Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kannata liikaa stressiä asiasta ottaa jos on vain mahdollista. :) itsellä on ollut kokoajan pelko ja on vieläkin vähän, että menisi kesken, kun ei oo ollu 2 viikon etomisia pahempaa pahoinvointia ja väsymystä ei oo näkyny lainkaan, vaan unettomuutta. Mutta silti jo tosiaan kaksi kertaa meidän pikkuinen nähty ja sykekin saatu kuuluviin. :)

Jännitystä ilmassa siis yhdellä jos toisella, mutta ONNEKSI on tää ryhmä, kun alkuraskaudessa ei oo kovin laaja lähipiiri, joka asiasta tietäis ja jolle voi tuntojaan purkaa. ♡

Tosi kurja juttu, pahoittelut ja voimia sinne <3

Itsellä tänään oli se toinen ultra ja siellä oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Tänään pärähti siis 12+0 täyteen (aikaisemmat laskut oli vähä pielessä) eli la on nyt tuon mukaan 4.5.2016

Liitteet

• Ultra rv 12.jpg
    Ultra rv 12.jpg
    105.5 KB · Katsottu: 41
  • 3 d kuva.jpg
    3 d kuva.jpg
    59.7 KB · Katsottu: 40
Voi itku.. Oon kyllä tosi pahoillaan kaikkien niiden puolesta joille on km nyt tullut..! :sad001
Vaikka olen ollut sillä asenteella että kaikki on hyvin niin kauan kunnes toisin ehkä mainitaan, niin nyt väkisinkin iskee pelko persuksiin että jaahas, olenko minä seuraavana vuorossa.. Näitä on ollu nyt kyllä tosi monta jo -liikaa jokainen! :sad010
Monesti oon tullut tänne aikomuksena kirjottaa jotain hehkutusluontosta omasta onnellisesta olotilasta ja ihanista sattumista mitä on miehen kanssa koettu, mutta sitten onkin taas saanu lukea jonkun km:sta niin eipä ole tuntunut hyvältä enää kirjottaa mitään.. Sen verran vaisuksi on vetänyt nuo jutut :sad001
Voimia teille jokaiselle! Koitetaan pysyä silti positiivisella mielellä kaikesta huolimatta. Pakko vaan uskoa että kaikella on tarkotuksensa, kävi miten kävi.

Voimia kaikille menetyksen kokeneille! ♡ Nyt alkaa kyllä tosissaan jännittämään itseäkin. Raskaus on ollut todella oireeton. Onkohan kyydissä ketään. :/ Nyt pitäisi vielä ensi viikon keskiviikkoon asti jaksaa odottaa, et onko kaikki kunnossa. Silloin viikkoja on 9+4...

Voimia jokaiselle keskenmenon kokeneelle. Kyllä niitä on joutunut lukea ihan liian monta tälläkin palstalla

Itse kävin ultrassa tänään ja siellä se pikkuinen heilui ja potki. Sydänäänet kuului hyvin. Kyllä on huojentunut olo nyt. Toivotan onnea ja tarrasukkia kaikille teille, joiden pikkuiset on matkassa vielä pysyneet...
952ae06d2af07edd35dff04082bcb47c

Voi itku, ikäviä uutisia :sorry: Voimia keskenmenon kokeneille :((

Onnea hyvistä uutisista niitä saaneille!

Itse olen myös ajatellut, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Vaikkakin olot (lue: ei mitään oloja) pistää varautumaan pahimpaan.

:schocked028

Tottakai saa kirjoittaa niistä onnellisistakin hetkistä vaikka osalla on surua! Ryhmä on sitä varten että jokainen saa avoimesti kirjoittaa mitä vain ilman pelkoa ja syyllistämistä :)

Täälläki miettiny että turhan paljon tullu km monelle.. <3

Oon kans samaa mieltä että toki jokainen saa ja pitääkin kertoa omista niin hyvistä kuin huonoistakin asioista täällä, mut täytyy myöntää että ei tuntunut eilen kivalta lukea muiden ikäviä tapahtumia kun itse oli tulossa hehkuttamaan nt ultraa. Mutta kai se on ajateltava niin että ei se oma onni keneltäkään ole pois eikä näille mitään voi.

Meillä siis nt ultra oli kans eilen ja kaikki siellä seulontoja myöten näytti olevan hyvin. Tyyppi heilu kun väkkärä eikä lääkäri meinannu saada mittoja otettua:)
Ainoa mikä mietityttää nii se että la siirtyi 30.4 ( aiemmin 3.5 menkkojen tai 5.5 vu mukaan) eli nyt olisi jo 12+5! :O <3 ihmettelen vaan sitä kun noiden viikkojen ei käytännössä pitäis olla mahdollisia (tiedön tasan milloin edelliset menkat alko ja tiedän tasan milloin pupuiltiin ja noiden viikkojen mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut ennen seksiä :D mut toki joo eikö se yleensä la määritetä sikiön kasvun mukaan tossa ekassa oikeessa ultrassa ja voi siis käytäntöön ja oikeeseen elömäön heitellä vähän jos sikiö vastaakin vähän isompia viikkoja, en tiiä. Eikä sillä kai väliä ole. Nyt vaan harmittaa kun la siirtyi 30.4 niin en enää tölle palstalle kuuluisi mut ei yhtän huvittais täältä poistuakaan. Ehkä mä ainakin seurailemaan jään tänne:)

Ps. Ärsytti kun lääkäri ultras eikä kätilö niin se hosu eikä malttanu ottaa meille kunnon kuvaa :D kätilöt muutenkin selittää aina kaiken paremmin että jos en itse tietäisi mitä ultrassa pitäis katsoa ja osais kysyä niin ei se paljoo olis kyllä mitään kertonut.

