Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vanilj ei pojalla oo läksyjen osaamisen suhteen ongelmia, ei juuri pyydä eikä tarvii apua, mut tekemisen aloittaminen ja jatkaminen on ongelmana sekä uskomaton laiskuus koulutöiden suhteen. poika innostui ekaluokan alussa kovasti koulunkäynnistä, mut sit se läsähti, kun tajusi, ettei sinne vaan mennä istumaan, vaan siellä joutuu tekee töitä oppimisensa eteen.

tänään pojalla oli hyvä päivä, teetin 3 sivua matikanläksyjä ja 3 sivua enkkua ja hän teki tehtävät alle tunnissa (koulupäivinä menee yli tunti vähäisempään määrään!). siitä hyvästä sai sit pelata pleikkaa ja karkkiaki syötyä ja kaveriki tuli meille leikkimään. neuvoin vain kerran matikkaa ja suomensin kaksi enkun sanaa, muuten hän teki kaiken itse :)

della: aivan, itestä muistaa sen että eka ja toka luokka oli tosi kivoja mut sit kolmosluokka tuntui tosi vaikealta... josko siellä vain alkaa koulu jo tuntumaan työltä, niin innostus on vähentynyt, tsemppiä siis puurtamiseen :)

Tää tulee heti kertomaan.. en mä enää malttanu olla testaamatta! ja siis "raskaana 2-3" näyttöön pärähti :) Mä täällä hymyilen kuin naantalin aurinko emoticon nyt vain toivon että pikkuisella olisi matkassa kunnon tarrahaalarit, pika- ja superliimat - erikeeperiä unohtamatta <3 LA:kin piti heti käydä tarkastamassa 3.6. :)

oikein paljon onnea vanilj!! :) toivon et sun pikkuinen pysyy nyt kyydissä ihan loppuun saakka ja saat kesäkuussa vauvasi syliin saakka :)

Oi ihan super paljon onnea Vanilj!! <3 Liimaa ja tarrasukkia matkaan nyt! :)

Omaa: Mua rupes kiukuttamaan ihan todenteolla eilen! >:l Näitä ihmisiä on paljon jotka haluaa vauvoja ja sit mun eteeni marssi ihminen joka tihrusti mulle et "Ei oo totta oon taas raskaana, neuvola täti sano että imettämällä ehkästään. Mä en kyllä tiedä että haluanko pitää tätä." Mä hiukan sitten pihisin kiukusta siinä vieressä kun asioita rupesin ajattelemaan tää KO ihmisellähän siis on jo kaks 4v ja 6kk vanhat lapset. Miehen kanssa jatkuvasti ongelmia (jotka nainen siis itse aiheuttaa). Mulle tulee selittämään tällästä ja sit meidän toiselle yhteiselle kaverille selittänyt että voi että mä oon raskaana ja tätähän me yritettiinkin. Ei tossa välttämättä mitään ja juu tiedän että on jokasen oma asia mitä tekee mut jotenkin vaan niin perkuleen epäreilua joitakin ihmisiä kohtaan! :( Anteeksi purkaukseni mutta en nyt keksinyt muutakaan paikkaa missä tästä asiasta oisin voinu purkautua. :) Hieman lisää vielä: Eli kp 16 menossa nyt ja tosiaan tossa muutamia päiviä sitten oli ovis ja kaikkemme tehtiin sen eteen että onnistuis. Noh nyt jo mulla on ihan ihmeellinen olo siis henkisesti sekä alamassu nippailee kummallisesti. Voi olla että kuvittelen, on todellista tai sitten vaan toivon sitä niin paljon et tulee siitä :/ No mutta jonkin aikaa nyt odotellen miten käy :)

Hurjan paljon ihan kaikille plussa tuulia ja jaksamista yrittämiseen! <3

Margeliini: paranemisia sinne!!! <3
vanilj: tätäkin kautta, tosi paljon onnee plussautumisesta ja nyt kaikki suojelusenkelit mukaan <3

ON: musta ei taas tunnu yhtään raskaana olevalta, saa nähdä palaudunko vielä yrittäjiin..... =( aika pitkä aika ultraan saamaan varmuus, varhaisultraan en haluis mennä koska on huono rahatilanne ja se 80€ ois järkevämpää käyttää ruokaan...

