Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko muuten miettiny, et mitä otatte vauvalle sairaalaan kotiinlähtövaatteiksi? Mää on miettiny hirveenä sitä, kun on LA toukokuun alussa, niin mistä nuita säitäkään voi tietää...Ja sitten vielä ku tietäs millon pikkunen meinaa syntyä. :rolleyes: Joskus vappunaki on tullu lunta ja joskus ollu tosi lämmin... Ku ois niin kiva jo pakkailla valmiiks...:)

Oonkohan mää vähän liian aikasessa tän asian kans ? :joyful:

Muokattu viimeksi:
Mam17 mäkin oon miettiny jo tota samaa mut mietin et ehkä ois helpompi pakkailla ku on LA lähempänä :woot: mulla on sellane söpö apina asu, mietin sellasta,vähä paksumpi puku kummiskin..

Niinhän se voi olla.. :laughing002 Mä kans mietin bodya, sukkiksia ja semmosta vähän paksumpaa nallepukua + myssy ja tumput. Mut saas nähä sitte mitkä on säät... :p
Katoin just, että 55pv laskettuun....

Ite en oo kyllä vielä miettiny kotiinlähtö kamppeita. Laukun vaan että mihin pakkaan ne

Täällä on nytkin jo tänään parhaimmillaan 12astetta lämmintä että eikhän se toukokuun aluksi vielä vähän lisää lämpene. Ei tarvii ihan hirveen paksuja kamppeitakaan pikkusellekkaan sitte pistää.

Hankittavaaki ois vielä vaikka ja mitä. Osan kyllä hankinkin varmaan vasta kun mammaloma alkaa 26 päivä. Sitten on aikaa shoppailla. :happy:

Ollaan täälläkin jo pukeutumista mietitty :) :) onneks vaatteet on pieniä ni mahtuu mukaan kevyempää ja paksumpaa, apua, ne varmaan pitää siellä ihan pöhkönä ku kaikkeen valmistautuu lyhyelle matkalle =) =) omiakin vaatteita on tullu pohdittua, haluun ainaki jotai mukavia oloasuja (villatakki jne kotiretkuja) et olis mahdollisimman mukavaa olla siellä. Näillänäkymin mul on matkalaukku mukana!! =) =) =)

Mä oon vähän miettiny mitä laitan vauvalle kotiin lähtiessä, laitan vaikka kuvan, kun saan kaikki vaatteet pestyä, järjestettyä ja otettua ne kotiinlähtövaatteet erikseen :) nyt on vielä kaikki vähän hujan hajan :D

Kiva, et on muitakin jotka on tätä jo miettinyt. (: tämmösiä mää siis ajattelin, tuonne alle sit body ja sukkikset.. ja kaukaloon viltti varalta.. Mutta, kerkeehän se mieli tässä muuttua varmaan vielä monta kertaa. :D noi ois vaan niin söpöt. (:

cc7d5cf5be044227c72e90dc8ddb3c08

Miuq, mullakin on varmaan hirveenä tavaraa sit mukana, ja sit huomaan ettei ois tarvinnu juuri mitään.. ei vaa.. aattelin pakata vauvan ja omien vaatteiden lisäks niitä liivinsuojia, laturi, puhelin, rahaa, hiusharja+pompula+pinni:D , meikit(kyllä), dödö, hampiharja, ehkä jotain lakuja/muuta syömistä. (: ööö... mitähän vielä.. varalta tutin... harson..hmm.. :)

Oonko ainut jonka puolesta tää lapsi vois tulla jo pihalle?
Selkä kipee,maha on aivan eessä,kaikki itkettää,mikään ei onnistu ymsyms.
Mulla vielä tilannetta tosiaan vaikeuttaa se että mies on intissä ja mulla ei oo vielä ajokorttia.
Joten joudun käydä kaupassakin kävellen ja kantaa raskaat ostokset[emoji30]
Meillä vieläpä kauppaan 2km.. Eli yhteensä 4km
Kaikki on vain niin raskasta [emoji30]

Voi Kyffiii_ no en kyllä ihmettele että oot jo ihan kypsä kyllähän tuo aika rankalta kuulostaa. Itse jaksan kyllä tätä raskaana olemista vielä mutta töitä ei tahtois jaksaa. Onneks enää reilu 2 viikkoa vaan jäljellä..

Ainoa mikä ressaa itteä on se että paha olo hiukan tullu takasin.. ei todellakaan niin pahana kuin alussa mutta niin että vetää laiskaksi ja sängylle/sohvalle vaan lojumaan ja huonoa oloa poteen.

Mulla vielä tilannetta tosiaan vaikeuttaa se että mies on intissä ja mulla ei oo vielä ajokorttia.

