Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Heissan kaikille! Olen pitkään käynyt täällä lueskelemassa teidän juttuja, jännittänyt ja harmitellut ja iloinnut puolestanne.

Meillä on 3vee tyttö ja toinen lapsi ollut toiveissa syksystä asti, mutta kunnolla yritystä asian eteen ollut vasta parin kierron verran. Vkonloppua jännityksellä odotan, sunnuntaina pitäisi menkkojen alkaa, mutta mieluummin saisivat pysyä poissa! Oon ollu tuntevinani arkuutta rinnoissa ja alavatsassa nippailua, mutta en uskalla enää luottaa tuntemuksiini, kun joka kk on muka jotakin ollu...

Toivottelen plussapuhureita  ja hyvää ystävänpäivää kaikille!

Heippa kaikille!

Margeliini, suotta vähätellään homeopatian tai muiden luonnonmukaisten hoitojen tehoa. Perusterveelle ihmiselle siitä ei ole mitään haittaa, monet saavat apua. Tsemppiä teille! <3

Della, hyvähän se on selvittää tuommoiset epämääräiset kivut, naisen ruumis on kyllä semmoinen ihmelaitos että... :)

Nyytti, Voimia uhman kanssa selviytymiseen! Ei siinä auta kuin jämäkkyys, rajat ja rakkaus. :) Ihanaa tosiaan että sun mies on noin kovasti mukana touhussa, varmasti helpottavaa ettei tarvii yksinään höyrytä. ;)

Riksuke, Tsemppiä jännäpäiviin!!! Jospa saatais porukkaan uusi plussa, viimeisestä onkin aikaa.. 

Akuliina, tervetuloa höpöttelemään! :)

ON, Heh, suunnattomalla kekseliäisyydellä saatiin kuin saatiinkin hyödynnettyä ovis jotenkuten (ja pojat, siitä oli romantiikka kaukana), tänään virallinen ovispäivä kivuista päätellen. Katsotaan nyt sitten riittikö se, eli 12 päivää piinaa edessä...
Yritän asennoitua silviittiin, että jos nyt ei tärppää, niin ainakaan ei tarvitse oksennella aurinkorannalla ja hyvin alkuun lähtenyt kropan kiinteytys- ja muokkausoperaatio saa jatkua.

Eipä muuta, plussatuulia toivotellen. ++++

Riksuke, kovasti tsemppiä piinapäiviin!! :)

Relanna, hienoa että ovis saatiin hyödynnettyä, kyllä se välillä keksesiäisyyttä vaatii ja romantiikan nurkkaan heittämistä ;)

Akuliina, tervetuloa ja toivottavasti tärppää pian! :)

Tänne ei ihmeitä, yövalvomisia ja uhmailua edelleen. kp8 ja pitäisi kai alkaa lähestyvää ovista jo pikkuhiljaa hyödyntelemään. Viimeksihän se oli kp12. Toinen tätivapaa päivä vasta menossa.

akuliinalle tervetuloa mukaan! :)

Nyytti: Voi tuota uhmaa! Täällä on hieman hellittänyt tai sitten mä oon vaan tottunut siihen. Isälleen on kuulemma neiti nyt temppuillut enemmän, kun oon ollut parina iltana pois kotoa. Ja uusin keksintö on puistosta karkailu :/ Sullahan aikaisin on ollut ovis, jos kp 12 on ollut :O Vaikka kyllä mäkin eilen tein testin kp 10 kun vihloi niin hirveesti munasarjoja. Olin jo ihan varma, että tulee etuajassa, mutta negaa näytti.

riksuke: Oikein paljon rautaisia hermoja sinne ja plussatuulia! :)

Relanna: Hienoa, että saitte kuitenkin oviksen hyödynnettyä! Ja on meilläkin pupuiluista tätä nykyä valitettavan usein romantiikka kaukana. Tsemppiä piinapäiviin!

dellan suunnitelmat kuulostaa hyvältä :) Ja varmasti on vauvakuumeilukin helpompaa, kun sille ei ole "liikaa" aikaa.

On: Taas lähestyy vauvantekopuuhat. Tänään oli ovistesti vielä nega, mutta ei tässä enää varmaan kauan mene (kivuista ja järkyttävän runsaista limoista päätellen). Jostain pitäis repiä intoa petipuuhiin... Viimeiset kaks päivää on olleet taas tosi vaikeita. Eilen puistossa hehkutettiin uusia raskausuutisia ja minä vähän sivummalla nieleskelin itkua. Pakenin paikalta ennen kuin kukaan ehti kysyä, että mites meidän suunnitelmat. Tänään sitten se uusi odottaja tuli puistoon ja mullekin mystinen käsite "raskausajan hehku" näyttäytyi ekan kerran. Miten joku voikin hehkua sellaista onnea ja hyvää oloa? Taas nieleskelin itkua ja vihersin kateudesta. No joo, kyllähän nää ovishormonitkin varmaan tekee vähän herkäksi, kun ne kiukkuiseksikin tekevät. Mietin vaan, että puhutaankohan mustakin puistossa (kun en ole paikalla) tyyliin: "Eiks se puhunu joskus, että silläkin on vauvakuume? Mikseiköhän sillä ole vieläkään mitään uutisia? Onkohan niillä jotain ongelmia asian kanssa?"

