Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi della, isot pahoittelut tädistä! :( Ei sen kyllä tarvitsis enää sun luo löytää tietään. Eikä sun tyttö välttämättä jää sun ainoaksi biologiseksi lapseksi. Mikään ei oo vielä mahdotonta! Eikös se gynekin sanonut sulle, että endon suhteen tilanne näyttää hyvältä lisääntymisen kannalta.Oikein paljon jaksamisia! Ja kyllä tänne saa tulla avautumaan. Miehet ei välttämättä aina kuitenkaan ymmärrä tämän asian painoarvoa (tai ainakin omani on sanonut, että vasta nyt kun näkee kuinka mä hermoilen tästä raskaudesta, niin ymmärtää paremmin kuinka iso juttu tää koko projekti on mulle ollut) ja vielä vähemmän lapset.

Gatusalle myös pahoittelut, kun ette saaneetkaan sitä taloa :( Ehkä seuraava vaihtoehto on sit se oikea. Mulla meinas iskeä epätoivo, kun metsästettiin meille uutta kotia ja tarjolla oli koko ajan vaan ihan hirveitä ja kalliita ja sit kun löytyi sopiva, josta kaksi kertaa tarjottiin, niin myyjä ei suostunut hintaa tiputtamaan (yllättäen kyseinen kämppä on nykyäänkin vielä myynnissä ja vielä samaan hintaa, jota me tarjottiin ;), mutta onneksi se meidän unelmakoti löytyi sit ihan sattumalta.

ON: Oli kuulkaa munkin pakko maistaa sitä Valion uutta greippimehua! Ja sehän on tosi hyvää :)

Riksuke, kivahan se on että ei tarvi jatkuvasti yökkäillä ja kärsiä, mutta tokihanniitä oireitakin toivoo oman mielenrauhan vuoski :)
Mahtavaa tuo lapsen nukkuminen teillä! Meillä kömpii viereen joka ikinen yö.. En edes muista koska ois nukkunu aamuun asti, oiskohan ollu joskus viime kesänä kenties.. Mutta tulee sekin aika kun äiti kainalo ei enää houkuttele, joten koitan olla liikoja ressaamatta :) Mies tosin toivois tietty et sais nukkua rauhassa, mut minkäs tälle mahtaa, en usein edes herää siihen kun poika kömpii viereen. Aamulla se vaan on siinä :)
Liikkua voi varmasti oman jaksun mukaan, mutta tosiana välttää ns. vaarallisia lajeja. Ihan maalaisjärjellä pärjää varmasti :)

Mikäs Sandralla on tilanne?

Margeliini, oli varmana ihan hyvä jättää maratooni väliin kun vointi oli huono :)
Ja kiitos, oishan se enempi kun ihanaa plussa saada, mutta mutta.. omanapailen myöhemmin :)

Dellalle jättimäiset pahoittelut tädistä, niiiin väärin!
Uskon että vetää mielen tosi apeaksi, mutta kyllä mä uskon että teillekkin vauva vielä suodaan♥
Ja sinäkin olet käsityöihminen, kiva kiva :)

ON: kp31 meneillään ja tänään tullut silloin tällöin pientä rusehtavaa tuhrua. Ei joka vessassa käynnillä, mutta muutaman kerran. Tarkoittaako nyt sit että täti on jo matkalla, vai loppuisko kuten viimeksikin ja saataiskin muutaman päivän päästä plussa. Tiedä häntä, mut taidan sitä tätiä odotella. Jos huomenna tulee, niin kierto ei ihan hirveästi olisi km takia venähtänyt, eli jotain positiivistakin. 27pvää oli ennen raskautta.
Huomennahan saan tulokset verikokeestakin, joten ehkä sekin tulos jotain viitettä kropan tilasta antaa.
Eilen vietettiin mukavaa päivää, oltiin miehen ja äipän kanssa mökillä ihanassa säässä. Haravoitiin niin maan perkuleesti, päätettiin kasvimaan paikka ja suunniteltiin kaikkea muutakin :) Makkarat piti tietty grillata ja nautiskella terassilla :) Keskiviikkona takas jatkamaan hommia.
Tänään aamupäivä meni ommellessa, piti tehdä lahja kaverin 3v tyttärelle, jonka syntymäpäivillä sit iltapäivästä oltiin, tuli kiva mekko/tunika :)