Pakko tulla vielä tänne onnittelemaan, ihanaa Vanilj! Oon oikeesti niin iloinen sun puolesta, voi että. <3 Päästiin molemmat tuonne kesäkuisiin siis.

Ja Vesimelooni, mulla kanssa aika oireeton tää olo myöskin, vähän pelkään että onkohan siellä masussa kuitenkaan kaikki hyvin, kun edes tissit ei ole mitenkään erikoisen tuntuiset. No me mennään varhaisultraan, en kykene vaan odottamaan vielä parhaimmillaan kahdeksaa viikkoa, jotta nään kaiken olevan hyvin.

Margeliini, parane pikaisesti!! <3

Pakko oli tulla lukaisemaan teidän kuulumiset nyt kun on ihan siedettävä olo (kiitos mömmöjen). Vanilj ihan supersuuret onnittelut!!! :D Aivan mahtava uutinen. Nyt todella toivotaan, että tämä pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Vesimeloni: Ei mullakaan ollut tuossa vaiheessa esikoisesta vielä mitään merkittäviä oireita. Luulin, että raskaus olis tuntunut vähän enemmän. Mutta kyllä ne oireet siitä sitten vahvistuivat. Ootko kokeillut tehdä Clearbluen digitestiä? Tiedän, että jotkut "varmistavat" sillä tavalla onko raskaushormoni lisääntynyt. En tiedä kuinka luotettava keino on eikä mulla ole omakohtaista kokemusta asiasta.

Enah: Kyllä mä ymmärrän noi sun tunteet ja ne on ihan sallittuja. Kyllä mustakin tuntuu välillä pahalta ja epäreilulta kun lapsia tulee lisää sellaisiin perheisiin, joissa niistä lapsista ei huolehdita kunnolla. Ja kun itse toivoo kovasti sitä toista, niin tulee väkisinkin mieleen, että miksi ei meille jo tule toista, kun me siitä kuitenkin pidettäis hyvää huolta. Mutta tänne saa purkaa kaikenlaisia tunteita :)

On: Niinhän siinä kävi ettei antibiootti ruvennut auttamaan ja tänään kävin päivystyksessä. Ei muuta kuin uusi kuuri ja mä NIIN toivon, että se auttais. Rupee oleen aika vetelä olo, kun oon ollut jo viikon yli 39 asteen kuumeessa :( Tyttö on kiukkuinen kuin ampiainen tän tilanteen taki ja mies on väsynyt, kun joutuu töiden jälkeen hoitamaan yksin kaiken.

Kyl mä tein viikko sit uuden testin ja siinä oli viikot lisääntynyt. :)
Jotenkin vaan edellistä odottaessa oireet oli jo vahvat ennen plussausta.... Kyllähän mä tunnen sellasen tietynlaisen paineen tunteen alavatsassa/nivusissa aina kun nopeesti nousen ylös jostain...kai se on oire :)

Mul on vaan ollu nyt niin paljon kipuja suussa 3 viikkoa (ja 3 peräkkäistä antibioottikuuria) et oon ollu lähinnä niistä asiista huolissani... ensin laitettiin se titaaniputki leukaluuhun, 2 viikn päästä sen viereinen hammas alkoi heilua pahasti ja tuli saatanan kipeeks (jatkuva hirvee kipu 4 vuorokautta) sit 3 päivää sit sen titaaniputken ympäröivä ien alkoi turvota ja kun lääkäri tutki sen niin sieltä purskahti verta ja märkää... Mä vaan stressaan ihan sikana kun mun suu- ja hampaat on koko ajan kipeet ja pelkään et jos ne tulehdukset ei lopu ikinä.... =(

anteeks tää marina!! eihän mun tänne osastolle kuuluis enää marista, mut toukokuun ryhmässä on niin paljon väkee ja mä menin niin loppukuusta sinne ryhmään, niin en tunnu jtenkin pääsevän porukkaan sisään...=/ oisin mieluummin tein kanssa <3

Lyhyesti kirjoittelen touhukkaan viikonlopun jälkeen.

