Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt sit omaanapaa, anteeksipyyntöni, etenkin kun edellisestä kirjoituksesta kaaaamalan kauan aikaa! :/ Mut mut, operaatio pikku2 aloitetaan tälle kesälle vielä! 8) Kyllähän tuo epäilyttää hirveästi et mitä se elo on alle 2-vuotiaan ja vastasyntyneen kanssa, ja koulupaikan meneminen sivu suunkin ahdistaa, MUTTA kun minä tahon. Ja mies tahtoo. Rohkaiskaa mua nyt vähän, et kyllä mä vielä kouluun pääsen.. ;) :D Ääh.

Kiitos, meillä on ollut oikein mukava reissu. Nyt ollaan viikon verran mun isän luona. En tiedä kuinka "loma" tästä viikosta tulee. Täällä on tosi paljon kaikkea tehtävää ja isä maksaa niistä hommista ihan kivasti palkkaakin. Rahan ahneita (ja köyhiä) kun ollaan niin..... Mies jo tänään oli aloitellut hommia sillä välin, kun minä makasin hemmotteluhoidoissa koko päivän :)
Kävin tosiaan sellaisen henkilön luona, joka tekee energiahoitoja ja muitakin hoitoja mm. jalkahoitoa ja hermorata hierontaa. Tämä henkilö sitten katsoi, että mulla saattaa parhaillaan olla masussa jotain tekeillä ja tehtiin kaikki hoidot sen mukaan, ettei pitäisi häiritä, jos siellä on pikkuinen matkalainen kiinnittymässä tai juuri kiinnittynyt.
Itse en yleensä ole moisiin juttuihin juuri uskonut, joten katsotaan nyt. Uskon kyllä viimeistään sitten, kun (jos) tästä nyt tärppi tulee :) Pitää vissiinkin hieman rajoittaa noiden alkkomahoolien kiskomista tämän loman aikana. Joopa joo, juuri punaviiniä tässä naatiskelen.

Anteeksi omanapaisuus... en ehdi koneelle ihan joka hetki ja olen sitten ihan ulkona teidän jutuista.

Gatusa Sounds like a plan! :) Mikäs sen ihanampaa ku tosiaan saada laittaa omaa kotia, omilla värimaailmoilla yms. Itsekin täällä jo esikollekin huonetta sisustan, vasta tosin mielessäni ku talolla pinnat vielä ihan auki. Mutta saahan tuota jo vähä miettiä valmiiksi!

Rentoa viikonloppua kaikille! Ja plussatuulia! :)

elisha ainaha sitä saa suunnitella, hyvää ajanvietettä. mun mies eilen valoi meille uuden lattian vanhan päälle ni saatii tahrat piiloon, sementti tekee ihmeitä ja pihalla pussi löytyy. pitää roiskeet vaa peittää maalilla ni tulee hyvä talo on kuin uusi, tänää keittiön ja vessan maalaus ja lattian valaminen sielläkin eli löysää sementtiä harjataan päälle ohut kerros ni hyvä tulee. esikoinen kysy voitko laittaa mun huoneen väreillä sininen ja liila, totesin et se on inshaallah kodin värimaailma.

on: kp7/26? limat oviksee viittaavat ja eile nippas oikeelta, toivottavast ovis ois vast tulossa ku tänää oli puhasta vihdoin ja lima kirkasta eli josko tänään sit pupuilis miehen kans jos mahollista onha meil ohkasii patjoi, esikoinen päikkäreille ja ennen maalaamista toimintaa... mä en haluu hukata ovista :)

elisha ainaha sitä saa suunnitella, hyvää ajanvietettä. mun mies eilen valoi meille uuden lattian vanhan päälle ni saatii tahrat piiloon, sementti tekee ihmeitä ja pihalla pussi löytyy. pitää roiskeet vaa peittää maalilla ni tulee hyvä talo on kuin uusi, tänää keittiön ja vessan maalaus ja lattian valaminen sielläkin eli löysää sementtiä harjataan päälle ohut kerros ni hyvä tulee. esikoinen kysy voitko laittaa mun huoneen väreillä sininen ja liila, totesin et se on inshaallah kodin värimaailma.

on: kp7/26? limat oviksee viittaavat ja eile nippas oikeelta, toivottavast ovis ois vast tulossa ku tänää oli puhasta vihdoin ja lima kirkasta eli josko tänään sit pupuilis miehen kans jos mahollista onha meil ohkasii patjoi, esikoinen päikkäreille ja ennen maalaamista toimintaa... mä en haluu hukata ovista :)

voi Maikkie, jospa tuo tietäisi hyvää siis tuo mitä se "hoitaja" sanoi! :) millon sä pääset jännittään ja testailee?

