Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yks kysymys: kertokaa mielipiteenne siitä onko ok. Jos mies pyytää nähdä kirjallisen paperin diagnoosista ja siitä mitä lääkäri on asiasta kirjoittanut? Mun tapauksessa tästä pco diagnoosista, josta olen kertonut suullisesti

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Omat haasteensa on sit aina kussaki iässä isosisarukseks tulemisen suhtee :) Meillä toi poika ehtii täyttämään kaks ennen pikkusisaruksen syntymää ni toivon, et olis sen verran älliä, et tajuaa olla lyömättä tms. Mun mies oli 1v8kk kun tuli aikoinaan isoveljeks eikä sen ikänen niitä voimiaan ja muuta vielä niin tajua, ni oli sit pikkusiskoaan lapiolla päähän mäiskiny ja istunu päällä kun äidin katse oli välttäny... :D Kaipa se on kuitenki minkä ikäsellä lapsella tahansa se huomion antaminen esikoiselleki silti paras keino totuttaa pikkusisarukseen :)

Lucky87 Miksi mies sen haluaa nähdä?

heinukka Tottakai aina on omat haasteet uuden tulokkaan esittelemisessä, mutta jotenkin tuntuu vähän pahalta, että joutuisi rajoittamaan niinkin perustavanlaatuista tarvetta, kuin imetys. :(

lucky, whaaat? ei mun mies ainakaan oo halunnut nähdä kirjallista diagnoosia endosta eikä mulla varmaan ole enää tallellakaan sellasta, jos oon ikinä saanutkaan. miksi hän haluaa nähdä kirjallisen diagnoosin? eikö usko vai miksi? mun exä ois varmaan halunnut just tuollai, kun aikoinaan migreenidiagnoosini oli hänen mielestä mun omasta päästä keksimä ja täsmälääkkeiden syöntiki "liioiteltua".

Sinänsä, itse kyllä voisin antaa miehen lukea tuommoisen diagnoosin, ei mua haittaisi. Riippuen kyllä mikä motiivi on taustalla. Jos mies pyytää tyylillä 'En ymmärrä, saanko lukea jos se auttaisi minua ymmärtämään?' on asia ok, jos mies on liikkeellä tyylillä 'En usko sinua ilman todisteita' kyseenalaistaisin varmaan koko suhteen ja lastenhankinnan miehen kanssa.

Meillä on miehen kanssa suhde kunnossa ja on kyllä saanut lukea kaikenmoisia papereita esim. synnytykseen jne. Olihan se sielä mukanakin. :)

ReginaVeritas ymmärrän kyllä, et se mietityttää :)

lucky87 mäkin mietin just et miks se mies sit haluaa sen nähdä?

I'm back.. Tällä kertaa tulin ilmottamaan, että ei ole mitään oireita tällä kertaa, menkkojen piti alkaa eilen, mutta täytynee antaa pari päivää taas armonaikaa :D ainoa jonka olen pistänyt merkille on peräpukama, joka ilmestyi muutama päivä sitten (yäk) ja vihlaisut mahassa liikkuessa/noustessa tms, enimmäkseen oikealla puolella.. Kohta taas itketään masentuneena :(

Joo samaa meinasin sanoa, jos mies haluaa nähdä ymmärtääkseen ne paperit nii tosi hyvä - kuitenkin on eri asia lukea se lausunto kuin oma selitys vaikka kuin hyvin selittäisikin :) Mut jos siinä on tippa sitä "en usko sua" mukana niin kannattaa miettiä tarkemmin mikä teidän tilanne on? Ite jätän kaikki esim. papakokeen lausunnot pöydälle ja esittelen neuvolakortinkin merkinnät jne muutenkin. Mut meillä on kummallakin ollu sellaisia suhteita missä on tota kyttäämistä jne. niin ehkä ollaan omaehtoisesti liiankin avoimia välillä ettei toisen sit tartte kytätä (vaikka eihän se sen vika oo ketä kytätään mutta you know, täydellinen omaehtoinen avoimuus toimii täällä, toiset tykkää säilyttää salaisuutensa vaikka parisuhteessa onkin ja sekin on osa luottamusta ettei kaikkea tarvitse kertoa).

