Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Celina Onnea sinullekkin :)

..voi kumpa tää plussa aalto tarttuis kaikkiin meihin, näin kevään kunniaks :) ..täälä joudutaan jännäileen n. 2 viikkoa vielä, jos ne luget nyt pidentäis luteaalivaiheen vihdoin normaaliks. ..toivon kyllä niin että se tärppikävis, muuten kesäkuussa alkaa ne tutkinnat. Koitetaan olla ressaamatta, mutta ei oo helppoo, kun mieleen hiipii kokoajan noi kaapissa olevat lähetteet :S

Hei kaikille!

Siirryn tähän ketjuun tuolta joulukuisista odottajista. Spontaani keskenmeno todettiin tiistaina, joten nyt olisi kp 3. Normaalisti kierto on ollut noin 26-28 päivää. Saa nähdä miten nyt venyy. Ennen plussausta kävin monet kerrat lukemassa teidän juttujanne, mutta itse en saanut koskaan aikaiseksi kirjoittaa tänne. Itsellä on ikää 27 vuotta ja miehellä 29 vuotta. Meillä on ennestään tammikuussa 2012 syntynyt esikoistyttö, joka on varsinkin viime päivinä tuonut paljon piristystä elämään. :) Esikoinen tärppäsi aikoinaan yk:lla 8 ja tähän edelliseen raskauteen meni 3 yk:ta. Saa nähdä miten kauan menee kun tärppää seuraavan kerran. Mikään kun ei ole koskaan itsestään selvää!

Della: Meillä taitaa olla ihan samanikäiset tytöt. :) Jospa teillä korvatulehdus menisi nopeesti ohi. Meidän tytöllä oli viime syksynä ensimmäinen korvatulehdus. Se meni onneksi hyvin ohi antibiooteilla. Sen jälkeen ollaan syöty vielä kaksi kuuria tosin ei korvatulehduksiin. Viimeksi viime viikolla. Jotenkin tuntuu, että täällä meillä määrätään tosi helposti noita kuureja.

Margeliinille ja Celinalle onnittelut plussista!

Heippa kaikille, mä voisin tulla tänne ketjuun pulisemaan! :greet025

Meillä on heinäkuussa 2012 syntynyt poika. Häntä yritettiin hieman pidemmän kaavan mukaan: raskautumiseen meni 15kk mutta ihan luomusti poika sai alkunsa kierrosta, jonka suhteen en odottanut yhtään mitään. Viime kierrossa tilasin ovistestejä ja niillä löysinkin ovisplussan, joka sitten hyödynnettiin vaikka olikin tarkoitus vielä yhdet menkat odottaa, mutta sieltähän ne menkat tietenkin kurvailivat paikalle. Nyt on menossa yk2 ja ensimmäinen oikea yrityskierto, kp 15 ja ovis toivottavasti tekee jossakin vaiheessa tuloaan (odotettavissa kp19-23 välillä). Mulla on kierrot olleet vaihtelevat ja ensimmäistä yrittäessä oli myös ovuloimattomia kiertoja, joten mitään pikaplussausta en odota, vaikka sellainen aivan ihana olisikin. Imetän myös edelleen, mikä saattaa osaltaan vaikeuttaa raskautumista.

Toivotaan tähän ketjuun kevään kunniaksi paljon plussia! Yritän päästä lukemaan ja kirjoittelemaan säännöllisesti, kunhan tuolta meidän viikarilta kerkiän.

tervetuloa nonne, Jonzuu ja Ninni!

Jonzuu juu, tammikuinen (2012) toi mun tyttöki on, hänen alkuperäinen la:nsa oli 11.1, mut sit mentiin se pakollinen aika yliajalle ja tyttö syntyi käynnistyksellä rv 42+2.

meillä täällä (Vantaalla) annetaan tooosi nihkeästi antibiootteja, tää kuuri on tytön eka ja aikaisemmat korvatulehdukset on vaan menneet ohi muutamalla yöitkulla ja räkäisyydellä. nyt kai antoivat tropit, koska tulehdus on molemmissa korvissa :/

Ninni me tehtiin tyttöä kauan, nelisen vuotta ja väliin mahtui kaksi laparoskopiaa (vatsan tähystysleikkaus), jolla poistettiin endometrioosipesäkkeitä sekä aviokriisi (ei tosin johtuen lapsettomuudesta). tyttö sai alkunsa just, kun oltiin edellisenä syksynä luovutettu "lapsenteon" suhteen ja olin just vaihtamassa työpaikkaa vähemmän stressaaviin hommiin. luomusti sai tyttö alkunsa eikä käytetty mitään, ei edes vippaskonsteja :) mulle on koko ajan sanottu "kakkonen tärppää helpommin", mut eipä se niin mene, vaikka kaikki oiski kunnossa (mun endo on nyt rauhallisimmillaan eikä oireile) fyysisesti eikä psyykkistäkään stressiä ilmene.

sand-ra, meillä on näköjään samanlaisen kierron lisäksi ihan samoja tulevaisuudensuunnitelmia (tutkinnat) :D

Celina, oispa kyl kiva itsekin päästä tammikuisiin :) nyt jos tärppäisi, mulla menisi sillai et isolla todennäköisyydellä mahdollinen vauva syntyisi samoihin aikoihin kun tyttö.