Elisha pitää kai sitä uskoa, et jossai kohti saisi lisää lapsia :) oon vaan niin perusskeptikko et epäilen, mut niinkai se psyyke toimii kun suojelee pettymyksiltä..

Gatusa mä oon kyllä niin kade tosta sun sisustussuunnittelusta! alan itseki pikkuhiljaa taipua omakotitalon kannalle, sanoin tosin miehelle, etten ala mitään pihaa sit hoitamaan. nurtsia voin leikata, mut en oo yhtään kukka- ja kasvi-ihminen et niiden suhteen haluan varmuuden, ettei oo pakko, jollei halua :) niin ja en halua lähteä kovin kauas työpaikasta, vaan mieluiten julkisilla on päästävä.

cupcake tottakai sulla on aikaa kouluttautuakin :) aattelen itsekin, et vaikka oon jo yli 30v, ehtisin ihan loistavasti hankkia toisenki koulutuksen, jos kyllästyn nykyiseen :) ja tsemppiä teilleki pikkukakkosprojektiin!

on: ovis lähestyy ja täytyy koittaa hyödyntää parhaansa mukaan ennen reissua. oon nyt stressittömimmilläni näin lomalla :) eilenki koin onnenhetken pyöräillessäni tytön kans himohelteessä et tääki riittää mulle, jos elämä ei anna muuta :) tikutan ovista ensi viikolla muutaman päivän ennen reissua, reissussa en viitsi ku en halua puhua äidille jne. mitään tästä proggiksesta.

Gatusa Nii in... Hyvin suunniteltu on jo puoleksi tehty! :) Eli tilasinpa esikon tulevaan huoneeseen vähä kalusteita! :) Jäävät vielä toviksi vaan pyörimään jalkoihin.
Toivottavasti saatte hyödynnettyä oviksen ja pieni matkalainen lähtis menoon mukaan! :)

della Joo se on tuo perus skeptisyys joka aina välillä nostaa rumaa päätään. Pakko vaan vähä yrittää olla positiivisin mielin eikä vajota samaan synkkyyteen ku mitä ennen esikkoa. Esikon kohalla kun oli jo toivon heittäny ja sopeutunu siihen että ollahan miehekkeen kanssa kahden. Itsestäni nimittäin sen verran tiiän että mun psyyke ei kestäis hoitoja joten meillä tärppää luomuna jos tärppää. Nostan siis hattua ja pidän peukkuja kovasti teille sinne hoitoihin! Ei passaa vaan liikaa tosiaan ottaa paineita :)

Maikkie Jokos oot päässy testaileen? :)

Gatusa Nii in... Hyvin suunniteltu on jo puoleksi tehty! :) Eli tilasinpa esikon tulevaan huoneeseen vähä kalusteita! :) Jäävät vielä toviksi vaan pyörimään jalkoihin.
Toivottavasti saatte hyödynnettyä oviksen ja pieni matkalainen lähtis menoon mukaan! :)

della Joo se on tuo perus skeptisyys joka aina välillä nostaa rumaa päätään. Pakko vaan vähä yrittää olla positiivisin mielin eikä vajota samaan synkkyyteen ku mitä ennen esikkoa. Esikon kohalla kun oli jo toivon heittäny ja sopeutunu siihen että ollahan miehekkeen kanssa kahden. Itsestäni nimittäin sen verran tiiän että mun psyyke ei kestäis hoitoja joten meillä tärppää luomuna jos tärppää. Nostan siis hattua ja pidän peukkuja kovasti teille sinne hoitoihin! Ei passaa vaan liikaa tosiaan ottaa paineita :)

Maikkie Jokos oot päässy testaileen? :)

Moikka!

Ajattelin tupata itseni tänne porukkaan jos saisi vertaistukea yms. Toivottavasti porukkaan vielä mahtuu. En ole vielä ehtinyt koko ketjua lukea mutta yritän tehdä sen mahdollisimman pian.

Toista lapsukaista siis kuumeillaan täälläkin ja aika armottomasti jo. Yritystä ei vielä ole varsinaisesti aloitettu mutta ehkäisy jätetään pois näillä näppäimillä. Meillä siis ennestään ihana kohta 1v.pojankoltiainen. Toivomme noin kahden vuoden ikäeroa mutta koska ensimmäisessä yrityksessä meni se puolisen vuotta niin parasta alkaa kohta yrittämään ettei ikäero pääse liian isoksi. Katsotaan miten käy. :happy3 Toivottavasti sitä nyt ylipäätään raskautuu uudelleen, kierrot on synnytyksen jälkeen heitelly aika paljon. Mutta ainakin oviksen bongaaminen on helppoa kun sillon halut nousee aina mulla kattoon! Muina aikoina ei niin välttämättä edes huvita pupuilla niin paljon.

