Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusalle tsemppiä uuteen kiertoon! Mitenkäs teillä on lähtenyt elo käyntiin omassa kodissa?

Mitenkäs Della teille kävi, pääsittekö klinikalle ja mitä siellä tapahtui?

On: Poitsu edelleen flunssassa ja pientä nuhaa meinaa mullekin yritellä. Täällä on vesisade päivä ja sen kunniaksi levautettiin pari laatikollista duploja olohuoneen lattialle :)
Piinailu on alkanut, todennäköisesti ihan turhaan... edelleenkään ei mitään tuntemuksia ole. Nyt menossa kp 23 ja luultavasti saa jännäillä vielä pari-kolme päivää. Yleensä se tuhruilu on aina alkanut viimeistään kp:nä 27, joten eiköhän ala nytkin. Jos tulkitsin oviksen oikein niin se oli kp 13-14 välisenä yönä. Menkat tulenevat ihan ajoissa tälläkin kertaa. Ehtivätpähän loppua ennen kesäloma reissua.

luulin jo copy-pastettaneeni tämän tänne, mut sit luinki Maikkien kysymyksen :D eli siis kävin tänään siellä Väestöliitolla, tosin yksinäni, koska meidän tyttö sairastui ja mies joutui viemään hänet lääkäriin. keskusteltiin tutkimuksista ja lääkäri ultrasi kohdun ja munasarjat eikä siellä ainakaan näkynyt merkkejä endosta \o/ sensijaan munasolu on piakkoin irtoamaisillaan eli kehotti vaan olemaan yhdynnässä jne.

ensi viikolla menen verikokeisiin, missä katsotaan kuukautiskierto, siitä n. viikon päästä ois alkukierron näytteet mm. prolaktiini ja kilpirauhasnäyte. sit se klinikka onki kiinni heinäkuussa ja sen jälkeen miehen pitäis käydä simppanäytteessä ja heinäkuun lopussa meillä on uusi aika lääkäriin :)

ihan hyvin on elo lähten sujumaa maikkie kiitos kysymästä. normaalia perhe-elämää vietetää mitä nyt mies jaksaa valittaa että häntä väsyttää jne ja sit möläyttelee aina välillä jotai ylityhmää. mutta muuten ei mitää ihmeitä täällä. ruuanlaittoa, neulontaa, treenausta jne.

mitenkäs sinulla? toivottavasti lapsesi paranee pian. meillä on hyönteisongelma ja ne ku pistää ja mä allerginen ni kutian aivan tajuttomasti. hyönteismyrkkyä tullu laitettuu kämppää useamma kerran, itellä kroppa varmaa täynnä myrkkyi kohta.

Gatusa, toivotaan näin tosiaan ja juu, aika ON pitkä, kun jotain oikein odottaa :)
Mä olen kanssa vhän allerginen ötökänpistoille ja mua syödään aina ihan urakalla, sit nousee isot kutisevat patit, mitkä ei millään meinaa kadota.. Välillä tulee isoja tummanpunasia läimäreitä pistokohdan ympärille vielä yms :/

della, harmi että tyttö sairastui ja mies ei päässyt mukaan, mutta loistavia uutisia että sulla näyttäis kaikki olevan ok ja ovis lähestymässä. Nyt vaan puuhailua urakalla ;)

Tänne ei kai ihmeitä. Mahassa tuntuu hassulta, onko tämä nyt sellasta voimakkaampaa paineentuntua vai mitä lie, ihan kun mahassa ois isompikin möykky sisällä ja vähän tukala olo, varsinkin jos eteenpäin taipuu. Hassua on kyl ihan oikea sana :)
Massiivista väsymystä ei ole tänään tullut, mikä ihmetyttää himppasen.
Huomenna lähdetään mökille ja siellä tuleekin sit oltua varmaan suurimman osan ajasta jussin yli asti.
Jos jaksais kohta ommelle pojan teepparin valmiiks edes. Itellekki pitäis vaatetta ommella, kun oon lihonu jo ihan liikaa :/ Sain niin hyvin panoa alas esikoisen jälkeen ja nyt alko paino nousemaan jo viime raskauden aikana, eikä ehtiny takas normiin ennenku raskauduin uudestaan ja nyt onkin jo painoa melkein 60kg. Takki kinnaa ja ulkoiluhousut kinnaa ja ja ja. Tarvis vähän löysempiä tunikoita ja paitoja kesäks, mut jotenkaan arvaa mitään varsinaisia mammavaatteita ainakaan ompelemaan, ennenkuin raskaus vähän pidemmällä ja tietää että kaikki on ok. Mut voishan sitä tehä vaan jotain vähän väljempää :)