Suuresti onnea, vanilj! Toivottavasti pikkuihminen pysyy tiukasti matkassa ja saatte nyytin syliin asti kesällä. :)

dellalle jaksamisia koululaisen kanssa! Opettajanakin on rankkaa, kun joitain oppilaita ei vaan millään saa tekemään töitä oppimisensa eteen, mutta kyllä se vanhempana tietysti on vielä lähempänä se ongelma. Opettajana on pakko jossain kohtaa vain todeta, että on kaikkensa yrittänyt eikä töitä voi oppilaan puolesta tehdä. Vanhempana sitä on pakko jaksaa varmaan pidemmälle.

Margeliinille toivotaan mahdollisimman pikaista paranemista! Toivottavasti tropit nyt tehoavat!

enah: Täällä aika monesti moni purkaa turhautumistaan ihan samanlaisten tilanteiden takia. :) Elämä ei ole reilua, mutta jospa sen unohtaa sitten, kun saa sen toivomansa. :)

Kaikille toivon sitä plussaa testiin mahdollisimman pian!

ON: Kp 36, ellen väärin muista. Eli kierto sitten pitkittynyt jo muutamalla päivällä. >:( Argh! Juuri kun piti seuraavasta kierrosta sitten aloittaa yritys, niin eipä se pääse sitten alkamaankaan. En usko, että "vahinkoa" olisi sattunut, joten odotellaan nyt sitten, millaiseksi tämä kierto venyy. Minulla on kyllä stressi joskus pitkittänyt kiertoa, mutta nyt en ole mielestäni stressannut mitenkään erityisesti. Lyhytkestoinen stressi ei vielä mitään kuukautiskiertoa pitkitä, mutta pidempään jatkunut. Nyt olen ollut joka päivä varsin tyytyväinen ja onnellinen oloihini, joten ei tämän kyllä stressistä pitäisi johtua. Enkä ole edes koko pikkukakkosasiaa ehtinyt miettimään loppuviikosta, kun oli pikkuveljen juhlat järjestettävinä! Joten en ole kyllä itse tätä pitkittymistä aiheuttanut, ainakaan mielestäni. :P Noh, sentään meidän "kielinero" kehittyy huimaa tahtia. Tänään tuli eka neljän sanan lause! :D

Nopee huikkaus vaan: laitan tuonne kirppariosastolle myyntiin 5kpl raskaustestejä, jos joku haluaa ostaa :)

En siis oo plussannu, mut töitten takia en niitä enää tarvii joten pois kaapista vanhenemasta!

Kiitos kaikille <3 kovasti plussa tuulia toivottelen teille, toivottavasti tuutte pikimiten perässä <3

Vesimeloni onnea uudelleen lisääntyneistä viikoista ja testituloksesta :) ja paljon peukutuksia tuosta eteenpäin :)

ei mua ainakaan haittaa, vaikka kävisitki täällä avautumassa :) luulen et haluaisin itseki purkaa tuntoja mieluummin täällä ku jossai muualla. meillä muodostui tammikuisista 2012 fb-ryhmä, missä on hyvä käydä avautumassa vauva-asioista, mut än ryhmän tarviin kyl kans ku haluan avautua myös pikkukakkosen kuumeilusta ja perhe-elämästä, mitä en aina fb:n ryhmässä tee. vähän jännittää jos nyt itseki raskaudun ja haluan jonneki ryhmään liittyä et tuleeko siellä ollenkaan samanlaista tunnetta, mitä tammikuisissa ja täällä.

