Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maikkie, totta turiset, mystinen laitos tää kroppa... Pitää juu kokeilla pehmeää unikoulua :)
Sydäntä särkee kun poikaa ilmoittaa surkeana ettei halua olla yksin :/

Margeliini, tuota on juu ollu ihan pienestä lähtien ja lisäks poika on saanu affektikohtauksia liikaa hermostuessaan/loukkaantuessaan yms. Niistä käytiin keskussairaalalla kokeissakin, mutta aivosähkökäyrät yms oli normaalit, eli tosiaan ns hyvänlaatuisia kohtauksia, jotka menee ohi iän myötä, vaikka vaarallisia toki ovat kun kaatuilee tajuttomana sit suorilta jaloilta.
Poika ei koskaan oppinut imemään tuttia tai tuttipulloa, joten pienenäkään ei voinut koskaan ilman minua olla, koska hermostuessaan tosissaa hermostui ihan tolkuttomasti ja tissi oli ainoa apu. Mun täytyy tosiana kokeilla tuota pehmeäpää unikoulua, jospa silläs aatais jotain tolkkua näihin öihin. viime yönä nukuin taas huomat 4,5h. Mutta tällä kertaa poika heräilin jokusen kerran ennen yhtätoista ja sit nukku kolmeen omassa huoneessaan. omassa navassa siitä lisää.
Henkinen väsymys se vasta käykin koko kropan päälle.. Tiedän paremmin kuin hyvin.  Jaksuja sinne kovasti!

on. kp12 ja ovistesti näyttänyt positiivista sieltä kp8 eteenpäin joka päivä enenevissä määrin eli 4pvää ja epäilen että plussa tulee tänäänkin, on sen verran tota kosteutta aamusta asti ja maha vähän kipeä. Eilen illalla tuli tosi vahva plussa ja kyllähän se haluja sen verta nostatti, että antauduin kyllä tosi helposti ;) Siinä se valvoessa ja pupuillessa sit menikin se aika kun ois saanu yhtäjaksoista unta. Puol kahelta vasta menin sänkyyn.. Kuinkahan pitkään ovis voi ns.päällä olla? Tossa donna testissä lukee että esivaihe voi kestää 1-3pvää ja eikös ovis voi olla sen 48vrk, eli voisko ajatella että testiin vois tulla plussakuvioita sen viis päivää?
Ei kyllä aiemmin oo näin monena päivänä plussakuvioita näykynyt.. Mutta on tätä ainakin koitettu hyödyntää. Kolmena päivänä neljästä tähän mennessä, jospa sitä vielä tänään tai huomenna jaksaisi ja sitten kai ois tän kierron eteen tehty mitä tehdä voi ja odotus alkaa jälleen.
Siinä mielessä tää lyhentyny kierto ihan ok, että uus yritys voi alkaa melkeimpä tädin lähdettyä. Mutta nyt pojalle aamupuuroa napaan ja kerhoon vienti.

Bandida: Jännäillään sit yhdessä ;) Ja tsempit vielä tuohon töiden aloitukseen..! Ties jos sitä pian saa jäädä jo uudestaan vapaille ;)

Nyytti: Kuulostaapa kurjalta tuo pojan tilanne :( Mut hyvä että huonoista unista huolimatta jaksoitte makuuhuoneen puolella, kenties tällä kertaa tärppää :) Mä en tosta oviksen kestosta oo niin tietoinen, mut eikös munasolu säily vaan 24h hedelmöittyvänä?? Oikeesti kun rupee ajattelemaan (ei siis pitäis) miten PIENET mahdollisuudet onkaan raskautua.. :o No mutta ei siitä sen enempää, ettei oikeesti rupee liikaa stressaamaan nää asiat ;o

Margeliini: Eipähän ne miehet koskaan täysin voi ymmärtää miltä tuntuu.. Varsinkaan tälläisessä tilanteessa, eiköhän naiset ota tälläiset raskautumisasiat aina raskaammin ja stressaa niitä herkemmin... :/ Toivottavasti lähestyvä kevät antais pikkuhiljaa lisää virtaa, vaikka tiedän tunteen kyllä ja sieltä väsymyksen pohjalta voi olla vaikeaa nousta.. :/
Joko sait polilta jonkun kiinni??

Just kun pääsin "kehumaan" niistä hyvistä öistä, niin eiköhän pari yötä oo menny niin perseelleen ku vaan olla ja voi. Alkaa olemaan selkeesti kyl sitä eroahdistusta ilmassa, koko ajan päivälläkin pitäis olla pojan näkyvillä, jos hetkeks katoaa sen silmistä, niin johan alkaa huuto ja sit se konttaa perään ja pitää päästä syliin.. Sinäänsä tosi "liikuttavaa", miten paljon sitä merkitseekin tuolle pikkuihmiselle mut ei sen tarviis noihin öihinkin vaikuttaa :o Parina yönä miehen kanssa nukuttu siis ehkä jtn 4-5h unia, kun itekään ei sit ihan heti osaa nukahtaa takas ku on käyny rauhottelemassa poikaa... ZzZzZzZ...
Viime yönä siinä valvoessa mahaa kourasi siihen malliin, et ajattelin että aamusella varmaan alkaa vuoto. Ei kuitenkaan. Ärsyttävää tällänen odottaminen et tuleeko vai eikö tule ;)

