Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Margeliini, täällä hajoais kanssa pää jos ei joka päivä ulkoiltais. Niin lapsella kuin mullakin.. Mutta tosiaan, tapansa kullakin, vaikka rohkenen kyllä olla sitä mieltä että lapsi tarvii raitista ilmaa ja liikuntaa joka päivä, ellei tietty ole sairaana.
No jopas ois menny pitkälle lääkäriajan saaminen kunnalliselta!
Hienoa että aika nyt varattu ja yksityiselle pääsee aina suht nopesti :)

Täällä ollu ihan katastrofipäivä..Tuo lapsi osaa vaan olla välillä ihan mahdoton. Käytiin aamupäivällä luistelemassa ja kaikki oli ok, mutta sitten iltapäivällä tais väsy iskeä ja meno sen mukaista. Poika löyty seisomasta lavuaarin reunalta, halus kuulemma pestä hampaat niin etti tahnaa  ja harjaa peilikaapista. Pienen jakkaran avulla oli jotenkin onnistunut lavuaariin kiipeämään ja siinä kapealla ulkoreunalla seiso. Minuutin oli poissa näköpiiristä kun olin puhelimessa. Poltti sormensa liedellä, veti verhon alas ikkunasta, huutaa pittua vähän väliä kun ei mee mieliks, ei varmaan tarvi tarkentaa mitä tarkottaa.. Hakannu puuvasaralla niin lelujaan, ikkunaa, pöytää kuin muutakin. Huutanu ja riuvannu joka asiasta. On se mahdottoman rakas, mutta voi pojat miten rasittava välillä :D
Omissa oloissa ei muutosta, eli ei oloja mihkään suuntaan.

Heippa kaikille,

Kiireisen illan jälkeen jouduin taas sinkoutumaan yövuoroon, mutta IHAN pakko oli tulla kertomaan ja varoivaisesti iloitsemaan Plussasta. :)

Testasin siis päivällä herättyäni unilta (vastaa aamupissaa) ja heti rupesi plussa clear blueen piirtymään. Vielähän se vähän hailakka on ( nyt 4+0) mutta ei mikään haamukaan. <3

Nyt olen onnellinen, jännittynyt ja täysin paniikissa. :D Toivottavasti seuraatte minua pian, (vaikka jo marraskuisiin!) paljon plussatuulia teille kaikille!!! <3
Käyn täällä kyllä vielä kyylimässä mitä teille kuuluu. ;)

onnea Relanna!! :) hyvää odotusta ja toivon, että pikkuinen pitää sinnikkäästi kiinni ja syntyy, kun aika on :)

Kylmät väreet menee, ihanaa Relanna ja jättimäiset onnittelut♥

Täällä kp 20 ja alkoi tänään tuntumaan pientä kipuilua mahassa, yskiessä lähinnä juilasee tonne vasemmalle puolelle alavatsaan. Oikealta puoleta taisi tällä kertaa munis liikkeelle lähteä, että mitä lie. Olo ollut oireettomampi kuin kuukausiin, monasti oviksen jälkeen kipuilu jatkunut tädin saapumiseen saakka, mutta nyt saanu olla monta päivää rauhassa.
Lapsi nukkui ennätyksellisesti viiteen asti omassa sängyssään, luulin jo että täysin heräämättä kun en itse herännyt, mutta mies sanoikin aamulla että oli kerran käynyt nukuttamassa. Viideltä tosin jouduin pojan kanssa sit ylös nousemaan, että koomaillessa mennyt tämä aamu. Pulkkamäkeen lähdetään kunhan tästä virkoaa ja siskon likka on herännyt ja lähtee mukaan :)
Mukavaa päivää kaikille!

Kiitos kaikille... Kyllä se toinenkin testi eilen aamulla plussaa näytti, saman tien oli kaks viivaa tikussa. :) Oon yllättänyt itteni hokemassa itelleni "mä oon raskaana" - ei vissiin mee jakeluun että se tällä kertaa olikin helpompaa ;)

Jee Relanna, isot onnittelut!! Tervetuloa plussajunaan... Mulla menee kai LA just lokakuun loppuun.

Jospa Nyytilläkin tuo oireettomampi olo kertois samaa mitä mulla ja Relannalla... Sun poika kuulostaa olevan kyllä melkoinen virtajänis!

