Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh! Ihanaa! Jännitti kovasti puolestasi, onneksi kaikki kunnossa! Älytöntä mitä kaikkea voi olla ja tapahtua, kaiken ollessa kuitenkin kunnossa.

Tänään ensimmäinen neuvola takana, ei suostunut sydänääniä kuuntelemaan. Pakko kai odottaa ekaan ultraan tietääkseen onko masussa kaikki hyvin vai onko mitään.:depressed:

Ei ne, Mamis, monessakaan paikassa kuuntele vielä ekalla kerralla niitä sydänääniä kun on niin tuurista kiinni kuuluuko ne. Meillä ei ainakaan neuvolassa suostuta kuunteleen niitä, että ei tuu lisää huolta äidille. Vasta tokalla käynnillä kuunnellaan. Olisihan se ihanaa, jos ne kuulisi jo ekalla käynnillä. Minä tosin kävin tällä kertaa niin aikaisin ekassa enuvolassa, että ei olisi voinutkaan kuulua kun ei vielä pieni sydän jumputtanut. Kävin siis jotain 5+ viikolla... :sorry:

Mulla oli ihana neuvola täti joka suostu kuuntelemaan ekalla kerralla. :) rv 9 ja vahva ja vilkas sydänääni kuului <3 mutta tosiaan oon kuullu, että ihan tuurissaan on suostuuko.

Huh, itse kanssa säikähdin Ms.Bloom kun luin tuon ensimmäisen viestin mutta sitten olit kirjoittanut ultrakuulumisista ja aivan ihana uutinen että kaikki olikin hyvin <3 Onnea ja toivottavasti kaikki jatkuukin hyvin :) <3 Raskaus on tälläistä.. Suurta huolta toistamiseen ja voimia siihen me kaikki tarvitaan :)

Tässä on nyt edelleen tiputellut puhdasta verta, mutta niukemmin kuin silloin toissailtana, jolloin oikein ryöpsähti ja lorisi. Soitin äsken neuvolalääkäriin ajan, joka on seuraava neuvolakäynti parin viikon päästä. Täti kertoi ettei ole hätää, että joillain voi raskauden aikana esiintyä erittäin runsasta valkovuotoa + limakalvojen verenvuotoa, jolloin veren vuoto voi olla hyvinkin suurta. Mikäli muuten ei esiinny kipuja tai kuumeilua tai verta tule niin ettei edes siteellä pärjää voi olla rauhallisin mielin. Huoh! Tällaista ei esiintynyt 1.lapsen kohdalla joten ymmärsi täysin miksi panikoin. Mutta jee kaikki siis hyvin, enkä hätäile enää pienestä vuodosta! :D <3

Meilläkään ei ole vielä kuunneltu kertaakaan sydäntä. Ehkä sitten lääkärissä rv14....

Onpas ollut pitkä hiljaisuus mun puolesta, mutta lueskellut toki oon muiden juttuja.

Ms.Bloom, meinas kyllä helpotus itku tulla sun puolesta ja onneksi säikähdyksellä selvisit!

Itsellä oli tänään kontrolliultra terkkarin tahdosta, kun viikko sitten asukki oli niin niin pikkuinen ja syke näkyi vähän huonosti ja viikot näyttivät 7+5, vaikka piti olla 8+6.. Tänään sitten katsottiin uudestaan ja siellä pienokainen vilkutti vimmatusti ja näytti olevan kova meno päällä ja sydän äänetkin kuului hyvin ja tänään siis 9+6 ja ultrakuvan mukaan viikot pitävät paikkansa. :) kyllä siinä kivi vierähti sydämeltä ja tais muutama onnenkyynelkin vierähtää samalla. :) voi tätä onnellisuuden määrää, kun sai tietää että kaikki on hyvin ja eloa näkyi.

Paljon epäilyttänytkin, kun oireet on ollut hyvin vähäiset. Pääasiassa unettomuutta, alavatsan koviakin kipuja pääsääntöisesti sivuilla ja nyt on alkanut inhottava vaiva elikkäs hampaiden järjetön vihlonta ja arkuus. Itsellä on aina ollut tosi hyvät hampaat ja ensimmäiset ihan pikkuriikkiset reijät paikattiin keväällä. Onko muilla ollut hampaiden kanssa vielä ongelmia? Käsittääkseni raskauden aikana hampaat saattaa joutua koville..

Sitä vielä olen ihmetellyt, että miten paljon eri neuvoloissa on erilaisia käytäntöjä :o kun kuitenkin itse pääsin tosiaan 8+6 ekaan ultraan ja tänään ultrassa kuunneltiin jo sydän äänetkin.. Tsemppiä kaikille ja toivotaan hyviä uutisia!

Ihania uutisia :) Ultralla ne sydänäänet kuuluukin paremmin jo noilla viikoilla, kuin dopplerilla :) mulla tulee myös aina hampaiden kanssa ongelmia raskausaikana, tähän astisissa raskaukissa käynyt kerran paikkaamassa hampaan ja paljon on vihlontaa jne. Vielä ei oo alkanut. Piti oikein pysähtyä miettimään mitäs mulla olikaan viikkoja tänään, ei meinaa perässä pysyä ku nää päivät menee.. Onneks pojat menee huomenna isälleen niin saa viikon huilata :D

Onneksi Ms. Bloom olet saanut säikähdyksestä huolimatta hyviä uutisia :Heartred

Meillä oli tänään istukkabiopsia... Tutkimus onneksi onnistuikin vaikka oli siinä ja siinä rajoilla että lääkäri mietti pystyykö tekemään... Vaan sen verran vähän saatiin näytettä, että sitä joudutaan viljelemään, eli tuloksissa meneekin kolme pitkää piinaviikkoa :sad001

Ymmärrän todella hyvin, että et olisi Namunen halunnut yhtään pidempää piinaa kuin on pakko. Voimia odotukseen! :Heartred

Namunen, saanko kysyä, että miksi istukkabiopsia tehtiin? Mitä siitä tutkitaan? Jos koet tämän kysymyksen liian henkilökohtaiseksi, niin ei tietenkään tarvitse vastata. Mutta toivotaan, että kaikki hyvin! ♡

:crybaby2Niin siinä sitten kävi, että meidän pieni ei jaksanut kehittyä. :crybaby2 Viikon olen tiennyt ja märehtinyt asiaa, ja tänään sitten tuli kaikki ulos. :crybaby2:crybaby2 Surullisena poistun seurastanne..

Mulla on joka raskauden aikana menny hampaat tosi huonoon kuntoon ja nytkin on kamala ientulehdus päällä, vaikka ihan samanlailla hoidan hampaita kun ennen raskauttakin. :(

Ms. Bloomille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista, onneksi kaikki olikin vauvalla hyvin!

Manta79 suuret pahoittelut keskenmenosta!

Voi ei Manta79, paljon voimia. ♡

Namunen, täällä pidetään peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin. ♡

Takaisin