Kattilainen, pysy täällä vaan! :P Oot tääl jo ollu alusta asti ja tuo päivä nyt on nii lähellä toukokuuta että ei tiiä millon hän syntyy :)

Mä oon ymmärtäny et LA ei ees muuteta ellei oo yli 5 päivää eroo. Mut käytäntöjä on monia.. Kattilainen pysy täällä vaan!!

Mulla on nyt jotenkin seesteinen olo. Sellanen rento ja onnellinen, ultrassa oli kaikki hyvin ja meitin vauvalla on suurempi todennäköisyys syntyä toukokuussa kun että ei syntyis...

Mä luulen et ultria ei tehdä sen takia ennen 12rv koska km riski on suurempi alkuviikoilla ja alkuraskauden ultra olisi silloin mahdollisesti "turha" kustannus kunnille. Onhan ensimmäinen neuvolakin pääsääntöisesti vasta 8-9rv, koska suurinosa km tapahtuu ennen noita viikkoja. Mun mielestä sais kyllä olla toi ar-ultra kunnallakin. Sillä voitais mun mielestä ehkäistä kohdunulkoisen raskauden komplikaatioita kuten munajohtimen räjähtäminen ja sen menetys. Lisäksi en voi kuin uskoa miten hirveää on mennä 12rv ultraan jossa todetaan keskeytynyt keskenmeno, olet ollut 12vko raskaana vaikka et olekkaan raskaana.

Mulle ainaki sanottiin edellisessä raskaudessa ettei alle 5pv heittoa la:ssa lähetä muuttaan. Meän neiti oli välillä 2pv edellä ja toisella kertaa 2pv jäljessä... se mittaaminen on niin tarkkaa että millinkin heitto kuvaruudulla tekee päivän suuntaan tai toiseen...

Mulla on ensi viikolla vihdoin se ensimmäinen ultra edessä! 12vkoa on kyllä todella pitkältä tuntuva aika, vaikka ymmärränkin, miksei ultria yleensä tehdä ennen sitä. Välillä meinaan on käynyt täälläkin mielessä, että onko siellä edes ketään o_O

Mulla on la menkoista 27.5. ja ar-ultrassa oli päivän tai pari isompi kaveri niin se lääkäri totesi vaan, että noin viikon sisään menee ultralla arvaus. Meilläkin on siis kyllä se viisi päivää raja la:n siirtoon. Näkee sitten nt-ultrassa, että minkä kokoinen kaveri siellä silloin on, että lähtevätkö muuttamaan. Esikoisesta aikaisetettiin kuusi päivää ja tässä välissä olleessa raskaudessa olisi myös aikaistettu sen viisi päivää laskettua aikaa.

Onneks olkoon kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)
Mulla oli siis maanantaina ultra (nyt rv12+) ja silloin ultraaja sanoi ettei 4pvän heitolla ole väliä, koska ei muuta laskettua aikaa, että sitten muutetaan jos 5+ päivää heittää... mulla kun silloin varhaisultrassa epäili olevan 4pvä pidemmällä. Nyt ei muutettu.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ! Nämä uutiset on aina niin ikäviä kun kaikki tässä samassa veneessä ollaan ja myötäeläminen on tosi suurta samoilla viikoilla menijöiden kanssa.

Minulla nyt rv 12+1 ja istun sairaalan pihassa autossa kun puolen tunnin päästä aika np ultraan, jännittää! :smiley-ashamed004

Muoks muoks sikiö vastasi rv 12+5 mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Sieltä löytyi kovin paljon liikkuva pieni vauvanalku ja niskaturvotuskin 1,2 joka kuulemma täysin normaali.:love7

Muokattu viimeksi:
Kysymys: onko teillä muilla joilla nt ultra jo tehty niin kipeytynyt alavatsa sen jälkeen? Mulla lääkäri joutu painelee aika tosi kovaa kun yritti saada kaveria kääntymään oikein päin mittauksia varten ja nyt eilen illasta lähtien maha ollut sellainen tärähdysherkkä. Samanmoista kipuilua oli aiemminkin mut oli kerenny helpottaa ennen eilistä. Täysi rakko pahentaa oloa ja tosiaan istumaan menot täytyy tehdä rauhassa. Sellainen jännä paine ja just tärähdysherkkä..

Takaisin