margeliini eipä se mun maailmaa kaada vaikka tekis mieli saada oma pesä jo. tiputtelu hiipuu vissii taas hetkeks ovis tuli ja meni näköjää ja nyt sit ootetaa mitä tuleman pitää toivon parasta vaikken uskokaa raskautumisee tässä kierros tällä kropal. greippimehu on hyvää oikeest. etomist ollu, päänsärkyä tänää, nälkä lisääntyn, juon enemmä ja mielialat vaihtelee eli kunnon pms lisäks viel nippailua välillä.

Pikainen omanapailu, teveydenhoitaja soitti verikokeen tuloksen eli mitattiin viime pe se hcg kkm jäljiltä ja tulos oli normaali, joka tarkoittaa että lukema on alle 5, minulla se oli 2. Eli kaikki raskausmatsku on niukasta vuodosta huolimatta poistunut.
Eli eiköhän täällä saa tätiä odotella, vielä ei ole vuotoa näkynyt, satunnaisesti niukkaa ruskeaa tuhrua vain.
En kyllä tiedä koska ovis on ollut, eli koska näkyisi jos näkyy, mut ois kai voinu kuvitella että pienenkin nousun olisi jo viime pe kokeessa nähnyt?

Mä oonkin ihan uusi tässä ketjussa :D Meillä just muutama päivä sitten vuoden täyttänyt ipana ja toista kuumeilen enemmän kun laki sallisi! Meillä menossa vasta yk1 ja huomenna pitäisi menkat alkaa (toivottavasti ei ala!), mut oon jo vähän heittänyt toivon kaivoon tän kerran osalta. Rasittaa tämä "mitä jos kuitenkin" olotila kun oon joka tapauksessa 99,99% varma negasta :/

Tänne on taas tullut niin paljon tekstiä, etten millään pysty kaikille vastaamaan. Oltiin viikonloppu anoppilassa ja oli ihan mukava reissu.

Della: Pahoittelut tädistä. Kyllä ihan varmasti sullekin se toinen lapsi suodaan jossain vaiheessa. Älä menetä toivoasi! Tiedän, että se on vaikeaa, mutta pakkohan se on vaan koittaa jaksaa uskoa. Mä ainakin koitan koko ajan valaa uskoa itseeni, että jossain vaiheessa kyllä saan sen toisenkin pikkuisen.

Shapa: Tervetuloa :)

Margeliini: Kiva, että joku muukin tykkää siitä mehusta :D Ei se nyt mun suosikki juomaa ole, ei todellakaan, mutta ihan juotavaa kuitenkin.

Gatusa: Harmi, kun ette saaneet sitä taloa. Mutta jospa se unelmien koti vielä tulee vastaan jostain :)

On: Oltiin siis viikonloppu anoppilassa ja reissu meni ihan hyvin. Mitä nyt minä en oikein osannut nukkua, kun poitsukin nukkui samassa huoneessa ja mä herkkäunisena herään sen hyörinöihin niin herkästi. Toisena yönä vielä koirakin nukkui meidän huoneessa ja se kans sen verta liikehtii yöllä, ettei tosiaan mun nukkumisesta tullut oikein mitään. Oli ihana nukkua viime yönä taas omassa sängyssä!
Aloitin eilen oviksen tikuttamisen. Illalla testiin tuli ihan tyylipuhdas nega ja tänään tuossa tunti sitten ihan haaleaakin haaleampi viiva. Nyt siis kp 11 menossa. Vielä ei olla jaksettu alkaa petipuuhiin miehen kanssa, mutta josko sitä kohta ois jo syytä aloitella tämän kierron osalta, ettei vaan pääse ne tärppipäivät vahingossa menemään ohi. :)