Margeliini voi, kunpa sä tulisit pian kuntoon! sairastelu on tosi inhottavaa ja etenkin noin kova kuume, mitä sulla on :( aikuisena kaikki, mitä menee yli 37 asteen on tosi kamalantuntuista :(

Enah mua ärsyttää myös kuvailemasi kaltaiset ihmiset :( sillon ajalla ennen tyttöä tuli itkettyä monet itkut ku mietti, et miten vauvoja vaan syntyy ihan karmeisiin olosuhteisiin ja kaikenmaailman hälläpyörille (=ihmisille) ja tällaiset tavalliset, jotka oikeasti haluaa vauvan, joutuu vaan pettymään ja sairastumaan endometriooseihin jne. tai kitumaan vuositolkulla muuten vaan :( peukutusta kuitenkin sinnekin, että jotain hienoa ois tapahtunut :)

Kiki ei kannata murehtia etukäteen oireettomuutta! menette varhaisultraan ja sitä ennen keskityt huolehtimaan itsestäsi ja olemaan sillä mielellä, et kyllä siellä vauva on :)

Kellitys kyllähän tuossa välillä tuntee hakkaavansa päätä seinään ton pojan kans, mut pakko yrittää vielä kun voidaan. ollaan mietitty, et ollaan sit vasta kädettömiä, kun murrosikä koittaa. kovasti oon viestitelly pojan luokanopettajan ja enkun opettajan kanssa, et jospa se lähtisi sujumaan ja yhteistyö on voimaa :) oon itse töissä sosiaalialalla ja aika paljon joutunu näkee, mitä tapahtuu, jos putoaa koulussa pois kelkasta ja jos vanhemmat ei saa otetta muksuihin, niin oon varmaan aika hanakka myös tarttumaan tuumasta toimeen et pojan asiat saadaan kuntoon. tosin, miten se sananlasku menikään "suutarin lapsella ei oo kenkiä jne." :)

ootko muuten miettiny et testaisit, jos menkkoja ei näy?

on: ja pupuilut jäi sit varmaan huomisiltaan.. mies kämmäsi eilen ja jäi pitkäksi illaksi bändikämpille nauhoittamaan (ja kupittelemaan :/) eikä pupuiluista tullu mitään ku mies kotiutui vasta puolenyön jälkeen, jolloin mä tietty nukuin. no, tietenki syyllistin häntä heti aamusta etku kalja on vaimoa tärkeämpi, jolloin hän kiisti, et ei oo ja lupasi hyvittää illalla. no, illalla vein tytön päivystykseen katsotuttaa korvat ku hän oli itkuinen ja kiukkuinen koko päivän ja räkätauti jatkuu (nenä vuotaa). aika turha reissu tuli, vasen korva vähän punoitti eikä saatu antibiootteja, vielä. seuraillaan, miten käy ja jos alkaa mennä kipeämmän oloiseksi, niin uusiksi lääkäriin keskiviikkona. oltiin kolme tuntia päivystyksessä ja sit ku tultiin, mies lähti työpaikalle asentaa jotaki eli sepä siitä pupuilusta sitten :( josko sit huomenna onnais..

Vesimeloni: No hyvä että viikot olivat lisääntyneet. Eikä muakaan haittaa vaikka kävisit täällä juttelemassa meidän kans :)

Kellitys: Kurjaa tollanen kierron pitkittyminen. Been there. Mutta kyllä tää naisen kroppa on niin monimutkainen kapistus, että voi odottaa melkain mitä vaan :D Innolla odotan kuinka pitkä tästä kierrosta tulee, kuun pari viimeisintä ovat taas olleet ihan normaaleja. Nyt en tiedä oviksen ajankohtaa muuten kuin oireista päätellen, niin aika arpomista on, että koska ne menkat pitäis alkaa.

della: Joskus on kyllä aika vaikeeta löytää aikaa pupuilulle :D Meillä se on yleensä silloin kun tyttö menee nukkumaan illalla tai viikonloppuisin on myös päikkärimahdollisuus. Kauheeta, siinäkö ne olikin? ;) Ja sit jos ovis osuu just johonkin sellaiseen ajankohtaan, että ollaan esim. miehen porukoilla kylässä, niin mä menen yleensä aikaisemmin nukkumaan (kun en vaan yksinkertaisesti jaksa valvoa enää puolille öin) ja mies jää vielä juoruilemaan, niin kyllä muakin vähän ottaa päähän. Tokihan nyt saa viettää aikaa vanhempiensa kanssa, mutta onko pakko just silloin, kun on ne harvat päivät kuukaudesta, kun sitä vauvaa vois yrittää? Tai sit kotona jää katsomaan telkkaa....