Vähän kyllä jännittää se miten kahden pienen kanssa selviää. Tää eka vauvavuosi on ollu aika rankka ja synnytyksen jälkeen oli pitkään ongelmia mutta kaipa sitä jotenkin selviää kun on pakko.

Plussaonnea kaikille!

^ Onnea pikku kakkosen yrittämiseen, toivottavasti natsaa pian :)

Omaa napaa, eipä juhannussutinat mennyt kovin putkeen eli tänään alkoi menkkavuoto eli eikun taas uutta yritystä putkeen. Kaiken maailman stressiä taas pukkaa, niinkuin muutto toiselle puolelle Suomea tossa syksyllä. No josko sitten ajatukset ois siinä muutossa ja pikku kakkosen alkuun saatto kävisi tsägällä ;) En tiedä, varmaan pitää syksymmällä sitten mennä lääkärin pakeille ellei ala mitään näkymään. Ihanaa kesää kaikille :)

della mä oon aina rakastan viljelyä ja puutarhanhoitoa. suomes teininä kasvatin siemenistä orvokkei, tuli erikoisia risteytyksiä ja lisäks ruiskaunokkei ynnä muita, sukulaisen kasvimaal viljelin perunoi ynnä muita. autoin ruohonleikkuus ja kasvien hoidos.

elisha ainaha sitä voi tilata ku ei sitä tiedä vaik tärppi kävis. :)

on: kp 9/26 toissailtana muuton kunniaks pupuiltiin ja en tiä mikä on tilanne onko ovis ollu vai ei. kyllä tässä joka tapaukses pupuillaa välillä. ihanan rauhallista täällä. granaattiomenapuut tekee paljo hedelmää mut kärsivät kuivuudest ni pistettii kunnol molemmille puille vettä ni saadaa hedelmiä.
ramadania odotellessa joka ei kuulemma alakaan huomenna vaan mahollisest ylihuomenna, panikoin ihan suotta. inshaallah saan oikean ja varman tiedon pian. pitäs valmistaa couscous ja siin on työtä koska pitää esivalmistaa ja sit pistää höyryyn kypsymään, ottaa pois ja tehä uudestaa irtonaiseks ja sen jälkee taas laittaa höyryyn kypsymää.

Kiitos heppura! Sitä toivon minäkin. Miten voi ihmisellä ollakin näin kova vauvakuume taas?! :eek:

Aamu Onnea yritykseen ja pidetään peukkuja että tärppi kävis nopeasti! :)

Täällä joku kp 12/jotain. Paha mennä sanomaan että kuinka pitkä kierto tällä kertaa mutta kovasti yritän bongailla ovista ihan omaa kehoa lukien. Enpä kauheasti usko että sitä löydän mutta aina voi yrittää ja varmuudeksi pupuilla ihan muuten vaan :D

Navakkoja plussatuulia kaikille! :)

Elisha86:Kiitokset! Mä huomasin synnytyksen jälkeen sellaisen eron että nykyisin oviksen aikaan oon tooooosi himokas, tätä ei ollut aiemmin kun ekaa yritettiin. Toivottavasti tämä helpottaisi raskautumista kun ajoituksen saa paremmin kohdalleen. Tais tää kierto nyt mennä vielä sivu suun mutta ehkäpä ensi kierroksella....

Ja tuonkin olin jo aiemmin tuonne kirjoittanut, pää sahanpurua täynnä näköjään.

tervetuloa Aamu ja olkoon vauvaonni myötä! :) mulla alkoi ovikset tuntumaan synnytyksen jälkeen tai voihan toki olla et tunsin ne jo aikaisemminkin, mut a) laitoin endon piikkiin b) en tajunnu mitä ne vihmomiset on :)

Elisha mä päätin omalla kohdalla, etten ala odottelee enää neljää vuotta, vaan hankkiudun tutkimusten kautta hoitoihin heti ku tulee vuosi yrittämistä täyteen. ikääki on mulla jo sen verran et biologinen kello ei kauaa enää käy ja mieskin suostui, joten sille tielle mentiin. mua stressaa huomattavasti vähemmän ku edes jotai tapahtuu :)

tsemppiä heppurallekin et vauva tekisi tuloaan kun sitä vähiten osaa odottaa :)