Onnea Celina sullekin! :)

Maikkien sotasuunnitelmat kuulostaa hyvältä :) samoin dellan! Toivottavasti tekin plussaatte pian.

sand-ra: Kävispä sullekin tälläinen "viimehetken" tärppi ennen tutkimuksia :) Kovasti tsemppiä piinailuun!

Tervetuloa kaikille uusille!

Tuntuu vähän hölmöltä toivotella tervetulleiksi uusia, kun tuntuu siltä, että munhan pitäis jo kohta lähteä johonkin muualle pulisemaan... Mä en vaan ihan oikeesti osaa kuvitella, että olisin raskaana eikä musta yhtään tunnu siltä :( Missä ne kaikki oireet on??! Aamulla heräsin aika kovaan menkkajomotukseen ja ajattelin jo, että tää oli nyt tässä. No, se meni kuitenkin ohi eikä mitään ole vuodellut. Huomenna kyl teen uuden testin aamupissasta ja toivon, että se testiviiva muuttuis edes yhtä vahvaksi kuin kontrolli. Eilen illalla testasin vielä Apteekin testillä ja sain saman tuloksen kuin aamulla eli testiviiva melkein yhtä vahva kuin kontrolli. En mä yhtään juu stressaa tätä! :D Enkä todellakaan osaa mennä vielä mihinkään tammikuisiin kirjoittelemaan. Vaikka eri laskureista riippuen LA olis 31.12.-2.1.

Tervetuloa uusille :)

Della Juu niin on :) mullehan gyne nyt määräs 2 kk luget isomalla annoksella ja jos ei 2 kk tapahdu mitään, niin sit on lähetteet valmiina, mulle verikokeet ja mies menee simppatestiin ja jatkot katotaan tulosten mukaan, mutta toivon niin että se tärppi kävis pian ja olishan se hauskaa jos sun kans plussattais samoihin aikoihin, kun nää kierrot meillä menee niin samanlailla ;)

Margeliini Kiitos, toivotaan jotta tärppäisi meilläkin pian :) Eiköhän sullekkin ne oireet vielä ehdi tulla :) noista raskaustesteistä tuli mieleen, että mää kun plussasin neidistä, niin mulla oli kyllä ihan hailukka se toinen viiva, mutta erittäin raskaana olin :D ..kuinkas mones tää tärppikierto teillä nyt sit olikaan?

Omaa napaa nyt vaan, palaan huomenna kirjottelemaan enemmän! Testi on nyt ostettu, aamulla testaan jaiks :) Kp:t on jo 36:ssa, eli huomenna ois viikon myöhässä menkat :)

sand-ra: Tämä oli nyt yk 14. Juu, täytyis rauhoittua, mutta kun esikoisesta sain heti vahvaakin vahvemman plussan ja heti seuraavanakin päivänä Apteekin testillä vahvan viivan.

riksuke: Hui miten jännää! :) Mä pidän peukut ja pottuvarpaat pystyssä sulle.

tsemppiä riksuke ja margeliini, toivottavast tulee plussa molemmille. tosin margeliinihan plussas jo joten onnea :)

Onnea Celina, ihanaa! :)

Riksuke luultavasti plussaa huomenna ;) joten ompa ihana tilanne pitkästä aikaa kun roppakaupalla plussia tulee :)

Tervetuloa Jonzuu ja Ninni, olkoon vierailunne täällä lyhyt :)
Jonzuulle jättimäiset pahoittelut keskenmenosta :( Itse palailin tänne muutama viikko sitten marraskuisista, kun ultrassa todettiin keskeytynyt keskeneno.