Mäkin mietin tota toista vauvaa että onko se esikoiselta pois imetyksen kantilta. Nyt kun ehkä vihdoin tytön ollessa 2,5kk alkaa oman maidon tuotanto edes lisääntyä niin että korvikkeen määrä on vähentynyt niin raskaushan toisilla lopettaa maidontulon seinään. Ja hormonihoidot sitten asia erikseen vielä...

Miulla on 2 kuukautta pillereitä jäljellä ja vielä ei mies myöntynyt että toiselle lapselle olis lupa tulla, kun otin nyt ihan vakavasti asian keskusteluun. Mutta lupasi ainakin että asiasta keskustellaan ennen kuin uudet pillerit haetaan. Sehän voi olla että päädytään sitten ainakin toinen 3kk satsi niitä vielä hakemaan.

elmiina ihana kuulla sinusta, hienoa että maidontulo lisääntyy. mukava kuulla et mies harkitsee asiaa ja pikku kakkosesta keskustellaa ennen uuden pillerisatsin hommaamista.

Meillähän mennään edelleen ilman ehkäisyä (imetystä en laske), mutta tosiaan on häviävän pieni mahdollisuus minulla luomusti ovuloida. Tosin onhan niitä ihmeitä ennenkin tapahtunut... ;) Kyllä tässä koko ajan puhutaan 'sitten jos saadaan vielä lisää lapsia' ja lasten lukumäärästäkin välillä jutellaan. :) Uhkailin että vielä kolme lisää... ;) Vitsailen myös toisinaan, että lapsia tehdään niin kauan kunnes olen kaksi poikaa saanut. :D

reginaveritas kuulostaa mielenkiintoselta. ja tuo kunnes on 2 poikaa muistuttaa mua mun kaverista jonka mies halus pojan mut joka kerta tuli tyttö ja 3 lapsen jälkee mun kaveri sano miehellee ei näytä tuleva kuule poikaa ja nyt lapset saa riittää.

Näähän on näitä puheita ja unelmia. :) Koskaanhan ei tiedä miten käy. Voihan se olla, ettei saada enää yhtään. tai sitten jos saadaan toinen perään ja on tyttö, niin ihan yhtä hyvin sekin saattaa sitten tuntua 'täydeltä'. :) Miehen sisko joskus uhosi, että seitsemän veljestä pitää saada tehtyä, ei ihan taida niin käydä. ;) :D

Miulla on varaslähtö kun miehellä on kolme poikaa jo valmiiksi niin ei tartteis kuin neljä saada lisää... Eka tosin oli huti :wink Mut miehen eka pikku prinsessa.

Tänää ku miehelle laitoin viestiä että nyt toi jo vihdoin mahtuu niihin taskuvaippoihin mitä on läjä ostettuna (5kg meni rikki) niin sieltä tuli takas että "Iso tyttö jo :sad015 :sad015" että tiiä suostuisko kohta sit kaveriksi yrittämään pikkuista :love017 Minä taas jokaista sanomista toiveikkaasti tulkitsen. :laughing001

Haha. :D Onneksi en oo ainoa tulkitsija..... ;) Vitsailen isosta perheestä minkä kerkeän ja mies vastailee ympäripyöreitä, mulle ne on yhtäkuin joo. :D No ei, kyllä tuo mieskin on samoilla linjoilla tämän lapsiluvun suhteen, käsittääkseni. :)

Todella haikeaa oli hetki sitten pakata 62 koon vaatteita pois! Silloin iskee kaikista pahiten se pelko siitä, ettei koskaan saa enää käyttää niitä uudestaan. :sad001:sad010

