Maikkie, niin, onneksi oot täällä, etten ole ainoa pitkäaikalainen ja toisaalta epäonneksi, koska soisin sullekin jo sen plussan :) hyvältä kuulostaa sun suunnitelmat! omani ovat aika vastaavanlaiset, tosin käytän jäljelläolevat ovistikut ja pre-seedin ja sit tosiaan kesäkuussa soitan hetimiten luultavimmin Väestöliittoon, koska se lienee halvempi ku moni muu.
riksukella ja Margeliinilla etenee näemmä kaikki niinku pitääkin, turhat huolet vain pois :) vaikka oon tietty paraski sanomaan ku itse aikoinaan sen testaamisen lisäksi kuvittelin itselle kaikki tuulimunat, rypäleraskaudet ja valeraskaudet :O
Nyytti toivottavasti ois jokin osuma tullut! eikähän sitä väsyneenä kannatakaan yrittää, mulla menee ainaki suorittamiseksi, jos yritän. mulla on yleensä nämä menkkoja edeltävät päivät niin väsyneitä eikä pupuilut paljoo nappaa, etenki ku alamahaa vihloo (niinku tänäänki).
Gatusa hienoa, että on asiansa osaava lääkäri :) jos mäki oon jotai oppinu tässä kuluneen vuoden aikana, niin ainaki sen, että kannattaa vähän tiukentaa vyötä ja mennä "oikealle" lääkärille yksityiselle, saa just sellasta palvelua, mitä ihmisen kuuluuki saada :)
sand-ra, toivottavasti sinne ei tulisi menkkoja, vaan ihan jotai muuta! mulla menee muuten kierto samallai, tosin menkkojen pitäs alkaa lauantaina tai sunnuntaina. viime kierrossa alkoi pari päivää aikaisemmin eli oisko ollu kierrolla pituutta 26-27 päivää. mulla ei sen merkittävämpää muutosta ole.
Jonzuu, toivottavasti elvyt pian ja vuoto loppuu! mäkään en muuten ollut ennen tätä kiertoa kokeillut ovistestejä, aattelin et mennään ilman vippaskonsteja, mut tää polte saada toinen pieni on niin kova, et kaikkeni teen ennenku luovutan :) mulla ovistestit auttoi selvittää päivät ku ovis on, mulla meinaan alkaa nippailut jo muutama päivä aikaisemmin.
mä jouduin tosiaan käynnistykseen yliaikaisuuden vuoksi rv 42+1 ja synnytyksestä muotoutui helvetillinen, koska mikään ei edennyt itsenäisesti :/ kohdunsuu oli epäkypsä, ei ollut luonnollisia supistuksia, ei mitään. eka annettiin osastolla kahteen otteeseen cytotecit, sit illalla ballongi, sit puhkaistiin kalvot ja supparit käyntiin oksitosiinilla. kirjauduin osastolle to-aamuna n. klo 10.40 ja tyttö syntyi pe-aamuna klo 9.50. tuskaa oli aikaväli klo 22.30-6.00, ponnistusvaihe oli kaikkein helpoin ja kevein.
oon varautunut jo siihenki et mahdollinen kakkonenki joudutaan käynnistämään, toi yliaikaisuus on ilmeisesti perinnöllistä, meinaan ollaan molemmat siskon kans oltu yliaikaisia ja synnytty käynnistyksellä.
noniin eli sit se on:
jonneki tonne mun rimpsuun jo kommentoinki et alamahaa juimii ja alkaa olla peruspms-oireet kaikkine väsymyksineen, etomisineen, repäisy- ja tissikipuineen ja uusimpana ruokahalun kasvaminen. no okei, aloin taas treenaamaan "paremman puutteessa" ja sekin kasvattaa mulla ruokahalua. että mä vihaan näitä mun pms-oireita! joka v..un kerta kuvittelen et josko nyt oisinki raskaana, kun on sitäjatätä, mut sit aina pamahtaa menkat ja taas juostaan lappu housuissa ja odotellaan seuraavaa kiertoa. tää elämä menee tosiaan kahden viikon sykleissä, en mä ihan tätä kuitenkaan halunnut lähtiessäni tähän proggikseen.
no, kesäkuu tulee onneksi pian ja sit päästään johonki tutkimuksiin tms. onneksi saan veronpalautuksia ihan hyvän summan sit joulukuussa, meinaan uskon et me mennään vaikeimman kautta ja rahalle on tosiaan käyttöä.