Niin ja minäkin oon käsityö ihminen. Enemmän tykkään ommella, mutta kyllä sukkapuikotkin pysyy kädessä. Mulla vaan tahtoo kaikki aina jäädä kesken ja miten ihmeessä tuon poitsun hereillä ollessa mitään pystyy tekemään? Illalla en sitten enään jaksa, kun pitää tehdä kaikkea muutakin sellaista, mitä päivällä ei voi. Nytkin on yhdet lapaset kesken, mutta taidan jatkaa niitä vasta syksyllä, kun eipä niillä nyt mikään kiire ole :) Kankaita ois vaatehuoneessa vinot pinot, kun ois vaan aikaa ommella.

ihan ensinnäkin: kiitos kaikille tsemppauksesta! <3 kyllä tästä suosta noustaan, vaikka lauantaina tosiaan tuntui et maailma kaatuu ja heitän mäkeen koko vauvahaaveilun, kun on niin rankkaa pettyä. nyt tosiaan tuli niin voimakkaat alkuraskausoireita muistuttavat pms:t, että isku oli vaan kovempi kuin koskaan aikaisemmin. päätinkin nyt, että olkoon tämä nyt sit "katellaan"-kierto, pysyn toki alkuperäisessä suunnitelmassa (oviksen tikuttelu, greippimehu ja pre-seed), mutta tähtään jo sinne kesäkuulle, että pääsen soittelemaan sinne yksityiselle, et tehkää jotaki me ei näköjään osata :) päätinkin keskittyä nyt kunnolla neulomiseen ja aloin tekemään itselle kämmekkäitä töihin ja lisäksi teen vielä muutaman kirjoneulontatyön ennenkuin alan kokeilee, osaisinko neuloa itselle tunikan ja tytölle jonku yksinkertaisen neulemekon. lankaa riittää ja intoa kanssa :) mä istun illat yleensä neuloen ja tuijottaen telkkaria, eilen illallakin unohduin miehen seuraksi katsoo snookerin mm-kisoja, vaikken ko. lajista mitään ymmärräkään :)

Nyytti kuulostaa hyvältä uuden yrityksen kannalta, että kaikki raskausmatsku tuli itsestään pois eikä tarvii mitään suurempia toimenpiteitä :)

Maikkie onnea oviksen bongaamiseen ja hyödyntämiseen :)

shapa tervetuloa joukkoon tummaan ja toivon mukaan et joutuisi kauaa plussaasi odottelemaan!

Gatusa toivottavasti olisi tärppi käynyt ja saisitte makuupussille pienen tuhisijan käyttäjäksi!

sandran kuulumisia odottelen jännityksellä :)

on: kp 3 ja kivan kivuttomat menkat nää ovat olleet. kivuttomuus tietää hyvää endon kannalta eli ei varmaankaan ole kasvattamassa pesäkkeitä :) ilmoittauduin lauantaiksi kaverin veljen tulevan vaimon (aikamoinen rimpsu) polttareihin. en ole koskaan tavannut ko. henkilöä ja olin vähän ihmeissäni, kun minutkin kutsuttiin, mutta koska porukka on mukavaa, päätin lähteä mukaan :) suunnitelmissa on ajella saunabussilla ja ilmeisesti riisua talviturkkikin useampaan otteeseen (meressä, hui!!) eri puolilla Helsinkiä. aattelin ostaa pari pulloa alkoholitonta kuoharia ja pitää kivaa, mutta baariin asti en lähde (en viihdy sellaisissa). menkatkin ehtii onneksi loppumaan ennen polttareita :)

Della, se on kyllä todella positiivinen asia, kiitos :)
Hienoa jos endo ei pahemmin kiukuttele ja pian pääsette taas uuteen yritykseen, kunhan täti poistuu taka-alalle :)
Polttarit kuulostaa kivalta, mullakin edessä tässä kesän aikana kun ystäväni on menossa naimisiin,. Hänen kavereistaan en kyllä tunne ketään, kun eri paikkakunnilla asutaan ja raskausaikana täällä vaussa tutustuttiin, mutta eiköhän siitä hauskaa tule joka tapauksessa :)

