Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kun siis jouduttu pienten viikkojen takia ettimään asukkia peitteiden alta niin että ultraajan käsiki puutu :D

Täälläkin nt-ultra onnellisesti takana ja kaikki sen perusteella hyvin! 2 viikkoo sitten ultrassa la:ksi laskettiin 4.5. mutta tänään se siirtyikin 30.4.! Toi uus la ei ihan täsmää siihen millon ois ollu ovis mutta eipä näistä kai koskaan voi olla päivälleen varma. Ja lapsi syntyy kuitenkin omia aikojaan oli la mikä tahansa. Sama tilanne siis kuin sinulla Kattilainen! :) Tätä palstaa on tullu syyskuun alusta asti seurattua mutta nyt en tiedä pitäiskö siirtyä huhtikuisten puolelle vai ei.

Mulla tuli eilen nt-ultran jälkeen myös alavatsa kipeäksi, tänäänkin vielä vähän oireillut. Kätilö joutui aika voimakkaasti vatsaa hieromaan ,että saatiin pikkutyyppi kääntymään. Uskoisin siis,että ihan normaalia :)

Huh huh, hirmu kovan jännityksen purkasi hyvin pätevä kätilö, joka koko ajan selosti mitä milloinkin näkyy ja mitä se nyt tekee. Eli KAIKKI HYVIN! Näin jopa pienen näyttävän peukkua (tämähän oli ihan tiedostettua häneltä ;P).
On niin kovin helpottunut olo, olen pidemmällä kuin koskaan aikaisemmin, ehkä tämä nyt oikeasti pysyy matkassa.
12+4 ultran mukaan, joten päivällä heitti aikaisemmasta, la nyt 2.5. :)

Mä en ole vielä uskaltautunut liittyä palstalle ja tänään olisi ultra .. Kauhusta kankeena jännitän täällä. Henkisesti oon valmistautunut (niin hyvin kun semmoiseen asiaan pystyy) että siellä ei välttämättä kaikki ole hyvin. Koko tämän raskauden aikana mulla on ollut niin kipeä vatsa että olisi suoranainen ihme jos nämä kivut eivät tarkoittaisi mitään. Välillä kestää tunnin ja välillä joitakin minuutteja, vatsa on niin kipeä etten pysty liikkumaan mihinkään ja toisinaan kyyneleet valuu kun sattuu niin paljon.. Ja kaksi kertaa olen jo ollut ihan ovella saakka lähdössä lääkäriin. Verta ei ole tähän päivään mennes tullut, tosin se ei tarkoita mun tilanteessa mitään. Mulla on myös takana yksi keskeytynyt keskenmeno, joka ei yhtään auta asiaa ja siinä mulla oli ihan tyhjennykseen asti raskausoireita vaikka oli mennyt kesken 3 viikkoa aikasemmin.

Kolmen äiti ja 9+5

Hopotihoo, toivotaan että kaikki hyvin ja saat rauhan asian suhteen. On tämä niin ihmeellistä aikaa ja monenlaisia oireita ja tuntemuksia monilla joten melkein kaikki varmaan on nornaaleja ja raskauteen kuuluvia asioita. Päivä kerrallaan eteenpäin:)

huh nyt on anoppi tietoinen uudesta tulokkaasta. aikaisemmin olen täällä kertonut kuinka sitä kertomista jännitän. Oli anoppi eilen mieheni syntymäpäiväkahveilla. Koko aika vilkuili turvonnutta vatsanseutuani vaikka oli suht löysähkö paita päällä. Koko päivä lasten kans siivottu ja touhuttu, alkoi vatsanseutua jo väsyttää alkuillasta ja varmasti olin turvoksissakin. Mieheni sitten vihjasi että olenko jo kertonut kevään tulevista tapahtumista. Anoppi siihen että no onko jotai kerrottavaa.en aluks uskaltanut vastata mt kerroin sitten että juu laskettu aika olisi toukokuussa. Hänellä kostu silmät ja tuli itelle olo että voi ei mitä nyt. Hän varmisti asian ja en tiedä mitä puolustelin mt sanoin vielä et vahinkohan tuo oli.... Hän vakavissaan kysyi että miten olen jaksanut ja jaksanko varmasti. Onnitteli sitten vielä ja sanoi pilke silmäkulmassa että sen on synnyttävä LA päivänä kun sattuu olemaan hänen syntymäpäivänsä :) Eli on vain huolissaan omasta voinnistani..

Ja oon kyllä ollu väsyny fyysisesti vaikka rv vasta 12+1. Saa nähä miten jaksan töissä edes helmikuulle kun nyt jo tuntuu kropassa 4 työpäivän jälkeen siltä et vois kuolla.. Kotihoidossa työskentelen ja paljon vain 1. päivän vapaita ettei kerkeä levätä vapailla kunnolla.

