa mulle kunha vauva syntyy vaikken voi sietää sitä ruokaa. et en oota innol kyl tulevii kuukausii ku kokemuksest tietää mitä tulos, hermot menee ja raivarei ku ei kunnioiteta mun mielipiteit.

Täällä kans harvinaisen sitkeä flunssa.. yhden viikon lääkekuurin söin pahaan poskiontelotulehdukseen joka levis jo otsaan asti sekä korviin. Muutama päivä oli ihan ok olo ja nyt olo on aivan kamala taas. Tautia kestänyt nyt kk ja välissä oli tosiaan ne pari hyvää päivää tällä viikolla. Hirvittää jos vielä joutuu lisää syömään lääkkeitä tai jos poskiontelotulehdus uusii niin lääkäri meinasi punkteerata ja sehän tässä vasta hirvittääkin! Onko kellään kokemusta poskiontelojen punkteerauksesta?

Oon käyny usein punkteerauksessa. :) ei ole edes paha, ku saa kunnon puudutuksen.
Ite melkein mielummin ottaisin punkteerauksen ku monta antibioottikuuria peräjälkeen. Harva lääkäri vaan enään suostuu punkteeraamaan, eikä aina jaksais käyä erikoislääkärillä. Mut helpottaa oikeastaan heti.

Mä menin ja varasin lennot pohjoiseen ku muistelin Norwegianin sääntöä, et lääkärintodistus tarvittaisiin vasta viimeisellä kuukaudella. Ostin kuitenkin Finskin liput ku olivat halvemmat ja kun vielä tarkistin asian, niin he vaativat todistuksen jo vk 28 jälkeen [emoji52]. Soitin neuvolan neuvontaan ja siellä oli tiukka linja et todistus pitää hakea yksityiseltä, mikä on mun mielestä hullua ku kyllähän neuvolahoitaja osaa paremmin sanoa, että onko raskaus edennyt normaalisti! Mut mistä ne voi siellä lentokentän portilla tietää, et millä raskausviikolla oon? Voiko ne vaan olla päästämättä mua koneeseen? Mietin et mitä jos vaan marssin sinne ja sanon et oon jollain 27 viikolla jos edes kysyvät asiaa? Mun masu on kuitenkin aika pieni [emoji4].

Minulla oli se raskaustodistus kun tässä matkustin kun 28 tuli täyteen, ja eipä kukaan kysellyt mitään. Toki olin sen sinne pyydettyyn sähköpostiin laittanut. Mutta hassu toi neuvolan toiminta, minä sain todistuksen ihan ilman lääkärintarkistusta, th huolehti lääkärin allekirjoituksen siihen.

Joo ja finnairin lapussa nimenomaan lukee "lääkärin/neuvolahoitajan todistus", eli hoitajan allekirjoitus pitäisi riittää myös. Voisin toki yrittää soittaa omalle neuvolahoitajalle suoraan ja kysyä vielä asiasta...

Me ollaan menossa tunnustaa tuon miehekkeen isyyttä tänään neuvolaan. :D Onko joku joka myös käynyt jo? Onko joitain, mitä ois hyvä tietää ennen sinne menoa? :) Vai onko se vaan nimi paperiin ja that's it ?

Joo ja finnairin lapussa nimenomaan lukee "lääkärin/neuvolahoitajan todistus", eli hoitajan allekirjoitus pitäisi riittää myös. Voisin toki yrittää soittaa omalle neuvolahoitajalle suoraan ja kysyä vielä asiasta...

Joo, oliko Suomen sisäisiin vai Pohjoismaihinkin, joihin riitti th:n allekirjoitus, mie kävin Keski-Euroopassa, niin sinne piti olla lääkärin allekirjoitus :)

Me ollaan menossa tunnustaa tuon miehekkeen isyyttä tänään neuvolaan. :D Onko joku joka myös käynyt jo? Onko joitain, mitä ois hyvä tietää ennen sinne menoa? :) Vai onko se vaan nimi paperiin ja that's it ?

Esikoista odottaessa (vielä kun lastenvalvojalla piti käydä isyydentunnustus tekemässä) valvoja vain kysyi mieheltä, että myöntääkö tämä isyyden ja multa kysyttiin, että kiistänkö asian, that's it. Tässä raskaudessa kun tehtiin isyydentunnustus, allekirjoitettiin kaikki paperit ja se oli sillä selvä. :)

Me käytiin noin kuukaus sitten.. Ei meiltä edes kyselty mitään, nimet paperiin vaan ja neuvolatäti luki vielä mitä oikeuksia/velvollisuuksia isällä on ja se oli sitten siinä. :)

Takaisin