Nyytti: Kyllä se ovis voi mun tietääkseni olla pitkäänkin päällä. Mähän sitä kyselin syksyllä gyneltä, että kuinka nopeasti lh-romahduksen pitäis näkyä testissä, mutta gyne sanoi, ettei siihen oikein voi vastata. Ovis tapahtuu 24-48 h kuluessa siitä, kun lh alkaa nousta ja sen ekan testin jälkeen ei kuulemma kannata enää testailla, kun ne horkit voi joillakin jäädä pitkäksikin aikaa koholle. Näin ilmeisesti tapahtuu mullekin (yleensä), koska mäkin oon usein saanut monena, jopa viitenä päivänä ovisplussan.

riksuke: Niinhän se yleensä menee, että kun jotain sanot lapsestasi, niin enää huomenna se ei välttämättä pädekään :D Eroahdistus on tietyllä tavalla äitiä imartelevaa, mutta vähän rankkaakin. Ainakin musta tuntui kurjalta, kun niihin aikoihin jumpassa käydessäni tyttö oli koko ajan itkenyt kotona mun perään (oli siis ollut isänsä kanssa) ja harmitti miehen puolesta, kun hän ei kelvannut tytölle. Juu, sain polilta hoitajan kiinni :)

On: Tänään siis soitin uudestaan sinne lapsettomuuspolille ja sieltä lupailtiin, että kolmen kuukauden sisällä lähetteen saamisesta pitäis päästä ensikäynnille :) Hieman tuli parempi mieli, ettei siinä jonotuksessa välttämättä menekään ihan ikuisuus. Ajattelin parin viikon päästä tehdä raskaustestin ja jos/kun se on nega, niin varaan suoraan ajan tk-lääkärille enkä jää odottelemaan tätiä, vaikka tästä kierrosta ei niin pitkä pitäis tullakaan. Aurinkokin paistaa pitkästä aikaa! Ihanaa :) Aikamoista tunteiden vuoristorataa. Eilen olin ihan hajalla ja tänään tuntuu olevan vielä toivoa jäljellä.

Pikaisesti vaan tähän väliin, että se yöllinen vatsakramppi oli sit sitä itteensä... Äsken wc-reissulla pienoinen pettymys :( Positiivista tässä on se, että kierto jäi tällä kertaa "vaan" 33päivään! Kp 1, kiitti ja kuitti ::|

riksuke, ei tarvinnu täälläkään jännäillä sen pidempään - eilen alkoi tiputtelu eli varmaan hanat aukeaa ennen viikonloppua... :(

Riksuke, mä niin muistan ton eroahdistuksen kun piti tosiana olla koko ajan näkyvillä. Piipatti on kontannu mun perässä 6,5 kuisesta eteenpäin ja koskaan ei ole kovin hyvin itekseen viihtyny. Muutto ja oman huoneen saaminen on muuttanu asioita tosi kovasti ja täällä  aattaa jo mennä omaan huoneeseen, laittaa oven kiinni ja leikkiä itekseen tovin :) Jaksuja sinne öihin ja ahdituksiin! Niin ja jättimäiset pahoittelut tädistä samoin kuin Bandidalle:(

Margeliini, ok, kiitos tedosta. Olen täällä itekseni kummastellut, kun tosiaan on monena päivänä näkyny ja koko ajan enevissä määrin.Tänään en oo testannu, mut viitenä päivänä tuli plussaa testiin. Eilen kp12 tuli sitten vihdoin kivutkin, eli kai se huippu sit tuli ja eilen oli varsinainen ovispäivä. Kierto siis tainnut ainakin hetkellisesti asettua/rauhoittua :) Eilinen jäi ikävä kyllä hyödyntämättä ja tämänaamuinen päättyi hyvään yritykseen :D Mut sovittiin jo uudesta yrityksestä vielä tämän päivän puolelle ;)
Sit oiskin tän kierron oslata taas "hommat hoidettu" ja alkaa parin viikon odottelu.
Ihanaa ettei teidäön tarvi kauaa jonottaa! 3kk on jo ihan kohtuullinen aika kuitenkin =)
Tosi kiva että siellä mielikin alkaa piristymään, jännäillään taas yhdessä loppukierto :)

omanapa tulikin pääosin jo Margeliinille vastatessa, eli kp13 meneillään tänään ja pian alkaa odottaminen. Kuume nous ihan järkyttviin mittasuhteisiin, kun yks meidän ryhmäläinen laitto tänään ultrakuvan 12+4 viikoilta.. apuaaa. Mäki haluun! :)
Viime yön nukuin sitten sohvalla. Olin tipahtanu siihen illalla ja siitä heräsin 05.20 poika kainalossa, ei se siinä vaan illalla ollu :D Ei mitään muistikuvaa tapahtumista, mutta mies sano että poika oli hipsiny huoneestaan kolmelta yöllä ja mies oli meinannu sen käydä takas viemässä, mutta peli oli menetetty kun poika oli nähny mut sohvalla. Oli kuulemma siihen tullu jotain narisemaan niin olin rykässy sen kädestä viereeni ja jatkanu unia. En mä ees ollu hereillä :D