Hienoa et Margeliini sait ajan varattua, toivottavasti nyt alkaa tapahtua :)

Dellalla ei oo ollut turhan rasittava töiden aloitus... heh. Mulla oli edellisellä kerralla ja tuntuu olevan nytkin vähän samanlainen fiilis ku sulla tuosta plussasta, eka pitää varmistaa parilla (tai useammalla) testillä ja sit alkaa hirvittää et jos sitä rupeaa mainostamaan muille niin varmasti käy huonosti... :/ Mut toisaalta haluais kertoa kaikille.... heheh.

Plussatuulia kaikille, lähtekääs nyt meidän matkaan odottajiin kaikki samalla kierrolla...! :)

ihanaa Bandida ja vielä kerran onnea :) onneksi sun ei tarvinnut enää pitemmän kaavan mukaan yrittää et ehkä se helpottaa sittenkin toista yritellessä :) monesko yrityskerta tämä muuten oli (olen laiska enkä jaksa lukea taaksepäin :))

mulla nipistelee molempia munasarjoja, mut oikea on ihan hellänä ja melkei kosketusarka. kaipa se ovis-aika alkaa olla ohi, ja eilen vielä pupuiltiin, vaikka nyt vaihteeksi mies valittelee flunssaoireita :( tyttö alkaa olla entisensä ja huomenna varmaan palataan normaaliarkeen eli minä töihin ja tyttö päiväkotiin, jollei nyt sit vointi hällä huonone.

odottelen jo ensi kuuta, että saan kuulla papa-tulokset ja pääsen varaamaan aikaa gynelle niiden menkkojen aikaisten nivuskipujen vuoksi. en kyllä oikeasti tiedä, mitä muuta haluaisin tutkituttaa, kaipa nuo paikat voisi tsekkauttaa? Margeliinihan kävit tuossa taannoin gynellä (oliko se syksyä vai kesää?), mitä sulta siellä katsottiin? mulla ei kyl tunnu yhtään endon villiintymiseltä, joten en usko, että se mua kiusaisi, mutta kyllähän sitä varmaan voisi muuten vaan tsekkauttaa lisääntymisvermeensä et kannattaako tässä edes yrittää pikkukakkosta :)

Della, ainakin ihan kohdun ja munasarjojen ultra kannattaa pyytää. osa lääkäreistä sanoo ettei endo näy ultrassa mutta osan mukaan näkyy - että ota siitä selvää sitten, mut ainakin siitä näkee yleensäottaen mikä on vehkeitten tila :) Tämä oli kai yk4 tai 5 (mäkin oon niin laiska etten jaksa ettiä kalenterista koska ne menkat ekan kerran tuli :D )

kiitos Bandida vastauksesta :)

mulla itsellä näkyi silloin ennen munasarjojen endopesäkkeet sisäultralla, mutta vatsanpäältä ei muuta kuin jonain tummentumina (ja onpa mulle lääkäri tehnyt kerran vastenmielisen peräaukon kautta kohdunseinämäntutkimuksenkin :/). tokihan varmaan pienimmät endometrioomat eivät edes tunnu, mutta yhtään isommat alkavat kyllä kasvaessaan ja mahdollisesti puhjetessaan kyllä tuntumaan, etenkin menkkojen aikana. pitää alkaa selvittelemään kustannuksia tuolle tutkimukselle. onneksi sain sentään sen papan otatettua julkisella et on jostain päästä pois kustannuksia. onneksi mulla on sentään palkkatuloa, mutta toi osahoitovapaa rokottaa pikkuisen palkastakin, ettei sitä ihan mitä tahansa pysty makselemaan. terveystaloa kyttäilen toistaiseksi ja voisinhan minä sitten lähempänä palkkapäivää soitellakin sinne ja tiedustella kustannuksia tarkemmin :)

Relannalle kysymys vielä, millaisia ne repäisykivut on ja missä ne sulla tuntu? Oliko siis yhtäkkistä viiltävää kipua vai juilintaa vai millaista? :)
Oliko samalla puolella kuin mistä munis lähti?
Mulla kipeytyy tuo vasen puoli koko ajan enempi ja enempi. Yskiessä tosiaan sattuu ja jos yhtään vasen puoli venyy, eli jos oikealle tai taakseppäin taivun.
Ja joo, en mä nyt täällä mitään innostu, lähinnä ihmetyttää kun selkeästi oli oikean puolen vuoro tässä ovulaatiossa ja nyt onkin vasen puoli kipeä.