eli ollaa nyytti samas tilantees hyönteisten osalt, oon mute valitettavast senki huomannu raskaana ollessa et sillo mua pidettii oikei herkkuna ötököiden puolest. mä aloin neulomaa pientä ohutta villatakkia huvinvuoksi.

kuulostais vähä silt et siel taidetaa kasvaa urakalla nyt sitte nyytti ja tarkotan pikkusta jos kerra nyt jo tuntuu tuolta.

Nyytti muaki söi ötökät raskausaikana tosi pahasti ja sain hirveän allergisen reaktion. jouduin sit hakee apteekista kortisonia ennenku se kutina helpotti.

kuulostaa toi sun kyllä niin raskauden etenemiseltä et eiköhän siellä ultrassaki pieni riehu ja köllöttele :)

Gatusa nelomishommista puheen ollen, en tee itse mitään vauvanvaatteita ainakaan itselleni tai mahdolliselle tulevalle vauvalle, mut aloin kaverini pyynnöstä tekemään hänen piakkoin syntyvälle tai jo syntyneelle pojalleen tux-pingviinin kuvalla varustettua vauvanpipoa :) aattelin tehdä pikkuvauvakoon ja sit yllärinä/lahjana vielä vähän isommalle pojalle samanlaisen pipon. kaveri maksaa mulle pienen korvauksen piposta, mut annan sen toisen lahjaksi :)

on: mullahan näkyi eilen ultrassa iso munarakkula vasemmassa munasarjassa. veikkailen että se on irronnut/irtoamassa, koska vasen kylki ollut pikkuisen hellänä. ollaan pupuiltu tänä aamuna ja illallaki vielä et josko tää kierto tulisi hyödynnettyä :) ovistestissä oli vahva viiva et seki puhuu asian puolesta :)

sulla riittääki sit tekemist della, toivottavast myös tärppäis teil. :)

on: täällä tuhruillaa taas eilisen viiltävän kivun jälkee. hermot menee mikä on.

Heps taasen!

Täällä kp 25/28. Mitään menkkatuntemuksia ei ole ja hyvä niin. Mielialat sen sijaan on ollut ihan kamalat, mä oon ollu kyllä niinku perseeseen ammuttu karhu koko viikonlopun. Meillä lapsivapaa miehen kanssa niin eiköhän se tosiaan sit menny päin persettä kun ite oon niin hemmetin hyvällä tuulella ollu :D
Tuli nukuttua yönsä sohvalla, itse siis sinne päätin mennä :D
EIpä tänne muuten erikoista, jännittävät päivät edessä kun menkkoja odottaa.. :z

musicbox itellä samat mielialt täl hetkel. esikoine päätti ettei kuuntele äitiä ja just sillo ku on p mieliala eli persuksee ammuttu karhu. no tuhruilu näyttää loppuvan mut alavtsaa juilii oudost.

Hei vaan tähänkin topicciin. Toista siis täälläkin yritellään, esikoinen on 2,5 vuotias ja kovasti kuumeillaan toista. Yksi tuulimunaraskaus takana ja sen vuoksi vielä kierto vähän heittelee. Laskelmieni mukaan kyllä pitäis juhannuksena olla ovis, joten siinähän on taas jussiksi puuhaa :D
Ihan hirmuinen kuumeilu on, toivottavasti natsaisi kun ensimmäistäkin tehtiin kuin Iisakin kirkkoa :/ . Mutta hei vaan kaikille ja plussatuulia!

heppura: Tervetulloo ja toivottavasti juhannuksen puuhailut tuottavat tulosta. Otatte ensin muutaman rentouttavan driksun ja vähän juhannussaunaa koivuvihtojen kera :)

musicbox: Sama täällä. Pienetkin asiat ärsyttää, vaikkei mitään syytä oiskaan. Ja koko aamun tiuskin ja möksäilin miehelle millon mistäkin. Onneksi se meni kuitenkin ohi ja loppu päivä sujui oikein kivasti koko perheen kesken.