Margeliini: Mukavaa, että siellä on jo hieman parempi päivä :) Se on kyllä niin totta, ettei nämä meidän ukot vaan ymmärrä tätä tilannetta ihan täysin, vaikka kuinka yrittäisivät. Se on vaan naiselle niin paljon kovempi paikka, kuin miehelle. Enkä nyt tarkoita etteikö ne meidän ukotkin murehtis tätä asiaa, varmasti murehtivat, mutta se ei kosketa samalla lailla. Ja miten minusta jotenkin tuntuu, että tämä toisen lapsen alulle saamisen vaikeus ottaa vielä enemmän lujille, mitä se ensimmäinen. Vaikka nyt kuitenkin tietää, että on se mahdollista, mutta silti... aina vaan miettii, miksi mitään ei vaan tapahdu. Jaksuja kovasti sinne. Jaksaisitko koittaa aloitella jotain uutta kivaa projektia tai harrastusta tai jotain, jonne saisit hieman ajatuksiasi siirtymään? Josko se sitten hieman helpottaisi tämä vauvanteko väsymyskin ja tulisi se tärppikin ehkä helpommin. 

Nyytti: Kyllä minäkin olen sen niin käsittänyt, että munasolun elin ikä irtomisesta laskettuna on maksimissaan 24 tuntia. Mutta sittenhän ne simpat kyllä saattaa hyvissä olosuhteissa elää jopa 5-7 päivääkin. Eilen googlettelin tietoa oviksesta ja jostain luin, että se ovis yleensä olisi heti, kun testiin tulee ensimmäinen plussa. Perusteluina oli se, että LH tason nousee kun ovis on tapahtumassa ja jää sitten koholleen seuraaviin kuukautisiin asti ja sen vuoksi ovulaatiotestiin voi tulla positiivinen tulos monena päivänä. Enpäs sitten tiedä, uskoako tuota vai ei... 

riksuke: Voih :/ Pahoittelut tädistä sinne
Ja Bandidalle myöskin isot pahoittelut :(

On: Joku kyseli kuinka oli meidän poitsulla mummulassa mennyt. Hyvin oli mennyt :) Oli syönyt ja nukkunut hyvin. Ainoastaan saunareissu oli ollut hieman pelottava. Poitsu oli ilmeisesti säihkätänyt suihkussa käynyttä mummua. Mummu hiukset sekaisin ja ilman silmälaseja oli mennyt kodinhoitohuoneesta papalta hakemaan poikaa suihkuun kanssaan niin oli tullut kamala huuto ja halunnut takaisin papan syliin. Oli rauhoittunut kunnolla vasta sen jälkeen, kun mummu oli kammannut hiukset ja laittanut silmälasit takaisin päähän. Reppana, kun mummu tuollain pelottelee pientä XD 
Eilen sain ovistestiin kunnollisen plussan :) Ja mahassa tuntui myös erinäisiä nipistelyjä. Jotenkin ne vaan ei mun mielestä tuntuneet oikeassa paikassa, mutta mutta... kuten jo todettiin, on se vaan niin kumma laitos tämä naisen kroppa. Noh, pupuiltiin sitten eilen(kin) illalla ja nyt on kyllä tämän kierron osalta voitamme tehty. Nyt vaan ihmetyttää kyllä suuresti limojen lähes totaalinen puuttuminen. Voiko olla ovista ilman limaa? On siis kyllä jotain kosteutta ollut, mutta ei kyllä lähellekään samoissa määrin, mitä yleensä. Tosin yleensähän mä en ole sitä himputin ovistakaan bongannut ollenkaan, että semmosta. 
Piinailu alkakoon ja katsotaan nyt, jos tilanne vaatii niin varmaan pitää varuiksi vielä huomennakin laittaa peitot heilumaan. Onneksi tuo ukko ei pahemmin ole vastustellut näitä peittojen heilutteluita ;) 

Höh, riksukelle ja Bandidalle pahoittelut tädin penteleestä! :(

Nyytti: No ei muuta kuin onnea oviksen hyödyntämiseen! Toivottavasti saatte homman hoidettua kokonaisuudessaan ;) Mäkin eilen vielä piruuttani testasin ovista, kun oli niin järjetön määrä limaa, mutta nega se jo oli. Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi, vaikka mahakipujen puuttumisesta päättelin, että ovis on jo mennyt. Ei oo luotto oman kropan merkkeihin kovin korkealla. Joissakin kierroissa on "kuiva kausi" jäänyt kokonaan pois.