Relanna: Hyvä hyvä, että pääsitte hyödyntämään oviksen ;) Kerkeehän sitä olla romanttinen muulloinkin ;D
Nyytti: Joko se ovis on noinkin lähellä :o Miten päivät menee näin nopeesti?! Vai tuntuuko musta vaan siltä, et muilla etenee kierrot nopeesti sen takia et itellä on nää pirun pitkät kierrot :D

Kiitos tsempeistä, eipähän tässä kyllä oo muistanu ees miettiä koko asiaa :D Miehelle vaan totesin, et ens viikolla nähdään jatkuuko laihdutus-projekti, vai joutuuko jättämään aktiivisen laihduttamisen .. Mies oli huuli pyöreenä "häh, mitä ens viikolla on?"... Hahhah :D
No mutta, pahalta näyttää.. Tänään on kiukuttanu niin perke***sti että oksat pois :o Pahasti enteilee menkkoja siis :/ Kahtellaan kahtellaan................
Mutta hyviä viikonloppuja kaikille! :) Tänään herkutellaan omatekoisella pizzalla, nams ;P

Edit: Margeliini kerkes kirjottaa vielä ite just ku lähetin jo oman tekstini! :P Tosi inhottava tunne varmasti, tai onkin, tietäähän sen jokainen joka vauvaa haluaa, kun raskausuutisia satelee sieltä täältä :( Koitahan jaksella! Jospa sitä intoa jostain löytyisikin, niin tulis sitten ovis käytettyä hyväksi! :) Yritä olla miettimättä mitä muut ajattelee, vaikkakin se on helpommin sanottu kuin tehty.. :/

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :) Huomasin äsken, että jo huomenna olisi menkkojen määrä alkaa. Nyt sit jänskättää, että pääsenkö huomenna tai sunnuntaina testailemaan. Alamahassa on vähän menkkamaisia tuntemuksia, mutta toivo elää, niin oli esikoisestakin ennen plussaa...  Esikoisesta oli myös ekoina viikkoina niin kovia kipuja, että kävin omin kustannuksin ultrassa. Vaikka viikkoja oli vähän, näkyi sikiöpussi oikeassa paikassa oleilemassa :)

Hitto, että jännittää!!!

Margeliini, tuo karkailu on kamalaa.. meillä sitä ollu jo kauan ja paljon vaaratilanteita sen myötä. Juoksee suoraan tielle, huvipuistossa viime kesänä oli jo kiipeämässä jonkun laitteen turvaportin yli kun erehdyin katsomaan hetkeksi eri suuntaan, mökillä viime kesänä kertakaikkiaan katos, kun kuvasin kukkaa ym ym. Tänään oltiin piiitkästä aikaa uimassa. En siis ole kaksin uskaltanu mennä, kun tuo lapsi on niin mahdoton. Nyt oli mies mukana, mut toki piti pukuhuoneesta selvitä. Kaks kertaa karkas kahvion puolelle.. Ekalla kertaa mulla oli viel vaatteet päällä, mut toisella kerralla poika juoks sinne kahvioon nakuna, pyyke käsissään ja minä huusin jumalautaa ja tavarat lens käsistä samalla kun kiedoin pyyhettä vauhilla ympärilleni ja kipitin perässä :D Pari nuorta sälliä katto vähän pitkään, mut minkäs tälle mahtaa? :D
Muutoin oli kyllä tosi mukavaa ja poika tykkäs ihan kamalasti. Lupaskin lähtiessä että "tyt(nyt) ei oo tumma(tuhma)pooka, nyt ukkoo ja tottee äitiä, memmää taa uimaa!  :D

Mä niin ymmärrän ton katkeran ja kateellisen tunteen, kun katselee ja kuuntelee muita raskaana olevia.. Se tunne on vaan todella kurja, kun niin kovasti haluaisi jo itsekkin..