Ihanaa EkM89, että anoppi reagoi noin hienosti! :Heartpink
Voi kun jännittää nyt, että kuinka omat sukulaiset reagoi.
Onneksi tiedän jo hyvien ystävieni ottavan asian ilolla vastaan, toisin kuin "paras ystäväni", joka on esikoisen kummi. :scared007

Vaikka olenkin rauhallisin mielin ollu ar-ultran jälkeen niin kyllä tuo tämänpäivän nt-ultra jollainlailla korvienväliin vaikutti.. nt mitta oli 1.2 eli ihan normaali, verikokeen kanssa laskettu riskiluku saadaan sitte muöhemmin.. täällä siitä ilmotetaan vain jos lisätutkimuksiin on aihetta, muutoin luku kerrotaan rakenneultran yhteydessä..

On se hassua miten tuollainen 6cm kokoinen pikkutyyppi voi jo näyttää aivan oikealta vauvalta... sydän suli kyllä täysin

Tää ekaan ultraan oottelu on kyllä tuskasta :arghh: vaikka on tullu kyllä jo kerrottua vaikka kelle nii kyllä se kahentoista viikon rajapyykki on semmonen pieni helpotus... Kouluunki piti aikasin sanoo kun ois nyt alkanu nyt hakkuut moottorisahalla ja liitoskivut on jo ihan helvetistä:shifty:

Ps. Onko muuten mimmosia eri ryhmiä odottaville olemassa kun ite en oo oikein perillä näistä :sorry: esikoisen aikaan olin jossai nassukirjaryhmässä ja siitä jäi kyllä aika huono maku suuhun...

ProjektinaOnnistuminen, en oo vielä saanut kuulumaan, tosin viikkojakin vielä 10+4 ja ysi viikolla koitin eka kerran :) Ajattelinkin taas kokeilla! Mulla on se doppleri joka liitetään iphoneen :)

Minä oon saanut mut välillä pitää kauan etsiä ja käydä pissalla tai kävelemässä. Oon huomannu että täydellä rakolla en saa niin helposti kuuluviin. Ja riippuu varmaan ihan laitteesta. Kätilökaveri oli ihmeissään kun kerroin että eka kerran sain joskus 9-10 viikon maissa kuuluviin. Kun just edes neuvolassa ei laitteilla kuulu noin varhain. Mut toi on kyllä ihan superhyvä ostos ollut. :) ei kuitenkaan kantsi huolestua jos ei kuulu joka kerta. Meidän tyyppi ainakin myllertää niin kamalasti ultran perusteella etten yhtään ihmettele ettei aina sais kuuluviin. :)

Helou kaikille! Siffu kirjoittelee nyt vähän pidemmin. :)
En tiedä enää edes mikä rv menossa kun siitä on ollut jo kolme eri arviota. Selvinnee paremmin myöhemmin. . Aikaisemmin kerroin järjettömistä kivuista; osoittautuivat normaaliksi ja hävisivät. Pahoinvointi ei ole hävinnyt mihinkään ja tätä on ollut nyt joka päivä jo ainakin 5 viikkoa. :banghead:
Nytkin kylmänhiki päällä ja aijon lähteä oksentamaan vaikka vasta sieltä tulin. Ihan kauheeta kun ei saa mitään illalla pysymään sisällä ja koko yö menee tähän. Ei siinä mitään jos ois työtön muttakun nytkin huomenna lähtee seitsemäs päivä tälle viikkoa töitä niin alkaa mehut loppua :(

Samalla tässä kivasti talokaupat, muutot ja rempat ja kaikenmaailman juoksevat asiat. Niiden hoitamisessa ei pysy mukana univajeen takia...

Mieskin hokee että pitäs yrittää vähentää stressiä muttakun pienimmätkin asiat tuntuu suurilta kun ei voi nukkua eikä syödä ja on ihan sekaisin, niin minkäs teet. Hällekkään en kehtais koko aikaa valittaa vaikka onkin todella ymmärtäväinen..

Melatoniini auttaisi minulla uneen, mutta sitä ei suositella jatkuvasti käytettäväksi. Yksi lääkäri sanoi että voi syödä mutta en ota riskiä. Silloin vaan kun on pakko... pahoinvointiin vaan en keksi enää mitään ratkaisua :(

On tämä ihanaa aikaa! :D mites muilla nämä "ongelmat", sanokaa etten ole ainut jolla on kaikki mahdolliset oireet?
:hungover:

Takaisin