Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin, Mut jossei hää pysty sitä kattoo? :S Mut kyl varmasti olis mukavampi et olis kenen kättä puristaa siinä vierellä..

Joo, se vaara meilläkin on! Mies varmaan pyörtyy ja oksentaa vieressä :grin
Mutta saa visusti pysyä mun lähellä, eikä todellakaan kurkkia alapäähän, onneks se on ite samaa mieltä :grin

Niinaki, Taidanki tehdä samanlaisen diilin!! XD lainaa vaik mun uni-silmälappuja ni ei vahingossakaan kurki :D jotenki oon vaa nyt viimeaikoina miettinyt et onko oikein ns. pakottaa mies mukaan.. Mutta onneks oon nainen, saan muuttaa mielipidettä ihan niin monta kertaa ku haluan hehhheheh :) :)

Täällä poika on melko aktiivinen antamaan potkuja kun mies laittaa käden vatsalle. Välillä mieskin ihmettelee ja naureskelee kun saattaa alkaa hirveä iltazumba, monotuksia tulee tykityksenä. :p

Mä käytän närästykseen Rennietä, mutta juuri tänään neuvolassa puhuin kun närästys on alkanut pahenemaan niin th sanoi, että jos viikon sisään pahenee, voin soittaa ja hän konsultoi lääkäriä jotta saisin tujummat lääkkeet. Inhottavaa herätä yöllä kun oksennus meinaa nousta suuhun ja kurkkua polttelee, sama oli esikoisestakin. :shifty:

Kannattaa ehdottomasti puhua kumppanin/tukihenkilön kanssa synnytyksestä, mitä haluaa ja toivoo toiselta. :) Omalla kohdallani siitä kumppanista oli niin iso apu ja tuki etten tiedä miten olisin selvinnyt synnytyksestä ilman miestä. Vaikka toinen ei voinut viedä kipuja pois, niin se jo auttoi, että oli aidosti läsnä. Ja mitä synnytyksen kestoon tulee (avautumisvaihe, ponnistusvaihe) on jokaisella niin erilainen ja yksilöllinen. :)

Meillä ollaan kans piilosta silloin, kun joku muu kuin minä laittaa käden vatsan päälle [emoji28]. Mieskään ei oo vasta ku pari kertaa tuntenu pieniä muljahduksia.

Niin ja jäynistä puheen ollen.. Heräsin viime yönä joskus neljän - viiden välillä ja siinä pari kertaa kylkeä käännettyäni taisin herättää meidän beben ja kaverihan pisti sellaset bileet pystyyn ettei toivoakaan, et olisin saanu uudestaan unen päästä kiinni [emoji23]. Yleensä meillä siis masussa nukutaan yö aika kiltisti ja riehutaan vain päivällä.
No meillä riehutaan joka yö kellon tarkuudella neljän maissa ja siitä eteenpäin :smiley-bounce005Siskonsa oli samanlainen yökukkuja mutta myöhemmin vauhti on sitten onneksi siirtynyt päiväsaikaan.

Mulla mies meinas että ois muka jossain huoneen ulkopuolella ettei hän sais traumoja. Mie sanoin siihen että mulle tulee pahempia traumoja jos yksikseni joudun sen rankimman vaiheen hoitamaan.. että kyllä hänen siellä pitää olla ihan henkisenä tukena vaikkei fyysisessä rutistuksessa voikkaan auttaa.

Olihan miullakin mies ekaks et tottakai hän tulee, nyt on vissiin alkanut häntäkin jännittää, Mut eilen puhuttiin ja kyllä nyt haluaa olla tukena ja mukana :) sanoi että ei hän tiedä onko sitte silmät kiinni siellä tai että pyörtyykö mutta tulee kuitenkin =) <3 tainnut myös kattoo liikaa ameriikan elokuvia kun sanoi että hää voi sitte olla se nyrkkeily säkki ja se kenelle huudetaan... XD tsih

Mun mies sillä on aivan kamala veri/sairaala kammo, eka aikaan oli sitä mieltä et ei missään nimessä tuu sairaalan synnytykseen mukaan... noh synnytys alko ja mies oli vahvasti sitä mieltä että kun kerran se vauva sinne mahaan yhdessä saatu niin se kyl yhdessä pois sieltä otetaan:D siellähän se sit mukana oli, ei pyörtynyt enkä mä joutunut siitä huolta kantaa... alakertaa ei katsonut kun eipä sinne ois enää mies mahtunut häärimään:p seksi elämä oikeastaan parani, luulen että tässä se että hän oli itse todistamassa naiskehon valtavaa kauneutta ja voimaa... luulen että sitä ois kaduttanut jos ei ois mukaan lähtenyt! Mut näin meillä:) arvostan suuresti tota mun ukkelia, aina turvana hyvässä ja pahassa<3