Riksuke ja Margeliini molemmat äimisteli aikaista ovista, mutta joo-o. Ovis on aikaistunut joka kierrossa päivällä ja kierto lyhentyny kahdella päivällä. Viimeks ovis oli kp12 ja kierto 27 päivää, saas nähä kuinka nyt.
Toivottavasti kierto alkais jo tasoittumaan, niin raskautuminenkin vois olla helpompaa. Niinku mies sano, niin liikkuvaan maaliin on hankala tähdätä ;)

edit: Ovistesti(donna)tehty ja näyttää jo positiivisia merkkejä.. Näinköhän se kierto on sit edelleen lyhenemään päin. Pitää nyt joka päivä testata, niin näkee selkeesti koska kuvioiden tulo loppuukin. Vielä ei ihmeempiä kipuja ole, oikea vähän ilmoittelee itsestään.

No niin, pahoittelut hetkellisestä poissaolosta näin alkuun. Kävi niin että negojen jälkeen täti saapui, nyt jo lähtenyt veks.

Mutta, täti ja sitä edeltänyt haamu pisti pohtimaan. Ja kun samalla tuli eteen hieno mahdollisuus ensi kesälle, niin päätettiin puolison kanssa ottaa ehkäisy kehiin ja jatkaa yritystä myöhemmin tänä vuonna. Uskon että tärppää kun aika on sopiva :) Jos ei niin se on sitten sen ajan murhe. En kuitenkaan tällasena seikkailuhenkisenä pysty jättämään tilaisuutta käyttämättä! Varsinkin näin jo perheellisenä. Ei sen tarkemmin aiheesta muuta kun että siihen liittyy ulkomaan matka ja liikuntasuoritus :) Joka ei välttämättä kovin onnistu raskaana, joten suunnitelmat uusiksi.

Plussia kaikille! Ja kaikella kunnioituksella ja hyvällä tarkoituksella: Toivottavasti en näe teitä samoja täällä enää siinä vaiheessa kun itse kuumeilemaan joskus kesällä palaan. ;)

Huomenta!!

Tein CB-Digital-testin äsken ja tulos oli, että raskaana 1-2 :) :) :)

Vinkiksi samaa toivoville suosittelen Beroccaa kummallekkin ja heti, kun täti poistuu ni kauhia työstäminen päälle!!!

Onnea Akuliina! Sinä et täällä sitten kauaa viihtynyt! :)

Miikkula, kuulostaa jännittävältä! Eli hauskaa seikkailua sinne ja tervetuloa takaisin, kun aika on parempi =)

Mä olen yrittänyt googlailla, että mikä olikaan se minimi, minkä follikulaarivaheen pitäisi kestää, Vai oliko sillä ovista edeltävällä ajalla edes merkitystä, vai onko luteaalivaihe se joka on tärkeämpi?
Täällä alamaha alkaa ilmoitella jo enempi itestään ja mietityttää, että jääkö kierto nyt niin lyhyeks, ettei hedelmöittyminen olisi edes mahdollista. Pitää nyt tosiaa testailla joka päivä ovista, niin näkee koska on ohi, voihan tää esivaihe kestää muutamankin päivän, eli sit ovis vois olla vaik siellä kp11 tienoilla. Mutta kasellaan. Hyödyntäminen alotettiin silti jo eilen :)

riksuke: Eikös ne raskausoireet ole usein samanlaisia kuin tätioireet? ;) Tai näin mulla ainakin oli, kun odotin meidän tyttöä. En olis yhtään mistään arvannut ennen plussaa, että oon raskaana.

miikkula: Kuulostaa jännittävältä! :) Jos joku hyvä mahis sattuu kohdalle, niin kyllähän se kannattaa ehdottomasti käyttää hyväkseen, varsinkin näin perheellisenä. Kyllä mä sitten täällä sua tod. näk. odottelen, kun palaat.

akuliinalle onnittelut!

Nyytti: Toivotaan, että siellä kunnon kierto kuitenkin olis käynnissä. Täällä kans tärppipäivät jo nyt :O Voi ei, kuulosti kyllä tietyllä tavalla aika huvittavalta tuo teidän uintireissu, vaikka ärsyttävää varmaan olikin :D Ehkä näille sitten myöhemmin nauretaan, kun uhmaiästä ollaan ensin kunnialla selvitty.

On: Kp 12 ja niin selkee ovisplussa jo alle 30 sekunnissa, että se olis nyt sit menoa. TEORIASSA siis emoticon  Oli meinaan sellainen yrittämisen meininki äsken, mutta vituiks meni vapaussota! Vai miten se sanonta menee... Lapsi huutaa toisessa huoneessa (päätti sitten just tänään olla nukkumatta päikkäreitä), kissa naukuu korvan juuressa ja sit vielä miehen puhelin soi. Eipä siinä voi kauheesti odottaa mieheltä fiiliksiä petipuuhiin (mun kohdalla asiasta luovuttiin jo heti ennen puuhia), mutta ihana mies, että kuitenkin edes yritti <3 Kun ongelma on TAAS (kuinka vitun mones kerta jo???!!!) se, että miehen porukat tulee tänään meille. Eivät jää yöksi, mutta lähtevät myöhään illalla vasta pois, joten päätettiin yrittää hyödyntää ovis neidin päikkäriaikaan. Ei siinä sit auttanut kuin luovuttaa, hakea neiti pois makkarista ja niellä ihan suunnaton kiukku. Eli ihan paskoilla fiiliksillä nyt yritetään sit kestitä vieraita koko päivän. Ei kiinnostais, ei sitten yhtään!