Toivottavasti Sandralla kävis kuten Margeliinilla ja plussa tulis jo ennen tutkimuksia :)

Margeliini, älä edes kuvittele katoavas täältä mihinkään plussasta huolimatta, ei tää palsta ois sama ilman sua :)

ON: täällä taas kroppa aiheuttaa ihmetystä. Toissapäivänähän tuli se "limatulppa" ja tänä aamuna oli tutunlaista vihmontaakin munasarjoissa, mutta se loppui aika pian aamupäivällä ja ovistestikin näyttänyt negaa, iltapäivällä oli vähän kiteitä. Siis mitä ihmettä :O Minä oletin että ovis ois nyt sit hetkenä minä hyvänsä, mut päättiks mun kroppa nyt kesken kaiken et näääh, ei sittekää :D
En nyt sit tiedä että menikö se ovis jo, vai tulossa vielä, vai mitä ihmettä. Jos tyhjennyksestä lasketaan niin nyt ois kp21 meneillään. En edes kuvittele et kierto pysyis 27:ssä mikä oli aiemmin. Eli pitää nyt vaan odotella ja pupuilla. Plussia ovistestiinhän on tullut pitkin tätä kiertoa vähän ryppäinä ja ollaan kyllä jotenkin koitettu hyödynnellä niissä main, eli oli koska oli, niin ehkä ois pieni mahollisuus "osumisesta". Liikkuvaan maaliin tosin on vaikea tähdätä ;)
Hassua kun ei yhtään osaa edes arvailla, et koska ne menkat vois alkaa.
Tänä aamuna tein r-testin ja tällä kertaa oli ihan puhdas nega, eli eiköhän mun kroppa ala olemaan ok kkm jäljiltä.
Lekurin kanssa juttelin ja hänen mielestääns en kummempaa jälkitarkastusta edes tarvis! Meinasin hermostua, et on se nyt kumma et tällee jätetää "heitteille". Et kyl mä haluan varmistuksen siitä että kaikki r-hormonit on poissa ja kohtu siten tyhjä. Alun alkaenkaan kun mitään ei tullu itestään pihalle ja tyhjennyslääkkeilläkin vuoto oli niukkaa eikä kestäny kovin kauaa. Saan nyt sit mennä ens viikon pe verikokeisiin kun on tasan 4viikkoa lääkkeistä, mut olipa nihkeetä touhua :/
Jaahas, kello sanoo et alettava painua pehkuihin pikkuhiljaa, joten kauniita unia kaikille :)

Celinalle Onnittelut!!! :))

Tervetuloa uudet :)

Ja muillekin niin suuresti tsemppiä ja pidän peukut niin kovin pystyssä, että jokainen pian saa sen toivomansa plussan! :hug007

Nyytti: Hyvä että nyt näytti negaa jo testi (tää on varmaan ainut kerta kun negaa voi sanoa hyväksi asiaksi? :D). Vaadit jonku tarkistuksen, paljon levollisimmin mielinhän sitä yrittää uudestaan vauvaakin, kun tietää, että kaikki on ok!

On: Noniin, eli ehkä tekstistäkin saattais päätellä jotain :D Ajatukset ei pysy kasassa, kädet tärisee...
Testasin Onni-testillä äsken ja PLUSSAAhan se näytti :excited001 Uskomatontaaaaaaaaaaaa! Ja hei oikeesti, meidän yrityskerrathan jäi tässä kierrossa 2:n !! Pari kertaa samalla viikolla touhuiltiin, mut loistavaaaaan aikaan siis! :o :)
Tähän jäi nyt tän tytön "laihduttaminen" :D

riksukelle paljon onnea plussasta! Ihmeen hyvät hermot sulla, mä en jaksaisi odottaa noin kauan ennen testaamista. :D

Nyt ei ehdi enempää jorisemaan, pakkailen kassit loppuun ja me lähdetään viikonlopuksi mummolaan koko porukka. :) Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

edit: viimeksi unohdin kirjautua sisään, täällä siis Ninni-nimimerkillä kirjoittanut.

riksuke ihan MAHTAVAA!!! :) Onneksi olkoon! Paljon tarrasukkia mukaan. Mun on kompattava Ninniä ja todettava, että sulla on kyl hyvät hermot!

Nyytti: Hyvä, että pääset edes verikokeisiin. Muakin ihmetyttää, että monille ei tehdä mitään ns. jälkitarkastusta keskenmenon jälkeen, vaan annetaan vain asian olla. Jospa se sun ovis sitten oli jo? Mulla ainakin monesti on oireet loppunut melkein heti oviksen tapahduttua.

Mä tein taas tänään yhden testin, mutta eipä se viiva yhtään mihinkään vahvistunut :( Oli siis ihan samanlainen tänään aamupissasta kuin mitä toissa päivänä iltapäiväpissasta. Ei mikään heikko, mutta ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli. Eikö sen hormonin pitäis kohota nopeammin?? Testiajan jälkeen tummui kyllä yhtä vahvaksi kuin kontrolli, mutta esikoisesta kaikki testit näytti heti sitä kaikista vahvinta plussaa. Vetää vähän mielen synkäksi, kun ei tiedä onko tää nyt ihan normaali raskaus vai onko mennyt jo kesken. Oireet on edelleen tosi vähäiset, jotain pientä nipistelyä välillä mahassa ja pari satunnaista kertaa vihlaissut kunnolla, kun istumasta olen noussut.

