Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko myöntää et tääl on ostettu jo vaunut ja turvaistui, itseasias viikolla 13 taisin jo ostaa:D oli vaa nii hyvä tarjous ku tutuilta sain ostettuu yhdistelmät.

Täällä ostettu turvaistuin, sitteri, pinnasänky ja jonkin verran vaatteita pienelle :) Vaunut on myös jo tilattu, odotellaan vaan että posti tois ne :) Vielä on vaikka mitä hankkimatta..mut aikaa on vielä.

Ollaan ostettu jo vaunut (Brio Happy 2014..kun olivat tarjouksessa ja niitä olin suunnitellut hankittavaksi) ja turvaistuin + telakka (jätin tämän miehen ostettavaksi, kun tietää enemmän Isofixeista ym.) Kälyltä saatiin sitteri ja Manduka <3 Oikeastaan pinnasänkyä ja kylpyammetta ollaan enää vailla. Muuten sitten ajateltiin katsoa muita juttuja tarpeen mukaan..

Vaunuja ja muita pohditaan täälläkin! Niin hirveesti eri vaihtoehtoja ja eri ominaisuuksia! Pinnasänky napattiin viime viikolla alesta matkaan, joten se nyt on jo hankittuna :)

Me saadaan tosiaan vaunut miehen serkulta, kaukalo ja telakka on ostettu (käytettynä), hoitopöytää menen tänään hakemaan (käytettynä sekin), pinnasänky, sitteri, amme ym pitäs vielä sitten ostaa. Vaatteita saadaan hurjat määrät (plus jotain ostanu itte käytettynä ja uutena), voi olla että jotain sukkahousuja joutuu ostamaan. Vaippoja yms kans sitten lähempänä. Petivaatteet saadaan mun äidiltä. Matkarattaat pitää ostaa kans, mut ne kerkee kyllä kesälläkin vasta. Kyllähän noihin sais uppoamaan rahaa paljokin jos kaiken laittais uutena. Itte aateltu et vauvaa kasvaa noista kaikista super nopeaa ohi niin turhaa rahan haaskausta ostaa uutena

Paljon te varaatte vaatteita ja minkä mittasia? yhestä vauva kirjasta sain aika hyvän käsitykse paljo mitäki kannattais varata mut minkä kokosia?:o monet sanoo et kannattaa suurin osa olla 62..

Jos torstaina sais sukupuolen selville ni voi tilata toisen vaatepaketin huutonetistä. Mulla on tytölle ja pojalle valkattuna että mitä tilaan... toivottavasti ei kerkee mennä ku pitää vielä muutama päivä oottaa

Itse en oo ostanut vieläkään kuin syöttötuolin kirppikseltä. Kavereilta tuli joululahjaksi vaatteita ja aivan törkeen ihana hoitolaukku. Kaappi alkaa täyttymään jo kun on saatu kavereilta mm. lakanoita, pari kantoliinaa, pullojen steriloija, rintapumppu jne. Aika pitkälle saadaan tavaroita kavereilta. Rattaat, kaukalo, sitteri, pinnis. Tällä hetkellä meillä itsellä on ostoslistalla lähinnä toi hoitopöytä. Ylihuomenna jos saatais tietää kumpi on tulossa, niin vois jo itsekin alkaa ostelemaan jotain. ☺

Me ollaan kateltu netistä vasta hintoja lähinnä. Tosin tänään mennään lastentarvikeliikkeeseen katsastamaan alet. Mies sanoi syksyllä että tammikuussa saan sitte höpsähtää vasta tähän vauvajuttuun kunnolla eli NYT :D Siskolta saadaan sitteri, pinnis ja varmaan jotain vaatteeita. Yhdistelmävaunuja ja kaukaloita ollaan kateltu netistä mutta olis mukavampi jos vaunujakin pääsis johonki liikkeeseen testaamaan ennen kun ostaa netistä useamman sata euroa halvemmalla (suoraan tehtaalta).

Onko teillä käytössä tukivöitä tai tukisukkia? Neuvolassa sanottiin että 20 viikolta tukivyötä kannattaisi käyttää kun tekee seisomatyötä ja itsellä siihen kuuluu vielä nostelu, kantaminen yms. Mietin myös tukisukkia että vois olla hyvät. Mutta onko kenelläkään kokemusta oisko polvipituiset, stay upit vai sukkahousut parhaat? Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa mutta en oikeen osaa päättää. :)