Maikkie: Meillähän itse asiassa esikoinen tärppäs heti ekasta yrityksestä, joten nyt kun kakkosta on tehty näin kauan, niin yks raskaimpia juttuja tässä on juuri se, että tuntuu niin kuin matto olis vedetty jalkojen alta. En oo koskaan ajatellut, että lasten "tekeminen" olis helppoa ja olin esikoisen alkuraskaudessa pitkään tosi epäuskoinen, että joko muka ekalla kerralla voi tärpätä. Mutta toisaalta en koskaan ajatellut, että tämä näin vaikeaa olisi meille varsinkin, kun se ei ekalla kerralla ollut. Mutta kävin eilen liittymässä yhteen isoon kuntokeskukseen jäseneksi ja ajattelin vähitellen sen avulla nostaa itseäni tästä kuopasta. Siellä on onneksi paljon tarjolla eri lajeja, joten jospa se motivaatio treenaamiseen taas palautuisi :) Hyvä, että saitte oviksen hyödynnettyä. Kyllä kai ovis voi olla, vaikka limaa olis vaan vähän (?) jos kerran testistäkin sait positiivisen. Jostain oon lukenut, että toisilla sitä limaa erittyy vaan muutamia tunteja oviksen aikaan ja toisilla (kuten mulla) monta päivää ennen ja jälkeen.

On: Jälleen hieman parempi päivä :) Vähän vaan pelottaa, kun pitäis viikonloppuna mennä katsomaan kaveria, joka on ihan viimeisillään raskaana. Siellä kuitenkin joutuu näkemään kaiken maailman vauvakamaa ja kuinka osaan myötäelää toisten ihanaa ja jännää odotusta, kun itse oon tälläisessä tilanteessa :/ Kyse on parhaasta ystävästä ja toivon kovasti, että tää mun suru ei tule vaikuttamaan meidän ystävyyteen.

Maikkie, mulla siis ei oo perus liuskatestit käytössä vaan sylkitesti ja siinä kuviot eli plussa paranee mitä lähemmäs ovista tullaan, eli näyttää jo lähestyvän oviksen.Onneks, sillä tässä kierrossa kroppa ei limoja lukuunottamatta antanu mitää vinkkejä ennenkun varsinaisena ovispäivänä :O Ihanaa oli kyllä selvitä vähemmillä kivuilla, kun usein menny mooonta päivää kärvistellessä. Eilen ja tänään ollu masu kipeä, enkä nyt oo ees testannu enää. Miten mä muistelen että ovis kestää 24-48h?
Kiva että siellä on löytyny intoa petipuuhiin :)

Margeliini, vein lapsen pariks tunniks illasta mummilaan ja hommat tuli hoidettua ;) Mieskin sano et jokohan saisin lopettaa greipin lipitykset ja mietti jos tästä sessiosta tärpääs, niin tulisko sieltä tyttö vai poika. Jos oikein muistan ni poikasiittiöt oli nopeita ja tytöt vähän hitaampia, eli poika sit kai ;)
Tuo kuntokeskukseen liittyminen kuulostaa tosi hyvältä! Voi kun munkin tekis mieli, mut eipä täällä pikkukaupungissa ihmeitä oo, ei oo liikoja rahoja saati sitä aikaa milloin mennä. Mut uimaan ajateltiin miehen kans taas lähipäivinä mennä, hyvää sekin tekee :)
Tsemppiä kaverin näkemiseen!

Huomenia kaikille!

Onnea akuliinille plussasta! :)
Riksuke ja bandida, pahoittelut tädin paikalle kurvaamisesta... 
Margeliini, Voimia.<3 Itsekin juuri kuulin kaverin vahinkoraskaudesta ja kyllä siinä oli naamataulussa pidättelemistä... Itseasiassa niitä tällä hetkellä raskaanaolevia on nyt neljä, kaksi on jo synnyttänyt. Kai se vaan täytyy purra hammasta ja iloita toisten puolesta, eihän se minulta (tai sinulta) ole pois, että toiset sikiää. :(
Musta taas tuntuu, että tää raskautumisen epäonnisuus on miehille kovempi paikka, vaikka eivät asiaa itkeskelekkään kuten me naiset hormooneissamme. Miehelle se kuitenkin on se ehdottomin miehisyyden mittari, pystyykö siittämään jälkikasvua ja pelko "tuhkamunaksi" leimautumisesta syö itsetuntoa ja pahimmillaan ajaa haluttomuuteen.
Meilläkin esikoinen tärppäsi heti ja mun mies reagoi aika voimakkaasti nyt tähän tilanteeseen että "eikö se vieläkään onnistunut??" Nimenomaan syyttää itseään. Olen sit yrittänyt kertoa, että se rakauden mahdollisuus on n. 24h koko kuukauden aikana, monien tekijöiden summa että tärppää.