Mun mies jännitti kans tosi paljon synnytystä. Puhui useampaan kertaan etukäteen, ettei halua missään tapauksessa katsoa sinne jalkoväliin kun vauva tulee ulos, välillä oli jopa sitä mieltä, ettei haluaisi olla siellä salissa silloin, mutta on toki jos minä niin tahdon. Kaikki meni tosi hyvin ja miehellekin jäi oikein hyvä muisto ja fiilis tilanteesta, muistaakseni vauvan tullessa ulos mies seisoi siinä mun pään vieressä ja piti mua kädestä kiinni. Siinä on kuitenkin helppo valita sellainen seisomapaikka ettei vahingossa sinne näe, ja ihan jalkoväliin ei ole muutenkaan asiaa, kun kätilöhän siinä touhuaa.

Mä toivon kans, et mies on mukana koko synnytyksen ajan, vaikkei sen enempää ole hänen kanssaan asiasta vielä puhuttu. Uskon kyllä, että haluaa olla läsnä. Ja meillä kyllä kans ehtona se, että katsekontakti säilyy koko ajan, eli jalkoväliin ei sit vilkuilla [emoji28].

Meillä mies on sanonut taas todella vahvasti ettei ikinä päästäisi mua yksin sinne, että haluaa kyllä kokoajan olla mukana ja tietää mitä tapahtuu niin mulle kun vauvalle :D

Esikoisen synnytyksessä meille oli ihan itsestäänselvyys ettei mies alakertaan kurki. :) Oli työkaverit kuulemma miestä varoitellut, mutta mä sanoin kans tiukasti ettei saa h-hetkellä alas kurkkia. :grin

Mä veikkaan, että sillä hetkellä kun vauva syntyy, saa rinnan päälle ja kuulee ensi parkaisun, ei kenenkään mies haluaisi missään muualla olla, on se niin erityinen ja ainutlaatuinen hetki sekä äidille että isälle. :') (ja toivottavasti meistä jokainen saa vauvan rinnan päälle eikä mitään komplikaatioita tulisi).

Meillä mies kävi monta kertaa katsomassa mitä siellä alakerrassa näkyy, eikä se seksielämään vaikuttanut :) kyllähän ne paikat palautuu :)

Meillä ollu sektioita. Tosin kaks ekaa on edelliselle ukolle, sitä ei edes sektiossa näkynyt. Oli kyllä totuttelemista, kun nykyinen halus tulla sektioon. Ja meijän tyttö pääsi sitten isin paidan alle kenguruhoitoon. <3

Mun isä on syönyt leipää samalla, kun äiti on mua ponnistanut. Juu, ja just alakerran luona. Syöny mussuttanut leipää ja sanonu, pää näkyy. :D

Meillä ollu sektioita. Tosin kaks ekaa on edelliselle ukolle, sitä ei edes sektiossa näkynyt. Oli kyllä totuttelemista, kun nykyinen halus tulla sektioon. Ja meijän tyttö pääsi sitten isin paidan alle kenguruhoitoon. <3

Mun isä on syönyt leipää samalla, kun äiti on mua ponnistanut. Juu, ja just alakerran luona. Syöny mussuttanut leipää ja sanonu, pää näkyy. :D

Ihanan rento ote sun isällä! :D

Meillä myös mies näki alakertaan esikoisen syntyessä, tuumas vaan että eihän se hyvältä näyttäny mutta ei sille traumoja oo jääny. :) seksielämään ei oo sillä ollu vaikutusta. :)

En tiiä mihin mies on katellu esikoisen synnytyksessä :D mun vieressä oli tukemassa mua yläselästä ponnistamisessa. Yksin en kyllä olis halunnut olla synnyttämässä. Vaikka mies ei fyysisesti kovin paljoa tehnyt, oli henkisesti iso apu ja tuki. Ilmeisesti ei nähnytkään tai kokenut mitään traumaattista, kun on tämänkin vauvan synnytykseen tulossa :)

Radilaiset! Sain eilen mittarin ja alotin seurannan tänään. Terkkari sano et nykyisen ohjeistuksen mukaan aikuinen voi pistää samalla neulalla useamman kerran, kun ottaa verensokeria. Onko teille muille annettu sama ohje ja jos on niin montako kertaa pistätte samalla? Musta tuo kuulostaa niin oudolta ku töissä aiemmin tottunut siihen et aina otetaan uus neula.

Takaisin