On: Nyt on taas vähän parempi hetki. Olipa vähän kiusallista eilen lääkärissä, kun jouduin selittelemään, että koska ollaan harrastettu seksiä jne. kun lääkäri määräsi mulle antibiootin, jota ei saa käyttää raskausaikana. Ja siitä sitten laskeskeltiin, että en voi tulla raskaaksi tässä kierrossa. Tää on ollut henkisestikin tosi raskasta :( En pysty hoitamaan tyttöä, en pääse harrastuksiin, en jaksa viettää miehen kanssa aikaa, silloin kun se olis mahdollista, en näe kavereita, taas meni yksi kierto "hukkaan"... Tää on suoraan sanottuna niin paska tauti kuin vaan voi olla :( Oon nyt jotenki tosi vihainen elämälle! Mä tiedän, oon ihan hirveen surkee tälläisessä sairastelussa. Musta ei ole makoilemaan neljän seinän sisällä.

Vanilj: Hurjasti Onnea plussasta ja paljon ihmisliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle mukaan! :)

Täällähän on todellakin oikein kunnon plussa-aalto menossa. Jospa se veisi seuraavaksi meidät kaikki muutkin mukanaan. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!!!

Margeliini: Onpa kyllä sitkeä tauti sulla, pikaista paranemista sinne! Koita jaksaa...

Enah: Kyllähän se harmittaa tuommoinen. Mä en pysty kunnolla edes nauttimaan ystävieni toivotuista raskauksista, kun omat raskautumiset on aina niin kiven takana. Mulle ei tosiaankaan ole mikään itsestään selvyys, että niitä lapsia vaan tulee. Luulenpa vahvasti, että meidän lapsiluku jää kyllä siihen kahteen, mikäli nyt joskus se toinen saadaan. Ei mun pää kestä tätä yrittämisen tuskaa... ja alkaahan tuot aikääkin jo olla ihan tarpeeksi.

Vesimeloni: Mua ei ainakaan haittaa, vaikka olisitkin täällä meidän kanssa :) Noi hammas hommat on kyllä niin inhottavia. Mullakin ollut välillä suu niin huonossa kunnossa karmean hammaslääkäri pelon vuoksi. Onneksi pääsin aivan ihanalle yksityiselle hammalääkärille ja siellä olen just ja just uskaltanut käydä. Tsemppiä sulle ja toivotaan, että suu paranee pian!

Della_79: Jospa te pääsisitte miehen kanssa pupuilemaan tänään :) Tytölle paranemisia, toivottavasti ei tule korvatulehdusta pikkuiselle! 

On: Nyt olis menossa kp 8 (kait) ja jossain vaiheessa pitäis intoutua pupuilemaan. Huoh... eikös vain kuulostakin siltä, että homma on hanskassa? NOT... meillä meni koko seksielämä ihan pilalle esikoista yrittäessä. Alkuun meni ihan hyvin, mutta puolen vuoden yrittämisen jälkeen alkoi mulla stressi ja oviksen kyttäilyt ym. ja aika pian oltiin sitten siinä jamassa, että meillä harrastettiin vain niitä pakollisia lapsentekopanoja, josta puuttui kaikki tunne ja intohimo ja sille tielle jäätiin. Nyt sitten mua häiritsee ihan suunnattomasti se, että poika nukkuu meidän huoneessa. Ei vaan innosta alkaa siinä mitään touhuilemaan, mun fiilis ainakin lopahtaa heti, kun pinniksestä pienikin inahdus kuuluu. Meillä kyllä on vierashuoneessa koko ajan sänky pedattuna valmiina, mut jotenkin sinne meneminen ei vaan ole luonnollista. Ollaan me siellä kyllä pupuiltu, mutta se on sit aina sitä, että sovitaan etukäteen, että nyt mennään ja taas siitä tulee sitten semmoista suorittamista, kun se ei ole spontaania toimintaa. Miten ihmeessä tästä pääsisi vielä ns. normaaliin seksielämään takaisin? Poika pitäis saada siirrettyä tuonne omaan huoneeseen nukkumaan. Kun sais tuon vierashuoneen joskus muuettua lastenhuoneeksi. 