Margeliini, voi himputti sentään mikä epäonni iski, just kun pitäisi ovista hyödyntää. Uskon että jurppi ja lujaa! Toivottavasti jaksatte päivän ja pääsette illalla uuteen yritykseen :)

Saas nähä tuleeko täällä oviksen hyödyntämisestä ihmeitä. Tuun hulluks kun tää lapsi ei anna nukkua. Viime yönä taistetiin yhestä eteenpäin. Vaille neljä pääsin omaan sänkyyn. Ei kertakaikkiaan anna mun lähteä huoneestaan, vaan kimpoaa pystyyn ja itkemään samantien. Mun pistäis istua pikkutuolilla sen sängyn vieressä ja valvoa koko yö.
Ihan epätoivonen olo, kun ei saa itekkää nukkua ja makaa kyyneleitä niellen lapsen huoneen lattialla. Eli unta takana max muutama tunti ja koko päivä pitäis jaksaa. Tunnin päästä pitäis olla paikallisen mammaporukan tapaamisessa pirtsakkana ja onnitella ja hymyillä, kun tämänkertainen emäntä on raskautunut.
Kp10 olis meneillään ja eilen alko ovislimat. Maha ei ole vielä kovin kipeä, joten ihan huippu ei ainakaa ole iskenyt päälle vaan edessä vielä, toivottavasti vasta jokusen päivän päästä.

Nytti: Joo, saatiinhan me sitten vielä illalla pupuiltua :) Näin vaan mullakin taisi sitten olla ovis kp 12, kun viimeksi ihmettelin, että olipa sulla aikaisin. Ei mulla kyl yleensä näin aikaisin ole. Joko puolivälissä tai vähän sen jälkeen. Jaksamista sulle, kun joudut taistelemaan nukkumisasioiden kanssa! Ne on niin hanurista :( Meidän tyttö on aina ollut enemmän tai vähemmän huono nukkuja ja kaks unikoulua ollaan jo hänelle pidetty. Ekan kerran, kun opetettiin nukahtamaan omaan sänkyyn ja toinen, kun luovuttiin tutista. Mutta suosittelen kokeilemaan unikoulua, jos ette ole vielä kokeilleet. Kun kerroit, että joudut istumaan tuolissa lapsen sängyn vieressä. Mehän toteutettiin viimeisin unikoulu tuolimenetelmällä.

On: Vähän paremmat fiilikset jo :) Kuten jo Nyytille totesin, niin saatiin vielä illalla pupuiltua. En tiedä vaan ehdittiinkö ajoissa, kun vähän ennen pupuilua alkoi tosi kova mahakipu, joka oli sellaista kovaa painetta (josta yleensä päättelen oviksen juuri tapahtuneeksi) ja tänään on vaan ollut ihan pientä nippailua. Joten mitä todennnäköisimmin ovis oli eilen. Nyt vaan toivotaan, että miehellä olis nopeita simppoja ja mulla pitkäikäinen munasolu. Tästä se parin viikon piina taas alkaa.

Huh, te olette taas olleet niin aktiivisia... mistähän päästä alottais :)

No ensinnäkin, Onnea plussasta akuliina :)

Relanna: Tuo on ihan hyvä asenne :) Ja kun keskityt tuohon kiinteytykseen niin saattaa se plussakin sieltä tulla sitten ihan varkain. 

Nyytti: Tsemppiä nyt pupuiluun ja oviksen hyödyntämiseen! Ja jaksamisia yövalvomisiin, toivottavasti teidän yöt alkais jo kohta parantumaan ja saisit nukkua kunnolla. 

Margeliini: Kiva, että saitte vielä pupuiltua, toivotaan että simpat ehti ajoissa matkaan. 

Miikkula: Tsemppiä uusiin tuuliin sinne! 

riksuke: Mikäs siellä on tilanne? 

