Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jippii meillä on nyt reissu heitetty ja vihdoin ollaan kotona. :)

Meillä myös vaavilla on välillä hiljaisempia päiviä ja sitten välillä monoa tulee lujaa koko ajan. :) vaikka vajaa vuosi onki edellisestä raskaudesta ni en muista enää yhtää millanen poika oli sillon mahassa. Nythän tuo yks vee ei ymmärrä mitään mun mahasta. :D kantaa ja paijaa vaan omaa nukkeaan. :)

Mulla on edelleen ylämaha kipeä, välillä rauhottuu ja sitten taas alkaa hyvin voimakkaana. Täytynee maanantaina olla yhteyksissä neuvolaan. En muista esikoisen raskaudessa olleen tällasia kipuja.

Täällä bebe liikkuu selvästi päivittäin, mutta liikkeet ovat muuttuneet tällä viikolla. Ennen tuli yksittäisiä jysäyksiä, mutta nyt enemmän "pyyhkäisyjä" ja sit sellasia pitkiä nopearytmisiä rummutuksia [emoji38]. Nyt kävin lentäen viikonloppureissun ja molemmilla kerroilla laskeutuessa bebe pisti kauheen riehumisen pystyyn [emoji23].

Sokerirasitus takana. Ei tullut pahaa oloa tai muutakaan onneksi. Perjantaina saan tulokset.
Kaikki näytteet otettiin kyynärtaipeesta.

Minulla oli myös tänään. Yksi otettiin ensin sormesta ennen kyynärtaipeesta otettua paastoarvoa :) ei tullut minullekaan pahaa oloa :)

Tsempit rasituksissa käyneille, toivotaan että priimaa pukkaa ja vältytte tuomiolta!

Ainakin se paastoarvo sormesta oli kuulemma hyvä 4.9 ja heti perään neuvolassa ei ollu sokereita pissassa. TH sanoi että sen monesti näkee rasituksessa käyneiden pissassa ketkä on RD diagnoosin saavia siis kun tulee suoraan neuvolaan. TH puhuu siis omasta kymmenien vuosien kokemuksesta. :P toivottavasti ei ole mitään :)

Mulla oli sokerirasitus eilen ja paastoarvo oli 5,4 eli radi-tuomio tuli. Osasin odottaa sitä sukurasitteen takia, joten eipä voi mitään. Th tuntui olevan enemmän harmissaan mun puolesta :D pari ylimääräistä ultraa ja sokereiden seuraus sekä ruokavalioon huomiota, nou hätä. Karkkiriippuvuus on ollut melkoista, niin ihan hyvä saada siihen jotain tolkkua..

Kipsukka sulla on asenne kohdallaan... eihän toi radi oo maailmanloppu, osaa olla hyväkin juttu kun ei tuu syötyä herkkuja ne kun vaikuttaa vauvaan... hyvä motivaattori;) mulla radi tosiaan toimi ponnahduslautana terveellisempään elämään pelaamiseen:)

Täällä vielä puolet jäljellä sokerirasituksessa kökkimisestä..paha olo ei oo,mut silmät ei meinaa pysyä auki,väsyttää!! Joku setä vielä istu tohon eteen kahvikupillisen kanssa,voi luoja,että tuoksuu hyvälle!:p

Mullakin oli sokerirasitus tänään. Sormesta paastoarvo 4,7. Viimisen tunnin aikana alko tuleen huono olo ja ku puoli tuntia oli jälellä, oli pakko mennä maate. Ois varmaan tullu oksennus muuten. Nyt sit vaan odotella et millon arvot näkyy omahoidossa. Huomenna terkkari kyllä soittaa jos jotain on, mut kiva et näkee jo aiemmin ite.
Samalla otettiin hb, ku oli edellisessä neuvolassa 113. Sen vastaus tuli jo ja hb oli nyt 122. Hyvin auttaneet siis Iron vital f ja Floradix. Oma vointi oliki jo parantunut väsymyksen ja hengästymisen osalta huomattavasti.