Pulkkamäessä käyty ja väsytetty niin itsesnä kuin ipanatkin. Pojan vein just mummilaan ja saan hetken huilia ennenku pitää lähteä kaupunkiin asioille.

Johan täällä nyt juttu lentää :D

Relannalle myös isot onnittelut!

Ja myös minä oon sitä mieltä, että ihanaa, ettei Bandidan tarvinnut enää toista kertaa mennä pidemmän kaavan kautta :)

della: Ihan oikein sä muistelit. Loppukesästä kävin gynellä ja mulle tehtiin siellä siis ihan normi sisätutkimus ja kohtu ja munasarjat ultrattiin. Ja oon kans sitä mieltä, että noi tutkimukset kannattaa pyytää. On mulle kyllä yksityisellä ne joka kerta tehty ihan automaattsesti. Kyllähän ne vähän suuntaa antaa, että kuinka niitä munasoluja kasvaa ja minkälainen kohdun limakalvo on kiertopäiviin nähden. Toki se ultraaminen sitten toi lisähintaa käynnille :/

Nyytti: No josko se nyt tällä kertaa olis sitä itteään? ;) Ainakin toi munasarjan kipuilu kuulostaa samalta mitä mulla oli esikoisesta. Silloin en salilla edes pystynyt kunnolla tekemään vartalonkiertoja, kun sattui. Samoin, jos painelin vasemman munasarjan kohdalta. Ja luulin siis silloin, että mulle on oviksen jälkeen lähtenyt kasvamaan kysta siihen (kunnon pessimisti). Eikö ne munasolut yleensä irtoa vuorotellen oikealta ja vasemmalta? Mutta kai nekin voi silti välillä irtoilla miten sattuu... Eihän ne munasarjat mitään koneita ole. Mullahan kipuilee vasen silloinkin, kun oikealta irtoaa. Jospa sullakin se toinen vaan reagoi toisen toimintaan? Ihme laitos tosiaan tää naisen kroppa. Pidetään siis kovasti peukkuja sinnekin!

On: Kp 23/26 eli viimeisiä viedään :) Melkein tekis mieli testailla, ihan vaan sen takia, ettei ole pitkään aikaan tullut testattua, kun aina on menkat tulleet normaalilla aikataululla. Mutta eipä noi halpistestit mitään vielä tässä vaiheessa näyttäiskään. Voi miten haikee olo... Niin mielelläni mä näkisin sen toisen viivan raskaustestissä. 12 kiertoa mennyt enemmän tai vähemmän yrittäessä toista lasta, mutta kuitenkin niin, että se raskauden alkamisen teoreettinen mahdollisuus on ollut. Tästä eteen päin meidän mahikset tilastollisesti (luomuraskauteen) alkaa heiketä. Voi kun nyt "viimeisellä" hetkellä ennen sitä olis onnistanut.

Hei ja kaunis kiitos kaikille onnitteluista. <3

Bandida, Onnittelut sinnekin!! :) Jospa tästä alkaisi kunnon plussa-aalto tälle palstalle. :) 

Nyytti, repäisykivut tuntuivat voimakkaina ylösnoustessa (esim sohvalta seisomaan) ja mulla kyllä tuntui molemmin puolin, ehkä enemmän vasemmalla. En kyllä tiiä, kummalta puolelta munis irtosi tässä kierrossa. Ne alkoi dpo 7, dpo 9 alkoi menkkajuilinta (mun luteaalivaihe on 12 pvää) Lisäksi selinmaatessa kohtu oli paineluarka ja nämä kaikki siis rytinällä oletetun kiinnittymisen aikoihin. Mutta muuten oireeton olin koko luteaalivaiheen, kaksi päivää ennen plussaa aloin olla "varma", mikä lie etiäinen ollut. :) Koko ajan janotti ja pissatti, mutta juon yövuoroissa muutoinkin paljon vettä, joten voi olla siitäkin. Pari yötä on ollut vatsa turvoksissa, mutta sekin tapahtuu melkein aina öissä.
Jään jännityksellä odottelemaan uutisia, hyvältä kuulostaa siis toi sun juttu. ;)

Margeliini, mä niiiin toivon saavani sut mukaan nyt marraskuisiin kans!! Tsemppirutistushalit ja jaksuja piinapäiviin!! <3

