Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
foxy87, voin nostaa käden pystyyn!

Nyt alkaa jo hidastumaan hiusten tippuminen, ei lähde enää kuin ehkä viitisenkymmentä hiusta päivässä, kun taas kk takaperin lähti melkeinpä samanverran aina kun hiuksia haroi, harjasi tai laittoi kiinni :p Semmoinen kunnon tuppo, että olisi vaikka rannekorun saanut aina punottua :D
Pitäisi itseasiassa putsata lattiakaivon ritilä, kun se on täynnä pitkiä tummanruskeita hiuksia..:yuck:

Heippa pitkästä aikaa :) Päivittäin käynyt oon kyllä lukemassa, mutta kirjoittaminen jäänyt.. Täällä monet saaneet hyviä uutisia ultrassa ja uusia plussanneitakin on tullut :) suuret onnittelut kaikille!
Osa myös kokenut menetyksen. Siitä pahoitteluni. Tiedän kokemuksesta kuinka raskasta keskenmeno on, mutta siitäkin lopulta pääsee yli. Uutta yritystä kohti kun siltä tuntuu :)

Itselleni ensimäinen neuvola ja lääkärineuvola takana ultrineen, pieni sieltä löytyi sykkeineen ♡. Ultrassa la muuttui muutamalla päivällä. Sitä osasin itse odottaakin. Nyt olisi siis menossa rv 8+6 ja nt-ultraan kolme viikkoa! Jospa sitten uskaltaisin huokaista ja kertoa kin uutisen läheisille :)

Kävinkin tuonne Neuvolat, ultrat jne -osioon kirjottelemassa mun neuvolakäynnistä ja siitä kuinka tänään käytiin kuuntelemassa sydänäänet! Olihan raastava reissu (käykää lukemassa tuolta toisaalta jos haluatte :P ) mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Sydänäänet kuultu! :Heartred

Olis kiva kuulla muiden rv 9: sten oireita? :) itelläni on nyt kova väsymys, yöllä 1-3 kertaa pissalle, kipeät rinnat (erityisesti öisin vaivaa), vessassa ravaaminen, löysä vatsa, vaikea saada ruokaa alas (hedelmät ja keitot menee helpommin), lievää etomista (kerran oksentanut vaan), hiukset rasvottuu päivässä, iho rasvottuu varsinkin otsan alueelta jo ~30minuutissa pesusta.. tuossapa kai kaikki :D niin ja se hiusten lähtö ja katkeilu.. mitää alavatsakipuja ei oo ollut.. joskus harvoin vähä vihlasee.. normaalia?

Itellä 7+6 mutta hyvin samankaltaisia oireita :D voin hyvin johonkin klo 15 saakka, sen jälkeen alkaa oireet.. Väsymys, pahoinvointi joka pahenee iltaa kohdin (etoo) mutta en oo oksentanut kertaakaan. Väsymys on ehkä pahin,kun kolme lasta niin eipä sitä noin vaan lepäillä. Rintoja vihloo eniten iltaisin, ja vessassa saa ravata jatkuvasti, myös yöllä sen 2-3 kertaa. Ruoka kyllä onneks maistuu ja huomaan että etenkin nälän iskiessä tulee huono-olo, ja silloin ei enää meinaa mennä alas. Sen takia yritänkin nyt syödä säännöllisesti jotain pientäkin, että ei pääse nälkä yllättämään. Finnejä tuli ihan raskauden ekalla viikolla,mutta sekin nyt tasoittunut onneks. Kynnet on mulla hyvässä kunnossa peräti :D yleensä mulla ollu viikoilla 17-23 se hehkein vaihe, kun hiukset kiiltää ja kynnet on vahvat että sitä odotellessa :D alamahaa vihloo/nipistelee välillä, mutta eipä se epänormaalia oo jos tätä oiretta ei oo lainkaan :)

Foxy87, mulla sama juttu, et harvakseltaan vihlasee... Mut mä oon ajatellu, et ku tää on toinen lapsi, niin ei kai tarvi tehdä niin paljoa tilaa kuin ekalla kerralla. :D

Minulla on välillä koviakin kipuja, jotka saattavat kestää 5minuuttia, tunnin tai melkein koko päivän.. Pelästyn joka kerta, mutta saan onneksi aika hyvin sikiön sykkeen kuulumaan vaikka välillä tuntuukin pakenevan doppleria.
Onko muilla kovia kipuja, eikä vain pieniä vihlasuja? Pelottaa kun on neljä epäonnistunutta raskautta takana...

