Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tännekin ketjuun huikkasen terveisiä kun täällä roikuin niin pitkään. Täällä tänään poks 30+0 eli loppusuora alkaa. Tuntuu ihan huikeelta että max pari kuukautta ja vauva on täällä. :)

Gatusa, ihanaa! Onnea tyttölupauksesta!

onnea rv 30 johdosta aamu ja kiitos onnitteluista, ollaa superonnellisia ja nimiki on nyt lapsella, juttelen iha nimellä hänelle kans. on niin aktiivinen et tulee isäänsä ja kyllä minuunki ku ite oon ollu urheilullinen kans :)

onnea Aamu 30+0 poksumisesta! ei ole pitkää odotusta enää sullakaan :) itselläni meneillään rv 34+2 ja alkaa olla sellainen olo, että muutaman viikon kituutus vielä ja sit voisi jo synnyttää. nää helteet ei tee hyvää ja vauva painaa myös jotai hermoa niin, että jalat tuntuu puutuvan alla. en siltikään vaihtaisi tätä pois, kun jouduin odottamaan niin kauan omaa plussaani.

Gatusalle kommentoinki toiseen ketjuun, mutta onnea edelleen ja ihanaa, että nimi on jo valmiina :) oon itsekin miettinyt nimeä ja mieheltäkin kysellyt ideoita, mutta hänellä nyt on niin pöljiä ehdotuksia (mm. pertti), että näillä näkymin mun ykkösehdokas voittaa. nimi on ns. vanhoja suomalaisia nimiä, mutta tullut uudelleen käyttöön ja tytön vauva-aikana törmäsin ainakin pariin samannimiseen ja kouluikäisissä lapsissaki on samannimisiä. samallai meni tytönki nimen kanssa aikoinaan, että päätettiin koko kolmen nimen ritirimpsu jo puoli vuotta etukäteen ja sitten vaan annettiin se nimi, mikä oli valittu, onneksi tyttö oli nimensä näköinen.

heinukallaki jo hienot viikot meneillään :)

elmiina vähitellen mäki sain miehen uskomaan, että toinen lapsi ois hyvä, ois leikkikaveri ym. :) nyt mulla tekis mieli kolmatta yhteistä ja oon lähinnä puolitosissani heitellyt sitä ajatusta ilmaan, mutta mies ei ole ihan tosissaan ilmaissut haluaan. hällä on kaksi lasta jo ennestään, ja toinen näistä kahdesta asuu meillä pysyvästi. se tarkoittais sit, että meillä ois yhteensä neljä lasta. saatan olla hieman hullu ja etenkin kun kakkonen/kolmonen on vielä synnyttämättä, mutkun mä haluisin ja ikä ei anna kohta enää myöten.

tsemppiä muillekin toista kuumeileville ja toivottavasti plussa tulee, ettei tarvii kovin kauaa odotella!

Appiukko jo meitä hätyytteli laittamaan uutta alulle. :D Ilmoitti, että hänen mielestää jo oli miehellä ja miehen siskolla liikaa ikäeroa (1,5v melkein tasan, kuinkahan nopeesti sen mielestä pitäis pystyä sitten uudestaan raskautumaan?:DD)

della meil ihan sama juttu, mies vaan ehdottelee jormii ja urpoi pojal nimeks :D eli saan vissiin ite päättää :D

Onnea Gatusa tyttölupauksesta :)

della meillä on mies lupaillut että kunhan ei tarvitse ajokorttiluokkaa muuttaa, eli 7 mahtuis autoon meidän lisäks. En tosin tiedä tarkoittiko olemassaolevat kolme mukaanlukien. Sil on aina noita heittoja. Kai kolme on sellainen realistinen mitä yritetään jos ei miehellä nyt mene pupu pöksyyn. Se kun oli sterilisaatiota jo hommaamassa, itse asiassa sillä ois ollu aika varattuna sille seuraavalle viikolle siitä kun miut tapasi. Et tää on näitä hankalia kun lähdetään siitä et toinen ei haluu yhtäkään ja ite haluaa vähintään kolme. Kyllähän sekin rakastuneena lupaili vaik mitä vaan niin taas vauva-arki painaa. Toisaalta, sehän se paremmin ties mihin ryhtyy (hänellä on 3 lasta ennestään, minulle oli ensimmäinen).