Nii :/ Täytyy vaan jotenkin oppia elämään sen ajatuksen kanssa että elämä ei oo reilua :)Täytyy joo toivoa nyt peukut pystyssä et mä saisin myöskin haluamani :) Kyllä me kaikki viel onnistutaan! :)

Voi persussuti! Kävin tääl yks pvä kirjottaa mut on näköjä hävinny bittiavaruutee ku en tarkistanu et tuli perile varmasti.. Eikä mitään muistikuvia mitä oisin kirjottanu!! Oonpa taas siis hyvin kärryillä..

Mutta hei! Vaniljalle onneaonnea ihan hirmusesti ja pikaliimat ja kaikki stikkerit kehiin sinne! :)

Menee ny oman puolelle ku ei järki juokse vkolopun härdellin jäliltä.. Mutta siis, kp5 menossa ja tosiaa eka yrityskierto lähti tädin loputtuu käyntii kunnol.. ;) Ovis va vissii sattuu ktkoota edeltävälle vkolopulle tai jtn sinnepäi (kuha ny tarkemmi kerkii laskeskella) ni katotaa mite joutaa sohvanjousia rasittaa tuon turkasen hirvenmetätyksen seassa.. Murr.. Mut jotain positiivista, neiti 8,5kk ottanu ny hirveesti vauhtia ku pääs tankokengistä päiviks eroon! Vkonlopun aikana opettele nousee tukee vasten seisomaan ja ny si on se vaihe ku mitään muuta ei tekiskä ku nousis seisomaan (kiva uutuuden viehätysvaihe..) ja kaikenhuippu, et ku on vähä tasapaino viel hukassa, ni korjaa asentoo suoremmaks ottamalla tukee vasten askelia eteepäi et ei etukenoon jää könöttää.. Näiköö tuolla etenemisvauhilla ennen vuoteista kävelee. :D :S

Taas yrittee paremmal ajal palata, pakko lähtee nukkumaan pikkuhiljaa, järkyttävät univelat vkolopun remonttien ymy jäliltä.. Mut on se kyl kumma, ku mieheltä ei voi vaatia kahta asiaa tehtäväks, ni naisen pitää hoitaa remontin ohessa (siis saman homman mitä mies tekee) pyykit, kahvinkeitot, ruuanlaitot, siivoukset, kaupassakäynnit, muksun hoidot jajajaja... Ja si ei etes kiitosta saa tai mahollisuutta huokasta va pitää jaksaa painaa samalla vaihteella ties minneasti.. Mut kuha tuo yks hevosista saahaan kantakirjaan, otan joku vkoloppu loman muutamaks päiväks ja lähen tytön ka lomalle toispuol suomee sukulaisii ja iha va nauttimaan olosta ja shoppailee! :)

Voi hitsit kuntäältä putoo niin kyydistä kun on päivän lukematta... :(

Vanilj: onnea plussasta, toivotaan hirmuisesti kaikkee kärpäspaperista lähtien mukaan, jotta pikkuinen saisi pidettyä kiinni <3

Margeliini: olen tainnu jo toivottaa ennenkin, mut paranemistsemppejä silti, vielä paljon lisää! Toivotaan et mömmöt puree oikeen kunnolla ja tervehdyt.