Riksuke onnea kovasti plussasta :)

Margeliini Älä stressaa, raskaustestissähän riittää, että toinen viiva tulee näkyviin ja kaikki raskaudethan voi olla erilaisia, niinkun joka tuutissa sanotaan :D ..nyt otat iisisti ja alat nauttimaan raskaudesta :) Ja tämä oli käsky, ei kehoitus :)

entäs jos Margeliini teet sen digin? eikai vielä kannata huolestua, eiköhän siellä oo kaikki hyvin :)

riksuke eikai kukaan ole vielä sitä odotus/raskaana-ryhmää perustanut, perusta sää? :D voi kun pääsisi itsekin sinne pian :)

on muuten aika historiallinen hetki, kun noin monta plussaa yhtä aikaa :) en tiedä aikaisemmista kuvioista, mut oisko viimeksi joskus marras-joulukuussa ollut sama juttu, kun kolme lähti yhtä aikaa odottajiin? mulla iskee jo vähän hätä, et jään sittenki tänne vielä piiiitkäksi aikaa ja kaikki ehtii jo synnyttää ennenku mun kroppa suostuu taas yhteistyöhön, jos edes suostuu :/ eikai sekään tutkimukset+hoidot mikään tae ole mistään.

plääh, mietin jo eilen et haluanko sittenkään toista vauvaa, et onko mun elämä just nyt just niin sisältörikasta, etten tarviikaan toista pientä. mut kaipa haluan silti kokeilla, et onnistuisiko ja sanoinki miehelle eilen illalla, et soitan kesäkuussa jonnekin yksityiselle ja varaan ajan, kun ollaan yritetty jo kauan eikä mitään tapahdu. miehen kanta oli "soita vaan" eli ilmeisemmin hän on samaa mieltä, et kaikkemme yritetään ennenku luovutetaan :) positiivista sekin :)

kohta pakkaan tytön ja mennään päikyille, vietetään tänään perjantaivapaata :) iltapäivällä mennään kävelylle mammakaverin ja hänen tyttärensä kanssa. oonki joskus kertonu tästä mammakaverista, meidän tytöillä on kuukausi ikäeroa. nää on kyl henkireikä nämä perjantait, kun saa olla "vauvansa" kans, vaikka tähänkin aamuun sisältyi hirveää kiukuttelua :)

Kiitos nyt kun ootte niin ihania ja tsemppaatte! Tälläinen mä olin esikoisestakin; ihan totaalisen hermoheikko. Ei kai se auta muu kuin lähteä iltapäivällä ostamaan lisää testejä ja vaikka sellainen digi myös. Kaikki kolme (!) ovistestiä, jotka oon nyt tehnyt, ovat näyttäneet vahvaa plussaa. Eli jos joku täällä miettii voiko ovistestillä testata raskautta, niin tulipahan nyt todistettua munkin kohdalla, että kyllä se siihen raskaushormoniin reagoi.

della: Noi sun mietteet kuulostaa niin tutuilta... Hienoa, ettet kuitenkaan vielä ole luovuttamassa. Kyllä mäkin tässä vähän aikaa sitten ehdin jo kelata, että kuinka pitkälle oon valmis menemään mahd. lapsettomuushoitojen suhteen, olisiko vaan helpompi tie kuitenkin olla tyytyväinen tuohon yhteen lapseen ja luovuttaa yrittäminen.

Kiitos onnitteluista :)

Margeliini ja Ninni: Mä testasin sillon -menkkojen alkamispäivänä- kp 30, mut se liuskahan näytti negaa :/
Mutta tää Onni testi sit näytti heti positiivista! Ja ostinkin nyt tänään vielä CB:n digin, missä viikkonäyttö! Jos vaikka su testaa sillä :) Ja Margeliinille vielä, et ei se munkaan viiva ihan vahvimmasta päästä ollu, siis hiukan haaleampi ku kontrolliviiva, mut aika vahvasti uskon, et kaikki on iha ok ja raskaana olen :)

Della: Älä vielä luovuta :) Kovasti tahdon (ja varmasti kaikki tahdotaan), että säkin pian sinne odotus puolelle siirryt! Nythän oli vasta eka kierto, kun teillä on ollu kaikki konstit käytössä, joten älä lannistu vielä :)
Jos mä sitten väsään sinne odotus puolelle jonku "Toista vauvaa kuumeillen - odottajat" ? Oisko pöljä nimi...?
Täytyy viel kurkkii et minne sinne sellasen ketjun voi luoda :D

riksuke, toi nimi kuulostaa hyvältä :) jotkuhan on tehneet tonne raskausklubit-osastolle niitä, mun mielestä odottajien puolella on se toinen toisen vauvan kuumeilusta plussanneiden osasto.

Takaisin