Toukokuisten ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin käyty maanantaina sokerirasituksessa. Multa otettiin eka sormenpäästä (selitti se labrahoitaja et jos se ois yli 8 ni ei tehtäis ollenkaan) ja sit vielä paasto kyynärtaipeesta ja 1 ja 2h arvot myös kyynärtaipeesta :) mulla iski sen litkun jälkeen noin 20min kuluttua tosi heikko olo.. Tuntu et pyörtyy istaalleen. Onneks alko sit pikkuhiljaa helpottaan :) ja mun piti tosiaan istua se 2h siinä odotusaulassa..

Aika hassua että joissain saa rasituksen nukkua :o se kun vaikuttaa siihen sokereiden imeytymiseen... kumman eri käytännöt eri(?) kunnissa...multa otettu kaikki vaan suonesta:)

Mulle kans sanottiin nimenomaan ettei saa nukkua. Ei tarttenu onneksi odotusaulassa istua vaan syrjässä oli erillinen huone vähän mukavammilla penkeillä varustettuna.

On kyllä erilaisia juttuja. Itekki kuullu nii monta eri juttua, ettei kyllä tiedä miten sen nyt pitäs mennä.:confused:

Meillä on tarjolla sänky jossain perähuoneessa, jos meinaa huono olo tulla. Aion kyllä pyytää pääsyä sinne, niin ei tarvitse mummojen seurassa istua odotustilassa :D Mulla on sokerirasitus ensi viikolla.
Tänään kävin koiran vedättämänä potkurilenkillä ja eräässä alamäessä tuli pieni ajatusvirhe ja aika kovasta vauhdista menetin potkurin hallinnan ja päädyin oikea lonkka edellä maahan. Tietysti maha ja kylki ottivat myös osumaa kunnolla :/ neuvolaan soitin varmuuden varalta vaan taisi nyt vain vinot vatsalihakset saada pahimman osuman, kun kipeytyivät. En käynyt näytillä vaikka sydänäänet olisi voinut käydä kuuntelemassa, tunteehan tuota liikkeet. Ehkä nyt muistan jarrutella alamäissä jatkossa..

Sori kun vaihdan aihetta mutta tuli vaan mieleen kysyä että kuinka paljon eroja huomaatte sikiön liikkeissä eri päivinä? Liikkeiden määrissä ja voimakkuuksissa esim. Nyt 2 päivää neiti on meillä ottanu iisimmin ja siis tunnen kyllä liikkeitä mutta hän ei ole sellasia bileitä siellä nyt pitänyt mitä aina joskus tuntuu olevan enempi.. hennompia liikkeitä ja muljahduksia siis tuntuu varmaan joka tunti jos oikein seurais mutta lujempia potkuja/lyöntejä muutama ja sitte niitä lujempien liikkeiden sarjoja taas vähempi.

Nyt kun laskeskelin liikkeitä nii kyllä niitä 10 tuntu jo vartin kuluessa. Että kyllä hän siellä hereillä on.

Täällä masu asukki liikkuu kyllä aika usein mutta liikkeet on vaan hipsutuksia käsillä ja jaloilla ja sitten taas voi olla hetkiä kun koko maha heiluu :grin
On varmasti ihan normaalia että sikiö on erilailla aktiivinen toisina päivinä kuin toisina :)

Mulla tässä viikon aikana oli kolme päivää kun oli ihan non-stop bileet käynnissä, myös silloin kun itse liikuin, ja yöllä kun jo tyytyväisenä nukuin niin kuulemma kovasti pomputti miehen kättä massun päällä. :grin sitten olikin kaksi päivää todella rauhallista, välillä piti ihan istahtaa ja herätellä vähän, tänään on taas myllännyt ahkerampaan.. Että selkeitä eroja oon huomannu, joka päivä kuitenkin hyvin tuntuu liikkeet niin en ole sen kummemmin hermoillut :)

Täälläkin aktiivisuus riippuu päivästä.. pari kertaa viikossa on vaisumpaa mut muuten paukauttaa menemään niin että koko maha heiluu:) vaisumpina päivinä kyl tulee se 10 liikettä n30min mut on tosiaan semmosta hipsutusta... vilkkaana päivänä tulee se 10 täyteen alle 15min ja sillon kyl huomaa joka ikisen potkun, tytöt tykkää tunnustella vauvan potkuja ja jokainen käteen (tai poskeen) osuva potku saa aikaan iloisen kikatuksen/kiljahduksen josta (ainakin siltä tuntuu) masussa vasta innostutaan ja potkitaan entistä kovempaa... ihme vinkula<3 ootteko muuten vielä huomannut että millon vauva on aktiivisimmillaan? Taas eilen illalla kun yritin käydä nukkumaan 21.30 alko aivan järkyttävä monotus ja monotti pari tuntia kunnes isukki puuttui asiaan ja pisti käden masulle ja sano pikkuselle että nyt nukkumaan, äitiäs väsyttää :D ainakin isäänsä tottelee<3
Ps tätä kirjoittaessa on tullut 15 potkua:p