Gatusa me innostuttiin pojan kans kokeilee kotipuutarhurointia ja ostettiin vähän vihannesten siemeniä ja multaa. katellaan tuleeko meistä mitään, intoa ainaki riittää meillä molemmilla :D

on: ovisplussa bongattu, tällä erää kp 13, kun edellisillä kerroilla se on näkynyt vasta kp 14-15. ehkäpä ehditäänki hyödyntää ovis ennen reissua \o/

ainoa mikä huolettaa nyt on mun äiti. ollaan menossa hänen luo n. viikoksi ja toivotaan et se reissu menisi ok. mun äiti on alkkis ja eniten huolettaa se, et se alkaa dokailee ja vittuilee, se meinaan pystyy halutessaan olemaan selvänäi mut en tiedä riittääkö se haluamisen syyksi et me mennään miehen ja tytön kans sinne :( tokihan me etsitään sujuvasti uusi majapaikka, jos vituiksi menee ja ollaan osa viikosta poissaki äidin asunnolta ku reissataan pohjoisemmaksi, mut siltikin pelottaa. mutsilta meinaan tuli jo ohje koiran harjaamisesta et voi olla et se keksii alkaa vittuilla koirasta ja sen hoitamisesta. ollaan miehen kans ajateltu et annetaan mun äidille mahdollisuus ja jos se ryssii sen, me voidaan hyvällä omatunnolla vaihtaa kortteeria vaikka kesken loman, meillä on kuitenki sukua ja kavereita samalla paikkakunnalla.

della vihannekset on helppoi kasvattaa joten etteköhä te pääs nauttimaa oman sadon tuotoksista kohta :)
toivottavasti äitis ois ihmisiks ja ajattelis ees tein tytärtä ja ois ottamatta sitä vettä vahvempaa mutta hyvä että teil on suunnitelma B.
tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, itellä ennen oli jossai kp 19-20 mut nyt saatto olla heti menkkojen loputtua tai sit voipi olla muutaman päivän pääst eli kp 12 mikäli kierto on nyt sen 26 pvä, sen näemme sitten 12.7.

tervetuloa uudet ja paljon plussatuulia sinne :)

mitä vauvakuumeeseen tulee ni kyllähä se on kova eikä se helpota helposti. täällä saatii viime viikolla se neulejakku valmiiksi, laitan kuvan joku päivä ni saatte antaa mielipiteenne, napit puuttuu ku ei ol neulaa ja lankaa.

Aamu Onnekas sie jos oviksen noin näppärästi pystyt bongaamaan :D Itse lähinnä yritän kuulostella et mitä keho sanoo :)

della Etteköhän te hoitojen kautta pienokaisen syliin asti saa :) Ja kerrohan aina hoitojen kulusta kun kiinnostaa, jossei ole liian tungettelevaa. Itselläkin saattaa josain vaiheesaa kuitenkin tulla sama eteen kun kakkosta ei ala kuulumaan ja kuume senkun nousee. Eihän sitä tiedä vaikka nyt tuntuukin ettei hoitoihin halua, että ei koskaan haluaisi.

ON: Kovasti kyllä fiilistä että en taija ovuloida ollenkaan vaikka sanotaankin että pco helpottais ensimmäisen raskauden myötä. Välillä miettiny että kun ennen esikkoa voitiin huolettomasti olla ilman ehkäisyä sen 6v niin mitenhän ny. Esikkokin saatto olla semmonen onnenkantamoinen että ovuloinki yhtäkkiä ja natsas kaikki kohillensa. No, ei passaa ressaantua.
Ny siirtää pikku hiljaa ajatukset kouluun (jota pitäs jatkaa ens kuussa) ja uuteen kotiin ja tietysti ihanaan esikoiseen jonka myötä saan olla Äiti!

Uusi viikko, uudet kujeet! :D

Elisha86; se on näppärää tosiaan. Ero on niin suuri että kyllä huomaa. Muina aikoina ei seksihommat vois juuri vähempää kiinnostaa (isona syynä tietysti tuo 1-vuotias joka valvottaa tällä hetkellä aika paljon) mutta sillon kun pupuiluttaa niin aika on todennäköisesti otollinen. Eri asia sitten pystytäänkö juuri silloin tilaisuus hyödyntämään.

Toivottavasti teillä Della vielä tärppää. Varmasti hyvä päätös lähteä tutkimuksiin jos tarve vaatii. Itelläkin alkaa olla ikää sen verran että pikkukakkosta on syytä yrittää aluille melko pian. Mutta ei tästä elämästä ikinä tiedä, raskaaksi tuleminen kun on sellaista tiedettä johon aika huonosti pystyy vaikuttamaan. Onneksi noita hoitomahdollisuuksia jo nykyään on. Toivottavasti sun äidin kanssa menee kaikki ok.

Takaisin