Noista ovislimoista ja niiden bongailusta löytyy muuten älyttömän hyvää tietoa semmoisesta blogista kuin "Luomupimu". Lähinnä siis keskittyy luonnonmukaiseen ehkäisyyn, mutta käänteisesti kun katsoo, niin kyllä siinä aika hyvin voi laskea limojen perusteella niitä tärppipäiviä. ;)

Voimia myös teille kaikille rikkonaisiin öihin! Itsellä tuo aika jo kaukana takana, ensi viikolla juhlitaan neljävuotis- synttäreitä. Neiti tekee jo kaiken itse, eipä paljoa äitiä tarvitse kuin ruuan valmistukseen. ;) Hieman haikeaa kyllä, kuinka nopeasti lapsi kasvaa. Mimmi on myöskin keksinyt vauvat ja päivittäin kyselee milloin meille tulee vauva (ei olla siis kerrottu lapselle yrityksestä) ja toivoipa tuossa yksi päivä ainoana synttäritoiveenaan pikkuveljeä. Oli siinä kyyneleissä pidättäminen... Onneksi myös labyrintti- lautapeli kelpaa. :)

Taisipa tulla melkoisen omanapainen kirjoitus muutenkin, joten eipä meistä sen enempää ole sanottavana. ;D KP nyt 21/25-28, hieman ihmetyttää että tuo kierto on ruennut sekoilemaan ihan tunteella. PMS oireet eivät ole vielä alkaneet, niitä odotellessa...

Plussatuulia ja rutistushaleja kaikille niitä tarvitseville!! :)

Aamua kaikille!
Sainkin tänään pitkästä aikaa köllötellä kasiin, kun mies nous pojan kanssa.
kp15 meneillään ja eilen tuli testiin eka selkeä nega, eli kp:t 8-14 tuli testiin plussa. Siinä mielessä hyvä tuo donnatesti, kun näyttää aika ajoissa, niin osaa alottaa hommatkin ajoissa :)
Päivät tuli hyödynnettyä ihan ok, 4/6 eli nyt tosiaan pelkkää odottelua sen pari viikkoa ainakin.

Relanna, harmi että kierto ruvennu sekoilemaan ja jaksua kierron loppupäiviin! :)
Voi, oli varmasti herkkä olo kun tyttö pikkusisarusta toivoi♥

Heippa!

Pikaista höyryämistä yövuoron pimeinä tunteina... :)

Eli nyt kp 24/25-28 eikä minkäänlaisia PMS oireita ole ilmaantunut! Sen sijaan kaksi päivää olen kärsinyt melkomoisen kovista repäisykivuista, eli istualtaan jos nopeasti nousee niin välittömästi tulee viiltävä kipu nivuseen/kohtuun... Lisäksi selinmaatessa kohtu tuntuu painellessa aralta (ei kyllä mitenkään erityisen pinkeältä) ja tänään on ollut semmoista aaltoilevaa vähän menkkakipujen tyylistä tuolla alamahalla. Mutta kaikki mun karmeet PMS oireet loistavat poissaolollaan ja nimenomaan tää oireettomuus nostaa pintaan toiveen raskaudesta. O_O

JÄNNITTÄÄ! :D Panttaan testin tekoa kp 28 asti, mun kierto ei ole koskaan ollut sen pidempi... Saa nähdä, tuleeko täti vai poika. ;)

Relanna, kuulostaapa erittäin hyvältä! Vois hyvinkin olla sitä itteensä :)
Ei oo enää montaa päivää kun pääset testailemaan, jänityksellä odotamme :)

Tänne ei ihmeitä, aika vaan matelee eteenpäin.Kp17 meneillään eli 11pvää pitäisi ainakin jaksaa odotella, ennenkun olis tädin aika saapua jos saapuu. Ihmeempiä tuntemuksia ei ainakaan vielä ole. Yhtenä aamuna oksensin ja samana päivänä oli oikealla puolella juilimista, mutta oli vasta dpo3 tai 4 eli mitä lie kropan herkistelyä. Menis ny aika nopeesti..

Relanna: Oireet kyllä kuulostaa lupaavalta! :) Toivotaan nyt, että se täti pysyis poissa. Tsemppiä loppupäiviin!

Nyytti: No siellä tuli kyllä sit hyvin hyödynnettyä ovis ;) Meillähän jäi taas siihen yhteen kertaan, kun ei oikein kumpikaan enempää jaksa tätä "tekemistä". Eipä täälläkään mitään tuntemuksia ole, tietenkään. Täti jo ilmoittelee itsestään vähän.

On: Kp 21/26 ja yk 12. Menkkoja odotan sunnuntaille. Ei mitään kummempia oireita. Vierailu raskaana olevan ystävän luona sujui yllättävän hyvin. Ei tuntunut yhtään pahalta :) Pystyin olemaan ihan vilpittömän iloinen hänen puolestaan. Olihan siellä joo kaikkea vauvakrääsää, mutta tuli lähinnä sellainen olo, että mäkin haluisin ostaa meidän tytölle ihania kuvioituja harsoja ym... Mutta mihinkäs kohta 2 vee tarttee harsoja? Tuli lähinnä sellainen haikee olo, että saanko mä enää koskaan ostaa niitä ihanuuksia. Pitäis nyt kerätä rohkeutta ja soittaa tällä viikolla lääkäriaikaa. En ajatellut odotella ensin tätiä, kun se sieltä kuitenkin tulee. Ja saahan sen ajan peruttua sitten, jos sitä ei tarvitse. Jos, jos ja jos.... Eletään nyt vaan tässä hetkessä ;)