Meillä mie sain ihan ite päättää nimen, miehen ei tarvinnu ku opetella muistamaan se. Yritin kyl kysellä toiveita mut ei ollu. Vieläkin on välillä vaikeeta ku puhutaa vaa tytöstä eikä nimellä hänestä, tuntuu oudolta käyttää. Kai se muuttuu sit ku hänki alkaa ymmärtää puhetta vähän ni tulee häntä nimellä puhuteltua.

Della, perästä tullaan kovaa vauhtia. :) Sulla ei oo enää pitkälti odottelua. Mullekin nää helteet on tuskaa, en välitä kuumasta muutenkaan ja nyt raskaana ollessa on vieläkin vaikeampaa. Koko ajan hiki eikä mitään jaksais tehä. Siihen vielä liitoskivut lisäksi. Nyt on ollu supistuksiakin. Tsemppiä! Koitetaan jaksaa helteistä huolimatta!

kiitos onnitteluista. minä ehdottelin miehelle alussa nimiä ja hän tykkäs samantien joten ei ollu ongelmaa ja sukunimeä hän ehdotti mulle eilen et tulis molempien sukunimi lapselle inshaAllah.

jaksamista della ja aamu kipujen ja kuumuuden kanssa. täällä kans iha liian kuuma ja tuuletinta on pakko pitää päällä päivisin ja jos lepään olkkarissa ni tuuletin on päällä. neitiki on iha innoissaa kaikesta kylmästä ilmeisesti, tuuletin, jäävesi, jääkylmä vesimeloni on kovia juttuja hänelle ja hän alkaa kunnolla pitämää elämää sillo, tällä hetkel istun tuulettimin lähellä ja äsken söin vesimelonia ruuan päälle ni joha alko elämä siellä. :)

Nimestä: sen jälkeen, kun mies oli nähnyt mun pakertavan synnytyksessä, sanoi että minä saan sen nimen päättää 'kun työnkin teen', mutta kyllä sen mielipiteen olisin ottanut huomioon varmaan joka tapauksess. Yhdessä se nimi sitten kuitenkin päätettiin, minä sen taisin ilmoille heittää. :) Toinen ja kolmas nimi tuli suvusta, niistä vain 'ilmoitin' miehelle, mutta kun ovat suvussa kulkevia, niin ei ollut hänellä mitään siihen sanottavaa. :)

meillä tytön kohdalla halusin isomummoni nimen yhdeksi nimeksi ja se päätyi lopulta kolmanneksi, kun ei sovi oikein toiseksi nimeksi, vaan vaatii "välinimen". tästä "välinimestä" me käytiinki sit vääntöä, kun oisin halunnut Aleksandran, mutta miehen mielestä se on etnisen vähemmistön nimi (ei mun mielestä), joten kompromissina hyväksyin hänen ehdotuksensa ja muutettiin tytön nimirimpsua. pojan kohdalla toinen ja kolmas nimi on jo selviä, oon puhunut miehen kanssa, että otetaan meidän isien nimiä, niinkun että toinen nimi ois miehen isän etunimi ja kolmas mun isän kolmas nimi, joka meillä on kiertänyt suvussa poikalasten toisena tai kolmantena nimenä, vieläpä sillai erikoisesti, että esikoispojan esikoispoika on yleensä saanut sen yhdeksi nimekseen. minä toin katkoksen ketjuun olemalla tyttö ja aattelin, että palautan sen nimen takaisin käyttöön. poikahan tää ainaki rakenneultran mukaan on, joten tyttöjen nimiä ei olla liiemmin mietitty. jos nyt sit kuitenki ois tyttö, tulisi hänellekin toka ja kolmas nimi meidän molempien suvuista. etunimiä en tuosta poika-syystä ole edes miettinyt.

Ihanaa lukea "vanhojen tuttujen" kuulumisia :) Täällä ehdittiin porukalla jonkin aikaa yhdessä kuumeilla :)

Dellalla alkaakin jo loppu häämöttää! :) Tsemppiä siis loppurutistukseen! Ja vaikka raskaana olo ainakin omasta mielestä on ihanaa aikaa niin kyllä se synnytys ja lapsen syliin saaminen voittaa :) Ja täälläkin on jo kolmas kovasti mielessä mutta voipi olla että sinne ajatuksen asteelle se sitten jääkin. Kahdessa pienessä kun on sitä työtä ja no raha on myös mitä pitää olla jotta perheen saa elätettyä.