Maikkie, tsemppiä oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen :)

Täällä meneillään kp32 ja piruuttani testasin ovista tänään ja plussakuvioitahan sieltä taas tuli. Mä en vaan ymmärrä. Tuhruilukin pitää jotain taukoa ja illasta ei ole tullut sen enempää pyyhittäessä kuin siteeseenkään, eipä siihen kyllä olo koko aikana muutama pientä ruskeaa viivaa lukuunottamatta tullu mitään.
Pupuiltu ei olla moneen päivään, eikä ole inspistäkään. Loppukierto on nyt vaan odottelua et mitä täs tapahtuu.
Jos ovis ois ollu niillä main kun se limatulppa tuli, niin silloin vasta kuun puolessa välissä olis menny se normi 16pvää oviksesta, joka mulla ollu vakio kiertojen pituudesta huolimatta, tosin enhän mä tiedä kuinka sekasin tää kroppa on. Raskaushormonit on poissa, mut jotain häikkää kai edelleen kun toi testi näyttelee plussaa pitkin kiertoa.
Alamasussa on ollu jo monta päivää pieniä tuntemuksia/lievää kipuilua. Tulis jo se täti jos on tullakseen, ni pääsis uuteen kiertoon. Parasta tietty jos jäis piiiitkälle tauolle :)

toivotaa pitkää taukoo eli matkustajaa sinulle :)

täällä ootellaa kans mitä tapahtuu alkaako menkat vai ei 13pvä sisää. viikon pääst vuotta vanhempi ni tekis miel testata sillo mut vois tulla iso pettymys. eile anoppi kysy mult et oonko mä raskaana. totesin vaa et ei aavistustakaan.

Kyllä täällä taitaa täti tehdä tuloaan, tänään on tullut ajoittain jo vähän runsaampaa tuhruilua. Kirkasta verta ei kyllä vieläkään, pelkästään ruskeaa. Ja jännästi päin, että pyyhkiessä harvoin tulee, mut sit siteeseen on tullut pari kertaa.

no höh, sais se täti pysyy pois ja pikkunen tulla nyytti. no toivotaa et seuraavas kierros sit.

shapa minunki puolest tervetuloa a toivottavast pian tärppää sinullakin. :)

tässä on lopputulos, laitoin kuvan myös raskaaksi 2013 puolelle jo. tietokone vääristi värin, se on mintun vihree mut kuvas näyttää iha muulta ja napit puuttuu. www.garnstudio.com löytyy ohjeit niin aikuisille ku lapsille suomeksikin. :)

on: täällä alko etominen ja vessas ravaaminen sekä huippaus ja lisääntyny nälkä muutama päivä sit, hitto jos nää on taas niit pms oireit ni hypin seinille jo. voi minun mies parkaa, rankka työ ja ku halus ottaa nokoset ni alhaalt kuulu huuto "mee ostaa öljyä ja pyykinpesuaine!!!" totes et haluu nukkuu vähä ni kuulu "väsyny? mee ny ostaa ne jo!!!"

Liitteet

• Photo on 2001-01-01 at 01.03.jpg
    Photo on 2001-01-01 at 01.03.jpg
    207.9 KB · Katsottu: 142
oi Gatusa, tuo on niin ihana tuo sun tekemä makuupussi! tosi suloinen :) se niin tarvitsee pienen käyttäjän, joten toivottavasti teillä tärppää pian :)

Nyytti, toivottavasti siellä tilanne selkiää pian, kurjaa tollanen välitilakin, ettei tapahdu mitään suuntaan tai toiseen.