Kiitos Margeliini ja Relanna kommenteista. Katsotaan nyt. Yritän olla pessimistinen ettei pettymys olisi sitten niin kova. Edellisessä kierrossa mulla oli vasen puoli niin tolkuttoman kipeä,  joten oletin että tässä kierrossa olis oikean vuoro ja siellä jotain pientä tuntui oviksen aikaan, mutta tiedä tosiaan näitä. Ei auta kun odotella :)

Suuren suuret Onnittelut Relannalle ja Bandidalle! Ihmisliimaa, tarrasukkia ja kaikkea hyvää asukkien matkalle mukaan <3

della: Siis onko teillä päin ollut joku ihan vakio juttu synnytyksen jälkeen käydä papa-kokeessa? Mulle ei ole mainittu moisesta yhtikäs mitään. On kyllä käynyt mielessä itselläkin, että kävisin paikat tarkistuttamassa. Sais sitten selvyyden, että onko siellä kaikki kunnossa. 

Nyytti: Jospa se sullakin ois nyt sitä itseään. Pidetään peukkuja ja varpaitakin pystyssä! Mulla ei edellenkään ovisoireita ole ollut minkäänlaisia. 

On: Täällä piinaillaan täydellisen oireettomana. Eilen ja tänään on taas vuodellut jotain limoja. Varmaankin sitten sitä ennen menkkoja olevaa ja kohta sieltä täti kurvaa punaisella paholaisellaan paikalle. Olen nyt koittanut keksiä muuta ajateltavaa itselleni ja aloitin mm. sählyn pelaamisen ja lenkkeilläkin on pyhä aikomus. En nyt pelkästään muun ajattelun vuoksi kuitenkaan itseäni lenkille raahaa, vaan mielessä siintää 10kg kevyempi minä. Toisaalta toivon onnistuvani tavoitteessani, mutta mutta... enemmän toivon kyllä sitä, että se plussa tulisi eikä sitten olisi pakko laihduttaa. 

Nyt olisi kyllä niin sopivasti tuo plussajuna täällä palstalla menossa, että koitetaas kaikki hypätä sen kyytiin! 

Maikkie jälkitarkastuksessa lääkäri teki lähetteen papa-näytteeseen ja sanoi, et mennä sinne sit ku menkat alkaa et 8kk sisällä pitäs alkaa. mun kohdalla lähete oli vuoden voimassa ja on kuulemma edellytys kierukan saamiseksi. ymmärsin, että se on normaalikäytäntö täälläpäin.

mulla alkoi sit 9kk synnytyksen jälkeen ja oon ollu huono enkä mennyt koko syksynä, ei muka ollut aikaa ja nyt sit neuvolakäynnillä otin asian puheeksi, että vieläkö lähete on voimassa ja kävin viikko sitten käyttämässä sen, aikaa olisi ollut vain pari viikkoa enää ja sitpä ois tarvinnut uuden lähetteen.

Maikkielle tsemppiä kuntoiluun ja piinapäiviin! Eihän se liikunta kovin innostavaa ole, jos on joku "pakko" miksi sitä tekee. Mulla tuohon intoon auttoi uusien lajien kokeilu :)

della: Multakaan ei ole otettu pap-näytettä synnytyksen jälkeen (just ennen esikoisen odotusta otettiin) ja lääkäri sanoi viimeksi, ettei mikään tarve edes ottaa vielä, jos en halua. Mutta ehkä se tosiaan liittyy siihen kierukkaan sitten.

On: Mä missasin plussajunan taas kerran. Tein tänään r-testin ihan tyylipuhtaalla negalla. No, nyt vaan odotellaan sitä tätiä.

Margeliini, voi samperi sentään. Ois jo todella suonu teille sen plussan! Mutta jospa ne homeopaattiset rohdotkin alkais pikkuhiljaa vaikuttamaan ja pian on lekuri :)
En mäkään usko että täällä on tärpänny. Vatsakivut on helpottanu ja mitään oireita ei oikein ole. Viiikon päästä varmasti sit tietää.
Jalkoja särkee ja olo on ihan naatti, oltiin pojan kans melkein 3h kävellen liikenteessä. Siskon koira tuli hoitoon huomiseen asti, eli vipellystä riittää kun poika sen kanssa kirmaa ja säheltää.