On: Me saatiin viettää eilen isännän kanssa laatuaikaa ihan kahdestaan, kun poika oli mummulla yökylässä ja voi siskot, että teki hyvää. Vaikka olihan se ikävä jotain ihan järkyttävää!!! Poika oli siis ekaa kertaa yökylässä yhtään missään ilman meitä. 
Taaskaan mä en muista ulkoa mun kiertopäivää, jossain puolivälin tietämillä varmaan ollaan. Menkkojen jälkeen näytti siltä, että taas alkaisi ovislimat heti vuotelemaan ja ennustin lyhyttä kiertoa, mutta sitten kuitenkin nyt tuntuu siltä, ettei se kunnollinen ovislimojen vuotelu ole vieläkään alkanut. Jotain pientä limaa on välillä tullut, mutta ei kyllä kovin paljoa. Veikkaan, ettei ovis ole vielä ollut ja vähän tuntuu siltä, että tuleekohan sitä tässä kierrossa ollenkaan. 
Pupuiltu ollaan, vaikka mua ei olis huvittanut ollenkaan. Tuleekohan sitäkään aikaa enään koskaan, että huvittaisi... 

Ensinnäkin Akuliinalle onnittelut! :) Sulla olikin täällä palstalla oikein pikavisiitti :D

Miikkulalle tsemppiä jatkoon ja toivottavasti ei nähdä enää myöhemmin täällä ;D

Margeliini: Hyvä että jaksamista vielä illalla löytyi ;) Toivotaan, että tuotti tulosta *peukku*!

Nyytti: Koitahan jaksella :/ Saatko nukuttua päivällä? Jos se edes vähän tois energiaa.. Tsemppejä, ovis lähestyy :) !

Maikkie: Tuli nyt jälkikäteen mieleen, kysyitkö sä siitä Donna testistä? Mulla on tosiaan se, ostin sen esikoista yrittäessä, siinähän on tavallaan "vuoden patteri", et sit ei enää toimis mutta edelleen pelittää ja ostosta yli 1,5v! En tosin ite oo osannu sitä niin hyvin tulkita, et osaisin siitä tarkalleen oviksen kattoa... Joten vähän ehkä turha ostos täällä...
Kyllä ne halut kai vielä joskus siitä paranee?! Hankkikaa jotain piristystä makuuhuoneen puolelle? ;D

Kp 32 tai jotain sinnepäin. Eli vielä mahdollisesti viikkokin piinaillessa :O Ei oo ollu menkkaoireita nyt sen enempää ku se hirvee ketutus mikä oli pari päivää. Eikä muitakaan oireita. Paitsi et flunssa TAAS tekee tuloaan tänne :o Ei helv....
Poitsu tosiaan nousee nyt jo tukea vasten suorille jaloille ja voitte vaan kuvitella mikä kolina käy vähän väliä jossain :D Osaa kyl hienosti laskeutua alas, mutta kun siinä seistessa tuppaa päästämään irti siitä mistä nyt pitääkään kiinni ni sit mennään ja pää kolajaa :s On se niin rankkaa olla tollane piäni ;D

Onpas täällä taas keskusteltu - itellä on vähän laiskottanut istua koneelle tekemään mitään aikaavievempää kuin tarkistaa äkkiä FB tai sähköpostit :) Mut jatkossa kun mä istuksin 5h+ joka arkipäivä koneella niin tulee varmaan tännekin ehdittyä...