Minäkin kotiuduin juuri rasitustestistä. Kaikki meni ihan hyvin, ei öllöö oloo tms. Mutta voi että sitä odottelun tuskaa. Ei millään olis vaan jaksanu istuu ja pyöritellä sormia!!! Melkein kiukkupuuska iski =) tai siis ei melkein, vaan iski! =) en tiiä yhtään milloin ilmottaa tuloksia, kai ne kertoo sit seuraavas neuvolas. Sekin vasta maaliskuussa :S 3 näytettä ja kaikki taipeesta. Paastoa piti 8-12h ni kyllä mie tarkkaan ajotin et mihi aikaa yöllä voi vielä pienen välipalan ottaa :) :) olin siis tarkalleen tuon 8h ilman mehuhuikkaakaan =)

Mulle ei annettu ees mitään ohjeita rasitusta varten. Ennestään toki tiesin et paastota pitää, mut vaikuttaa olevan melko kirjavaa käytäntöä sen pituudesta. Tk:ssa on Nordlab ja niiden sivuilla luki et 10h syömättä paastokokeisiin, jonka mukaan menin. Jännä miten yöllä ku heräs oli hirvee nälkä, ku tiesi ettei saa syödä :D

Mulle ei oo vieläkään kukaan maininu tuosta sokerirasituksesta sanaakaan täällä.. Seuraava aika kätilölle mulla vasta 2.3 ja sillon ollaan sitte jo rv reilu 30.

Hmm, eilen illalla ja tänä aamuna tisseistä tullu muutama märkä tippa. Semmoi et paidassa näkyy märkä läntti. Kirkasta, ei ainakaa valkonen paita värjäytynyt, normaalia? Rv 25 alko just. Vai enteileekö tää sitä et ku vipossa ultrassa oltiin jo päivää vajaa rv 27 menossa kasvun puolesta? Aika aikaselta tuntuu jos keho nyt jo valmistautuu maidon tuloon? :O

Kipsukka sulla on asenne kohdallaan... eihän toi radi oo maailmanloppu, osaa olla hyväkin juttu kun ei tuu syötyä herkkuja ne kun vaikuttaa vauvaan... hyvä motivaattori;) mulla radi tosiaan toimi ponnahduslautana terveellisempään elämään pelaamiseen:)

Joo, eipä sille mitään voi ja kun ei ole yhtään ylipainoa, niin jotenkin koen etten tarvitse niin paljon ruokavaliota muuttaa. Muutamat jutut terveellisemmäksi ja valkoista sokeria kohtuudella. Eikähän mulla koskaan paasto menen noin pitkäksi illan ja aamun välillä kuin mitä piti ennen sokerirasitusta tehdä. Ja osittain kiitos sen testin kun en voinut juoda kunnolla, mulla oli silloin aamulla kamala pohjekramppi ja vieläkin pohje on ihan pökkkelö.

Tänään on neuvola, niin katsotaan millä mielellä terveydenhoitaja on, vieläkö sitä harmittaa kovin :D

Miuq, on ihan normaalia. :) mulla alko edellisessä raskaudessa tiputtelemaan välillä jo noihin samoihin aikoihin, nyt vasta viikolla 29. :)

Radi diagnoosi saatu :/ 1h arvo oli sama ku raja-arvo, joten mittaukset alkaa. Ens keskiviikkona saan mittarin ja ohjeet terkkarilta. Ärsyttää kyllä et tämäkin vielä, mut vauvan ja mun parhaaksihan se on. Eiköhän se tästä ku muutaman päivän sulattelee asiaa.

Miuq on normaalia. :) Mulla alkoi jo ensimmäisen kolmanneksen aikana oikeasta rinnasta tulemaan melkein päivittäin pari hyvin pientä tippaa kirkasta nestettä ja jatkuu tänäkin päivänä. :)

Mulla on myös harvakseltaan tiputellut jo ekasta kolmanneksessa asti, silloin tuli ehkä useammin mutta kerrallaan vaan tippa tai kaksi, nyt tulee harvemmin mutta tuossa yhtenä päivänä oli kyllä jo melkoinen läntti aluspaidassa kun tuli jo enempi.. :) ja aina vasemmalta puolelta.
On myös alusta asti jäänyt kovia könttejä nänninpäihin, vähän kuin mitä finneistä tulee semmoinen keltainen tuhru. Oletan että se on sitä samaa mitä tiputtelee mutta on kuivunut siihen kiinni. Lääkärikin sanoi vaan että ei kannata murehtia tai alkaa irrotella niitä, vaikka ei kivalta välillä tunnukaan.. Tai näytä :joyful:

Takaisin