on: kp 4 eli öbaut menkkojen puoliväli. nyt alkaa pikkuhiljaa hiipumaan menkat, mut siltiki menee viikonlopulle uuden kierron korkkaus. vaun ovislaskuri sanoo et 18.5 ois ovis, saa nähdä, mitä tikut meinaa. meillä ois pojan kaverisynttärit just samana päivänä et toivon mukaan puhtia löytyy sit vielä illalla sohvajousien narisuttamiseen. ollaan kutsuttu 6 vilkasta öbaut 10vee poikaa meille ja siinähän pitäisi aamupäivällä koristella kakkua ja laittaa tarjoilut. Lidliin vie tie synttärimättöjen hankintaan :)

sulla riittää tekemist della :) tääl alkaa itel epäilykset herää et josko anoppi on oikees ja täs ollaa oottamas pikkusta. pupuiluun ei kuulu supparit jälkitilana sillai et tuntuu mut nyt 2 kertaa on tuntun. lisäks tajuton nälkä ja vessas ravaaminen.

Jaaha, eilen olisi pitänyt menkkojen alkaa mutta eipä näy. Tosin aina ne eivät säännölliset ole ollutkaan, paitsi nyt raskauden ja minipillereiden jälkeen on olleet tasan 30pv. Malttamaton kun oon niin teinpä testinkin, mutta negahan se oli. Eikä kyllä ole olokaan että olisi tärpännyt :/ Harmittaa vaan, että jos oon nyt onnistunut omalla liialla jännittämisellä pidentämään tätä kiertoa... Eiköhän ne sieltä kuitenkin kohta tupsahda!

Maikkie Tsemppiä oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen :)

Della pahoittelut tädistä! Isosti tsemppiä uuteen kiertoon ja varmasti teillekkin vielä vauva suodaan :)

Gatusa Oletpas kutonut söpön makuupussin, toivottavasti pian saatte sille käyttäjän :)

Kaikille muille myös tsemppiä ja peukut pystyyn :)

..mää oon käynyt lueskeleen teidän juttuja täälä ja omaa tilaa jännäillyt kovasti, hätähousuna tein sunnuntaina testin, vaikka testailla olis saanut ti tai tänään ke.. johtuen noista lugeista, kun luteaalivaiheen pituudeks piti tulla se 2 viikkoa ja sitten testata, itseäni hieman ihmetytti oireiden puuttuminen, mitä normaalisti on ollut oviksesta lähtien lähes päivittäin. No sunnuntaina sain testiin tooodella haaleen viivan, ajattelin josko se on viivanpaikka..mies jo sanoin että ei innostuta, vaan testaa ma uusiks, no ma tein taas testin ja viiva oli hivenen vahvistunut, no soitinpa sitten neuvolaan ja pääsin verikokeisiin ja tänään sain vahvistuksen, että raskaana olen <3 :) Mitään oireita ei edelleenkään ole ja vaikea uskoa, että vihdoin myös meillä tärppäsi, jos kaikki menee hyvin, niin loppukuusta menen varhaisultraan ja todella toivon että sielä pikkuinen olisi oikealla paikalla ja kaikki olisi hyvin. En yhtään muista koska esikoisesta alkoi oireet, mutta eiköhän niitä oireita vielä ehdi tulla. :)

IHANAA sand-ra!! :D Onnea onnea! Aivan mahtavaa, että nyt hieman avustettuna sait sen plussan. Oikein paljon tarrasukkia matkaan ja tervetuloa tuonne odottajienkin puolelle höpöttelemään. Juu, kyllä ne oireet vielä ehtii tulla. Mä olin selvästi turhan hätäinen, kun valitin, ettei mitään oireita ole. Tosin nyt parin huonovointisena vietetyn päivän jälkeen, kun ruoka maistuu ja olo on suht normaali, niin taas murehdin, että onko tuolla masussa ketään :/ Viikon päästä se selviää.

onnea sand-ra olen niin onnellinen puolestasi :)

on: nukkuminen saatu unohtaa koska yöllä ravattii vessaan ja vierestä kuului meteliä ku yritin nukkua. tänää meinas lentää laatta kuten eilenkin ku tehdas päästi hajuja. ruokahalu loputon, pahoinvointi löytyy. saas nähä mikä on lopputulos tällä kertaa onko kunnon pms oireet vai mikä. lisäks vähä nyt alavatsaa nippailee ei kuitenkaa munasarjojen kohal vaan keskelt. tiputtelu otti tosiaa muutama päivä sit pidemmän tauon näköjää toivotaa että menkatki ottaa PITKÄN tauon. mikäköhä ois seuraava neulontaprojekti...