Ymmärrän että tuollainen pelästyttää :( luulisin johtuvan vain kohdun kasvusta,ja olevan normaalia mutta ehdottomasti hyvä tuo doppleri niin sen avulla varmasti mieli rauhottuu :)

Eetla, mulla on esikoinen tulossa ja siks oon ihmetelly miksei oo kauheesti mitää tuntemuksia vatsassa, vaikka kohdun pitäs kasvaa.. pelottaa vähän jos onkin tuulimuna tai kkm.. :/ eka neuvola ens viikolla ja samalla vissiin saa ajan ekaa ultraan.. siellä vasta saa tietää onko kaikki hyvin!

Mun siskolla on 3 lasta. Hän oli kyllä tuollon naimisissa tämän miehen kanssa kenen kanssa sai 2 ensimmäistä lasta joilla molemmilla siis isänsä sukunimi.. Ja sisko on siis eronnut ja hänellä on avioliiton ulkopuolella yksi lapsi erimiehen kanssa jolla myös isänsä sukunimi eli kellään lapsista ei ole siskoni sukunimeä eli sen saa valita lapelleen mutta isyystunnistuksen siihen tarvitsee avioliiton ulkopuolella.

Mä oon käyttänyt tuota multivan raskaus ja imetystä. Alotin sen jo ennen kun esikkoa alotin odottamaan ja sillä mennään edelleen tätä kakkosta odotellessa :)

ProjektinaOnnistuminen, kuulostaa tuo kipuilu tutulta siltä ajalta kun odotin esikoista. Muistan kuinka välillä olin kaksinkerroin ja itkin, kun sattui niin kamalasti. Lääkärissäkin kävin ja siellä todettiin olevan kohdun kasvukipuja.

Foxy87, mulle sanottiin esikoista odottaessa, et kipuilu johtuu kai pitkälti kohdun asennosta... Eli kaikki voi olla hyvin, vaikka kipua ei tunnukaa..

Ite en muista kipuja ekankohdalta. Tai siis ainakaan kohdun kasvuun liittyviä. Itellä lähinnä kai liitoskipuja ku kroppa teki tilaa tulijalle.. ei nekään mitenkään kivoja ollu ja estivät kyllä tehokkaasti isommat kävelylenkit jo raskauden puolivälissä...

Täällä 9+4, kipuja ei ekan kohalla ollu mut nyt pientä vihlontaa tai välillä kovempaa kipua, ei hätää :) Mun pahoinvointi aaltoilee ja vaihtelee, pari viimestä päivää kestäny aamusta iltaan, tänää vähä helpompi ollu ja vaan nyt illemmalla huononpi olo.. Väsyttäny ihan sairaasti :O Alku on kyllä raskasta ku ei jaksais mennä ulos eikä tehä mitää sisällä.. Mut meillä onki massussa vauvat! :p Hmm lisäksi oireina ajoittainen närästys joka esikoisen kohalla oli vasta loppupuolella, sitte tissejä ei kärsi paljo painella :D hajuherkkyys voimakasta, tuntuu että pitäs olla just koneesta tulleet vaatteet aina päällä eikä sekää oo aina hyvä..

Sain tänää mun kotidopplerin :D en tietty kuullu ku hetken omaa sykettä mut oli mukava testailla :) Jospa koitan taas viikon päästä!

Projektinaonnistuminen, kai ne kivut vaan kuuluu tähän kaiken muun mukavan lisäksi. Mulla ajoittain tosi kipeitä kipuja sillein että oikeesti sattui. Välillä, esim just nyt on sellanen että kun nousen ylös tai istun niin pakko istahtaa rauhallisesti, kun jos vaan tömähdän vaikka ees sohvalle niin sattuu ja tuntuu pahalle. Mut tosiaan dopplerilla aina välillä kuuntelen että kun sykkeet kuuluu niin oletan että kaikki ok. Ke jo rv 12 ultra jossa pitäis sit saada tietää enemmän tän hetken tilasta. :)

Meillä on siis aika sama tilanne kattilainen. :) Kun pahoinvointi ja väsymys väistää niin kivut pahenee, huoh.
Ja se kuka sanoo raskauden olevan naisen parasta aikaa ja on hehkua ja kaikkea, niin kyllä, hehkua on, kivusta ja tuskasta. :D
Mutta torstaina ultra, jännää jännää jännää!

Takaisin