Dellalle hurjasti peukkuja tähän kiertoon! Se mun tuttu, josta kerroin joskus aiemmin. Niin hän oli taas käynyt jossain kurssilla. Siellä oli sanottu, että raskaana olevien ja raskautta yrittävien ei kannattaisi käyttää mitään oranssia mahan kohdalla. Oranssi väri ei kuulemma ole hyväksi. Mene ja tiedä sitten... itse olen nyt kuitenkin tietoisesti vältellyt niitä kaksia alushousuja, jotka mulla sattuu oleman keltaiset/oranssit. Juuri muuta oranssia vaatetta mulla ei olekaan. Paitsi yksi hellemekko, jotka käytin kyllä varsin ansioituneesti edellisen raskauden aikana ilman vakavia seuraamuksia. Tosin en käyttänyt sitä ihan alkuraskaudessa, vaan vasta lähempänä ensimmäisen kolmanneksen loppua.

Nyytille oikein mukavaa mökkijuhannusta :)

On: Toissapäivänä taisi olla pari kertaa ihan pikkuisen menkkamaista jomotusta alamahassa ja sen jälkeen ei mitään. Mitään tuntemuksia ei edellenkään ole. Valkkaria on taas vuodellut enemmän ja vähemmän. Mielialat heittelee, kuin seinäkellon viisari. Tippaakaan en raskauteen usko ja nytkin kylmä huurteinen kädessä tässä istun. Turvottaa ja pierettää ja vituttaa... Hieman kyllä olen jo sitä tuhruilua odotellut, mutta vielähän tuo kerkiää. Nyt on vasta kp 25 (jos nyt ihan oikein muistan)

Maikkie :) mietin just vaatteeni läpi ja taitaa olla niin, etten edes omista keltaisia tai oransseja vaatteita :) kaikkea sitä tuleeki miettineeksi kun yrittää raskautua :)

toivottavasti sulle ei tule mitään menkkoja, vaan se plussa mikä sulle kuuluukin :)

heppura tervetuloa ja toivon mukaan et joudu pitkään odottelemaan plussaa!

musicbox toivottavasti sullaki pysyy menkat poissa ja tulisi odotettu lopputulos!

Gatusalle myös tsemppejä tähän kiertoon!

on: maha ollut tänään ihan järkyn kipeä :/ mietin et irtosiko se munasolu tänään vai eilen vai toissapäivänä, en tiedä, mut kipeää tehnyt koko viikonlopun. ovista olen edelleen tikutellut ja viiva lähti tänä aamuna jo haalistumaan eli ohi seki menossa. torstaina menen sit verikokeisiin selvittää, irtosiko se ultrassa näkynyt munasolu. muuten vietetään juhannusta kolmelleen, poika on edelleen mummolassa ja hyvä niin, ompahan hällä tekemistä ja seuraa, kun me muut ollaan vielä töissä ja tyttöki päiväkodissa. mietittiin muuten, tulikohan tytölle vauvarokko, meinaan kaksi päivää oli kovasti kuumetta ja tänään tuli kroppa täyteen punaista ihottumaa, joka ei näytä tyttöä ahdistavan. me ollaan kyl luultu et se vauvarokko oli viime joulukuussa, mut ehkä se sit oli jotai muuta, tämä tauti vaikuttaa enemmän vauvarokolta ku se joulukuinen.

della josko joulukuus ois ollu tulirokko kenties, muistan kuinka mun esikoisel oli pienenä tulirokko, eka epäili vauvarokoks mutta ku katto tarkemmi ni oli tulirokko.
kiitos tsempityksestä, toivottavast sulla ois tärpänny. itellä kroppa niin sekas ettei voi tärpätä.