Vesimeloni: mäkin ihmettelin esikoisen kanssa 7.viikolle asti, et voinko tosiaan olla raskaana, kun eihän tää tunnu miltään. Sillon kävin verenvuodon takia varhaisultrassa ja se otuksen olemassaolo varmistu jossain 6. viikon paikkeilla, mut siltikin oli niin hullua kun ei ollu mitenkään raskaanaoleva olo. Pidetään peukkuja sinnekin, että kaikki on varmasti hyvin :) ehkä sä vaan kuullostelet itseäs liikaa...?

Maikkie: meil meni esikoista tehdessä kans touhu jossain vaiheessa semmoseks kalenteripanemiseks. "Naitiinko me eilen?" "Ei vissiin, pitäiskö sit tänään?" "No joo, vaikka." Romanttis-eroottinen sänkykeskustelu.. Eikä touhusta tullu kyllä yhtään mitään kun pikkumies nukku samassa huoneessa. Joten siitä sitten järjestelyinnostusta viers/lastenhuoneen suhteen: jos ei muuta, niin ainakin seksielämän pitäis parantua :)

Enah: tommoset "en mä haluu vauvaa ja nyt oon raskaana"-tapaukset on tosi ärsyttäviä! Toisaalta tekis mieli huutaa, että valoja päälle tonntu, jotkut täällä ihan yrittää ja toivoo sitä raskautumista, mut toisaalta, mitäpä se auttais? Muuttuisko sen toisen asenne siitä...?

Omanapa: Eka työpäivä takana, järki ei oikeen juokse. Iltapäivällä oli ihan hillitön päänsärky, kun jotenkin oli koko päivän joutunu tsemppaamaan ja keskittymään. Hyvin meni kuitenkin, sekä äiti että poika selvis ilman itkua :) Nyt iski niin järjetön väsymys, et nukahdan pian tähän, öitä!

Maikkie: Toi on ikävää, jos seksille käy noin :( Meillä tärppäs ekikoinen heti ekasta yrityksestä, joten romantiikka ei ehtinyt kadota, mutta.... esikoinenkin tehtiin ihan tekemällä eli tikutin oviksen ja ihan sen perusteella ajoitettiin petipuuhat. Uskon, että jos tärppiin olis mennyt kauan, niin seksielämä olis varmaan kärsinyt. Nyt vähän jännittyneenä odotellaan kuinka nopeasti toinen sitten tärppää ja kuinka seksielämän käy tällä kertaa. Haluan kuitenkin oviksia tikutella, koska gynekin oli sitä mieltä, että yrityskerroiksi voi laskea vain ne kerrat, kun on oikeasti hommat ajoitettu oviksen tienoille.

Tinttura: Vai että hirvenmetsästyskausi ;) kaikkea sitä tuleekin yrittämisen tielle... Eiköhän se teidän neiti pian lähde kävelemään. Meillä meni pystyyn nousemisesta n. kolme kuukautta siihen, että käveltiin ilman tukea. Tietysti lapset on tosi yksilöllisiä näissä asioissa, mutta jos tuollainen into on liikkumaan, niin sehän on tosi hienoa. Mua kauhistutti eniten just se aika kun tyttö nousi koko ajan pystyyn, mutta ei vielä osannut seistä ilman tukea, niin sain kyl koko ajan olla vahtimassa ja olla ottamassa koppia. Oi niitä aikoja.... Nyt tuo monesti jo kävelee puistosta kotiin omin pikku jaloin. Mun vauva <3

Nipsu: Kiva, että sulla meni eka työpäivä hyvin. Varmaan väsyttää ja kuulostaa toi päänsärkykin ihan asiaan kuuluvalta. Miten pojalla oli mennyt? Kyllähän nuo pienet aika nopeastikin sopeutuvat. Mun oman kokemuksen mukaan (siis työkokemuksen, jonka olen saanut päivähoidosta) monet ihan pienet lapset sopeutuu nopeammin kuin esim. ne 3-vuotiaat, jotka ovat olleet koko ajan äidin kanssa kotona.