Margeliini, kuulostaa hyvältä tuo kuntokeskukseen liittyminen. Kyllä se motivaatio varmasti löytyy kun löytyy se itselle oikea tapa treenata, ja liikuntahan rentouttaa joten se saattaa sit helpottaa tätä vauvaprojektia. Miten meni ystävää tapaamassa? Toivottavasti tää tilanne ja sun tunteet ei vaikuta teidän suhteeseen, hyvät ystävät on niin arvokkaita. Ehkä sä pystyt nauttimaan hänen vauvasta omaa odotellessa? Ja kohta se omakin lähtee alulle, onhan teillä jo todiste siitä et ruuti on kuivaa - joskus se vaan ottaa aikansa ;) (nimimerkillä 2v lasta 'tehnyt'... kerkesi olla jos jonkinlaista epäilystä ja katkeruutta :( olin aika vihainen ystävälle joka onnistui raskautumaan toisesta yrityskierrosta - onneksi se meni ohi ) Vaikka varmasti turhauttaa vielä enemmän kun ensimmäinen oli yllättävänkin helppo saada alulle niin varmaan toisen vaikeus tuntuu vielä suhteettomammalta...

Maikkie, hienoo et poijan reissu meni hyvin, lukuunottamatta pelottavaa mummua - paha mummu kun sillai pelottelee lasta :D Ja peukkuja et pupuilu tuottaa tulosta kun oviskin on paikallistettu! Mulla ilmeisesti myös liman määrä vaihtelee - clomien kanssa sitä ainakin on ihan tolkuttomasti :D

Relanna, jee! Kuulostaapas jännältä. Tuo on paha kun tulee poikkeava kierto ja heti alkaa miettimään et jospa nyt oliskin... Mut pidetään peukkuja, vielä pari päivää pitäis jaksaa odotella - sitä poikaa :)

Nyytille tsemppiä piinapäiviin, jospahan hyvin hyödynnetty ovis tuottais tulosta...

omanapa: Mä taisin olla vähän hätäinen tuon tädin julistamisen kanssa, se kun ei oo tullut vieläkään... Tiputtelua oli jonkin aikaa ja sit se hävisi, eikä PMS/tätioireista ollut enää tietoakaan. Seuraavaksi arvelin sitten et ei sitten ollut sitä ovista ilmeisesti ollenkaan, kun ovisoireetkin oli vähän epämääräiset ja limaakin lyhempään kuin tavallista. Tein sitten yltiöoptimistisena viikonloppuna r-testinkin varmistaakseni et eihän sitä ovista ollut... Ja meinasi mennä pasmat sekaisin kun samalla tyttöä potalla viihdyttäessä syrjäsilmällä vilkuilin tikkua altaan reunalla - ja siihen alkoikin piirtyä testiviiva kontrolliviivan viereen! Siis mitä hittoa? :) Pakko testata vielä uudestaan....

Edit: mulla jäi lähettäminen venymään ja Margeliini ehti viestitellä väliin... :) Kyllä säkin vielä niitä ihanuuksia saat ostella, ihan varmasti!! Ja soita vaan se lääkäriaika, jospa se olis se todiste sun kropalle et oot 'heittänyt pyyhkeen' tälle kierrolle, ja tätioireetkin katoais toivotulla lopputuloksella..... 

Huomenia!

Bandida, Teitkö siis ovistestin? Kannattaisi tehdä se raskaustestikin... :) Tsempit jännäilyyn!

Margeliini, tsemppiä loppupäviin! Hienoa että ystävän tapaaminen sujui hyvin. :) Soita ihmeessä se aika, semmoinen on vaan mukava perua tarpeettomana. Mutta että pääsette kuitenkin jonoon, eikä mene niitä ylimääräisiä viikkoja sitten "turhaan". 

Nyytti, kärsivällisyyttä odotteluun, ovis on ainakin tosiaan hyödynnetty hyvin. :) 

ON, kp 25/25-27 (just laskin että ei mulla mitään 28 päivän kiertoo ole ollut) tänään 11 tai 12 dpo, ei oireita. Paitsi epämääräistä menkkamaista juilintaa ja hormoonifinni leuassa. Rinnat ei ole edes arat, kipeistä puhumattakaan. Ei kuumetta, känkkistä tai pahoinvointia -enpä niitä kyllä kaipaakkaan. ;) Mietin tuossa, että uskaltaiskohan huomenna jollain herkällä testata, EI JAKSA OOTTAA. :D Eli joo, nyt on toiveet korkealla (jälleen kerran).
*edit* Auts, unohdin mainita nää repäisykivut, niitä kyllä piisaa...