Oiiiii, Onnea Sand-ra plussasta! :)

Kiitos tsempityksistä kaikille tasapuolisesti. :) Ovistikkuja on kulunut, mutta niistä lisää hieman myöhemmin...

Della: Huh, siinä onkin varmasti hulinaa kerrakseen, kun pojat pääsee vauhtiin. Sitä aikaa odotellessa... mä taidan kieltää kaverisynttärit kokonaan. Noh, ehkä en kuitenkaan raaski :)
Kovasti tsemppiä nyt tähän kiertoon sitten teille. Ota kaikki mahdolliset, ja miksei mahdottomatkin, keinot käyttöön. Sodassa ja rakkaudessahan kaikki on sallittua ja eikös tämä vauvanteko ole vähän kumpaakin.

Mikäs Nyytillä on tilanne, tuliko se täti sinne vihdoin? Se kaiketi ois nyt varsin positiivinen asia, niin pääsisitte kunnolla yrittämään uudestaan.

Gatusa: Sun oireet kyllä kuulostaa todella lupaavilta. Millon sulla olikaan testaamisen aika? Tosi hienon makuupussin olet kyllä neulonut. Mä en kyllä sais aikaiseksi... taidoista ei niinkään ole kiinni, vaan mun saamattomuudesta lähinnä. Mä vaan leivon ja teen kakkuja ja värkkään marsipaanista ja sokerimassasta koristeita :)

Shapa: Mikä siellä on tilanne?

On: Täällä on juotu greippimehua, syöty vitamiineja (varmaan liiankin kanssa) ja tikuteltu ovista. Tänään onnistuin saamaan haalean, mutta ihan selvän viivan siihen tikkuun. Nyt siis kp 13 menossa. Mulla on ollut sunnuntaista asti jonkinlaista migreeniä päällä enemmän ja vähemmän ja sen myötä myös hieman huonoa oloa. On sitten petipuuhat jääneet ihan kokonaan. Tänään josko sitä innostuis jo siinäkin hommassa, kun päätäkään ei särje enään :) Toivottavasti noihin testeihin nyt ois sitten luottamista siinä suhteessa, ettei se ovis ainakaan vielä ole ollut ja mitään ei vielä ole menetetty.
Meillä on ollut pihahommiakin ihan kivasti tässä omalla pläntillä (rivarin piha). Laajennettiin kukkapenkkiä ja sitä varten piti kaivaa nurmikko pois ja sieltä alta se maa kans pois. Tässä pihassa on tosi huonosti tehty pihan perustukset ja kaikki kaivuu hommat on niin hankalia. Ihan sama mihin lapion iskee, niin varmasti on joku kivi tai juurakko edessä. Suhteellisen kova homma siis se kukkapenkin pohjan kaivaminen. Mulla on ollut tuossa terassin jatkeena semmoinen pienehkö kasvimaalaatikko ja se oli tietenkin täynnä multaa. Kärrättiin siitä se multa sinne kukkapenkkiin ja kasvimaalaatikosta tulee pojalle hiekkalaatikko. Puuttuu enään vaan se hiekka. Pitäisi soitella yhdelle paikalliselle maanrakennusliikkeelle ja kysellä hieman, mitä maksaa, jos itse käydään hakemassa hiekkaa. Pääsis poitsu leikkimään. Mummu toi tänään semmoisen vauvakeinunkin ja huomenna mies asentaa sen tuohon terassille.

Takaisin