Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ylipainoa. Jonkun verran edelleen vaikka 17 kiloa olen jo saanut pois. Ja tiedostan ja myönnän sen itsekkin. Mulle neuvolatäti sano ettei hän ole mikään kilopoliisi että ainoastaa silloin sanoo jos siitä on oikeasti terveydellisesti isoa haittaa vauvalle tai mulle. mun neuvolatäti on muutenkin aivan ihana, parempaa en voisi toivoa! :)

Mulle urputettiin siitä, että paino laskenut kilon siitä mitä olin ilmottanut painavani. Sitte yritin sanoo, että oon tainnu sen painon vähä yläkanttiin ilmottaa, koska en kovin usein vaa'alla käy joten en edes tiennyt oikeaa painoani kun sen ilmotin. Sitte neuvolatäti vaan sanoo "niin mutta täällä lukee että painat 58". No, daaa, se on se mun oma ilmotus :) . No onneksi se oli vaan väliaikanen neuvolatäti, eikä mun oma :) .

Ja sori, tulin väärään ketjuun sotkemaan, en siis ole ensiodottaja :) .

Mulla oli kyllä aivan ihana neuvolantäti :D oon viimeset 5 vuotta keikkunu normaalipainon ja lievän ylipainon kanssa, heittää aina sen 2 kiloa suuntaan tai toiseen, ei mitään! Olin kyllä varautunu siihen, että jos neuvolantäti urputtaa painosta, niin sanon että painukoon tantta porkkanoineen vaikka suohon niitä jyrsimään.... :D

Kyllä sitten oli kyselyä ruokavaliosta ja kasvisten syönnistä, niin ei se nurmikon syöminen mulle ongelma oo vaan ylenpalttinen mässäily :D

Jännä miten erilaisia on neuvolantätejä mä oon 165\72 eikä täti mulle ainakaa valittanut ylipainosta :)

Mä kans 166/80 ja ei sanonu mitään painosta ku kävin.
Nyt alko jännittää, 17.11 vasta np-ultra, voi olla et saatan "vahingosaa" varata ajan vielä kerran yksityiselle ultraan ennen sitä.. en oo yhtään kärsimätön, en. Toisaalta jos jotain pielessä niin haluaisin tietää sen mahdollisimman pian.

166cm ja 71kg ku ilmotin puhelimessa neuvolaan niin tokas vaan et ihan normaalipainoinen :D mielenkiinnolla ootan mitä vaaka näyttää marraskuun lopussa ja jos on paino noussut niin mitä sit sanoo ;)

Mun neuvolatäti ei onneksi sanonut mitään tästä 100-kilon keijukaisen olemuksestani (ja se 100-kiloa on suurimmaksi osaksi ahterissa). Tosin itsekin kyllä vahtaan nyt ettei paino nouse liikaa. Tosin eipä oo kyllä makeaa tehnyt pahemmin mieli.. Aamulla käväisin vaa-alla ja totesin, ettei paino ole noussut ainakaan vähään aikaan joten ihan hyvillä mielin itse ainakin olen.

JMT mee ihmees siihen varhaisraskauden ultraan, jos et malta odottaa. Taisin just tosin lukee tosta toisesta ketjusta että oot ollu jo siinä 6. viikon kohdilla, mutta kyllähän se mieltä rauhoittaa kummasti kun näkee kaiken olevan kunnossa vieläkin :) Vr-ultran hinta on kuitenkin pieni raha siitä, että saa itse mielenrauhan ja säästyy laskemasta minuutteja nt-ultraan :D
Mä oon vieläkin niin superiloinen mun käynnistä ja jotenkin nyt on paljon positiivisempi mieli vaikka tiedän, että vieläkin voi sattua mitä tahansa.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Täällä kanssa yksi ensiodottaja ilmoittautuu. Tosi jännittävää ja pelottavaakin, kun ei ollut lapsi suunnitelmissa ihan vielä (älkää käsittäkö väärin, iloinen yllätys joka tapauksessa). Kaikki on niin uutta ja nyt on aika tämänkin naisen aikuistua ihan todenteolla!