Plussatuulia!! ++++++++++++

Bandida, teitkö siis raskaustestin? varovaiset onnittelut paikallaan, jos näin on ja testiviivan paikalle ilmestyi viivaa :)

Relanna, kuulostaapa hyvältä noi sun oireet :)

Margeliini, eiköhän teilläki ala asiat suttaantumaan, jollei luomusti niin sit avun kanssa :)

muistan muuten hyvin omaltaki kohdalta et sen neljän vuoden yrittämisen jälkeen en tosiaankaan osannut suhtautua toisten vauvauutisiin, vaan ne satutti ja tuntui melkei loukkaukselta.. en pystynyt menee edes miehen veljentyttöä katsomaan ja pitkin hampain menin ristiäisiinkin, kun se oman kaipuu oli niin kova eikä mitään tapahtunut. olin myös katkera kahdelle kaverillekin, kun he saivat jo toiset lapset ja minä vain odottelin, et josko joskus se ensimmäinen.. sitten, kun sain omat plussani (niin, ne 4-5kpl plussatestejä :)) varjelinkin omaa uutistani enkä halunnut jakaa sitä kenenkään kanssa, kun pelkäsin, että se plussa "menee pois", jos puhun siitä liikaa.

joo, no sit lopuksi on:

mulla on vissii ovis menossa, alkoi nipistely jo perjantaina ja sitä ollaan nyt sit hyödynnelty. tää on jotenki poikkeuksellinen aika, mua nimittäin vituttaa ja kiukuttaa ja mies meinasiki just tossa et tuo mulle rauhanpiipun kaupasta ja ehdotti vihanhallinta-kurssia.

tyttö on kipeänä ja käytin häntä terveysasemalla. tytöllä ollut korvatulehdus, joka menossa itsestään ohi, punoitus hävinnyt jne. otettiin kuitenkin nieluviljely. oon nyt sit saikulla töistä ja tytön kanssa kotona muutaman päivän. johan minä viime viikollakin tein vain kolmipäiväisen työviikon (pidin yhden vuosilomapäivän) ja tämäkin viikko jää yhteen päivään :)

sain muuten käytyä siinä synnytyksen jälkeisessä papassa (heh, muijalla synnytyksestä vuosi ja nyt sai sit käytyä 3 viikkoa ennen lähetteen umpeutumisaikaa :D ). tulokset tulee 3 viikon kuluttua ja sit voisinki hakeutua asioimaan siellä gynellä. neuvolaterkkari suositteli tota meidän lähiön terveystaloa, joten varmaankin menen sinne.

en odota suuria tältä(kään) kierrolta, katellaan kuin käy. menkat ovat tähän asti tulleet just tarkalleen kp 28-29, joten ne saa oikeasti myöhästyä ja paljon ennenkuin alan testailemaan mitään.

Relanna: Oijoi, sullahan on jännät paikat! Pidän peukut pystyssä ja sormet ristissä että nyt on onnistanut!! :) Oireet (ja pms oireiden puuttuminen) kuulostaa lupaavilta!

Bandida: Whaaaaat, siis onnittelut(ko) paikallaan! :o :) Tosi mahtavaa, että plussa tuli! Kerro sit PIAN mitä toinen r-testi näytti! :)

Margeliini: Tsempit kierron viimeisiin päiviin! Jos ois kuitenkin onnistanut! Hienoa että ystävän luona vierailu ei tehnyt niin "kipeää"..! Ja jospa säkin kuitenkin vielä pääset niitä harsoja ja muita ostamaan ;)

Nyytti: Jaksamista piinapäiviin! Uutisia (jälleen) odotellessa ;)

Della: Kurjuus, että tyttö on kipeänä. Sulla tosin on ollut "pehmeä lasku" takaisin työelämään kun viikot ollu vajaita :) Tsemppejä kierron loppupuolelle, toivottavasti kuullaan hyviä uutisia! :)

On: Vihdoin (kai) menkat ohi, ihme tiputtelua vielä kp 6 ja tänään kp 7, selkeä vuoto loppui siinä kp 5... Taas sellanen fiilis, et ei vois vähempää kiinnostaakaan mikään "yrittäminen".. Vaikka hei täh, meidänhän piti mennä tulee jos on tullakseen fiiliksillä. No jokatapauksessa halut tiessään, oli mikä oli. Vaikkakin niitä "haluja" ei tarviiskaan välttämättä löytyä kuin tossa maaliskuun tokalla/kolmannella viikolla, josko ne siiheks ilmaantuis :) ...
Mies vaihto työpaikkaa ja on ollu töissä nyt pitkiä (9 - n.19.30) päiviä, joten meidän yhteinen aika on aika minimissään :(( Tuntunu lähestulkoon siltä, että ois yksinhuoltajana. Niin tänkin takia ei paljoo kiinnosta mikään puuhailu, mies on väsynyt ja mä ... ? Väsyny sit kai kans ku yksin pyörittää koko huushollia ja hoitaa lasta... Kai tähänkin tottuu, sitä vaan on päässyt aikasemmin niin "helpolla", kun aiemmin mies teki 7-15 päiviä...
Mut jotain kivaa, eli pojalle puhkes eka hammas!!! :) Onhan sitä ikääkin jo 8kk! Ja tosi "kivuttomasti" tuli! Saa nähdä miten seuraavat hampaat!...