Eipä taida tulla tärppiä tänne tälläkään kertaa. Tänään on muutaman kerran tullut jo punaista tuhrua paperiin, joten eiköhän se täti kurvaa sieltä viimeistään keskiviikkona. Jos nyt jotain positiivista tästä pitää hakea, niin ainakin nämä kierrot tuntuu nyt olevan tosi säännölliset. Tuhru alkaa kiertopäivänä 25 tai 26 ja kestää pari päivää ja sitten hanat aukeaa.
Otanpa sen kunniaksi lasin Baileysiä, slurps :) Mulla on ollut varmaan jo kaksi ja puoli vuotta pullo kaapissa jemmassa ja nyt sitten sanoin miehelle, että jos ei tästä kierrosta tärppää niin korkkaan sen pullon. Ehdimpä juoda sen pois tässä kuukauden aikana, niin ei sekään sitten jää kaivelemaan. Ostin sen aikoinaan juuri ennen, kun esikoisesta tärppäs ja se jäi sitten juomatta.

Maikkie, harmi että siellä näyttäisi täti saapuvan tässäkin kierrossa :/ Baileys on kyllä ihan jees, niitä harvoja alkoholeja joista mä edes vähän pidän. Kunhan on ensin lionnu jääpalojen kanssa kylmäks ja laimeaks liruks ;)

Tänne ei ihmeitä, nukuttanu on taas kovin ja tänää vetästiin poitsun kans 4h päikkärit. Ihan hyvin kahdelta ihmiseltä, jotka ei yleensä edes nuku päikkyjä ;)
Ollut viime aikaoina ihan hyvä et poika noussu kuudelta kun miehen kello soinu, ni on sit nukkunu mun kans päikkyjä :) Kai se ois kohta lähettävä taas punkkaan, ihan tsippi olo vaikka ei kyllä uskois.

Minne kakki on kadonneet?

Tänne tosiaan täti saapui eilen ihan ajallaan. Tuhruilu ei onneksi tällä kertaa kestänyt kovin montaa päivää. Alkoi tiistaina myöhään illalla ja kesti keskiviikon ja eilen jo hanat aukeskin ihan kunnolla.

Jokos te kaikki olette Juhannuksenvietossa? Mukavaa Juhannusta kaikille :) Ja plussatuulia!

Maikkie täällä ollaan, ei tosin mitään ihmeellistä ole tapahtunut, joten olen ollut hissukseen :) tänään kävin antamassa verinäytteen Väestöliitolla, liittyy kuukautiskierron määritykseen ja sillä vissii tsekataan, irtoaako munasolu. ensi viikolla sit alkukierron näytteet. menkat varmaan alkaa sit viimeistään perjantaina eli hyvää lomaa ja synttäriä sit vaan mulle :eek:

oon vielä toistaiseksi töissä, en tosin kauaa, vaan sit lähden viettämään juhannusta. ollaan varmaankin kotona juhannus, ehkä käydään miehen veljen perheen mökillä n. 10km päässä kotoota grillaamassa ja uimassa tms., mikäli anoppi ei sit keksi taas, ettei pärjää pojan kanssa maanantaihin asti :/ poika on siis siirtynyt toisesta mummolasta anopille ja anoppi ei osaa/pysty/jaksa asettaa pojalle rajoja (on muuten niin kiltti poika, ettei paljoa vaadi et tottelee!) eikä anoppi sit jaksa häntä, kun poika tietty hyppii silmille minkä kerkeää. jos anoppi ei jaksa, mies joutuu vissii huomenna/viikonloppuna hakee pojan, muussa tapauksessa hakee pojan kotiin sit maanantaina. tultiin siihen tulokseen, ettei poika enää jää tällä pätkällä toisten isovanhempien luo, koska mummo alkoi höpisee jotai tyyliin ".. ku poika kokee tämän (mummolan) niin kodikseen ettei viihdy ukkinsa luona (mummo ja ukki eronneet). ootte ehkä joskus lukeneet/en muista olenko kertonut, että pojan äidin kuoltua me riideltiin ko. isovanhempien kanssa pojan huollosta ja asumisesta oikeudessa asti ja se oli sen verta rumaa, että nyt tosta kommentista nousi kyl niskakarvat pystyyn, vaikkei se mummo ehkä sillä mitään tarkoittanut tai oli pikkuisen maistissa sen sanoessaan. kun ei voi tietää, meidän yhteydenpito mummoon on vähäistä ja liittyy vain pojan siellä vierailuun, ja ei vaan jakseta taas alkaa riitelee mistään heidän kanssaan, on parempi et poika tulee kotiin ja on muutaman päivän yksinään/koiran kans ennenku mun loma alkaa ensi viikolla.