Onnea minunkin puolesta Akuliina, tämän mittaisia soisi olevankin ihmisten vierailut kuumeilupalstoille ;)
Maikkie, hienoo kun pikkuisäntä pääsi mummulaan yökylään ja saitte vähän "omaa rauhaa" - se ikävä on kyllä jotain ihan kummallista, ajatus siitä pikkuihmisestä (ja siitä ettei se oo kotona äidin luona) on koko ajan vähintäänkin takaraivossa, mutta onhan se TODELLA rentouttavaa vaihtelua kun tietää et lapsi on hyvissä käsissä ja joku toinen huolehtii siitä mitä se tarvii, ja voi keskittyä ihan omiin juttuihin välillä. Ja siitä se lähtee pojankin reissaamiset sitten ;) Miten oli mennyt? Kyllä se huvittaminen sieltä palautuu, kun jaksatte siihen panostaa ja aika on kypsä, kun vaan parisuhde ja elämä on muuten kunnossa. Itellä ainakin auttaa kovasti jos mies muistaa huomioida et on hiukan vaikea hypätä suoraan seksihommiin kun oot vaikka juuri saanut lapsen nukahtamaan ja sitä ennen ollut sen heräämisestä asti intensiivisesti niin äiti niin äiti (ja parhaimmillaan viimeiseksi rauhoitellut kärttyisää lasta sänkyyn 45 minuuttia tms :D ). Mut kiva kun toinen jaksaa siinä tilanteessa sitten lämmitellä vähän lisää...
Margeliini, toivottavasti tärppää kun saitte kuin saittekin touhuiltua ajoissa - vastuksista huolimatta. Mä oon nauranut et meidän likka haluaa selvästi olla ainoa lapsi, kun usein jos me koitetaan alkaa peuhaamaan, neiti herää koko ajan huutamaan - vaikka muina päivinä / iltoina nukkuu kuin tukki :)
Nyytille jaksamisia valvomisen kanssa, toivottavasti tämä "vaihe" menis pojalla nopeasti ohi ja alkais nukkumaan paremmin. Meidän tyttö on kans ollut aika huono nukkumaan, heräilee yöllä huutamaan ja nukahtaminen pitää suorittaa niin et myöskin istun sängyn vieressä tuolilla, käsi pinnojen välistä, ja tyttö 'nipistelee' ja räplää mun kättä kunnes nukahtaa. Nykyään onneksi sitä ei enää tartte tehdä niin pitkään kuin aiemmin, mut ihan tarpeeksi kuitenkin: 30-45min illassa. Oon pitänyt sille jatkuvaa 'lempeää' unikoulua jo joulukuusta asti, ollaan päästy jo siitä et sen piti nukahtaa aina syliin jo kuitenkin sänkyyn, ja yöherätykset on vähentyneet 8-9 kerrasta puoleen. Hidasta mutta varmaa edistystä...
Della, ihanaa et teillä on lähtenyt työ- ja hoitohommat hyvin käyntiin. Siinähän sitä kun rentoutuneena touhuaa työjuttujen kanssa voi poikia 'sivutuotteena' plussankin, kun ei sitä niin kauheasti stressaa... Mä oon kanssa nyt kolmatta(!) päivää töissä ja likka siis hoidossa. Teen max 6h päivää - silloin kun voin teen lyhempää - ja vielä ei oo alkanut kauheasti tympimään, heh, vaikkei ihan tuollaista intoa löydykkään kuin sulta... Vähän tympii se ettei täällä mikään toimi, odottelen yhä puhelinta ja konetta lainavehkeitten tilalle et vois oikeasti tehdä jotain :) Mut tuleepahan pehmeä aloitus... Tytöllä on mennyt kans hyvin ainakin hoidon aloitus, mielellään tuntuu jäävän aamuisin. Hiukan on ehkä ollut kärttyisämpi iltaisin sitten, mut sehän nyt voi johtua monesta muustakin asiasta (ainakin hampaat on epäilyksenalaisia...).
riksuke, tsemppiä piinapäiviin...

ON: Tuossapa tulikin jo kommentoitua sekaan omatkin kuulumiset... Piinapäivät täälläkin, varmuutta ei oo koska tädin pitäis edes tulla, kun en oo ihan varma tuliko ovistakaan koskaan - oireet oli sen verran normaalia(?) heikommat. Kai se tässä viikon sisään kurvaa kylään, jos ovis oli oireiden aikaan. Jos ei niin sitten voi mennä vielä aikaa... PMS:iä ei oo kyllä normaalista poiketen vielä ollut, kun yleensä ne alkaa jo vko ennen menkkoja. Alaselkäkipu on ainoa mitä on ollut. Että muiden oireiden poissaolo vähän (tietenkin) nostaa toiveita... Mut pitää odotella viikonloppuun ennen kuin tohtii ajatellakaan asiaa - pettymyshän siitä kuitenkin seuraa ja sitä suurempi mitä enemmän mahdollisuuksia suurentelee täsä odotellessa..... :)

edit: unohtui vastata kun joku iästä kyseli aiemmin, täytän 34 loppuvuodesta.

Heips kaikille :)

Margeliini, vai tuli se sullekkin ajoissa! Tuo ovis kp12 on vielä muuten ihan normaalin rajoissa, jostain juuri luin että tulee yleensä kp12-jotain, olikohan 18.
Hyvä että saitte sittenkin hyödynnettyä! :)

Maikkie
, laatuaika oli varmasti erittäin mukavaa! :)
Muistan kuika haikee ja vaikeeta oli jättää lasta ensimmäistä kertaa yökylään! Mun poika tais viel olla ihan reilusti vanhempikin, mut oli vaan niin vaikea jättää, eikä ollut sellaista tarvettakaan, kun kaksin eleltiin :)
Toivottavasti pupuiluhalut löytyisivät jotakin kautta!