Bandida, JEEEE!!! Ihania uutisia :)))

Riksuke, onnittelut lapsosen ekasta hampaasta! Mun pojalle tuli kans eka hammas 8kk :)
Tuo on varmasti rankkaa, kun tottunut että toinen on apuna ja sit onkin lähes koko päivän poissa :/
Mä kun olen tottunut yh:na lapseni kasvattamaan ihan alusta asti, niin hassulta on tuntunut kun tähän viime kesänä ilmaantuikin toinen aikuinen arkea pyörittämään :O Yritin silti hoitaa kaiken ja leikkipuistossakin osottelin penkkiä, et voit mennä tonne oottelemaan jos mä meen ipanan kans leikkimään, mut sitkeesti kun tuo vaan on aina mukaan kaikkeen ängenny, niin nyt tuntuu jo normilta :D Tänään oltiin kolmistaan iiisossa pulkkamäessä ja olipahan hauskaa :)

Relannalla on tosi jännät päivät menossa, kovasti jaksua :)

Margeliini, kiva kuulla että vierailu meni noin hyvin :)
Soita juu ihmeessä jo, kiva päästä jo jonoon ja helppoa perua tarvittaessa :)

on. Eipä ihmeitä, ulkoiltu on kovasti, käyty pulkkamäessä, luistelmassa yms. Poika on kyl motorisesti ihan uskomaton, niinku aina ollukki. Ekalla kerralla  alko jo luistelemaan töpötellen ite ilman tukea  ja tokalla kerralla ei missään nimessä saanu missään vaiheessa auttaa, hän ite!  Nousee luistimilla ite takas jaloilleen ja pitempiäkin matkoja luistelee kaatuilematta. Sit kun kaatuu niin hermostuu ja juputtaa että EI SAA KAATUA!! Hän ei opi tätä, ei oo hyvä tässä ja ei osaa :D Mut sinnikkäästi aina vaan uuestaan. Mäesä ei pal päätä pakota ja laskee tosi jyrkkää mäkeä stigalla hurjaa vauhtia ja yrittää tähätä hyppyriin ja kyydissä vaan pysyy,  hypyistä huolimatta. Mamman oma hurjapää♥
kp18 meneillään ja misssään ei tunnu miltään, kiukkunen vaan oon ollu ku ampiainen. Mut huomennahan vasta oviksesta se viikko. Vähän pessimistinen olo jotenkin, mutta kassellaan nyt tää reilu viikko vielä. Kai se täti ens viikon to tulee jos on tullakseen(jos siis kierto samanlainen kun edellinen).

Bandida: Varovaiset onnittelut! :) Oletko jo testannut uudelleen? Vaikka kyllähän siellä kropassa jotain tapahtuu, jos kerran testiviivan sait raskaustestiin.

Joko Relanna on testannut?

della: Mä mietinkin vähän, että oliko se vierailu ystävän luona niin helppo, koska se vauva ei ollut vielä syntynyt. Toivottavasti pystyn menemään edes jossain vaiheessa sitten katsomaan vauvaakin. En varmaan kuitenkaan ihan heti... Tuosta vitutuksesta, niin mulla ainakin se liittyy ihan selkeesti myös ovikseen kuten menkkoihinkin. Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä! :)

riksuke: Etköhän säkin totu miehen uuteen työrytmiin, vaikka varmasti on aluksi raskasta. Mua tympi yhdessä vaiheessa hirveesti, kun miehelä oli lyhyessä ajassa muutama työmatka ja jotain muitakin työhön liittyviä juttuja ja teki vielä lopputyötään silloin. Tuntui kans niin kuin olisin ollut yksinhuoltaja. Kyllä sitä kuitenkin on niin tottunut toisen apuun.

Nyytti: Sullahan on kyllä sinnikäs poika :) Ja nopea oppimaan! Me on myös ulkoiltu paljon. Välillä tuntuu, että päivä on pelkkää pukemista, ulkoilua ja riisumista. Ja kotona käydään vaan syömässä ja nukkumassa. Tuntuukin aika uskomattomalta, kun yks puolituttu ihmetteli, että miten me jaksetaan ulkoilla niin paljon. He kuulemma eivät edes joka päivä jaksa ulkoilla (lapset 3 vee ja 1 vee), vaikka olis hyvä ilma. Sanoin vaan, että meidän päät ei kestäis sisällä olemista. Tapansa kullakin tietysti.

On: Soitin sitten lääkäriaikaa eilen ja sainkin sellaisen KUUKAUDEN päähän :( Joo, kiitti vaan taas kerran julkinen terveydenhoito. Tänään varasin yksityiseltä ajan ens viikolle :) Mies oli aluksi sitä mieltä, ettei se nyt kuukaudesta ole kiinni, mutta mä en odottele enää yhtään pidempään kuin tarttee. Vähän nyt jännittää, että miten siellä lääkärissä sitten menee, saadaanko lähete vai täytyykö vielä odotella (sellaisiakin juttuja olen kuullut).

Takaisin