Juu on sillä ukolla vähän taipumusta siihen että kuvittelen ja liioittelen... Ennen esikoista jo sanoin etten varmaan kovin helposti tule raskaaksi ja en tullut ennekuin söin yhden kierron verran terolutteja. Siihen tokas vähän siihen malliin että etpä vissiin tuu vaikka selitin sille että terolutit voi edesauttaa raskaaksi tulemista :) pyysi se ukko jo anteeksi sitä että sillai oli asiansa esittänyt nähdä diagnoosin. Onhan sitä monesti tullu mietittyä että lähtiskö etsii uutta onnea kun näitä tilanteita on tullu mutta sitten ajatellu että löytänenkö mistään parempaa ukkoo itselle tai löydänkö ollenkaan. Enkä mä tuota ukkoo oikeesti pois mun elämästä taho!! Sen kans vaan pitäis osata elää ja taktikoida asiat niin että ne sujuis...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky miehet on miehiä...eipä voi oikein muuta sanoa, mun miehel ei ol mitää syytä pyydellä mitää paperei ku se on aina mukana lääkärissä ja sairaalassa jne. tietää kaiken :) eipä tuo munkaa ukko helpoimmasta päästä ol pienimmästäki alkaa tiuskimaa ja kiukutteleen, tänää taas aamusta jatko minkä yöllä alotti. toisinsanoen eipä ol tullu liiemmin nukuttua ku ukko huudatti telkkaria, onneks esikolla on uskomattomat unenlahjat se ei herää mihinkää.

on: huomen ois lääkäri ja ultra inshaAllah, tänää rv 15+3 menossa ja on välil tuntun jo muutama kuperkeikkaki ninjan toimesta. aateltii et yritetää kysellä lääkäriltä et voisko se kattoa kumpi on tulossa ku se on mahollist nähä onko poika siis joissai tapauksissa mut jos ei ni sit kuun lopussa seuraavas ultras saa luvan kattoa kyllä ku sillo ollaa jo rv 18+4 normaali lääkäriaika ku sattuu Eidille jolloin tk on kiinni ni pitää viikko etuajassa käydä.

Teillä olis poika toiveissa Gatusa? Kuinka monta ultraa siel päin tehdään yleens? Sul ainakin kolme nyt sit vai? Mä odottelen jo innol loppuraskautta ku viimekski sillo viel yks ultra tehtiin näitten kahden perusultran lisäks. Se oli sillon muistaakseni viikol 36 ku kattoivat kuinka iso jässikkä oli tulossa :) Ja sillon se sukupuoliki selvis, ni toiveis olis et selviäis nytki :) Nyt mennään viikolla 25 ni hetken saa odotella viel... Oon jotenkin paljon malttamattomampi nyt ku ekassa raskaudessa! Sillon tuli vasta loppumetreillä semmonen olo et tulis jo kun nyt se olo on ollu jo puolvälist saakka :D Millään ei jaksais oottaa lokakuuhun mut en mä kyl sitäkään haluis, että se nyt jo tulis :D

heinukka mulla on vielä monta ultraa edessä ku mulla lääkäri ja samalla ultra kuukauden välein, tosin tässä kuussa on huomenna ja kuun viimisenä perjantaina ultrat. normaalist mentäs samalla kaavalla vissii ku sielläki ellei tul jotai akuuttia tarvetta tarkastaa mut mulla ku on tukilääkitys ja vissii ns riskiraskaus sen myötä ni mulla on reseptin uusinnan yhteydessä ultra. no ukko toivoo poikaa todennäkösesti enemmän mut ite kieltämättä toivosin tyttöä ku mulla on jo yks poika ja ois kiva jos ois molempia eikä vaa poikia, tulee muuten mielee seitsemän veljestä. esikko muistuttaa luonteeltaa jonki verran meinaa juhania seitsemästä veljeksestä. pääasia kuitenki että lapsi on terve molemmat on yhtä rakastettuja oli kumpi tahansa.
mulla on lisäks ns laissez-passer kortti eli annan sen ajanvarauksessa ja meen oottaa vuoroa eli avoin aika toisin ku normaalikäytäntö eli aina ku tarvii ni pääsen lääkärillä käymään inshaAllah.

Takaisin