Riksuke
, hommatkaa konttauskypärä, suojaa pientä päätä ;) Piipatilla oli käytössä okbaby merkkinen ja oli kyllä hyvä. Himputin flunssa!!! Ja tsemppiä piinapäiviin :)

Bandida, kiva kuulla sustakin :)
Jospa oireiden puuttuminen nyt tarkoittaisi hyvää, kovasti tsemppiä piinailuun :)

on: Kp11 meneillään ja kroppa ihmetyttää. Eilen tuli donnatestiin jo hyvinkin selkeä plussa, mutta maha ei ole kipeä??:O Mulla on ollu todella kivuliaat ovikset ja nyt ei ole kuin pieniä tuntemuksia vaikka testi sanoo joota ja limojakin välillä tulee.Oksukin ollu taas hyvin herkässä. Whats up? En mä tajua.. Pitää nyt illalla tehä testi vielä.
Eilen tuli pupuiltua, mut tänään taitaa jäädä välistä. Ottaa ukko aivoon ja pupuiluhalut jossain todella kaukana. Katotaa huomenna sit taas..
Täällä on yöhulinat jatkuneet. Toissayönä valvoin yhdestä neljään, ennenkuin pääsin omaan sänkyyn. Reilun 3h unilla päivä olikin sit ihan katastrofi :D Saisitte hyvät naurut jos jaksaisin alkaa selostamaan.. Mutta sain siis pojan päivällä mummilaan muutamaksi tunniksi mamma&lapsi-tapaamisen jälken(jossa olikin 2 mammaa mahat hyvin pystyssä)ja nukuin kotona sohvan pohjalla. Yleensä päivällä nukkumiset ei onnistu, kun poika tosi harvoin enää päikkyjä nukkuu. Mummilassa ollessaan välillä, mutta kotona ei enää aikoihin.
Tunnin välein tuppaa heräämään puolesta yöstä eteenpäin, toivotaan tosiaan että parannusta öihin tulee pian. Unikouluja meillä ei ole koskaan voinut toteuttaa, kun poika oksentaa todella herkästi jos yhtään hermostuu. Muutaman kerran olen kokeillut siis ja aina saanut siivota sit yrjöjä pitkin sänkyä, lattiaa, mattoja ym ja kylvettää lasta, eli ei vaan toimi.
On ihan uskomatonta miten herkästi joku voikin oksentaa, riittää että nauraakin liikaa niin ykä lentää, samoin yskä saa oksentamaan ja tosiaan aina jos itkee yhtään enempi. Tuolitekniikkaa voisi toki pehmeänä kouluttamisena kokeilla, että hilais sitä vähän kauemmas sängystä pikkuhiljaa.
Tänään pidettiin reissupäivä ja käytin poitsua HopLopissa. Lupasin, että jos alkaa nukkumaan kunnolla omassa sängyssä, niin vien tpian uudestaan. Oli siellä ihan onnessaan meinaan joten palkinto on oikein sopiva, vaikka lähimpään hoploppiin onkin yli 30km matkaa ja siks ollaan harvoin käyty. Teroriassa, eli puheen tasolla toimi oikein hyvin. Totes että hän nukkuu omassa huoneessa ja äiti omassa. Mut niimpä vaan kun uniaika koitti ja satu oli luettu, minä kun ilmoitin että hyvää yötä-nyt äiti lähtee olkkariin, niin seurauksena välitön itku, että hän ei halua olla yksin.
Ei auta kun toivoa että yöt rauhottuis, unta se munkin kroppa kaipaa.
Taidankin yrittää tänään aikaista punkkana painumista. Mies on koisannu jo koko illan sohvalla, et kai se valvoo sit yöllä keskenään.

riksuke: joo kyselin. Jotenkin tuntuu niin hakalalta noiden liuskojen kanssa säätäminen. Tsemiä piinailuun ja nyt sitten kaikki mahdolliset ropit ja vitamiinit käyttöön, ettei se flunssa iskis taas.

Bandida: Oli kyllä rentouttavaa saada olla ihan kahdestaan ukon kanssa. Hyvin oli mennyt poitsulla mummulassa, oli nukkunut ihan hyvin ja kun mentiin hakemaan oli ulkona päikkäreillä ja nukkuikin lähes 2 tuntia. Aina välillä on näitä haluttomuuskausia, mut kai ne siitä joskus ohi menee. 
Kovasti tsemppiä piinailuun sinne ja toivotaan nyt, että nuo normaalista poikkeavat oireet tai niiden puuttuminen olisivat merkki jostain ;) 

Nyytti: On se vaan tämä naisen kroppa välillä niin ihanan arvoituksellinen. Pupuiluhan nyt ei koskaan ole pahasta, joten peitot vaan heilumaan varmuuden vuoksi! Jospa tosiaan kokeilisit jotain lempeää unikoulua pojan kanssa. Aloitat siitä, että istut tuolilla ihan sängyn vieressä ja vähitellen siirryt kauemmas. Itse muistan olleeni todella huono yksin nukkuja lapsena eikä asiaa helpottanut yhtään se, että pikkuveljeni nukkuivat kahdestaan omassa huoneessaan. Aika usein hiippailin sinne veljien sohvalle nukkumaan, ettei tarvitse yksin nukkua. Isompana muistan sen, kuinka tärkeää oli nukahtaa ennen, kuin äiti ja isä menivät nukkumaan. Piti kuulua heidän ääniään, muuten ei voinut nukahtaa ja oman huoneen ovi piti aina olla auki. Opin nukkumaan ovi kiinni vasta joskus teininä. Ja nyt sitten taas nukutaan ovi auki... Jaksuja sinne kovasti! 