Täälki vaihtelee, nyt ollu kovasti hereillä ja liikkeissä.:dummy: löytäny ihme kulman ylävatsan viereltä, antaa aina monoo siihen tai päätään pyörittää siinä :hilarious:

Täällä on vieläki ihmeen rauhallinen asukas mahassa.. aattelin jo että kysyn tuosta 20pv olevassa lääkärineuvolassa..
Iltasin pien mylläys alkaa, kun makaan selällään mutta muuten en tunne oikein mitään. Oisin kuvitellu, että jo tässä vaiheessa ees tuntuis enemmänkin..

Täällä on myös ajoittain hiljasempia päiviä. Liikkeitä ja potkuja tuntee kyllä päivittäin ja useasti, mutta toisinaan tulee hyvin hentoja potkuja kun on tottunut niihin kunnon potkuihin ja zumba liikkeisiin. :)

Täälläkin tuntuu liikkeitä ja potkuja kyllä, välillä kyllä taas on niitä hiljaisempia päiviä mutta oon ymmärtäny että normaalia :) miks muuten liikelaskentaa pitäisi tehdä kyljellään maaten? Itsestä tuntuu että vauva ei edes kauheesti liiku kun olen kyljellään, selälleen makuultaan sitten tunnen paremmin :D ja joo, tiedän että vielä näillä viikoilla ei ilmeisesti mitään sen kummempaa liikelaskentaa tehdä :)

Joitain alkaa pyörryttää/ tulee pahaolo selällään ollessa kun kohtu painaa isompia verisuonia... vasemmalla kyljellään kohtu painaa vähiten suonia ja rakkoa;)

Täällä mä jo itkua väänsin aamupäivällä kun eilen oli pikkusella tosi hiljainen päivä ja sama hiljaiselo jatkui aamuun. Laitoin musaa soimaan masulle niin sieltä "heräiltiin" liikkeelle. Ja nyt tässä kun töistä tulin ja rentouduin niin on myllerrys käynyt :) Yleensä on tosi vilkas meno heti kun itse rauhoitun paikalleen. Sillon nää hiljaiset päivät tuppaa säikyttämään..

Itelläki välil ku hiljaisia päiviä että ei nii kova myllerrys nii ennättää miettiä että mitä ihmetttä mutta sitten jossai välin aina kuitenkin alkaa myllerrys ja ihana tuntea poitsun liikkeet ja käsi mahalla olla ku jytistää kättä vasten..jutteletteko te miten paljon masulle? :talk030

Mä juttelen aika vähän, mut mies höpisee iltaisin masuun kaiken näköistä<3 muutenkin se innostuu masusta/sen asukista kun masu kasvaa ja tuntuu potkut ulkopuolelle<3 samoin isommat lapset,niillekin masu vauva on paljon todellisempi kun saavat tunnustella kasvavaa ja liikkuvaa mahaa:D 3 vanhinta laulaa vauvalle päivittäin, aika hellyyttävää:,)

Ihana kuulla että teillä muillakin on ihan samanlaisia kokemuksia. Tää "hiljaiselo" vaan vähän pisti miettimään ku on ollu sen verran vilkas meno jo tovin sitä ennen ja yhtäkkiä hän ottiki iisimmin. Ja kun on eka raskaus nii ei oo mitään mihin verrata vaikka niinhän ne raskaudetki on jokaset erilaisia niinku lapsetki. Tässä nyt kun oon illan pötkötelly ja itekki ottanu iisisti niin kyllä hän vähän väliä ilmottelee siellä olevansa. :happy: Että älä äippä turhia huolehi. :D

Mää juttelen aina välillä, ja soitan sellasta rentouttavaa musiikkia. Tosin poika ei kyl rentoudu vaan alkaa veivaa ja joraa ihan kunnolla :headphone::hungry: tuskin siitä musasta on mitään haittaakaan..tyttö ja mies puhuu myös aika paljon. Ja kaikilla meillä on oikeestaan kauniit ja kantavat äänet, et ihan varppina kuulee :woot:

Takaisin