Maikkie, tuo harrastusten aloittaminen kuulostaa hyvältä :)
Lenkkeily tekee kiloille tosi hyvää, kun jaksaa vaan pitkiä lenkkejä usein vetää. Mä sain parhaiten painon alas, kun kaverin ja kanssa lenkkeiltiin n.5pvää viikossa 1-2h kerrallaan. Toki mulla oli sit läskivatkain(Ab circle Pro) kanssa ja ei autoa ylipäätään, joten kaikkialle tuli kävellen/rattaiden kanssa mentyä.
Noiden avulla tiputin yli 20 kiloa reilun 2v aikana yhteensä ja nyt painan viitisen kiloa vähemmän kun ennen raskautta.

Edit: Taidan jatkaa yksinpuhelua kun täällä niin hiljaista on ;)
Kp21 siis meneillään ja eiliset masukivut loppuneet. Ihan pientä juilintaa/tuntemuksia silloin tällöin munasarjojen tienoilla on, mutta tosi vähäistä.
Eli oireetonta on tosissaan.. Mitä nyt iltaisin palelee kovasti ja halut on tyystin kadoksissa ekaa kertaa koko suhteen aikana.
Voi olla et alitajuisesti pelkään et vuotaisin taas verta kuten viime kierrossa loppukierrosta, tai sit on vaan joku hiljainen kausi meneillään. Kummallista.

Täällähän on ollut hiljaista...

Omaanapaa sen verran, että piinailu taitaa olla ohitse. Eilen alkoi jo tuhruilu ja tänään jatkuu enenevissä määrin. Huoh... no jos tästä nyt jotain positiivista pitää keksiä, niin ehdinpähän taas seuraavankin kierron ajan keskittyä kunnolla vain siihen kuntoiluun. 
Nyt on vissiin vielä joku pöpökin päällänsä, kun eilen iski mahan ihan sekaisin ja meinaa olla vähän huono olokin koko ajan. Tai sit mä vaan söin liikaa pähkinöitä toissa päivänä. Toivotaan, että on vain jotain syömisistä johtuvaa eikä ainakaan mitään, mikä tarttuisi mieheen ja poikaan. 

Mitäs muille kuuluu? 

On ollut hiljaista tosiaan.
Maikkie, toivottavasti paranet pian ja ei tarttuisi loppuperheeseen!

Tänne ei ihmeitä, kp23/27 ja täysin oireetonta. Menis nyt tää kierto nopsaa loppuu.

Maikkie: :( mutta hyvä, että jaksat olla positiivinen. Täälläkin kuntoilu jatkuu ihan urakalla nyt kun ei "tarvitse" miettiä mitä voin tehdä ja mitä en. Täti siis tuli viimein :(

Nyytti: Noi vikat päivät on kaikkein inhottavimmat. Varsinkin, jos ei ole mitään oireita, jotka nostais toiveita. Sit vaan odottelee menkkoja, että sais varmuuden asiasta. Tsemppiä!

On: Kp 3/26-31 ja yk 13 :/ Jospa se kolmastoista kerta toden sanois...? No, torstaina joka tapauksessa on se lääkäri. Toivon kovasti, että olis asiallinen ja kiroittaisi sen lähetteen tutkimuksiin. Sellaisiakin kauhutarinoita oon lukenut eri keskustelupalstoilta, ettei lekuri ole suostunut kirjoittamaan lähetettä, vaan sit tyrkytetään jotain clomeja, vaikka ei ole edes tutkittu tarvitseeko potilas niitä jne. Minähän en enää mitään horkkeja syö ellei ole ihan pakko. Ei pitäis mennä lukemaan kauhutarinoita. Hyvä minä! ;)

Jep jep... kp1 täällä. Veetutus on taas aikamoinen, ei sillä että olisin plussaa odottanut, vaan ihan yleisesti tympii tämä koko lapsenteko. Miksi sen vaan pitää olla niin vaikeaa??? Että mene ja tiedä niin siitä positiivisuudesta. Maha alkaa olla jo kunnossa, mutta jotenkin on vieläkin ajottain huono olo. Ei tainnut kuitenkaan olla mitään tarttuvaa, kun talon miesväki on pysynyt täysin terveenä. Mutta lähtipä melkein kilo painoa multa pois :)

Margeliini: :( Pahoittelut tädistä. Meillä meneekin sit tämä kierto aikalailla samoissa. Pari päivää olet mua edellä. 

Nyytti: Tsemiä viimeisiin päiviin. Jospa tuo oireettomuus olisi merkki jostain :) 

Takaisin