On: Tein tänään pitkästä aikaa ovistestin ihan huvikseni ja sain siihen haalean viivan. En tosin muistanut tarkistaa tulosta ennen kuin vasta noin tunnin päästä testin tekemisestä. Oireita ei kyllä ole oikein minkäänlaisia ja limaakin on toooodella vähän. Eilen jäi pupuilematta, saas nähdä kuinka tänään käy. Ukko vahtaa Bondia telkusta ja sehän kestää ainakin sen puolitoista tuntia vielä ja minä en meinaa jaksaa valvoa niin pitkään. 

Toivotaan nyt, että me muutkin päästäisiin tuohon Akuliinan tuomaan plussa aaltoon! 

riksuke: Voi tuota aikaa... kun pää kolisee. Mä olin ihan hermorauniona silloin, kun meidän tyttö nousi pystyyn ja alkoi saman tien harjoitella ilman tukea :D Sama juttu, kun otti ekat askeleet. Melkein toivoin, että jatkaisi vaan konttaamalla.

Maikkie: Vai sielläkin pupuiluhalut kadoksissa :( Mehän yritettiin tässä kierrossa huimat yksi kertaa enkä varmaan olis enempää jaksanutkaan. Mutta eiköhän ne halut sieltä palaa vielä joskus, viimeistään sitten, kun ei enää tarvitse "tehdä vauvaa". Se onkin tietysti eri asia, koska sellainen hetki tulee...

Bandida: Plussapuhureita sinne! Toivottavasti se plussa-aalto taas tästä käynnistyisi kunnolla ja päästäis kohta kaikki täältä pois kuumeilemasta. Toi onkin taitolaji pitää ne omat toiveet kurissa. Varsinkin jos kroppa yhtään käyttäytyy kummasti.

Nytti: Joo, ajoissa oli ovis tällä kertaa. Mutta onhan se ollut joskus kp 18 vasta. Yleensä kyl kp 13-15 näyttää testit plussaa. Ja nyt kävi sekin kumma juttu, että taisi irrota jo ekana plussapäivänä. Yleensä mulla saattaa parikin päivää näyttää testi plussaa ennen niitä kovia mahakipuja, joiden jälkeen kivut loppuu. Voi, onpa kurja vaiva toi helposti oksentaminen :( Onko sitä ollut ihan pienestä? Kyllähän sitä tuolimenetelmää voi kokeilla, jos se ei vaikka hermostuttaisi sun poikaa niin kovasti. Meillä sen tutista luopumisen jälkeen tilanne oli se, että tyttöä piti silitellä kunnes hän nukahti. Ensin lopetin silittelyn ja istuin vaan vieressä, sitten hivutin tuolia kauemmas (en kyllä joka ilta kuten ohjeissa neuvottiin), sitten istuin makkarin oviaukossa ja sen jälkeen oven toisella puolella ja ovi oli vähän raollaan. Jos rupesi kuulostamaan siltä, että tyttö hermostuu, niin huikkasin ovenraosta muistutukseksi, että olen siinä ihan lähellä. Vähän reilu kuukausi siinä meni, että nukkumiset taas järjestyivät entiselleen eli ei ehkä mikään kovin nopea menetelmä. Mutta oli tosiaan pakko tehdä tollain lempeämmin ja hitaammin, koska tyttö saattoi kiukustua tutittomuudesta niin paljon, ettei pystynyt enää hallitsemaan sitä kiukkua, vaan saattoi satuttaa itseään sängyn laitoihin jne.

On: Unohdin ostaa punkkua :/ Huomenna sitten. Soittelin meidän kunnaliselle lapsettomuuspolille kysyäkseni kuinka pitkät jonot tällä hetkellä ovat. No eihän sieltä ensin vastattu ja sitten ei tiedetty ja pitää huomenna soittaa uudelleen. Että näin. Eipä yllätä yhtään. Kauheesti olis ohjelmaa tälle viikolle, intoa ei vaan löydy mistään. Oon nyt tullut siihen tulokseen, että mun jatkuva väsymys johtuu tästä tilanteesta. On vaan henkisesti niin raskasta, että väsyttää ihan fyysisesti. En keksi mitään muutakaan selitystä. Ukkoakin jo sätin taas, kun ei ymmärrä mun surua :( Mutta eipä kai se voikaan ymmärtää täysin, kyllähän tää on loppujen lopuksi mun henkilökohtainen helvettini.

Takaisin