Et oo ainut! Mä en oo koskaan tykönnyt olla raskaana... mut kun sitä vauvaa ei saa ilman tätä 9kk "kidutusta"... olisko sulla ketään joka vois käyttää sua asioilla tai et saisit vähän apua arkeen? Voimia<3

Täälläki kävellää kauppaa ja joka paikkaan sattuu.. kyllä tää alkaa kyllästyttämää mut onneks ei oo pitkä aika enää! Muista levätä kyffii_ :Heartpink

Miuq, mullakin on varmaan hirveenä tavaraa sit mukana, ja sit huomaan ettei ois tarvinnu juuri mitään.. ei vaa.. aattelin pakata vauvan ja omien vaatteiden lisäks niitä liivinsuojia, laturi, puhelin, rahaa, hiusharja+pompula+pinni:D , meikit(kyllä), dödö, hampiharja, ehkä jotain lakuja/muuta syömistä. :) ööö... mitähän vielä.. varalta tutin... harson..hmm.. :)

Joo, tietty kaikki nuokin mukaan! Ja otan myös meikit mukaan! (Haluan uskoa että jaksan ehostaa itteäni viimeistään lähtiessä niin voin olla se yummy mommy) =) toivossahan on hyvä elää XD

Hmm, 53 päivää jäljellä [emoji5].

Mulla ei oo vielä tullu kummempaa tarvetta poksahtaa, mut kyllähän tuo selkälihasjumi ja beben monotus kylkiluihin välillä ärsyttää [emoji23]. Nyt on lisäksi tullu huoli, et onhan bebe terve enkä oo esim. kissan hiekkalaatikon siivoamisella tai satunnaisella salmiakin syömisellä aiheuttanu mitään vahinkoa... Onko muilla vastaavia murheita?

Mä ajattelin ottaa beben kotiintulovaatteiksi varuilta pari eri kokoista bodyä ja housuja (50 ja 56cm ainakin), fleecehaalarin ja vähän paksumman haalarin. Peitto kaukaloon vois kans olla varalta. Meillä on tosin vaan 6km synnäriltä kotiin ja autolla pääsee ovelta ovelle, et ei tulokasta varmaan ihan kauheesti tartte paketoida [emoji16].

Täällä on myös vähän jo mietitty pienen kotiutumisvaatetusta. :hello Varmaan mukaan lähtee esikoiselta jäänyt lämmin & pehmeä nallehaalari, jonka alle body, ohuet housut/sukkikset ym. Mutta kerkeehän mies jotain hakea jos jää jotakin puuttumaan kun osastolla ollaan. :)

Tsemppiä Kyffiii_, muista hyödyntää tukiverkostoa jos sellaista löytyy!

Nyt on lisäksi tullu huoli, et onhan bebe terve enkä oo esim. kissan hiekkalaatikon siivoamisella tai satunnaisella salmiakin syömisellä aiheuttanu mitään vahinkoa... Onko muilla vastaavia murheita

Myönnän, että täällä välillä murehditaan ja huolehditaan ehkä turhan pienistä asioista, esim. alkuraskaudessa käytin satunnaisesti leivän päällä meetwurstia ja silloin tällöin syöny lakua/salmiakkia, jouluna tuli syötyä maksalaatikkoa niin miettii onko nyt tehnyt hallaa. :smiley-ashamed008 Ehkä alku - ja keskiraskaudessa tuli enemmän murehdittua noita, muistaa sitä maalaisjärkeä käyttää näissä(kin) asioissa eikä liian tunnollisesti noudattaa. :)

78 (vielä onneks) päivää laskettuun ja miuta hirvittää miten nopeesti tää aika on menny. Vaikka bebe monottaa menemään hirveetä kyytiä ni en jotenka vieläkään sisäistä sitä että se pitäs kohta synnyttää tähän maailmaan :woot: Kotiutumisvaatteet ja sairaalakassit on vasta mietinnän alla :D
Miulla on kanssa heränny huoli siitä kun oon vähäsen salmiakkia ja jouluna graavikalaa syöny sekä kissanveskiä siivonnu.
Yks yö näin jopa unta siitä et synnytin kolmipäisen vauvan ja nimesin sen kerberokseks :bored:

Minä en ole ollut huolissani syömisistä, salmiakkia on mennyt ja meetvurstit, salamit, pehmeitä juustoja sun muita ihan ilman omantunnontuskia. Enemmän se vauva olisi varmaan kärsinyt, jos olisin stressannut näistä. Selkäjumi ja kylkikipu sekä jatkuvat kovottelut ovat nyt sellaisia, että raskaaksi alkaa olo tulla. Huomenna olisi muutaman tunnin lennot ja automatka päälle, joten tiukkaa voi tehdä kun ei pääse liikkumaan.

Tsemppiä sulle! :)

Et oo ainut joka haluais mahasta eroon. Mulla tuntuu jo kans siltä että oon korviani myöten täynnä tätä raskaana olemista, kun ihan sama mitä tekee niin supistukset alkaa, ja ylävatsa on aina kipeä kun vauvan pylly on niin korkeella. :( vielä kun esikoista kantaa ja nostaa ja hoitaa niin tiukille ottaa välillä. Jospa tää vauva syntyis ajallaan eikä menis yhtään yli......

Mä en muuten oo ees tienny et meetwursti on kiellettyjen listalla [emoji50]. Yhden kyläilyviikonlopun aikana tuli kyllä sitäkin vedettyä ihan huolella.

Mun viimeöisessä unessa meidän bebe synty ja kun menin sitä hakemaan jostain syystä mikroaaltouunista(?!?) niin siellä oli kolme kissanpentua, joista kaks oli mun siskon (joka odottaa nyt kaksosia) [emoji23].

Takaisin