jaksamista della ja toivottavast se ovis tapahtuis ja saisitte hyödynnettyä sen. oikeus on ky vihoviiminen paikka minne haluu joutuu lapsesta, oon nähny monet kerrat ja se on tosi rumaa, käy sääliks lapsia etenki ku joissai tapauksis lapsi/lapset ollu melkeinpä pelinappuloina.

tällä pallonpuoliskolla ei ihmeitä, normielämää kuten tähän asti ja ovista odotellessa, megakierto tulossa näköjään ku nyt alkaa hiljallee muistuttaa tilanne ovisken lähestymist, onneks tuhruilu loppu joitai päiviä sit. appiukko oli taa leikkaukses, laina-ajallahan se elelee ku dialyysissä 3krt viikossa, monta leikkaust takana, munuaiset ei toimi, kieltäyty aikoinaa ku yks pojist tarjoutu luovuttaa yhen munuaisen ja nyt kohdellu vuodet jo huonost kyseistä joka on monta litraa verta luovuttan hälle leikkauksiin. meki saadaa ne perinteiset haukkumiset kuulla ku ollaa viety ruokatarpeita ku ei muut osta mitää sinne. ja nyt pitää ostaa appiukolle lääkkeet taas. totesin miehelle joku aika takaperin et älä osta niille ruokaa ku eivät osaa kiittää, aina valittavat ja haukkuvat, hein pitäs oppia arvostaan mitä saavat eipä puhe tepsiny ja eihä niitä kyl nälässäkää voi pitää.

Onpas täällä edelleen hiljaista...

Pakko tulla kirjoittelemaan, kun mulla on niin kummallinen olo. Menkat siis oli ja tuli ihan ajallaan, mitä nyt olivat ehkä normaalia niukemmat ja kestivät vain 4 päivää. Tänään kp:nä 5 ei vuotoa ole tullut enään ollenkaan ja oikeastaan sitä tuli eilenkin toooodella vähän. Vuotoa oli ensimmäisinä kahtena päivänä melko normaalisti, tosin aika usein vain vessassa käydessä. Siteitä ei juurikaan kulunut, kun vuotoa ei niihin asti paljoa tullut. Jotenkin muutenkin tuntui, että vuoto ois ollut normaalia limaisempaa. Oli siis kyllä ihan veristä ja sisälsi hyytymiäkin, mutta silti jotenkin oudon oloista.
Muutenkin on niin outo olo. Välillä tulee aavistuksen kuvottava olo, joka kuitenkin menee ohi syömällä tai juomalla jotain. En mä silti jotenkaan jaksa uskoa että raskaana olisin. Oli ne kuitenkin niin selkeät menkat. Tai jos kuitenkin olisin, niin siitä se huoli vasta alkaiskin, kun niinkin paljon kuitenkin ihan kunnolla veristä vuotoa tuli.

mä en oo pitkään aikaan kirjotellu tai seuraillu täällä, kun jotenkin oon vaan keskittyny tohon "raskaaksi 2013"- ketjuun, sillon tällön kun täällä vaussa käyn :)

mutta voisin "lyhkäsen" omanavan tähän lykätä:
täällä menossa kp36/31, toinen ovis oli kp17 tienoilla ainakin liuskan mukaan.. nyt on vähän päälle viikon ollu jos jonkinmoisia tuntemuksia ja päivittäisinä kiusoina on turvotus ja väsymys, ja oon nyt yrittäny laittaa kaikki "oireet" menkkojen piikkiin, ettei tule pettymyksiä :) tein tuossa torstaina testin joka näytti negaa, mutta saattoihan se olla vielä liian aikaista testata ja ajattelin soittavani labra-ajan keskiviikkona aamusta, jos ne menkat ei siksees ala, niin sieltä tulee ainakin varmuus onko menkkoja odoteltavissa vai onko pieni möngertäjä matkassa..

Takaisin