On: Nyt on varmaan lääke ruvennut tehoamaan, kun olo on jo parempi ja kuumettakaan ei enää niin paljon :) Meillä on silti edelleen perhetyöntekijä enkä tiedä kuinka pitkään vielä käy, kun kyllä tää sairaus on vieny musta aika lailla kaikki mehut :/ Tänään kun hoidin tytön aamupesut ja aamupalan yksin, niin olin ihan uupunut sen jälkeen. Mutta ehkä mä tästä vielä paranen. Ja toivottavasti päästään taas ens kierrossa jo yrittämään vauvaa.

Pakko oli tulla onnittelemaan Vaniljia! Siispä oikein suuret onnittelut koko perheelle! Ja oikein onnellista odotusta <3.

Maikkie: Siinä ei paljon muu auta, kuin saada itsensä jotenkin irti tuosta oravanpyörästä. :/ Voihan sitä vaikka välillä olla harrastamatta seksiä, pitää vaan toista muuten hyvänä ja nauttia läheisyydestä, jos se sitten rupeaisi se oikea into taas löytymään. Ja kyllä se lapsen "seura" tietysti vähän häiritsee, vaikka se vain unissaan vähän ääntelisi. Se ei muu auta, kuin sopeutua tilanteeseen. Kyllähän seksi nyt parisuhteeseen kuuluu, vaikka lapsiakin on. Enemmän kyllä joutuu pakostakin suunnittelemaan, että yritäpä siinä sitten olla aikatauluttamatta seksielämääkin. Kinkkistä!

Tinttura: Pieni irtiotto kyllä kummasti auttaa aina. :) Ja shoppailu kuulostaa aina hyvältä. ;) Vaikka kummasti se äitinä tahtoo lipsua siihen, että lapsi saa kaikenlaista, mutta itse vain pitää aina samoja, pian jo puhkikuluneita rytkyjä. :D Kummasti piristää, kun toisinaan panostaa vähän itseensäkin! Ja toivotaan, ettei tuo metästyskausi pilaa teidän vauvanaluillelaittoprojektia. ;)

Nipsu86: Kiva, että on työt alkaneet kuitenkin hyvin. Kyllä miulleki eka koulupäivä aiheutti päänsärkyä, vaikka mukavaa olikin. Kyllä se silti on niin erilaista kuin kotona lapsen kanssa, että kummasti siinä rasittuu. Onneksi sitä sopeutuu aika äkkiä kuitenkin, ja lapset varsinkin. Ainakin itse olen huomannut, että nyt nauttii taas ihan eri tavalla hetkistä tytön kanssa, kun ei olekaan itse päiviä kotona.

Toivottavasti Margeliini on taas pian "elävien kirjoissa". Kyllä se sairastaminen näin aikuisiällä on ihan kamalaa.

Omaa napaa: Kp 39, tädistä ei tietoakaan. Olevinaan kuukautisia enteileviä oireita ja monta kertaa ollut ihan varma, että nyt se kurvaa kylään, mutta eipäs sittenkään. Liekö flunssaakin sitten tulossa, kun toisinaan palelee ja viime yönä heräsin ihan hikisenä, mikä on minulle todella kummallista ja harvinaista. Mahakin tuntuu olevan vähän sekaisin. Huoh. On minulla yksi raskaustesti jäljellä tuolla kaapissa edellisen ylipitkän kierron jäljiltä, joten jos ei lauantaiaamuna ole täti tullut kylään, niin ajattelin testata, jotta täti voi sitten vahingoniloisena rynnätä kylään sunnuntaina. En plussaan kyllä tasan usko, mutta jospa se testaaminen toisi edes sen kirotun tädin kylään. Tietysti vielä sen flunssan nyt saan minäkin, tyttö ja avokki ovat sitä jo sairastaneet, minäkin vähän niiskutin, mutta luulin sen menneen sillä ohi. Plääh ja plääh! Kyllä se on ärsyttävää, kun ei voi omaa kroppaansa käskeä toimimaan aikataulussa! :D

Takaisin