Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siffu, on varmana tosi monella hankalaa pahoinvoinnin kans :) Ite oon onnellinen ettei nyt ookkaa töitä, on saanu rauhassa oleilla kehoaan kuunnellen pahimman pahoinvointikauden ohi... Kyllä se sinullaki pian helpottaa, sitte pääsetki nauttimaan täysillä! :) Oon sanonu aina että alku on minusta raskain... Kestää tää olo ja väsymys ja lihominen ym.. Mutta se vauva!<3 Aika menee todella nopeaa ja on lopulta vain pieni sivu elämästäsi. Tsemppiä ja onnea uuteen kotiin :smiley-angelic003

Huomenta vaan.
Heräsin kosteuteen ja verta ja hyytymiähän sieltä tuli. Soitto kättärille,turha luulla pääsevänsä tarkistukseen.
Haukkuipa samalla neuvolan, josta ohjeistettiin hakemaan heti rokotuksen (rh-/rh+) jos vuotoa ilmenee. Ehei. Nyt vaan tarkkailet.. Huomenna lähtö viikon reissuun :sad010

Mamis, muutama päivä sitten juttelin kätilön kanssa kun mulla on koko ajan aika koviakin kipuja, niin hän sanoi sitä ettei luultavasti ole mitään hätää jos on pelkästään kipuja tai vuotoa, jos löytyy molemmat niin ottavat heti tarkastettavaksi. Tsemppiä!

Onpas tänne tullut paljon viestejä!

Mulla on eka ultra onnellisesti takana, mahtavin juttu piiiiitkiin aikoihin. En ois uskonut, kuinka hienoa on oikeasti nähdä pikkukaveri, joka vartin sisään ehtii nukkua, venytellä, uida, heitellä voltteja ja vaan olla siellä, reippaana ja terveenä. Muitten ultrakuvat on aina olleet vähän usvaisia mulle (ja omakin...), mutta se liikkuvan olennon näkeminen olikin ihan toinen juttu!

Oireita ei juuri ole muita, kuin lantion alueen ja kohdun kipuilut (ärrh) ja sitten aamuyön heräämiset. 23.11. on neuvolalääkäri ja 18.12. rakenneultra. Jossain välissä myös sokerirasitukseen. Toi ultra kyllä auttaa kestämään näitä oireita.

Miehen vanhemmat kävi just ennen ultraa vierailulla ja siskojakin oon ehtinyt nähdä. Ens viikolla taas tapaan siskon, katsotaan, vieläkö mennään kertomatta. Marras-joulukuun aikana infotaan läheisimmille ihmisille. Ootteko muut jo kertoneet?

En tiedä ovatko nää doplerit niin ihania :D Esikosta sain kuuluu 10+ joka kerta. Ja neuvolasta kuultiin 8+ joka kerta... :) Mutta tästä raskaudesta sain kotona doplerilla ekan kerran äänet kuuluu 7+4 ja viimisen kerran joskus 9+ ja sit ne äänet hävis johkin etten saanu enään doplerilla kuuluu.. Neuvolassakin kävin 10+2 ja ei kuulunu ääniä. Sit kokeiltiin uudestaan 11+2 mut ei edelleenkään kuulunu ääniä ni aikaistettiin mun ultraakin muutamalla päivällä joka ny tulevana pe.. Mut tänään 11+5 sain doplerilla kuuluu taas sykkeet ja vahvat vielä <3 En tiedä mitä tona reiluna parina viikkona tapahtu. Pillittäny täällä vaan kotona tänään vähän välii ku oon niin helpottunu et se elääkin ja enään ei toi tuleva ultrakaan enään pelota :) <3

Meillä tästä tietää mun sisko ja sit muutama hyvä ystävä. Yritän jos jaksan ja maha sallii niin odotan rakenne ultraan ja kerron sit vanhemmille, muulle suvulle ja ystäville :) Kattoo nyt jaksaako sinne saakka odottaa :D

Ajattelimme kertoa lähipiirille nt-ultran ja kirjeen jälkeen, jos siellä ei näy mitään hälyttävää. Mikäli näkyy, niin emme puhu raskaudesta ulkopuolisille.Töissä on melkein pakko kertoa ensi viikolla, koska edessä on useamman päivän kostea työreissu enkä jaksa sepittää mitään kun juoruavat jo nyt raskaudesta. Elättelen toiveita, että vaikka ultra on maanantaina, niin kirje saapuisi kotiin viimeistään keskiviikkona.

Pahoitteluni keskenmenon kokeneille... ei voisi enää kuvitella omalle kohdalle kun on jo toipunut viime viikon säikähdyksestä:sad001:Heartred

Kerrottiin jo osalle 8vkon jälkeen, kun mulla tosiaan masu tuli niin aikaisin esiin, että eräissä juhlissa kaikki huomasi heti :oops:
arvasinkin sen, joten kerroin tytölleni ensimmäisenä varhaisultran jälkeen. Töihin piti vaihtaa mammahousut muistaakseni kymppiviikolla ja ennen sitä kerrottiin jo molempien vanhemmille ja sisaruksille. Nyt viikonlopun aikana ollaan käyty mun molempien mummien luona ja kerrottiin niille kun kerta nt-ultra meni hyvin. Tai huomashan ne itsekin heti kun olin kertonut ja masua en enää takin alla piilotellut :happy:
Mutta siis meillä nyt kaikki tietää ja eletään rv12+4. Eipä tämä masu kyllä jää enää keneltäkään huomaamatta muutenkaan :grin

Me on kerrottu heti kun itse saatiin tietää ihmisille joiden kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä. Ajateltiin niin että huonosti käydessä näille ihmisille olisi sitten kuitenkin kaksi asiaa kerrottavana... nyt sitten kertoillaan muille tutuille sitä mukaan kun kohdalle sattuvat... osalle ehkä ei vielä vaikka nähtäisiinkin, riippuu vähän mutta varsinainen salaisuus ei meillä oo..

Soitin kaikki yksityiset läpi, eikä aikoja näin sunnuntaille ollut. Kolmannen kättärisoiton jälkeen antoi luvan tulla (eri vastaaja kun kahdella ekalla kerralla).
Niin kuitenkin kävi, ettei meille toukokuista tule ja haikeana jätän ryhmän. Oli mukava olla mukana tämän aikaa..
Tsemppiä kaikille matkalle <3

Voimia Mamis. ♡

Mulla olis keskiviikkona lääkäri, joka siis myös ultraa. Silloin viikkoja kasassa 9+4. Jännittää niin vietävästi...

Voi kurjaa mamis, kovasti voimia tulevaan ja toivotaan että plussatuulet puhaltais siihen suuntaan heti ku aika tuntuu oikealta! :)

Takaisin