Ktiina: tervetuloa mukaan! Täällä taitaa kaikkia muitakin jännittää ja pelottaa,oli suunniteltuja tai ei. :)

Juu, tätä lasta on innolla odotettu toista vuotta ja silti paniikki iskee nyt jo välillä! Joku yö valvoin pitkään stressaten sitä, ettei päästä miehen kanssa kaksin reissuun ties kuinka pitkään aikaan :D Sitä ei vain vielä sisäistä, kuinka paljon sitä lasta sitten rakastaa, nyt tuntuu aina välillä siltä, et meille muuttaa kesän alussa joku random-tyyppi häiritsemään meidän kahden perhe-elämää!

Täällä on ooteltu tätä lasta 5 ja puoli vuotta ja tuntuu kyl oudolta että nyt joku on oikeesti tulossa onneks oon harjotellu 14 vuotiaana jo pikkuveljen kans ja sit nyt on paljon oltu kummitytön 11kk kanssa se on ollu hoidossa paljon nii ei tuu ihan puskista :D Kieltämättä välillä lapsettomuus aikana kävi mielessä että hyvinhän me kahdestaanki pärjätään mutta on se meidän rakkauden hedelmän kaipuu ollu niin suuri että on monet itkut itketty ja on läheiset ollu varmasti pahimpina aikoina ihan avuttomia ja saaneet harmaita hiuksia kun eihän tuollasessa asiassa kukaan ulkopuolinen pysty auttamaan .Kaippa tämmöset pähkäilyt kuuluu asiaan :)

Jonsku&toukka 12+5 <3

Ensiodottaja täälläkin. Oon ollut niin resseissä, että oli pakko johkin tälläiseen kirjautua, jotta voi jakaa kokemuksia muiden kanssa, koska tosiaan kaveripiirissä ei ole montaakaan raskaana olevaa/ollutta. Viikkoja takana 9+3 ja yllätys vauvan la on 30.5. Erilainen tilanne mulla on varmaankin teihin muihin, että olen ihan kirjaimellisesti teiniäiti, ohitan vasta täysi-ikäisyyden keväällä.
Jännittää ja pelottaa, kokoajan on pakko pitää peukkuja, että tää 3viikkoo menis nopeesti..:)

Möömin, uutta ja jännittävää tämä on ensiodottajille iästä riippumatta. Itse 36v. ja jännitystä riittää. Sinäkin onneksi olet ilmeisesti jo täysi-ikäinen, kun lapsi syntyy. Helpottaa varmasti asioiden hoitamista.

Möömin, et sä kauheasti mua nuorempi ole, ite täytin elokuussa 18 (päivää myöhemmin sain tietää raskaudesta :D) :). Ja mun mielestä nuoret äidit on parempia, jaksaa touhuta vauvojen kanssa enemmän ;) (en nyt siis pahalla sanonut kellekään)

Ei sitä ikää voi katsoa jaksaako touhuta vauvan kanssa vai ei. Aika paljon se on omasta aktiivisuudesta kiinni ja tietysti kuinka toivottu lapsi on (kiinnostaako lapsen kanssa tehdä mitään, mennä ulos tms). Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu maailmaan, mutta en ole mielestäni tällä palstalla kohdannut ketään, kuka ei odottaisi vauvaansa :)

:angryKylläpä nyt kiukuttaa joidenki ajatusmalli... Kaikki kato syystä tai toisesta pysty välttämättä saamaan lapsia 18 v

Muokattu viimeksi:
Kirsikka2014, tuo mun heitto oli lähinnä vitsi :) ei siis ketään vedetä herneitä nenään jookos? :)

Enkä siis todellakaan tarkoittanut loukata ketään! Voihan esim. 40v äiti olla hyvinki aktiivinen lapsen kanssa kun taas 20v saattaa maata sohvalla kokopäivän ;)

Muokattu viimeksi:
Takaisin