Täällä tukivyöt ja -sukat käytössä :) Onhan tuo yksilöllistä mikä sukkamalli sopii itselle, mutta minulla on sekä polvipituiset että sukkahousut. Polvipituiset riittää minulle jos ei ole pakkasta, koska ovat hyvin tukevat eivätkä purista kuitenkaan paksuja pohkeitani :D Ja minulla kun ei ole muutenkaan suurta riskiä suonikohjuihin niin pienin tuki sukissa riittää (yleensä polvipituisissa ei olekaan kauheasti valinnan varaa sen suhteen, riippuu tietysti mistä ostaa). Sitten sukkahousut on ollut hyvät pakkasilla (raskausajan tukisukkikset niin on se masutukikin siinä) tai jos tiedän että tulossa pitkä päivä liikkeellä eli joutuu koko päivän kävelemään/seisomaan/istumaan :) Näissäkin minulla pienin kompressiotuki, ja ostin jostain sukka-nettikaupasta alle 20e.
Ja nämä ovat siis minulle sopivia juttuja, mutta kaikilla omat tapansa/tarpeensa :) Sen voin sanoa että kun aloitin jo rv 10 käyttämään niin ei ole ollut kertaakaan jalat turvonneet/väsyneet tai levottomat, hoitaa hyvin hommansa sukat siis minulla :)

En tee seisomatyötä, mutta tukivyön olen kokenut todella hyödylliseksi! Aina päällä jos tarvii enemmän seisoskella tai kävellä (siis tyyliin enemmän kuin puoli tuntia!) Olo on todella paljon mukavampi! Vaikka vatsa ei todellakaan ole vielä kovin iso.

Niin ja tukivöitä minulla on Carriwell tukituubi ja Anitan tukivyö. Nekin ovat aivan ehdottomat minulla jos joudun seisomaan pitkään tai lähden kävellen jonnekin :) Huomasin yksi ilta kun kiireellä lähdin kotoota ja unohdin pistää tukivyön ja piti kävellä reipasta vauhtia juna-asemalle, ai juma kun kostautui heti! Selkä huusi hoosiannaa ja tuli karmeat liitoskivut junassa, jouduin taittumaan kaksinkerroin että kestän.
Mutta jos minulla on tukivyö ja kävelen reippaasti niin ei mitään liitoskipuja tms :)
Ainut huono tukituubissa on kun otin sellaisen koon mikä oli alussa tosi hyvä mutta nyt masun kasvaessa hyvää vauhtia, se on alkanut yläreunasta puristamaan masua :/ olisi pitänyt ottaa yksi isompi koko sitä..

Mulla on kanssa se Anita tukivyö, tuntui paljon tukevammalta kuin tuubit ja siinä on juurikin tuota säätövaraa, eli toivottavasti sopii koko raskausajan.

Mulla kans 2kpl anitan tukivöitä niin saa välillä toisen aina pesuun ja on kyllä auttanu tohon selän kipuiluun

Mistä ootte hankkineet niitä raskausajan tukisukkahousuja?? Pitäis saada ihan sellaset pitkät jostakin kun jomottaa niin älyttömästi jalkoja aina..

Mä ostin tukisukat-shop.com, on ollut hyvät :) Sitä piti sanoa myös niistä sukkiksista et jos on tosi pitkät jalat niin voi olla liian lyhyet. Ne taitaa mainitakin siellä sivuilla saman asian. Mulle ne sopii just mut jos mulla olis yhtää pidemmät jalat, niin uskon et ne roikkuis ikävästi ja inhoon housuja/sukkiksia mitkä roikkuu haarovälistä! :D

Kaveri kävi just hakeen carriwelin tuki tuubin ja vyön :) tarttee kuulostella onks ollu apua selkään :)

Mie tilasin tänään tukisukkahousut ja polvimittaset tukisukat just tuolta tukisukat-shop.comista. Ja eilen laitoin tilaukseen carriwellin tukituubin ja säädettävän tukivyön. Toivottavasti auttaa vaikka vatsa ei vielä kovin iso näin 20+5 viikolla ole eikä jalat ole vielä turvonneet, mutta veikkaan että töissä turpoavat kun huomennakin on mukava 10 tunnin työpäivä kuumassa ja kiireisessä keittiössä. :D Jos ei carriwellin tuet auta niin ajattelin kysyä neuvolasta saako täältä Oulusta avuvälinevuokraamosta lainaan raskausajan tukivöitä. Kaverini sai Jyväskylän lähellä olevasta pienemmältä paikkakunnalta ihan hänelle itselle tehdyn tukivyön lainaan apuvalinevuokraamosta ja se on kuulemma ollut todella hyvä liitoskivuille yms.

Me hankittiin vaunut ekana kun löyty käytettynä tästä läheltä.

Nyt onki ostettu käytettynä myös pinnasänky ja hoitopöytä. Joitakin lakanoita oon saanut.

Vaatteita oon ostanu jo ihan sikana :D kirppikseltä lähinnä. Kyl mulla on 56 kokoakin aika reilusti, bodeja joku ainakin 25...puklailee ne kuitenkin likaseks ;) 62 ja 68 myös alkaa olee kivasti :P jotain lämmintä vaatetta oon koittanut ostaa jos on kylmä toukokuussa tai muutenkin kesällä.

Ikean reissu edessä ja pitäs ostaa pinnasänkyyn patja ja reunasuojat. Lisäks lipasto vauvan vaatteille kun hoitopöydän alla olevat laatikot on jo täynnä :D

Turvaistuin ois nyt tärkeimpänä...kattoo ostetaanko uus kun ei meinaa löytyä miellyttävää käytettyä jonka uskaltas ostaa.

Takaisin