Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle th kehotti vaihtamaan joka kerta neulan. Sanoi kyllä, että jotkut diabeetikot mittaa samalla neulalla useammin. 200 neulaa sain ja kuulemma lisää saan kun vain pyydän.

Laulan ja höpöttelen :) oikeestaan puhun paljo yksinäni ni nyt voin vedota et puhun masulle enkä aina koirille XD XD siivotessa tulee laulettuu Mut se on semmosta yleistä lallatteluu radion tahtiin. Vois kyllä kokeilla ja opetella jonkun tuutulaulun ja hoilata sitä silloin tällöin ni sais nähdä muistaako toukka sitä kun on ulkomaailmassa :)

Muoks. Oon pistäny merkille että ku mies tulee töistä kotiin niin lässytän enemmän masulle, tyyliin et iskä tuli kotiin yms :) *pöhkö* :)

Muokattu viimeksi:
Mun tekis kauheesti mieli jutella ja laulella ja vaikka lukeakin vähän mutta en osaa yhtään enää puhua suomeksi edes yksinäni niin tulee aina jotenkin hölmö olo, kun kissatkin kattoo että mitä se selittää :grin
Iltasin kun oon yksin sängyssä pötköllään niin vähän toivotan hyvää yötä ja jotain höpöttelen jos tyttö alkaa potkuttelemaan massua :p

Mä en laula, mutta höpötän välillä. Musta on hellyyttävää ajatella kun esikoinen on sylissä ja luen satua, että mahassa asusteleva pikkuveli olisi myös ikäänkuin läsnä meidän lukuhetkissä. :) Monesti alkaa potkuja tulemaan esikoisen selkää vasten kun luen kirjaa, tavallaan ajattelen, että luen kummallekin pojalle. :) Esikoiselle tulee myös päivittäin laulettua, joten luultavasti uusi tulokas tulee edes jotakin muistamaan mitä se äiti on laulanut. :p

Esikoista kun odotin, soitin erästä soittolelua vatsaa vasten josta tuli rauhallista unimusiikkia ja synnytyksen jälkeen huomasin, että kyllä hän muisti samat soinnut mitkä soittolelusta tuli. :)

Tuntuu hullulta että ensimmäinen huhtikuinen on syntynyt :p
:schoked025Tässähän on vielä yli kuukausi huhtikuuhunkin!

Piti käydä ihan sillä puolella katsomassa. Vauva oli kuitenkin jo 33+4 ja voi nyt ihan suhteellisen hyvin. Hienoa, että meni sitten näin. Lueskelin eilen joitain keskostarinoita netistä pienemmillä raskauspäivillä ja on se hurjaa, todella hurjaa! Siksi olen iloinen, että minulla tuo 30. viikko on täyttymässä aika pian.Tälläkin huhtikuun tulokkaalla oli jo ihan kivasti vietetty päiviä masussa. Tuntui olevan netin tarinoissa tuo 30 viikon täyttyminen jonkilainen haamuraja kaikkien vauvan vaivojen ym. suhteen.

Tässä vaihtui juuri minuutti sitten 29+1 :)

Ihanaa kun kesä jo selvästi lähestyy! Vaikka onkin yli -10 pakkasta, mutta aamulla seitsemän aikoihin oli jo täysin valoista :Heartred :woot: ja eilen iltapäivällä päikkäreitten ja ruoan jälkeen kerettiin vielä pihalle kun aurinko paistoi :happy: oon jo ihan fiiliksissä tulevasta kesästä! :excited001

Oletteko muuten muut menossa masukuvauksiin? Entä meinaatteko otattaa vastasyntyneestä kuvia?

Mä sain just varattua masukuvauksen äippäloman alkuun. Meinas tulla vähän hätä ku monella oli jo maaliskuu täyteen buukattu enkä uskalla / halua jättää kuvausta kovin pitkälle huhtikuuhun, etten oo ihan turvoksissa [emoji23].

Myös vastasyntyneen kuvaus kiinnostaa, mut hinta on täällä pk-seudulla 350€:n luokkaa, niin en oo ihan varma raaskinko noin paljon maksaa.

Mie kysyin yhdeltä "harrastelijalta" ,jolla tosin oma tmi nimi, ni 180€/5valmista kuvaa. Tää kuvaaja sopii miulle ku en haluu "tylsiä" studiokuvia. Olis tarkoitus lähtee 2viikon päästä tallailee tuonne luontoon. Toivottavasti lumet säilyis :) semmonen koivikkokuja ja joen varrella otettu olis hakuses. Paljon on hyviä harrastelija kuvaajia, kannattaa kysyy!

Vauvakuvista en oo varma, kuvien ottajia varmaan satelee ikkunoista ja ovista muutenkin, ni jos sieltä joukosta vaikka löytyy sit joku hyvä ni voi sitte ite rajata ja "puhdistaa" sen ja teetättää ne.

Muokattu viimeksi:
Tuo 180€ miljöössä on aika bueno hinta . Mä löysin kuvaajan, jolla masukuvat studiossa 199€ sis. 6 kuvaa. Ite haluan nimenomaan studiolla mm. sellasia silhuettikuvia [emoji4].

Helsingissä ja Tampereella olis "ilmainen" vauvakuvaus (kuvaus ilmainen, mutta kaikki digikuvat 145€). Varsinainen kuvausaika oli kuitenkin vain muistaakseni 30min. Mietin et ehtiikö siinä mitään jos bebellä on vaikka huono hetki, itkee, nälkä,...

Niin joo, 30min on aika lyhyt aika ku vauvan kaa mikään ei oo nii varma ku epävarma XD joissain studioissa on muistaakseni varattu 3h vauvan otoksia varten :O jaksaisko sitä itekkää nii pitkää olla =)

No se on sit tosiaan se toinen ääripää et jaksaisko sitä tosiaan 3 tuntia pyöritellä vauvaa eri asentoon ja vaihtaa hälle kuvasrekvisiittaa [emoji28]. Mut kai tuo 3h on sit sen takia et jos pitää ruokkia ja vaippaa vaihtaa jne. niin kuvaaja varaa sen verran vaikkei koko aika meniskään.

Meidän ois kanssa tarkotus käydä masukuvauksessa! :) vauvakuvausta ei olla vielä mietitty, varmaan otetaan itse aika paljon kuvaa, mutta masukuviin olisi kiva saada vähän miestäkin mukaan, enkä luota että appivanhemmat osaisi ottaa niin ammattimaisia kuvia kuin mitä meillä on mielessä.. :grin

Mikähän olisi hyvä aika käydä noissa, mietittiin viikolle 35+x?

Takaisin