Aamullakin jo hyvät viikot eikä kauaa enää odottelua! :) Ja helteillä raskaana, pöh, ei oo mukavaa mutta kestäähän sen ;) Itsellä tosin esikoinen syntyi heinäkuussa eikä ennen sitä ollut oikein kovia helteitä joten helpolla silloin aikoinaan pääsinkin sitten sen puolesta :)

Gatusa, onnea ihanasta tyttölupauksesta! :) Nyt vain nautit ja juttelet vauvallesi joka kasvaa ja kehittyy isommaksi päivittäin! On se vaan ihan huippua että sullakin jo siellä hyvät viikot ja vauva on tuota pikaa sylissä eli ei kauaakaan ku on joulukuu! :)

ON sen verran että täälä elellään aika ajoin hektistä arkea :) Mutta päivääkään en vaihtais! Tytöt kasvaa ja kehittyy kohisten ja esikoinenkin on kuun lopussa JO 2v.! :o Aika menee niiin nopeaa!

Tsemppiä kovasti kakkosen kuumeilijoille! Tärppionnea lähettelen! :)

Elisha86, kiva kuulla sun kuulumiset. Siellä vauva kasvaa jo vauhdilla masun ulkopuolella. :) Meillähän on ihan saman ikäiset noi esikoismukulat, mullakin syntyi poika heinäkuussa 2012. Se oli kyllä helppo kesä raskausmielessä. Kohta vietetään jo 2v synttäreitä.

kiitos elisha, nyt oikeesti tuntuu et aika menee nopeemmin jo. tuolla joulukuisissa mulle yks tuttava oli et älä vielä iloitse sukupuolesta ku ei sitä varmuudella voi sanoa ennen rv 16-18 jolloin erottuu selvemmin, no mun lääkäri jolla on klinikka ni katteli ja totes että ois tyttö joten sillä mennää seuraavaan ultraan asti, ei hän ainakaa mitää ylimääräst nähny jalkojen välissä mikä viittais poikaan.

Meille selvisi, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä hormonihoidot voi aloittaa imetysaikana! Tai siis, että hormonit ei vaikua vauvaan negatiivisesti, herumiseen saattaa vaikuttaa, mutta ei pitäisi niin, että ei imetys enää onnistu. Nyt enää pitäisi saada lääkäri, joka suostuu aloittamaan hoidot imetysaikana, jos tieto pitää paikkansa. :)

Onpa täällä hiljaista... :/

Noh, hehkutan kuitenkin, että eilen alkoi lievä tiputteluvuoto... tasan neljä viikkoa edellisen tiputteluvuodon jälkeen! Jotain hormonitoimintaa on siis elossa ja vieläpä hyvässä tahdissa! :O Yritän nyt kovasti olla innostumatta tästä liikaa, mutta en ehkä voi. :)

hienoa reginaveritas että kroppa toimii josko kohta pääsette sit yrittämään pikku siskoa tai veljeä esikolle :)

täällä rv 18+0 tänään ja kunnon väsy ku aamuyöstä heräsin enkä saanu enää nukuttua.

Huhhuh... Tääl on nyt nii kuuma et mä en kest! Koti on ku sauna... Oltiin tossa melkeen koko viime viikko mun vanhempien mökillä, joka on saaressa ja siel oli ihana nukkua. Eilen ku tultiin kotiin ni olisin voinu kääntyy samantien kannoillani ja lähtee takas mökille :D Ja yö nukuttu huonosti ku ihan hikinen koko ajan.... Ei oo mun juttu nää helteet :mad:

Muuten kuuluu tosi hyvää, ihanaa kun pikkunen liikkuu niin paljon ja masu kasvaa vaan :Heartpink Rv. 26+5 tänään :)

heinukka i feel you meillä yöt ulkona sellast 30 paikkeilla, päivät 40- X pitkälti, kämppä ku sauna. ei oikei saa nukuttua ja pitäs pitää tuota tuuletinta kokoajan päällä että ois siedettävät oltavat ja juotava jatkuvast jotai. paranimpa just oksennustaudistaki jonka sain esikolta viime viikolla eikä todellakaa ollu kiva oksentaa, olla kuumeessa ja kivuissa ku järkyttävä helle ja nää lämpötilat on vast alkusoittoa.

Uskon kyl gatusa et on ollu inhottavaa :confused: onneks oot jo parantunu!

Tääl on öisin reippaast alle 20 mut meijän kämppä ei viilene millään vaik on läpiveto koko yön :mad: 30 astet paukkuu sisälämpömittari koko ajan... makuuhuone on sopivast kaikkist kuumin huone... ulos tarvis vissiin mennä nukkuu :grin

Takaisin